Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42538

Назва: Корпоративна соціальна відповідальність, як чинник формування позитивного іміджу та ділової репутації компанії
Інші назви: Corporate social responsibility as a factor of forming the company's positive image and business reputation
Автори: Лозова, Оксана Василівна
Lozova, Oksana
Приналежність: ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», Полтава, Україна
HEI of the Ukoopspilka Poltava University of Economics and Trade, Poltava, Ukraine
Бібліографічний опис: Лозова О. В. Корпоративна соціальна відповідальність, як чинник формування позитивного іміджу та ділової репутації компанії / Оксана Василівна Лозова // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 82. — № 3. — С. 118–127. — (Менеджмент).
Bibliographic description: Lozova O. (2023) Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist, yak chynnyk formuvannia pozytyvnoho imidzhu ta dilovoi reputatsii kompanii [Corporate social responsibility as a factor of forming the company's positive image and business reputation]. Galician economic journal (Tern.), vol. 82, no 3, pp. 118-127 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 3 (82), 2023
Galician economic journal, 3 (82), 2023
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 3
Том: 82
Дата публікації: 20-чер-2023
Дата подання: 7-кві-2023
Дата внесення: 4-вер-2023
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.03.118
УДК: 336.64
Теми: імідж
відповідальність підприємства
корпоративна відповідальність
корпоративна соціальна відповідальність
image
enterprise responsibility
corporate responsibility
corporate social responsibility
Кількість сторінок: 10
Діапазон сторінок: 118-127
Початкова сторінка: 118
Кінцева сторінка: 127
Короткий огляд (реферат): Підприємство, яке в основі свого існування ставить лише прибуток, приречене на загибель, оскільки на сьогодні не достатньо лише працювати в рамках закону та сплачувати податки. Зокрема, війна в Україна спровокувала новий етап розвитку корпоративної соціальної відповідальності бізнесу, оскільки вже не достатньо лише бути справним платником податків, на перше місце ставиться громадянська позиція підприємства, з ким воно співпрацює та які соціальні принципи йому близькі. Сучасна компанія – це, перш за все, соціально-економічна система, яка функціонує задля задоволення потреб суспільства в цілому та своїх працівників зокрема. У статті досліджено сутнісну природу корпоративної соціальної відповідальності підприємства. Окреслено вплив рівня корпоративної соціальної відповідальності підприємства на його позитивний імідж та формування ділової репутації. Визначено основні обов’язки через призму корпоративної соціальної відповідальності. Встановлено зв'язок між корпоративною соціальною відповідальністю та корпоративним іміджем, який можна знайти у вигодах, які соціально відповідальна діяльність має на імідж організації. Окрім формування позитивного корпоративного іміджу, КСВ дає споживачам можливість відчути, що вони прийняли правильне рішення, вибравши конкретний товар чи послугу. Позитивний імідж дозволяє організації залучати нових клієнтів і збільшувати переваги та довіру всіх зацікавлених сторін. Імідж соціально відповідальної організації встановлює та посилює конкурентні переваги, покращує надійність торгової марки, підвищує лояльність споживачів та створює емоційний зв’язок між організацією, клієнтами та працівниками. Вплив КСВ на корпоративний імідж підкреслюється тим, що імідж складається з фактологічних та емоційних факторів. Фактичний аспект іміджу охоплює виробництво організації та її фінансові результати. Емоційний аспект іміджу пов’язаний з корпоративною індивідуальністю та відповідальністю організації за навколишнє середовище та суспільство прийняли правильне рішення, вибравши конкретний товар чи послугу.
An enterprise that puts only profit as the basis of its existence is doomed, because today it is not enough just to work within the framework of the law and pay taxes. In particular, the war in Ukraine provoked a new stage in the development of corporate social responsibility of business, since it is no longer enough to be a good taxpayer, the first place is the civic position of the enterprise, with whom it cooperates and what social principles are close to it. A modern company is, first of all, a socio-economic system that functions to meet the needs of society as a whole and its employees in particular. The article examines the essential nature of the enterprise's corporate social responsibility. The influence of the level of corporate social responsibility of the enterprise on its positive image and the formation of business reputation is outlined. The main duties are defined through the prism of corporate social responsibility. The connection between corporate social responsibility and corporate image is established, which can be found in the benefits that socially responsible activities have on the image of the organization. In addition to forming a positive corporate image, CSR gives consumers the opportunity to feel that they have made the right decision by choosing a specific product or service. A positive image allows the organization to attract new customers and increase the benefits and trust of all stakeholders. The image of a socially responsible organization establishes and strengthens competitive advantages, improves brand credibility, increases consumer loyalty, and creates an emotional connection between the organization, customers, and employees. The essence of corporate social responsibility is revealed. The obligations of organizations to society from the point of view of corporate social responsibility are outlined. The impact of CSR on the corporate image is emphasized by the fact that the image consists of factual and emotional factors. The actual aspect of image encompasses the organization's production and financial results. The emotional aspect of the image is related to the corporate personality and the organization's responsibility for the environment and society. They made the right decision by choosing a specific product or service.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42538
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://www.svb.org.ua/sites/default/files/201309_strategiya_spriyannya_rozvitku_svb.pdf
http://nbuv.gov.ua/UJRN/efdu_2012_30_9
https://doi.org/10.5465/amr.2007.25275678
https://doi.org/10.1108/17465680710825442
https://doi.org/10.1108/07363760110410281
https://doi.org/10.1080/03637759409376323
http://nbuv.gov.ua/UJRN/DeVr_2014_14_26
Перелік літератури: 1. Алоні Г. Етика бізнесу: соціально-філософський аспект: автореф. дис. … канд. філос. наук: 09.00.03. К., 2008. 19 с.
2. Богуцька Н. М. Методологія осмислення соціальної відповідальності. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Юридичні науки. 2015. № 824. С. 208–217.
3. Гальчак Х. Р. Соціальна відповідальність бізнесу в ринкових умовах господарювання. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2011. № 698. С. 140–146.
4. Грищук В. К. Соціальна відповідальність: навчальний посібник. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2012. 152 с.
5. Комарова К. В. Соціальна відповідальність як складова стратегії розвитку бізнесу на підприємствах України. Інноваційна економіка. 2016. № 5–6. С. 25–30.
6. Корнєва І. О. Соціальна корпоративна відповідальність як інструмент покращення результатів роботи підприємства. Молодий вчений. 2017. № 5 (45). С. 618–621.
7. Мельник С. Становлення соціально-орієнтованого бізнесу в Україні як складова державної соціальної політики. Україна: аспекти праці. 2008. № 5. С. 32–36.
8. Міщук І. П. Оцінювання соціальної відповідальності торговельних підприємств: пошук методичних підходів. Бізнес-Інформ. 2014. № 5 (436). С. 200–204.
9. Концепція реалізації державної політики у сфері сприяння розвитку соціально відповідального бізнесу в Україні на період до 2030 року: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 66-р URL: http://www.svb.org.ua/sites/default/files/201309_strategiya_spriyannya_rozvitku_svb.pdf (дата звернення: 10.03.2023).
10. Топішко І. І. Соціальна відповідальність підприємства в Україні: проблеми забезпечення та шляхи підвищення. Причорноморські економічні студії. 2016. Вип. 12–1. С. 95–99.
11. Фурса М. В. Розвиток корпоративної соціальної відповідальності в Україні: державно-управлінський аспект. Ефективність державного управління. 2012. Вип. 30. С. 66–74. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efdu_2012_30_9 (дата звернення: 10.03.2023).
12. Аguilera R. V., Rupp D. E., Williams C. A., and Ganapathi J. Putting the back in corporate social responsibility: A multilevel theory of social change in organizations, Acad. Manag. Rev., 2007. DOI: https://doi.org/10.5465/amr.2007.25275678
13. Carroll A. B. The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders, Business Horizons, 2013.
14. Chattananon A., Lawley M. Building corporate image through societal marketing programs. Society and Business Review. 2007. Vol. 2. No. 3. DOI: https://doi.org/10.1108/17465680710825442
15. Holme R., Watts P. Corporate Social Responsibility: Making Good Business Sense. World Business Council for Sustainable Development: Geneva, 2005.
16. Lantos G. P., The Boundaries of Strategic Corporate Social Responsibility. Journal of Consumer Marketing. 2016. Vol. 18. No. 7. DOI: https://doi.org/10.1108/07363760110410281
17. LeBlanc G., Nguyen N. Cues Used by Customers Evaluating Corporate Image in Service Firms. International Journal of Service Industry Management. 2007.
18. Marsden C. The Role of Public Authorities in Corporate Social Responsibility. 2018. 110 (3). P. 681–712.
19. Treadwell D. F., Harrison T. M. Conceptualizing and Assessing Organizational Image: Model Images, Commitment, and Communication, Communication Monographs 61: 63-85, 2000. DOI: https://doi.org/10.1080/03637759409376323
20. Wood D., Jones R. Stakeholder Mismatching: A Theoretical Problem in Empirical Research on Corporate Social Performance. The International Journal of Organizational Analysis. 2007. 15 (5). P. 935–943.
References: 1. Aloni G. (2008) Etyka biznesu: sotsialno-filosofskyi aspekt [Business ethics: socio-philosophical aspect]: autoref. thesis ... candidate Philos. Sciences: 09.00.03. K., 19 p.
2. Bogutska N. M. (2015) Metodolohiia osmyslennia sotsialnoi vidpovidalnosti [Methodology of understanding social responsibility]. Bulletin of the National University “Lviv Polytechnic”. Legal sciences. Vol. 6. No. 824. P. 208–217.
3. Halchak Kh. R. (2011) Sotsialna vidpovidalnist biznesu v rynkovykh umovakh hospodariuvannia [Social responsibility of business in market economic conditions]. Problems of economics and management. Vol. 9. No. 698. P. 140–146.
4. Hryshchuk V. K. (2012). Sotsialna vidpovidalnist: navchalnyi posibnyk [Social responsibility: study guide]. Lviv State University of Internal Affair. Vol. 2. No. 67. P. 152–153.
5. Komarova K. V. (2016). Sotsialna vidpovidalnist yak skladova stratehii rozvytku biznesu na pidpryiemstvakh Ukrainy [Social responsibility as a component of business development strategy at Ukrainian enterprises]. Innovative Economy. Vol. 16. No. 5–6. P. 25–30.
6. Korneva I. O. (2017). Sotsialna korporatyvna vidpovidalnist yak instrument pokrashchennia rezultativ roboty pidpryiemstva [Social corporate responsibility as a tool for improving the company's performance]. Young scientist. No. 5 (45). P. 618–621.
7. Melnyk S. (2008). Stanovlennia sotsialno-oriientovanoho biznesu v Ukraini yak skladova derzhavnoi sotsialnoi polityky [Development of socially-oriented business in Ukraine as a component of state social policy]. Ukraine: aspects of work. No. 5. P. 32–36.
8. Mishchuk I. P. (2014). Otsiniuvannia sotsialnoi vidpovidalnosti torhovelnykh pidpryiemstv: poshuk metodychnykh pidkhodiv [Assessment of social responsibility of trade enterprises: search for methodical approaches]. Business-Inform. No. 5 (436). P. 200–204.
9. Kontseptsiia realizatsii derzhavnoi polityky u sferi spryiannia rozvytku sotsialno vidpovidalnoho biznesu v Ukraini na period do 2030 roku [The concept of implementation of state policy in the sphere of promoting the development of socially responsible business in Ukraine for the period until 2030]: Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated January 24. 2020. No. 66-r. URL: http://www.svb.org.ua/sites/default/files/201309_strategiya_spriyannya_rozvitku_svb.pdf (accessed: 10 march 2023)
10. Topishko I. I. (2016). Sotsialna vidpovidalnist pidpryiemstva v Ukraini: problemy zabezpechennia ta shliakhy pidvyshchennia [Social responsibility of the enterprise in Ukraine: problems of provision and ways of improvement]. Black sea economic studies. Vol. 12. No. 1. P. 95–99.
11. Fursa M. (2014). Rozvytok korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti v Ukraini: derzhavno-upravlinskyi aspekt [Social responsibility of the enterprise: theoretical and methodological problems of formation]. Democratic governance. Vol. 14. No. 1. P. 13–17. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DeVr_2014_14_26 (accessed: 10 march 2023).
12. Аguilera R., Rupp D., Williams C., and Ganapathi J. (2007). Putting the back in corporate social responsibility: A multilevel theory ofsocial change in organizations, Acad. Manag. Rev. DOI: https://doi.org/10.5465/amr.2007.25275678
13. Carroll A. B. (2013). The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders, Business Horizons.
14. Chattananon A., Lawley M. (2007). Building corporate image through societal marketing programs. Society and Business Review. Vol. 2. No. 3. DOI: https://doi.org/10.1108/17465680710825442
15. Holme R., Watts P. (2005) Corporate Social Responsibility: Making Good Business Sense. World Business Council for Sustainable Development: Geneva.
16. Lantos G. P. (2016). The Boundaries of Strategic Corporate Social Responsibility. Journal of Consumer Marketing. Vol. 18. No. 7. DOI: https://doi.org/10.1108/07363760110410281
17. LeBlanc G., Nguyen N. (2007). Cues Used by Customers Evaluating Corporate Image in Service Firms. International Journal of Service Industry Management.
18. Marsden C. (2018). The Role of Public Authorities in Corporate Social Responsibility. 110 (3). P. 681–712.
19. Treadwell D. F., Harrison T. M. (2000). Conceptualizing and Assessing Organizational Image: Model Images, Commitment, and Communication, Communication Monographs 61: 63-85. DOI: https://doi.org/10.1080/03637759409376323
20. Wood D., Jones R. (2005). Stakeholder Mismatching: A Theoretical Problem in Empirical Research on Corporate Social Performance. The International Journal of Organizational Analysis. 15.(5). P. 935–943.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2023, № 3 (82)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.