Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42127
Назва: Evaluation of communication effectiveness in an organisation (”NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery” as a case study)
Інші назви: Оцінка ефективності комунікації в організації, на прикладі “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery”
Автори: Rasaq, A. Yusuf
Разак, Адедімеджі Юсуф
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна
Бібліографічний опис: Разак А. Юсуф Оцінка ефективності комунікації в організації, на прикладі “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery”: кваліфікаційна робота бакалавра за спеціальністю 073 "Менеджмент"/ Юсуф А. Разак. - Тернопіль: ТНТУ. - 62 с.
Bibliographic description: Rasaq A. Yusuf Evaluation of communication effectiveness in an organisation (”NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery” as a case study): bachelor degree thesis on speciality 073 "Management"/ Yusuf A. Rasaq. - Ternopil: TNTU. - 62 p.
Дата публікації: 11-лип-2023
Дата подання: 28-чер-2023
Дата внесення: 14-лип-2023
Видавництво: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Науковий керівник: Shveda, Nataliia
Шведа, Наталія Михайлівна
Члени комітету: Dudkin, Pavlo
Дудкін, Павло Дмитрович
УДК: 658:005.5
Теми: організація
комунікації
комунікаційна стратегія
внутрішні комунікації
галузь напоїв
organization
communications
communication strategy
internal communications
beverage industry
Короткий огляд (реферат): The subject of the paper is theoretical and practical aspects of communication evaluation in “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery”. The object of the paper is communications in the organization. The aim of the paper is to evaluate the communications effectiveness in "NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery" and to suggest ways for its improvement. The results are obtained with the following research methods: theoretical analysis, statistical analysis, grouping, comparison, observation, synthesis and others. Communication strategy development of the investigated organization have been justified; creating an internal communications department as a way to improve internal communications in “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery” have been recommended.
Предмет дослідження – теоретичні та практичні аспекти сфери оцінки системи комунікації в “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery”. Об’єкт дослідження – система комунікації в організації. Мета дослідження – оцінити ефективність комунікацій в “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery” та запропонувати напрями для її підвищення. Методи дослідження − теоретичний аналіз, статистичний аналіз, групування, порівняння, спостереження, синтез та інші. Запропоновано обґрунтування щодо розробки комунікаційної стратегії досліджуваної організації; розроблені рекомендації щодо вдосконалення внутрішніх комунікацій “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery” шляхом створення відділу внутрішніх комунікацій.
Опис: Main aspects of communication and evaluating their effectiveness, as well as proposed directions for improving their effectiveness in "NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery" have been presented in the paper. To learn the essence and role of communications in the organization, to overview of theoretical aspects of communication effectiveness in the organization, to analyze "NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery" and its communication process have been highlighted in the paper, and ways for improvement of communication process effectiveness in investigated organization has been proposed.
Зміст: Introduction. CHAPTER 1 THE THEORETICAL FRAMEWORK OF EFFECTIVE COMMUNICATIONS IN THE MODERN ORGANIZATION. 1.1 Meanings and definitions of communication in the organization. 1.2 Theoretical review of communication effectiveness in the organization. CHAPTER 2 RESEARCH AND ANALYSIS OF COMMUNICATION PROCESSES IN ”NB NIGERIAN BREWERIES PLC, AMA BREWERY”. 2.1 General characteristics of the investigated organisation. 2.2 Evaluation of communication process in Nigeria Breweries. 2.3 Communication in complaints management policy. CHAPTER 3 IMPROVING OF THE COMMUNICATION EFFECTIVENESS IN “NB NIGERIAN BREWERIES PLC, AMA BREWERY”. 3.1 Justification of the communication strategy developing of the investigated organization. 3.2 Recommendations for internal communications improvement in "NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery". CHAPTER 4 OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY IN EMERGENCIES. 4.1 Importance of adaptation in the work process. 4.2 Organizational and technical measures to prevent productive injury. Conclusions. References.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42127
Власник авторського права: © Rasaq A. Yusuf, 2023
Перелік літератури: 1. Campbell, S., Campbell-Phillips, S., & Phillips, D. (2020). Lack of communication between management and employees. SIASAT, 5(3), P. 32-39.
2. LuneNigeria Breweryurg, F. C. (2010). Communication: The process, barriers, and improving effectiveness. Schooling, 1(1), P. 1-10.
3. Cheney, G., May, S., & Munshi, D. (Eds.). (2011). The handbook of communication ethics. Routledge.
4. Beattie, G., & Ellis, A. (2017). The psychology of language and communication. Routledge.
5. Bodie, G. & Crick, N. (2014). Theory of communicative action. Vol. 1: Reason and the rationalization of society. Boston, MA: Beacon Press.
6. Burnside-Lawry, J. (2011). The dark side of stakeholder communication: stakeholder perceptions of ineffective organisational listening [Paper in special issue: Exploring the Dark Side of Organisations: A Communication Perspective. Mills, Colleen (ed.).]. Australian Journal of Communication, 38(1), P. 147-173.
7. Frandsen, F., Johansen, W., & Pang, A. (2013). From management consulting to strategic communication: studying the roles and functions of communication consulting. International journal of strategic communication, 7(2), P. 81-83.
8. Kandlousi, N. S. A. E., Ali, A. J., & Abdollahi, A. (2010). Organizational citizenship behavior in concern of communication satisfaction: The role of the formal and informal communication. International Journal of Business and Management, 5(10), 51.
9. King, M. (2014). Corporate blogging and microblogging: An analysis of dialogue, interactivity and engagement in organisation-public communication through social media (Doctoral dissertation).
10. Ledbetter, A. M. (2014). The past and future of technology in interpersonal communication theory and research. Communication Studies, 65(4), P. 456-459.
11. Miller, K. (2012). Organizational Communication: Approaches and Processes (6th ed.). Belmont, CA: Thomson-Wadsworth.
12. Ruck, K., & Welch, M. (2012). Valuing internal communication; management and employee perspectives. Public relations review, 38(2), P. 294-302.
13. Slåtten, T., Svensson, G., & Sværi, S. (2011). Service quality and turnover intentions as perceived by employees: Antecedents and consequences. Personnel Review, 40(2), P. 205-221.
14. Vidales Gonzales, C. (2011). Theoretical relativism in communication. Between communication as an explanatory principle and communication as a practical discipline. Communication and Society, (16), P. 11-45.
15. Slåtten, T., Svensson, G., & Sværi, S. (2011). Empowering leadership and the influence of a humorous work climate on service employees' creativity and innovative behaviour in frontline service jobs. International Journal of Quality and service sciences.
16. Pulce, R. (2003). Effective communication. Nurse Leader, 1(3), 6.
17. Porter, M. E. (2008). The five competitive forces that shape strategy. Harvard business review, 86(1), 78.
18. Yate, M. (2009). Hiring the best: A manager’s guide to effective interviewing and recruiting. Cincinnati, OH: F & W Media.
19. Cheney, G. (2011). Organizational communication in an age of globalization: Issues, reflections, practices. Long Grove, IL: Waveland Press.
20. Bodie, G. D., & Crick, N. (2014). Listening, hearing, sensing: Three modes of being and the phenomenology of Charles Sanders Peirce. Communication Theory, 24(2), 105-123.
21. Андрєєв А. Що таке комунікаційна стратегія та як її побудувати? URL: https://apix-drive.com/ua/blog/marketing/shcho-take-komunikatsiina-stratehiia
22. Комунікаційна стратегія громади: тренд чи необхідність? URL: https://gurt.org.ua/news/informator/59429/
23. Комунікаційна стратегія та практичні поради з комунікацій. URL: https://cedos.org.ua/events/komunikacziyi-informuvannya-prozorist-yak-stvoryty-osnovu-partysypacziyi/
24. Внутрішні комунікації: вчимось розмовляти. URL: http://agro-business.com.ua/agro/kermo-kerivnyka/item/1989-vnutrishni-komunikatsii-vchymos-rozmovliaty.html
25. Сокуренко В. В., Бандурка О. М., Бортник С. М. та ін. Безпека життєдіяльності та охорона праці: підручник. За загальною редакцією В. В. Сокуренка. Харків. нац. ун-т внутр. справ. Харків: ХНУВС, 2021. 308 с. URL: http://dspace.univd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10837
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:073 — Менеджмент (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Авторська довідка_Rasaq A Yusuf.pdf252,4 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
Rasaq A Yusuf кваліфікаційна робота.pdfQualifying paper Rasaq A. Yusuf692,97 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора