Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41667
Назва: Розвиток корпоративної культури підприємств індустрії гостинності (на прикладі готелю «Інтурист-Закарпаття»)
Інші назви: Development of corporative culture of hospitality industry facilities (hotel “Inturyst-Zakarpattia” as a case study)
Автори: Коцюруба, Анастасія Володимирівна
Kotsyuruba, Anastasia
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Бібліографічний опис: Коцюруба А.В. Розвиток корпоративної культури підприємств індустрії гостинності (на прикладі готелю «Інтурист-Закарпаття»): дипломна робота бакалавра за спеціальністю „241 — готельно-ресторанна справа“ / А.В. Коцюруба. — Тернопіль: ТНТУ, 2023. — 92 с.
Дата публікації: чер-2023
Дата подання: чер-2023
Дата внесення: 21-чер-2023
Видавництво: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Науковий керівник: Островська, Галина Йосипівна
Ostrovska, Halyna
УДК: 658.3
Теми: індустрія гостинності
корпоративна культура
система цінностей
модель потенціалу працівників
креативне мислення
лідерство
hospitality industry
corporate culture
value system
employee potential model
creative thinking
leadership
Діапазон сторінок: 1-92
Короткий огляд (реферат): Висвітлено теоретичні основи формування та розвитку корпоративної культури на підприємствах індустрії гостинності. Узагальнено підходи до визначення поняття корпоративної культури як елементу інноваційного менеджменту готельного підприємства. Досліджено типології корпоративної культури та способи її оцінювання. Визначено роль корпоративної культури в індустрії гостинності. Надано опис організаційно-економічної характеристики готелю «Інтурист-Закарпаття». Проведено аналіз кадрового складу готелю. Здійснено оцінювання корпоративної культури «Інтурист-Закарпаття». Запропоновано шляхи удосконалення системи розвитку корпоративної культури готелю «Інтурист-Закарпаття». Розвинуто корпоративні культурні стандарти в контексті стратегічного управління готельного бізнесу. Розроблено проєкт щодо удосконалення корпоративної культури готелю «Інтурист-Закарпаття». Проведено оцінювання ефективності програми комплексних заходів щодо вдосконалення роботи персоналу готелю «Інтурист-Закарпаття».
The theoretical foundations of the corporate culture at enterprises formation and development in the hospitality industry are highlighted. Approaches to defining the concept of corporate culture as an element of a hotel enterprise innovative management are summarized. The typology of corporate culture and methods of its evaluation are studied. The role of corporate culture in the hospitality industry is determined. A description of “Intourist-Zakarpattia”: hotel organizational and economic characteristics is provided. An analysis of the hotel personnel is carried out. An evaluation off the “Intourist-Zakarpattia” hotel corporate culture is carried out. Ways to improve the corporate culture development system of “Intouris-Zakarpattia” hotel are proposed. Corporate cultural standards are developed in the context of “Intourist-Zakarpattia” hotel is developed. An evaluation of the comprehensive measures program effectiveness to improve the work of “Intourist-Zakarpattia” hotel staff is carried out.
Зміст: ВСТУП....6 РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ...9 1.1 Корпоративна культура як категорія економічної науки та об’єкт управлінської діяльності...9 1.2 Типології корпоративної культури та способи її оцінювання...18 1.3 Роль корпоративної культури в індустрії гостинності...24 Висновки до розділу 1...28 РОЗДІЛ 2 ОЦІНКА КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ЯК ЕЛЕМЕНТУ ІННОВАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ГОТЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА...30 2.1 Організаційно-економічна характеристика готелю «Інтурист-Закарпаття»...30 2.2 Аналіз кадрового складу підприємства...35 2.3 Оцінка корпоративної культури готелю «Інтурист-Закарпаття»...40 Висновки до розділу 2...47 РОЗДІЛ 3 УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ГОТЕЛЮ «ІНТУРИСТ-ЗАКАРПАТТЯ»….49 3.1 Розвиток корпоративних культурних стандартів в контексті стратегічного управління готельного бізнесу...49 3.2 Розроблення проєкту щодо вдосконалення корпоративної культури готелю «Інтурист-Закарпаття»….61 3.3 Оцінка ефективності програми комплексних заходів щодо вдосконалення роботи персоналу готелю «Інтурист-Закарпаття»…..68 Висновки до розділу 3...72 РОЗДІЛ 4 БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ...74 4.1 Основні аспекти управління комплексом безпеки готельного підприємства...74 4.2. Інноваційні системи безпеки в індустрії гостинності...78 Висновки до розділу 4...81 ВИСНОВКИ...83 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...88 ДОДАТКИ...96
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41667
Власник авторського права: © Коцюруба А.В., 2023
Перелік літератури: 1. Семикіна М. В., Беляк Т. О. Корпоративна культура в системі соціально-трудових відносин: моногр. Кропивницький: Видавництво «КОД», 2018. 248 с.
2. Колот А. М. Соціально-трудові відносини: теорія і практика регулювання: моногр. К.: КНЕУ, 2013. 230 с.
3. Грішнова О. А. Економіка праці та соціально–трудові відносини: підруч. К.: Знання, 2014. 535 с.
4. Островська Г. Й. Шерстюк Р. П., Кузь Т. І. Туризм на теренах Тернопільщини: сучасний стан та перспективи розвитку. Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки. Вип. 8 (41). Кропивницький: ЦНТУ, 2022. С. 139–147.
5. Островська Г. Й., Малюта Л. Я., Шерстюк Р. П. Event-менеджмент в індустрії туризму. Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки. Вип. 6 (39). Кропивницький: ЦНТУ, 2021. С. 220–230. Doi: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2021.6(39).220-230.
6. Островська Г., Кузь Т., Малюта Л., Нагорняк Г. Підходи стратегічного управління у контексті забезпечення розвитку туристичної індустрії. Галицький економічний вісник. 2021. Том 71. № 4. С. 85–91. Doi: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.04.085
7. Островська Г.Й. Домінанти інтелектуального лідерства підприємства. Матеріали VIII-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції пам’яті почесного професора ТНТУ, академіка НАН України М.Г. Чумаченка «Інновації: аспекти управління, виробництва, сфери обслуговування». Збірник тез доповідей: (Тернопіль, 28 березня 2019 року). Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя [та ін.]. Тернопіль: 2019. 93 с. С. 60–61.
8. Ostrovska H. Yo., Sherstiuk R. P., Tsikh H. V., Demianyshyn V. H., Danyliuk-Chernykh I. M. Conceptual Principles of Learning Organization Building. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2021, № 3. С. 167–172. Doi: https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/167.
9. Ostrovska, H., Tsikh, H., Strutynska, I., Kinash, I., Pietukhova, O., Golovnya, О., Shehynska, N. (2021). Building an effective model of intelligent entrepreneurship development in digital economy. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 6 (13 (114)). Р 49–59. Doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.244916.
10. Ostrovska H. Y., Maliuta L. Ya., Sherstiuk R. Р., Lutsykiv I. V., Yasinetska I. А. Development of intellectual potential at systematic paradigm of knowledge management. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2020. № 4. Р. 171–178. https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-4/171.
11. Ostrovska H. Andrushkiv B. Tsikh H. Boichyk I. Stavnycha N. Formation of priorities for the development of intellectual potential in the conditions of establishing a knowledge-based economy. Financial and credit activities: problems of theory and practice. 2022. № 1 (42). P. 415–427. Doi: https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.42.2022.3561.
12. Розвиток туристично-рекреаційної інфраструктури: можливості і перспективи / Андрушків Б. М., Шерстюк Р. П., Островська Г. Й. та ін. Тернопіль. Вид-во Осадца Ю. В. 2020. 518 с.
13. Інформаційні системи і технології в готельно-ресторанному та туристичному бізнесі: підруч. / Скопень М.М. та ін. за ред. д.т.н., проф. М.К. Сукача. Київ : Видавництво Ліра-К, 2020. 768 с.
14. Нагорняк Г., Малюта Л., Мельник Л. Визначення найважливіших закономірностей стабільного розвитку підприємств готельно-ресторанного господарства. Галицький економічний вісник. 2020. № 3 (64). С. 174–184.
15. Череп А. В., Маказан Є. В. Аналіз корпоративної культури України як фактор впливу на розвиток компаній. Вісник Запорізького національного університету. Економічні науки. 2017. Вип. 4. С. 100–108. URL: http://nbuv. gov. ua/UJRN/Vznu_eco_2017_4_16 (дата звернення 26.02.2023 р.).
16. Стамбульська Х., Передало Х. Корпоративна культура: сутність, типи та роль у розвитку організації. Ефективна економіка. DOI: 10.32702/2307-2105-2022.1.204. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2022/206.pdf (дата звернення 26.02.2023 р.).
17. Кицак Т. Г. Розвиток системи корпоративних цінностей – передумова ефективної діяльності підприємства. Теоретичні та прикладні питання економіки. 2015. № 7. С. 285–290.
18. Синицька О. І., Білецька О. О. Організаційна чи корпоративна культура: теоретичні підходи до тлумачення понять. Економічні науки. 2011. №5. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2011_5_1/099-102.pdf (дата звернення: 26.02.2023 р.).
19. Міхов Л. І. Сутність та зміст корпоративної культури. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2015. №3 (31). С. 42–46.
20. Ілляшенко С. М., Овчаренко М. І. Засади організаційно-економічного механізму управління розвитком корпоративної культури промислового підприємства. Ефективна економіка. 2013. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua (дата звернення 15.03.2023 р.).
21. Колєсніков Г. А. Концепція сучасної організаційної культури управління підприємств. Луцьк, 2015. ВІЕМ. 350 с.
22. Ліпич Л. Моделі організаційної культури підприємства в контексті деструктивних змін. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2021. № 3, С. 81–89. Doi: https://doi.org/10.29038/2786-4618-2021-03-81-89.
23. Євтушенко Н. О. Управління організаційною культурою. Економічний простір. Дніпро: ПДАБА, 2020. № 164. С. 86–90. Doi.https://doi.org/10.32782/2224-6282/164-14.
24. Пахота Н. В. Управління організаційною культурою транспортних підприємств. Ефективна економіка. 2020. № 8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8144 (дата звернення: 25.04.2023)
25. Савченко М. В., Шкуренко О. В. Концепція формування моделі управління організаційною культурою підприємства Адаптивне управління: теорія і практика. 2020. Вип. 9 (18). URL: https://amtp.org.ua/index.php/journal2/article/view/325/290 (дата звернення: 20.04.2023).
26. Управління персоналом: теоретичні аспекти та стратегії розвитку: монографія / Костишина Т.А., Писаренко В.П., Нестуля О.О., Ннстуля С.І. [та ін.] за ред. проф. Т.А. Костишиної. Полтава, 2014. 604 с.
27. Хілуха О. А. Сутнісні характеристики корпоративного управління. Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки. 2015. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/5104/1/Khilukha_O.pdf (дата звернення 25.02.2023 р.).
28. Перевозова І. В. Основні постулати при формуванні корпоративної культури компанії. Ефективна економіка. 2020. № 1. doi: 10.32702/2307- 2105-2020.1.15. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8240 (дата звернення: 25.02.2023 р.).
29. Saad R., Asaad M.N.N. Does Organizational Culture Moderate the Relationship Between ISO 9000 Soft Factors and Organizational Performance? The Journal of Developing Areas. 2015. Vol. 49. No. 3. Рp. 379–394.
30. Gimenez-Espin J. A., Jimenez-Jimenez D., Martinez-Costa M. Organizational Culture for Total Quality Management. Total Quality Management. 2013. Vol. 24. No. 6. Рp. 678–692.
31. Harrington H. J., Voehl F. Cultural Change Management. International Journal of Innovation Science. 2015. Vol. 7. No. 1. Рp. 55–74.
32. Su Z., Yang D., Yang J. The Match between Efficiency/ Flexibility Strategy and Organisational Culture. International Journal of Production Research. 2012. Vol. 50. No. 19. Рp. 5317–5329.
33. Weare Ch., Lichterman P., Esparza N. Collaboration and Culture: Organizational Culture and the Dynamics of Collaborative Policy Networks. The Policy Studies Journal. 2014. Vol. 42. No. 4. Рp. 590–619.
34. Azanzaa G. Et al. Authentic leadership and organizational culture as drivers of employees’ job satisfaction. Journal of Work and Organizational Psychology. 2013. 29. Рp. 45–50.
35. Мірошниченко О. В. Розвиток соціально–трудового партнерства в Україні: методологія, методика аналізу, напрями вдосконалення / відповід. ред. В. В. Онікієнко]. К.: Вид–во ТОВ «ПРИНТ–ЕКСПРЕС», 2015. 187 с.
36. Ковалевський С. В., Медведєва О. А., Кошева Л. В. Корпоративна культура організацій в умовах глобалізації економіки. Корпоративна культура організацій ХХІ століття. К., 2015. С. 5–14.
37. Андросова О. Ф. Стратегія формування корпоративної культури та ефективність від її реалізації на підприємствах машинобудування: дис. на здобуття наук. ступ. док. екон. наук: 08.00.04; НУЗП. Запоріжжя, 2019. 465 с.
38. Андрущенко Г. І. Корпоративна культура, організаційна культура, довіра: діалектика взаємозв’язку феноменів. Економіка. фінанси. менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2017. № 9. С. 100–113. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efmapnp_2017_9_10 (дата звернення: 25.04.2023).
39. Бабич О. Основні засади створення корпоративної культури як інструменту управління. Вісник Української академії державного управління. 2019. № 2. С. 449–456.
40. Овчаренко М. І., Іванова Т. В. Соціально-психологічні аспекти забезпечення формування корпоративної культури. Соціально-гуманітарні аспекти розвитку сучасного суспільства: матеріали всеукраїнської наукової конференції (19–20 квітня 2017 р.). Суми: Сумський державний університет, 2017. Ч. 3. С. 140–144.
41. Соціальна відповідальність: навч. посіб. / [А. М. Колот, О. А. Грішнова, О. О. Герасименко та ін.]; за заг ред. А.М. Колота. К.: КНЕУ, 2015. 519 с.
42. Баюра Д. О. Система корпоративного управління в Україні – стан та перспективи розвитку: моногр. Київ: К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2014. 288 с.
43. Cameron Kim S., Quinn Robert E. Diagnozing and Changing Organization Culture, Addisson-Wesley Publishing Co, 8th edition. 2014. 320 p.
44. Химич І. Г. Формування корпоративної культури підприємства в сучасних економічних умовах. Сучасні соціально-економічні проблеми теорії та практики розвитку економічних систем. 2015. № 31. С. 105–116.
45. Панченко Є. Г. Корпоративна культура та розвиток інтелектуального потенціалу українських підприємств в умовах перехідної економіки. Питання економіки. 2018. № 7. С. 37–45.
46. Шевченко В. С. Визначення впливу корпоративної культури на діяльність підприємства. Комунальне господарство міст. 2014. №114. С. 157–161.
47. Чернишова Т. О. Деякі аспекти корпоративної культури організації. Наукові праці КНТУ. Економічні науки. 2017. Вип. 17. URL http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_17_ekon/stat_17/49.pdf (дата звернення 18.03.2023 р.).
48. The official site of Builtin. How these 4 typed of organizational culture define your company. 2021. URL: https://builtin.com/company-culture/types-oforganizational-culture (дата звернення 11.03. 2023 р.)
49. The official site of The Fivecoat Consulting Group. Four types of corporate culture. 2020. URL: https://www.thefivecoatconsultinggroup.com/the-coronaviruscrisis/ four-types-corporate-culture?format=amp (дата звернення 18.03.2023 р.)
50. The official site of Evercar, Kinds and types of corporate culture. 2020. URL: https://evercar.pp.ua/vidi-i-tipi-korporativnoi-kulturi/ (дата звернення 18.03.2023 р.).
51. The official site of Free Management Library, Overview of Organizational Culture, 2022. URL: https://managementhelp.org/organizations/culture.htm (дата звернення 15.03.2023 р.).
52. The official site of iEduNote, Organizational Culture: Definition, Characteristics, Roles, Types. 2015. URL: https://www.iedunote.com/organizational-culture (дата звернення 18.03.2023 р.)
53. Журавльова С. М. Технологія готельної справи: навч. посіб. / С. М. Журавльова, В. М. Зайцева, Т. В. Каптюх. Запоріжжя: НУ «Запорізька політехніка», 2022. 264 с.
54. Організація готельно-ресторанного господарства: навч. посіб. / В. С. Ковєшніков та ін. К. : Ліра-К, 2021. 564 с.
55. Редько В. Є., Ваніна С. В. Вплив корпоративної культури на якість готельного сервісу. Ефективна економіка. 2018. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6667 (дата звернення: 25.03.2023 р.). DOI: 10.32702/2307-2105-2018.11.64
56. Завідна Л. Д. Готельний бізнес: стратегії розвитку: моногр. Київ: КНТЕУ, 2017. 600 с.
57. Семикіна М., Беляк Т., Волчкова Г. Розвиток корпоративної культури як передумова накопичення соціального капіталу. Economics and Management: Challenges and Perspectives. «East West» Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH, Vienna, Austria, 2015. С. 98–103.
58. Терон І. В. Корпоративна культура в механізмах регулювання соціально-трудових відносин. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. Вип. №6. С. 639–643. URL: http://globalnational.in.ua/arURKchive/6- 2015/131.pdf (дата звернення: 25.03.2023).
59. Давидова О. Ю. Управління якістю продукції та послуг у готельно- ресторанному господарстві: підруч. Харків. держ. ун-т харчування та торгівлі. Харків : Вид-во Іванченка І. С., 2018. 487 с.
60. Арпуль О. В., Абрамова А. Г., Мирошник Ю. А. Готельна справа: підруч. Київ : Кондор, 2021. 300 с.
61. Овчаренко М. І. Концептуальні засади формування організаційно економічного механізму управління розвитком корпоративної культури підприємства. Економічні перспективи України та світу: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (20–21 вересня 2018 р.). Чернігівський державний технологічний університет, 2018. С. 83–86.
62. Завідна Л. Д. Готельний бізнес: стратегії розвитку: монографія. Київ, 2017. 600 с.
63. Готель «Інтурист-Закарпаття». URL: https://youcontrol.com.ua/catalog/company_details/39503275/ (дата звернення 26.02.2023 р.).
64. Річні звіти ТОВ «Готель «Інтурист-Закарпаття» за 2020–2022 роки.
65. Handy C. B. Gods of management: The changing work of organizations. Souvenir. 2009. 268 р.
66. Організація готельно-ресторанного господарства: навч. посіб. / В. С. Ковєшніков та ін. К.: Ліра-К, 2021. 564 с.
67. Портер M. Конкурентна перевага. Як досягти стабільно високих результатів. Наш формат, 2019. 624 p.
68. Ковалевский С. В. Формування корпоративної компетентності. Корпоративна культура організацій ХХІ століття. 2019. № 20. С. 44–48.
69. Potencial in Focus. HRTimes. 2017. №31. URL: https://www.ecopsy/insights/potential-in-focus (дата звернення: 14.03.2023).
70. Стручок В. С. Безпека в надзвичайних ситуаціях: посіб. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2022. 156 с.
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:241 — Готельно-ресторанна справа (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
dyplom_Kotsyuruba A_V_2023.pdf1,6 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити
Авторська довідка_Коцюруба.doc43 kBMicrosoft WordПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора