Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40828

Назва: Сутність, значення та обліково-інформаційне забезпечення процесу контролінгу
Інші назви: Essence, importance and accounting and information support of the controlling process
Автори: Королюк, Т.
Співак, С.
Korolyuk, T.
Spivak, S.
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Королюк Т. Сутність, значення та обліково-інформаційне забезпечення процесу контролінгу / Т. Королюк, С. Співак // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2022. — Том 78-79. — № 5-6. — С. 58–64. — (Облік і оподаткування).
Bibliographic description: Korolyuk T., Spivak S. (2022) Sutnist, znachennia ta oblikovo-informatsiine zabezpechennia protsesu kontrolinhu [Essence, importance and accounting and information support of the controlling process]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 78-79, no 5-6, pp. 58-64 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5-6 (78-79), 2022
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 5-6 (78-79), 2022
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 5-6
Том: 78-79
78-79
Дата публікації: 21-лис-2022
Дата подання: 25-лис-2022
Дата внесення: 1-кві-2023
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.05_06.058
УДК: 657.6
65.012.7
Теми: контролінг
процес
підприємство
прийняття рішень
облік
інформація
controlling
process
enterprise
decision-making
accounting
information
Кількість сторінок: 7
Діапазон сторінок: 58-64
Початкова сторінка: 58
Кінцева сторінка: 64
Короткий огляд (реферат): Досліджено сутність контролінгу та встановлено, що в сучасних умовах розвитку інформаційних технологій дане поняття носить більше значення «керівництво, регулювання, управління», що зумовлено новою концепцією управління, породженою практикою сучасного менеджменту. Обґрунтовано, що контролінг інтегрує процеси збирання, опрацювання, аналізу інформації про діяльність підприємства та, відповідно, є джерелом інформації для прийняття управлінських рішень у стратегічному й тактичному плані. Виділено чотири основні цілі контролінгу: інформування; передбачення; діагностика; записування та звітування. Встановлено, що значення контролінгу в діяльності підприємства визначено такими особливостями: досягнення цілей (саме контролінг забезпечує правильне виконання різних заходів відповідно до планів); перегляд стандартів (ефективна система контролю забезпечує точне встановлення стандартів); забезпечення ефективного використання ресурсів (ефективна система контролінгу забезпечує мінімальну втрату ресурсів); краща мотивація (завдяки контролінгу працівники знають, чого від них очікують і як буде оцінюватися їхня робота); підтримання порядку (контролінг допомагає уважно стежити за діяльністю та поведінкою працівників); забезпечення координації (за належного контролінгу зусилля різних відділів можуть бути об’єднані для досягнення спільних цілей і завдань підприємства). Наведено недоліки контролінгу в діяльності підприємства: труднощі у встановленні кількісних стандартів (система контролінгу втрачає частину своєї ефективності, якщо стандарти не можуть бути визначені в кількісному вираженні); незначний контроль зовнішніх факторів (підприємство не може контролювати зовнішні фактори, такі, як державна політика, технологічні зміни, конкуренція тощо); протидія працівників (працівники сприймають контролінг як обмеження своєї свободи); витратна справа (контролінг вимагає великих витрат коштів, часу та зусиль). Встановлено, що контролінг зазвичай зосереджується на інформаційній системі бухгалтерського обліку господарюючого суб’єкта для підтримання управлінських рішень. Відповідно якість системи обліку впливає на якість управлінських рішень як результат процесу контролінгу. Тому важливим є доступ до надійної бухгалтерської інформації для правильного й точного прийняття рішень, максимізації прибутку та оптимального використання обмежених ресурсів.
The essence of controlling was studied and it was established that in the modern conditions of the development of information technologies, this concept tends to be treated as «leadership, regulation, management», which is due to the new concept of management, caused by the modern management implementation. It is explained that controlling integrates the processes of collecting, processing, and analyzing information on the company’s activities and, accordingly, is a source of information for making management decisions in a strategic and tactical plan. Four main goals of controlling are identified: informing; predicting; diagnostics; recording and reporting. It has been established that the importance of controlling in the enterprise’s activities is specified by the following features: achievement of goals (it is controlling that ensures the proper implementation of various measures in accordance with plans); revision of standards (an effective control system ensures accurate setting of standards); ensuring effective use of resources (an effective controlling system ensures minimal loss of resources); better motivation (thanks to controlling, employees know what they are expected to perform and how their work will be evaluated); maintenance of order (controlling helps to closely monitor the activities and behavior of employees); ensuring coordination (with proper monitoring, the efforts of different departments can be combined to achieve common goals and objectives of the enterprise). Disadvantages of controlling in the company’s activities are specified: difficulties in establishing quantitative standards (effectiveness of the controlling system is less efficient if the standards cannot be determined in quantitative terms); insufficient control over external factors (the enterprise cannot control external factors, such as government policy, technological changes, competition, etc.); opposition of employees (employees perceive controlling as a limitation of their freedom); an expensive business (controlling requires a lot of money, time and effort). It is established that controlling is usually focused on the accounting information system of the business entity to support management decisions. Thus, the quality of the accounting system affects the quality of management decisions as a result of the controlling process. Therefore, it is important to have access to reliable accounting information for proper and accurate decision-making, profit maximization and optimal use of limited resources.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40828
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2022
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.1051/shsconf/20208301009
https://www.igc-controlling.org/fileadmin/downloads/Standards/Controlling_Process_Model.pdf
Перелік літератури: 1. Dedeckova N. Control, controlling and its objectives in the organization. SHS Web of Conferences 83, 01009 (2020). Current Problems of the Corporate Sector 2020. DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/20208301009
2. Controlling Process Model. URL: https://www.igc-controlling.org/fileadmin/downloads/Standards/Controlling_Process_Model.pdf (Last accessed: 20.11.2022).
3. Küpper, H.-U. Controlling: Konzeption. Aufgaben, Instrumente, 4th edition, Stuttgart. 2005.
4. Horvat P. Controlling. Muenchen: Vahlen. 2011.
5. Пушкар М. С., Пушкар Р. М. Контролінг – інформаційна підсистема стратегічного менеджменту: Монографія. Тернопіль: Карт-бланш, 2004. 370 с.
6. Загородній А. Г., Вознюк Г. Л., Смовженко Т. С. Фінансовий словник. Львів: Вид-во Держ. ун-ту «Львівська політехніка», 1996. 384 с.
7. Ивашкевич В. Б. Контроллинг: сущность и назначение. Бухгалтерский учёт. 1991. № 7. С. 8–12.
8. Райхман Т. Менеджмент и контроллинг. Одни цели – разные пути и инструменты. Международный бухгалтерский учёт. 1999. № 5. С. 26–36.
9. Петренко С. Н. Контроллинг: учебное пособие. Киев: Ника-Центр, Эльга, 2003. 328 с.
10. Plunkett W. R., Allen G. S., Attner R. F. Management. 2008.
11. Robbins S. P., Coulter M. Management. 2017. Vol. 14. Р. 752.
12. Ehrmann H. Marketing-Controlling-Ludwigshafen: Kiehl, 1991 (Modernes Marketing für Studium und Praxis). 1991.
13. Mensch G. Unternehmensorientiertes Controlling – Der Shareholder Value als Zielgröße. In BuW 50 (1996).
14. Serfling Klaus: Controlling. 2., überarb. und erw. Aufl. – Stuttgart; Köln: Kohlhammer. 1992.
References: 1. Dedeckova N. Control, controlling and its objectives in the organization. SHS Web of Conferences 83, 01009 (2020). Current Problems of the Corporate Sector 2020. DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/20208301009
2. Controlling Process Model. URL: https://www.igc-controlling.org/fileadmin/downloads/Standards/Controlling_Process_Model.pdf (Last accessed: 20.11.2022).
3. Küpper, H.-U. Controlling: Konzeption. Aufgaben, Instrumente, 4th edition, Stuttgart. 2005.
4. Horvat P. Controlling. Muenchen: Vahlen. 2011.
5. Pushkar M. S., Pushkar R. M. (2004) Kontrolinh – informatsiyna pidsystema stratehichnoho menedzhmentu [Controlling – information subsystem of strategic management]: Monohrafiya. Ternopil: Kart-blansh.
6. Zahorodniy A. H., Voznyuk H. L., Smovzhenko T. S. (1996) Finansovyy slovnyk [Financial dictionary]. Lviv: Vyd-vo Derzh. un-tu “Lvivska politekhnika”.
7. Ivashkevych V. B. (1991) Kontrollynh: sushchnostʹ y naznachenye [Controlling: essence and purpose]. Accounting. No. 7. P. 8–12.
8. Raykhman T. (1999) Menedzhment y kontrollynh. Odny tsely – raznye puty y ynstrumenty [Management and controlling. Same goals, different ways and tools]. International accounting. No. 5. P. 26–36.
9. Petrenko S. N. (2003) Kontrollynh [Controlling]. Uchebnoe posobye. Kyiv: Nyka-Tsentr, Elga.
10. Plunkett W. R., Allen G. S., Attner R. F. Management. 2008.
11. Robbins S. P., Coulter M. Management. 2017. Vol. 14. Р. 752.
12. Ehrmann H. Marketing-Controlling-Ludwigshafen: Kiehl, 1991 (Modernes Marketing für Studium und Praxis). 1991.
13. Mensch G. Unternehmensorientiertes Controlling – Der Shareholder Value als Zielgröße. In BuW 50 (1996).
14. Serfling Klaus: Controlling. 2., überarb. und erw. Aufl. – Stuttgart; Köln: Kohlhammer. 1992.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2022, № 5-6 (78-79)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.