Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38834

Назва: Діджиталізація документообігу на підприємстві: особливості сервісного забезпечення
Інші назви: Digitalization of documents flow at the enterprise: service supply features
Автори: Королюк, Тетяна Миколаївна
Рапа, Наталія Василівна
Korolyuk, Tetyana
Rapa, Nataliia
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Королюк Т. М. Діджиталізація документообігу на підприємстві: особливості сервісного забезпечення / Тетяна Миколаївна Королюк, Наталія Василівна Рапа // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2022. — Том 75. — № 2. — С. 37–45. — (Облік і оподаткування).
Bibliographic description: Korolyuk T., Rapa N. (2022) Didzhytalizatsiia dokumentoobihu na pidpryiemstvi: osoblyvosti servisnoho zabezpechennia [Digitalization of documents flow at the enterprise: service supply features]. Galician economic journal (Tern.), vol. 75, no 2, pp. 37-45 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 2 (75), 2022
Galician economic journal, 2 (75), 2022
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 2
Том: 75
Дата публікації: 24-тра-2022
Дата подання: 22-бер-2022
Дата внесення: 25-вер-2022
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.02.037
УДК: 657
Теми: діджиталізація
сервісне забезпечення
підприємство
електронний документообіг
платформа
digitalization
service support
enterprise
electronic documents flow
platform
Кількість сторінок: 9
Діапазон сторінок: 37-45
Початкова сторінка: 37
Кінцева сторінка: 45
Короткий огляд (реферат): Встановлено, що важливим кроком при переході на електронний документообіг є вибір програмного забезпечення. На даний час на ринку програмних продуктів збільшився обсяг програм, які призначені для електронного обліку. Досліджено принципи і методики побудови сервісів електронного документообігу, узагальнено найпопулярніші сервіси електронного документообігу на українському ринку. Визначено, що кожне підприємство повинне обрати програмне забезпечення, яке підходить саме йому, враховуючи кількість робочих місць, обіг документів, розмір архіву й деякі додаткові функції, що є потрібними. Але загалом кожна програма розроблена згідно зі стандартами чинного законодавства і тому, не зважаючи на обраний сервіс програмного забезпечення електронного документообігу, продуктивність підприємства зросте. Вивчено платформу «Птах», яка дозволяє інтеграцію з будь-якою обліковою системою через АРІ. Дана платформа співпрацює з такими сервісами електронного документообігу: Медок, Сота, FREDO, ДокМен. Запропоновано розробити платформу, яка буде інтегруватися з усіма сервісами електронного документообігу незалежно, який сервіс обрало підприємство і за яким тарифом. Обґрунтовано створення спеціального архіву, де буде вказано, коли відправлено документ і яке рішення стосовно нього прийняв контрагент. З покращення використання платформи запропоновано додати поле для коментарів, де контрагент зможе пояснити, чому він не підписав даний документ (якщо виникне така ситуація) чи які поправки ввести. Обґрунтовано для зручності й безпеки даних підприємства, щоб документи, які надійшли, автоматично зберігалися не в платформі, а в самому сервісі електронного документообігу для прийняття рішення й безпечного підписання даного документа. Рішення щодо документа (прийняти/відхилити/редагувати) і коментар буде також підкріплений до нього в сервісі. Дане рішення дозволить вільно обмінюватися потрібними документами між контрагентами, навіть якщо вони користуються різними сервісами. Подані пропозиції дозволять збільшити кількість користувачів сервісів електронного документообігу й узгодити співпрацю між контрагентами незалежно від їх розташування, обраного облікового сервісу і програми електронного документообігу.
It is established that an important step in the transition to electronic documents flow is the proper choice of software. Nowadays the market for software products has increased the number of programs designed for electronic accounting. The principles and methods of installing the electronic documents flow services are investigated. The most popular electronic documents flow services on the Ukrainian market are generalized. It is determined that each company should choose the software that suits it properly, taking into account the number of jobs, document circulation, archive size and also some additional features that are needed. But, in general, each program is developed according to the standards of current legislation and therefore, despite the chosen service of electronic documents flow software, the productivity of the enterprise will increase. «Ptak», platform, which allows integration with any accounting system via API has been studied. This platform cooperates with the following electronic documents flow services, Medoc, Sota, FREDO, DocMan in particular. It is proposed to develop the platform that will be integrated with all electronic documents flow services regardless which service and rate are chosen by the company. The creation of the special archive which will define when the document is sent and what decision the contractor made about it is interpreted. In order to improve the use of the platform, it is proposed to add the field for comments, where the counterparty will be able to explain why this document is not signed (if such a problem arises) or what amendments are to be corrected. It is justified for the convenience and security of enterprise data that the received documents are automatically stored not in the platform, but in the electronic document management service, for decision-making and secure signing of this document. The decision on the document (accept/reject/edit) and the comment will also be supported by it in the service. This solution will make it possible to exchange freely the necessary documents between contractors, even if they use different services. The submitted proposals will increase the number of users of electronic documents flow services and agree on cooperation between contractors, regardless of their location, the chosen accounting service and electronic documents flow program.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38834
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2022
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://www.ier.com.ua/files/Projects/2020/customs_initiative/V_Survey/V_survey_part2.pdf
https://buduysvoe.com/publications/elektronnyy-dokumentoobig-v-ukrayini-yak-vin-pracyuye
https://pdb.lviv.ua/edo
https://vchasno.ua/#clients
https://document.online/
https://dealssign.com/deals-online/
https://art-office.com.ua/
https://fossdoc.com/
https://flydoc.ua/uk
https://fredo.com.ua/help/pdocs_reestr_funkc_edo_kontr.htm
https://blog.liga.net/user/avernyhora/article/40708
Перелік літератури: 1. П’ята хвиля щорічного опитування українських експортерів та імпортерів. Тема 2. Спрощення процедур торгівлі в Україні: митні процедури, єдине вікно та електронний документообіг. Короткий виклад основних результатів. URL: http://www.ier.com.ua/files/Projects/2020/customs_initiative/V_Survey/V_survey_part2.pdf (дата звернення: 20.12.2021).
2. Електронний документообіг в Україні: як він працює. URL: https://buduysvoe.com/publications/elektronnyy-dokumentoobig-v-ukrayini-yak-vin-pracyuye (дата звернення: 25.12.2021).
3. Рапа Н. В. Діджиталізація документообігу: який сервіс обрати. Облік, аналіз і контроль в управлінні суб’єктами економіки: матеріали VІІ міжнар. студент. наук.-конф. (м. Львів, 21 жовтня 2021 р.). Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. С. 273–275.
4. M.E.Doc. URL: https://pdb.lviv.ua/edo (дата звернення: 23.12.2021).
5. Вчасно. URL: https://vchasno.ua/#clients (дата звернення: 23.12.2021).
6. Document.Online. URL: https://document.online/ (дата звернення: 23.12.2021).
7. Deals Online. URL: https://dealssign.com/deals-online/ (дата звернення: 23.12.2021).
8. Арт-Офіс. URL: https://art-office.com.ua/ (дата звернення: 23.12.2021).
9. FossDoc. URL: https://fossdoc.com/ (дата звернення: 23.12.2021).
10. FlyDoc. URL: https://flydoc.ua/uk (дата звернення: 23.12.2021).
11.Коротко про процедуру обміну первинними документами з контрагентами. URL: https://fredo.com.ua/help/pdocs_reestr_funkc_edo_kontr.htm (дата звернення: 20.12.2021).
12. Вернигора А. Як бізнесу обмінюватися документами швидше і зручніше: навіщо потрібен єдиний стандарт ЕДО. URL: https://blog.liga.net/user/avernyhora/article/40708 (дата звернення: 22.12.2021).
References: 1. Pʺyata khvylya shchorichnoho opytuvannya ukrayinsʹkykh eksporteriv ta importeriv. Tema 2. Sproshchennya protsedur torhivli v Ukrayini: mytni protsedury, yedyne vikno ta elektronnyy dokumentoobih. Korotkyy vyklad osnovnykh rezulʹtativ. URL: http://www.ier.com.ua/files/Projects/2020/customs_initiative/V_Survey/V_survey_part2.pdf (accessed: 20.11.2021). [In Ukrainian].
2. Elektronnyy dokumentoobih v Ukrayini: yak vin pratsyuye. URL: https://buduysvoe.com/publications/elektronnyy-dokumentoobig-v-ukrayini-yak-vin-pracyuye (accessed: 25.12.2021). [In Ukrainian].
3. Rapa N. V. Didzhytalizatsiya dokumentoobihu: yakyy servis obraty. Materialy VII Mizhnarodnoyi student·sʹkoyi naukovoyi konferentsiyi “Oblik, analiz i kontrolʹ v upravlinni subʺyektamy ekonomiky”. 21 zhovtnya 2021 r. Lʹviv, Vydavnytstvo Lʹvivsʹkoyi politekhniky. P. 273–275. [In Ukrainian].
4. M.E.Doc. URL: https://pdb.lviv.ua/edo (accessed: 23.12.2021). [In Ukrainian].
5. Vchasno. URL: https://vchasno.ua/#clients (accessed: 23.12.2021). [In Ukrainian].
6. Document.Online. URL: https://document.online/ (accessed: 23.12.2021). [In Ukrainian].
7. Deals Online. URL: https://dealssign.com/deals-online/ (accessed: 23.12.2021). [In Ukrainian].
8. Art-Ofis. URL: https://art-office.com.ua/ (accessed: 23.12.2021). [In Ukrainian].
9. FossDoc. URL: https://fossdoc.com/ (accessed: 23.12.2021). [In Ukrainian].
10. FlyDoc. URL: https://flydoc.ua/uk (accessed: 23.12.2021). [In Ukrainian].
11. Korotko pro protseduru obminu pervynnymy dokumentamy z kontrahentamy. URL: https://fredo.com.ua/help/pdocs_reestr_funkc_edo_kontr.htm (accessed: 20.12.2021). [In Ukrainian].
12. Vernyhora A. Yak biznesu obminyuvatysya dokumentamy shvydshe i zruchnishe: navishcho potriben yedynyy standart EDO. URL: https://blog.liga.net/user/avernyhora/article/40708 (accessed: 22.12.2021). [In Ukrainian].
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2022, № 2 (75)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.