Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38699

Назва: Використання штучного інтелекту для моделювання портрету споживача в цифровому маркетингу
Інші назви: Artificial intelligence application for modeling of consumer portrait in digital marketing
Автори: Хрупович, Світлана Євгенівна
Окрепкий, Ростислав Богданович
Дудар, Володимир Тарасович
Khrupovych, Svitlana
Dudar, Volodymyr
Okrepkyi, Rostyslav
Приналежність: Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
West Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Хрупович С. Є. Використання штучного інтелекту для моделювання портрету споживача в цифровому маркетингу / Світлана Євгенівна Хрупович, Ростислав Богданович Окрепкий, Володимир Тарасович Дудар // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2022. — Том 74. — № 1. — С. 163–170. — (Маркетинг).
Bibliographic description: Khrupovych S., Dudar V., Okrepkyi R. (2022) Vykorystannia shtuchnoho intelektu dlia modeliuvannia portretu spozhyvacha v tsyfrovomu marketynhu [Artificial intelligence application for modeling of consumer portrait in digital marketing]. Galician economic journal (Tern.), vol. 74, no 1, pp. 163-170 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 1 (74), 2022
Galician economic journal, 1 (74), 2022
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 1
Том: 74
Дата публікації: 22-лют-2022
Дата подання: 14-січ-2022
Дата внесення: 7-вер-2022
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.01.163
УДК: 004.8
339.1
Теми: портрет споживача
профіль клієнта
штучний інтелект
цифровий маркетинг
фактори поведінки споживача
consumer portrait
customer profile
artificial intelligence
digital marketing
consumersʼ behavior factors
Кількість сторінок: 8
Діапазон сторінок: 163-170
Початкова сторінка: 163
Кінцева сторінка: 170
Короткий огляд (реферат): В статті запропоновано авторський підхід моделювання портрету споживача у цифровому маркетингу. Здійснено аналіз останніх досліджень зарубіжних вчених категорії «профіль споживача». З’ясовано те, що вітчизняні науковці ще не мають у своїх працях конкретного визначення дефініції «портрет споживача». Бізнес вже давно користується такою термінологією, або «key customer». Встановлено, що без штучного інтелекту неможливо опрацювати дані у цифровому маркетингу. Запропоновано систематизацію факторів, необхідних для побудови портрету споживача. Ці фактори представлено у вигляді таблиці і поділено на категорії: демографічні, психографічні, поведінкові та географічні. Виявлено інструменти для відстеження інформації про клієнта на основі штучного інтелекту. Запропоновано перелік цих інструментів серед яких Google Analytics, облікові записи клієнтів, які реєструвалися на сайті компанії. Розкрито також суть використання психологічного інструменту у цифровому маркетингу – тригери. Встановлено, що для того, щоб механізм тригерів спрацював правильно, необхідно використати портрет споживача. З’ясовано, що за умови, коли штучний інтелект виконує велику частину аналітичної роботи цілодобово, маркетолог має більше можливостей для освоєння і розробки нових проектів. Здійснено самостійні розвідки на основі рекомендацій Google Analytics декількох сайтів, інших первинних і вторинних методів досліджень. Висновки із цих досліджень дозволили сформувати методико-прикладні рекомендації для побудови профілю клієнта у цифровому маркетингу. Запропоновано п’ять типових предикативних моделей портрету споживача. Ці моделі згруповано за поведінковим фактором. Виділено наступні типи профілю клієнта: раціональний, прискіпливий, емоційний, недосвідчений і всезнайко. Обґрунтовано кожен із типів моделі портрету споживача і надано рекомендації для бізнесу. Ці рекомендації можна буде впровадити у реальний сектор економіки. Запропоновано перед використанням цих моделей переглянути власні конверсії. Також серед рекомендацій важливим фактором є те, що необхідно вибрати той психологічний тип клієнта, який буде головним для певного виду бізнесу.
Approach to consumer portrait modeling in digital marketing is offered in this paper. The analysis of the last researches of foreign scientists of the category «consumer profile» is carried out. It is found that yet domestic scientists do not have the specific definition of «consumer portrait» in their works. Businesses have being used this terminology, or «key customer» for a long time It has been established that it is impossible to process data in digital marketing without artificial intelligence. The systematization of the factors needed to build a portrait of the consumer is offered. These factors are presented in the form of a table and are divided into categories: demographic, psychographic, behavioral and geographical. Tools for tracking customer information based on artificial intelligence are identified. A list of these tools, including Google Analytics, customer accounts registered on the companyʼs website is offered. The essence of the use of psychological tools in digital marketing – triggers, are also revealed. It is established that in order for the trigger mechanism to work properly, it is necessary to use a portrait of the consumer. Independent surveys based on the recommendations of Google Analytics of several sites, other primary and secondary research methods are carried out. The conclusions of these investigations makes it possible to form methodological and applied recommendations for building the customer profile in digital marketing. Five typical predictive consumer portrait models are offered. These models are grouped by behavioral factor. The following types of client profile are distinguished: rational, meticulous, emotional, inexperienced and wiseacre. Each of the types of consumer portrait models is substantiated and business recommendations are provided. These recommendations can be implemented in the real sector of the economy. It is recommended to review own conversions before using these models. Among the recommendations there is also an important factor stating that you need to choose the psychological type of client that will be the main for a particular type of business.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38699
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2022
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/42757
http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/127/114
https://doi.org/10.15276/mdt.5.1.2021.2
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/42341
https://www.zendesk.com/customer-experience-trends/
https://blog.hubspot.com/service
https://www.thebalancesmb.com/consumer-profile-defining-the-ideal-customer
Перелік літератури: 1. Іванечко Н., Борисова Т., Процишин Ю. та ін. Маркетинг: навч. посіб. / за ред. Н. Р. Іванечко. Тернопіль: ЗУНУ, 2021. 180 с. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/42757.
2. Крикавський Є. В. та ін. Маркетингові дослідження: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 460 с.
3. Котлер Ф., Катарджая Г., Сетьяван І. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. Київ: Вид. група КМ-БУКС, 2018. 208 с.
4. Хрупович С. Є. Борисова Т. М. Використання штучного інтелекту при маркетинговому аналізі неструктурованих даних. Маркетинг і цифрові технології. 2021. № 1. С. 17–26. URL: http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/127/114. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.5.1.2021.2
5. Хрупович С., Процишин Ю. Студії креативного маркетингу: посібник. Тернопіль: Західноукраїнський національний університет, 2021. 146 с. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/42341.
6. Барнет Білл. Еванз Дейв. Дизайн мислення. Спроектуй свої життя. Київ: Наш Формат, 2019. 224 с.
7. Zendesk Customer Experience Trends Report. URL:https://www.zendesk.com/customer-experience-trends/.
8. Jack Matsen. 8 Easy Steps to Creating a Customer Profile. URL: https://blog.hubspot.com/service.
9. Gigi Devault. Consumer Profile: Defining the Ideal Customer. The balance small business. URL: https://www.thebalancesmb.com/consumer-profile-defining-the-ideal-customer.
10.Кай-Фу Лі. Наддержави штучного інтелекту: Китай, Кремнієва долина і новий світовий лад. Київ: Форс Україна. 2020. 304 с.
References: 1. Ivanechko N., Borysova T., Protsyshyn Yu. ta in. Marketynh: navch. posib. / za red. N. R. Ivanechko. Ternopil: ZUNU, 2021. 180 р. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/42757.
2. Krykavskyi Ye. V. ta in Marketynhovi doslidzhennia: pidruchnyk. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. 460 p.
3. Kotler F., Katardzhaia H., Setiavan I. Marketynh 4.0. Vid tradytsiinoho do tsyfrovoho. Kyiv: Vyd. hrupa KM-BUKS, 2018. 208 p.
4. Khrupovych S. Ye. Borysova T. M. Vykorystannia shtuchnoho intelektu pry marketynhovomu analizi nestrukturovanykh danykh. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. 2021. No. 1. P. 17–26. URL: http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/127/114. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.5.1.2021.2
5. Khrupovych S., Protsyshyn Yu. Studii kreatyvnoho marketynhu : elektronnyi navch. posibnyk. Ternopil: Zakhidnoukrainskyi natsionalnyi universytet, 2021. 146 р. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/42341.
6. Barnet Bill. Evanz Deiv. Dyzain myslennia. Sproektui svoi zhyttia. Kyiv: Nash Format, 2019. 224 p.
7. Zendesk Customer Experience Trends Report. URL:https://www.zendesk.com/customer-experience-trends/.
8. Jack Matsen. 8 Easy Steps to Creating a Customer Profile. URL: https://blog.hubspot.com/service.
9. Gigi Devault. Consumer Profile: Defining the Ideal Customer. The balance small business. URL: https://www.thebalancesmb.com/consumer-profile-defining-the-ideal-customer.
10. Kai-Fu Li. Nadderzhavy shtuchnoho intelektu: Kytai, Kremniieva dolyna i novyi svitovyi lad. Kyiv: Fors Ukraina. 2020. 304 р.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2022, № 1 (74)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.