Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38696

Назва: Основні напрямки розвитку сучасного товарознавства
Інші назви: Main directions of development of modern commodity science
Автори: Васюта, Вікторія Борисівна
Пузак, Валерія Валеріївна
Лашко, Інна Миколаївна
Vasiuta, Viktoriia
Puzak, Valeria
Lashko, Inna
Приналежність: Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Полтава, Україна
National University «Yuri Kondratyuk Poltava Polytechnic», Poltava, Ukraine
Бібліографічний опис: Васюта В. Б. Основні напрямки розвитку сучасного товарознавства / Вікторія Борисівна Васюта, Валерія Валеріївна Пузак, Інна Миколаївна Лашко // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2022. — Том 74. — № 1. — С. 152–157. — (Маркетинг).
Bibliographic description: Vasiuta V., Puzak V., Lashko I. (2022) Osnovni napriamky rozvytku suchasnoho tovaroznavstva [Main directions of development of modern commodity science]. Galician economic journal (Tern.), vol. 74, no 1, pp. 152-157 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 1 (74), 2022
Galician economic journal, 1 (74), 2022
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 1
Том: 74
Дата публікації: 22-лют-2022
Дата подання: 12-січ-2022
Дата внесення: 7-вер-2022
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.01.152
УДК: 620.2
330.3
Теми: товарознавство
якість
упаковка
ідентифікація
фальсифікація
commodity research
quality
packaging
identification
falsification
Кількість сторінок: 6
Діапазон сторінок: 152-157
Початкова сторінка: 152
Кінцева сторінка: 157
Короткий огляд (реферат): Досліджено основні напрямки розвитку товарознавства в сучасних умовах. В даний час на ринку значно збільшився обсяг споживчих товарів. Широта асортименту товарів, барвисте їх оформлення, різноманіття форм, наявність різних маркувальних позначень змусили фахівців торгівлі ретельніше вивчати споживчі властивості товару. Автори наголошують, що зі зміною економічно-соціальних умов деякі проблеми знову стають актуальними. Це спричиняє появу нових вимог до якості товарів, їх пакування, до ідентифікації для розкриття або попередження фальсифікації. Товарознавство в сучасних умовах повинно бути прикладною наукою, а не академічною. Визначено сутність товарознавства як науки, окреслено його основні цілі й завдання на сучасному етапі розвитку ринкової економіки. Товарознавство являє собою науку, яка систематично вивчає різні стадії життєвого циклу товарів, метод розуміння їх споживчої вартості, класифікації товарів, попит на виробництво, обіг і споживання. Саме товарознавство дає розуміння про усі ті зміни, які відбуваються в товарі на усіх етапах його руху, дозволяє прогнозувати його конкурентоспроможність. Товарознавство як наука про товар велику увагу приділяє питанню якості. За однаковим призначенням різні товари можуть по-різному задовольняти потреби споживачів. Саме тому важливим є вивчення споживчих характеристик товарів. Для визначення споживчих характеристик товарів необхідно використовувати товарну експертизу. Основною метою експертизи є отримання достовірної інформації про об’єкт. Важливим є процес ідентифікації товарів для виявлення або попередження фальсифікації. Ідентифікація товару є важливою дією для оцінювання якості й визначення того, чи відповідає він стандартам або вимогам, зазначеним у нормативних чи інших документах. Актуальним на сьогодні є питання відповідності вимогам тари та упаковки. Автори наголошують на тому, що упаковка необхідна не лише для надання естетичного вигляду товару, але й для його захисту при транспортуванні та збереженні. Наразі болючим є питання сортування та переробки пластикових контейнерів та упаковки.
The article examines the main directions of development of commodity science in modern conditions. Currently, the volume of consumer goods on the market has increased significantly. The breadth of the assortment of goods, their colorful design, a variety of forms, the presence of various markings forced trade specialists to study the consumer properties of the goods more carefully. The authors note the fact that with the change in economic and social conditions, some problems become urgent again. This leads to the emergence of new requirements for the quality of goods, their packaging, identification for disclosure or prevention of counterfeiting. In modern conditions, merchandising should be an applied science, not an academic one. The article defines the essence of commodity science as a science, outlines its main goals and objectives at the present stage of development of a market economy. Commodity science is a science that systematically studies different stages of the life cycle of goods, a method for understanding their use value, classification of goods, demand for production, turnover and consumption. Commodity science gives an understanding of all those changes that occur in a product at all stages of its movement, allows you to predict its competitiveness. Commodity science as a science about a commodity pays great attention to the issue of quality. Various goods. having the same purpose, can meet the needs of consumers in different ways. That is why it is important to study the consumer characteristics of goods. To determine the consumer characteristics of goods, you need to use commodity expertise. The main purpose of the examination is to obtain reliable information about the object. The process of identifying goods is important to detect or prevent counterfeiting. Product identification is an important step in assessing quality and determining whether the product meets the standards or requirements specified in regulatory or other documents. Today, the issue of compliance with the requirements of containers and packaging is relevant. The authors note that packaging is necessary not only to give an aesthetic appearance to the product, but also to protect it during transportation and storage. Nowadays, the problem of sorting and recycling plastic containers and packaging is a painful one.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38696
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2022
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/62.pdf
https://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/CUL/24-Metodi%20viznachennya%20falsif%20tovariv-Dubinina.pdf
http://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/1533/1/Formuvannya_yakosti_tovariv_Nazarenko.pdf
https://technologia.com.ua/blog/gnuchka-upakovka-yak-sposib-platiti-menshe-yaki-novi-pravila-diktue-nam-rinok/
Перелік літератури: 1. Борисенко О. С., Фісун Ю. В. Тенденції розвитку товарознавства в сучасних умовах. Економіка і суспільство. 2017. № 13. С. 381–387. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/62.pdf.
2. Оснач О. Ф. Товарознавство: навчальний посібник. Київ: Центр навчальної літератури. 2017. 219 с.
3. Дубініна А. А., Овчиннікова І. Ф., Дубініна С. О. та ін. Методи визначення фальсифікації товарів: підручник. К.: «Видавничий дім «Професіонал», 2010. 272 с. URL: https://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/CUL/24-Metodi%20viznachennya%20falsif%20tovariv-Dubinina.pdf.
4. Назаренко В. О., Юдічева О. П., Жук В. А. Формування якості товарів: навчальний посібник. Частина 1. К.: Центр учбової літератури. 2012. 386 с. URL: http://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/1533/1/Formuvannya_yakosti_tovariv_Nazarenko.pdf.
5. Дикань В. Л., Каграманян А. О., Каличева Н. Є. та ін. Товарознавство та комерційна діяльність: підручник / за ред. В. Л. Диканя. Харків: УкрДУЗТ, 2018. 362 с.
6. Коркуна О., Демічковський А., Цільник О., Бордун О., Піхур О. Товарознавство: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа» денної та заочної форм навчання. Львів: ЛДУФК ім. І. Боберського. 2019. 200 с.
7. Мельник Т. Ю. Товарознавство: підручник (для студентів економічних спеціальностей). Житомир: Державний університет «Житомирська політехніка», 2020. 364 с.
8. Подвірна Т. В. Опорний конспект лекцій з дисципліни «Теоретичні основи товарознавства та підприємства» для студентів денної форми навчання за напрямком підготовки: 076 «Підприємство, торгівля та біржова діяльність». Тернопіль: ТНТУ ім. І. Пулюя, 2017. 200 с.
9. Гнучка упаковка як спосіб платити менше. Які нові правила диктує нам ринок? URL: https://technologia.com.ua/blog/gnuchka-upakovka-yak-sposib-platiti-menshe-yaki-novi-pravila-diktue-nam-rinok/.
References: 1. Borysenko O. S., Fisun Yu. V. Tendentsiyi rozvytku tovaroznavstva v suchasnykh umovakh. Ekonomika i suspilʼstvo. 2017. No.13. P. 381–387. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/62.pdf. [In Ukrainian].
2. Osnach O. F. Tovaroznavstvo: navchalʼnyy posibnyk. Kyyiv: Tsentr navchalʼnoyi literatury. 2017. 219 p. [Іn Ukrainian].
3. Dubinina A. A., Ovchynnikova I. F., Dubinina S. O. ta in. Metody vyznachennya falʼsyfikatsiyi tovariv: рidruchnyk. K.: “Vydavnychyy dim “Profesional”, 2010. 272 p. URL: https://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/CUL/24-Metodi%20viznachennya%20falsif%20tovariv-Dubinina.pdf. [In Ukrainian]/
4. Nazarenko V. O., Yudicheva O. P., Zhuk V. A. Chastyna 1. Formuvannya yakosti tovariv: navchalʼnyy posibnyk. K.: Tsentr uchbovoyi literatury, 2012. 386 p. URL: http://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/1533/1/Formuvannya_yakosti_tovariv_Nazarenko.pdf. [In Ukrainian].
5. Dykanʼ V. L., Kahramanyan A. O., Kalycheva N. Ye. ta in. Tovaroznavstvo ta komertsiyna diyalʼnistʼ: Pidruchnyk / za red. V. L. Dykanya. Kharkiv: UkrDUZT, 2018. 362 p. [Іn Ukrainian]
6. Korkuna O., Demichkovsʼkyy A., Tsilʼnyk O., Bordun O., Pikhur O. Tovaroznavstvo: navchalʼno-metodychnyy posibnyk dlya studentiv spetsialʼnosti 241 “Hotelʼno-restoranna sprava” dennoyi ta zaochnoyi form navchannya. Lʼviv: LDUFK im. I. Bobersʼkoho, 2019. 200 p. [In Ukrainian].
7. Melʼnyk T. Yu. Tovaroznavstvo: pidruchnyk (dlya studentiv ekonomichnykh spetsialʼnostey). Zhytomyr: Derzhavnyy universytet “Zhytomyrsʼka politekhnika”. 2020. 364 p. [In Ukrainian].
8. Podvirna T. V. Opornyy konspekt lektsiy z dystsypliny “Teoretychni osnovy tovaroznavstva ta pidpryyemstva” dlya studentiv dennoyi formy navchannya za napryamkom pidhotovky: 076 “Pidpryyemstvo, torhivlya ta birzhova diyalʼnistʼ”. Ternopilʼ: TNTU im. I. Pulyuya, 2017. 200 p. [In Ukrainian].
9. Hnuchka upakovka yak sposib platyty menshe. Yaki novi pravyla dyktuye nam rynok? URL: https://technologia.com.ua/blog/gnuchka-upakovka-yak-sposib-platiti-menshe-yaki-novi-pravila-diktue-nam-rinok/. [In Ukrainian].
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2022, № 1 (74)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.