Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38695

Назва: Тест емоційного інтелекту MSCEIT: опис, валідизація та адаптація
Інші назви: MSCEIT emotional intelligence test: description, validization and adaptation
Автори: Широн, Юлія Олегівна
Shyron, Yuliia
Приналежність: Інститут економіки і менеджменту Національного університету «Львівська політехніка», Львів, Україна
Institute of Economics and Management, Lviv Polytechnic National University, Lviv, Ukraine
Бібліографічний опис: Широн Ю. О. Тест емоційного інтелекту MSCEIT: опис, валідизація та адаптація / Юлія Олегівна Широн // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2022. — Том 74. — № 1. — С. 141–151. — (Менеджмент).
Bibliographic description: Shyron Y. (2022) Test emotsiinoho intelektu MSCEIT: opys, validyzatsiia ta adaptatsiia [MSCEIT emotional intelligence test: description, validization and adaptation]. Galician economic journal (Tern.), vol. 74, no 1, pp. 141-151 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 1 (74), 2022
Galician economic journal, 1 (74), 2022
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 1
Том: 74
Дата публікації: 22-лют-2022
Дата подання: 2-гру-2021
Дата внесення: 7-вер-2022
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.01.141
УДК: 658
316.6
Теми: емоційний інтелект
продуктивність діяльності
оцінка
адаптація
MSCEIT
emotional intelligence
productivity
assessment
adaptation
MSCEIT
Кількість сторінок: 11
Діапазон сторінок: 141-151
Початкова сторінка: 141
Кінцева сторінка: 151
Короткий огляд (реферат): Представлено опис та результати адаптації тесту визначення рівня емоційного інтелекту MSCEIT (The Mayer–Salovey–Caruzo. Emotional Intelligence Test), американських дослідників Дж. Майера, П. Саловея та Д. Карузо на базі Національного університету «Львівська політехніка» з метою використання даної методики у подальших дослідженнях впливу даного показника на продуктивність діяльності працівників. Обґрунтовано вибір зазначеної методики серед існуючих об’єктивних тестових методик. Тест розроблено авторами на основі їх власної чотирикомпонентної структурної моделі здібностей як об’єктивний тест емоційного інтелекту. Дана методика охоплює по два субтести на кожен компонент емоційного інтелекту зазначеної моделі. Адаптацію тесту емоційного інтелекту MSCEIT здійснено відповідно до стандартних алгоритмів адаптації іншомовних психодіагностичних засобів: перекладено англомовну версію українською, перевірено ретестову надійність, надійність паралельних форм та внутрішню узгодженість (коефіцієнт альфа Кронбаха). Проведено порівняння отриманих результатів загальної вибірки, яку становлять студенти й спеціалісти психологічних та економічних спеціальностей (N=468), а також вибірки експертів, яку становлять доктор психологічних наук, а також кандидати психологічних та економічних наук (N=10). Тестування проводилось шляхом заповнення бланкових форм тесту та підрахунку отриманих результатів відповідно консенсусним та експертним методами. За результатами проведеного тестування отримано набір ключів для адаптованого тесту MSCEIT. Дослідження ретестової надійності проведено через три тижні. Надійність паралельних форм проведено із застосуванням методик суб’єктивного опитування Д.Гоулмана та М.Холла. Високий рівень суб’єктивності методик у формі опитувальників визначає залежність отриманих результатів від рівня самооцінки. З метою підтвердження достовірності отриманих результатів перевірки надійності паралельних форм проведено дослідження рівня самооцінювання досліджуваної вибірки осіб за допомогою методики «Я реальне» та «Я ідеальне».
The article presents the description and results of adaptation of the test of determining the level of emotional intelligence MSCEIT (The Mayer-Salovey-Caruzo. Emotional Intelligence Test), American researchers J. Mayer, P. Salovey and D. Caruso, based at the National University «Lviv Polytechnic» in order to use this technique in further studies of the impact of this indicator on the productivity of employees. The choice of the specified technique among the existing objective test methods is substantiated. The test was developed by the authors based on their own four-component structural model of abilities as an objective test of emotional intelligence. This technique covers two subtests for each component of emotional intelligence of this concept. The MSCEIT emotional intelligence test was adapted according to standard algorithms for adapting foreign language psychodiagnostic tools: the English version was translated into Ukrainian, retest reliability, reliability of parallel forms and internal consistency (Cronbachʼs alpha) were tested. A comparison of the results of the general sample of students and specialists in psychological and economic specialties (N = 468) and a sample of experts consisting of a doctor of psychological sciences and candidates of psychological and economic sciences who are researchers of emotional intelligence (N = 10). Testing was conducted by filling out blank test forms and calculating the results obtained by consensus and expert methods, respectively. Based on the results of the testing, a set of keys for the adapted MSCEIT test was obtained. The retest reliability study was conducted three weeks later. The reliability of parallel forms was carried out using the methods of subjective survey of D. Goleman and M. Hall. The high level of subjectivity of methods in the form of questionnaires determines the dependence of the results obtained on the level of self-esteem. In order to confirm the reliability of the results of the reliability of parallel forms, a study of the level of self-esteem of the sample of individuals using the method of «I am real» and «I am ideal».
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38695
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2022
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.5772/1188
https://doi.org/10.1037/1528-3542.3.1.97
https://stud.com.ua/17625/psihologiya/diagnostika_emotsiynogo_intelektu_holl
https://brotherflame.livejournal.com/662190.html
https://psytests.org/emotional/goulman.html
Перелік літератури: 1. Di Fabio A. Emotional intelligence – new perspectives and applications. InTech : Open Access Publisher, 2011. 288 p. DOI: https://doi.org/10.5772/1188
2. Fernandez-Berrocall P., Ruiz D. Emotional intelligence in education. Electronic Journal of Research in Educational Psychology. 2008. Vol. 15. No. 2. P. 421–436.
3. Goleman D. Working with emotional intelligence. New York: Bantam Books, 2000. 400 p
4. J. D. Mayer & other Measuring emotional intelligence with the MSCEIT V2.0. Emotion. 2003. Vol. 3. P. 97–105. DOI: https://doi.org/10.1037/1528-3542.3.1.97
5. Августюк М. М. Теоретичний аналіз концептуальних підходів до операціоналізації емоційного інтелекту. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». 2021. № 13. С. 81–87.
6. Андреева И. Н. Адаптация теста эмоционального интеллекта MSCEIT V2.0 на белоруской выборке. Психологический журнал. 2012. № 1–2. С. 66–80.
7. Андреева И. Н. Эмоциональный интеллект как феномен современной психологии. Новополоцк: ПГУ, 2011. 388 с.
8. Холл Н. Діагностика «емоційного інтелекту». URL: https://stud.com.ua/17625/psihologiya/diagnostika_emotsiynogo_intelektu_holl.
9. Дригус М. Т. Методика визначення самооцінки. Для підліткового віку. Визначення особистості підлітка / заг. ред. М. Т. Дригус. Київ: Інститут психології АПН України, 1994. 128 с.
10. Зелінський С. Е. Теоретико-методологічні засади комплексного оцінювання державних службовців: монографія. К.: НАДУ, 2016. 296 с.
11.Контни Уршуля-Ельжбєта. Психологічні механізми розвитку професіоналізму соціального працівника: дис. … канд. псих. наук: 19.00.07 / Контни Уршуля-Ельжбєта. К., 2012. 268 с.
12.Льовочкіна А. М. Етнопсихологія: навч. посіб. К.: МАУП, 2002. 144 с.
13. Мединська Ю. Я. Теоретичні підходи та практичні аспекти діагностики компетентності особистості у сфері емоцій. Практична психологія та соціальна робота. 2013. № 10. С. 11–15.
14. Офіційний сайт «Livejournal». Ответы на тест Гоулмана на эмоциональный интеллект. URL: https://brotherflame.livejournal.com/662190.html.
15. Психологические тесты онлайн. Тест эмоционального интеллекта (Гоулман). URL: https://psytests.org/emotional/goulman.html.
16. Робертс Р. Д., Мэттъюс Дж., Зайднер М., Люсин Д. В. Эмоциональный интеллект: проблемы теории, измерения и применения на практике. Психология. Журнал высшей школы экономики, 2004. Том 1. № 4. С. 3–26.
17.Сергиенко E. А., Ветрова И. И. Тест Дж. Мэйера, П. Сэловея и Д. Карузо «Эмоциональный интеллект» (MSCEIT V. 2.0) Русскоязычная версия. Руководство. Москва: «Институт психологии РАН», 2010.
18.Сергиенко Е. А., Ветрова И. И. Эмоциональный интеллект: русскоязычная адаптация теста Мэйера– Сэловея–Карузо (MSCEIT V2.0) Психологические исследования: электронный научный журнал. Общество с ограниченной ответственностью Издательство Солитон. 2009. №. 6 (8). С. 2.
19.Четверик-Бурчак А. Г. Механізми впливу емоційного інтелекту на успішність життєдіяльності особистості: дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Дніпропетр. нац. ун-т ім. Олеся Гончара. Дніпропетровськ, 2015. 186 с.
References: 1. Di Fabio A. Emotional intelligence – new perspectives and applications. InTech: Open Access Publisher, 2011. 288 p. DOI: https://doi.org/10.5772/1188
2. Fernandez-Berrocall P., Ruiz D. Emotional intelligence in education. Electronic Journal of Research in Educational Psychology. 2008. Vol. 15. No. 2. P. 421–436.
3. Goleman D. Working with emotional intelligence. New York: Bantam Books, 2000. 400 p.
4. J. D Mayer Measuring emotional intelligence with the MSCEIT V2.0. / J. D Mayer [& other], Emotion. 2003. Vol. 3. P. 97–105. DOI: https://doi.org/10.1037/1528-3542.3.1.97
5. Avhustiuk M. M. Teoretychnyi analiz kontseptualnykh pidkhodiv do operatsionalizatsii emotsiinoho intelektu. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostrozka akademiia”. Seriia “Psykholohiia”: naukovyi zhurnal. Ostroh: Vyd-vo NaUOA, cherven 2021. No. 13. P. 81–87. [Іn Ukrainian].
6. Andreeva Y. N. Adaptatsyia testa эmotsyonalnoho yntellekta MSCEIT V2.0 na beloruskoi vyborke. Psykholohycheskyi zhurnal. 2012. No. 1–2. P. 66–80.
7. Andreeva Y. N. Эmotsyonalnyi yntellekt kak fenomen sovremennoi psykholohyy. Novopolotsk: PHU, 2011. 388 p. [In Russsian].
8. Diahnostyka “emotsiinoho intelektu” (N. Kholl). URL: https://stud.com.ua/17625/psihologiya/diagnostika_emotsiynogo_intelektu_holl. [Іn Ukrainian].
9. Dryhus M. T. Metodyka vyznachennia samootsinky. Dlia pidlitkovoho viku. Vyznachennia osobystosti pidlitka / zah. red. M. T. Dryhus. Kyiv: Instytut psykholohii APN Ukrainy, 1994. 128 p. [Іn Ukrainian].
10. Zelinskyi S. E. Teoretyko-metodolohichni zasady kompleksnoho otsiniuvannia derzhavnykh sluzhbovtsiv: monohrafiia. K.: NADU, 2016. 296 p. [Іn Ukrainian].
11. Kontny Urshulia-Elzhbieta. Psykholohichni mekhanizmy rozvytku profesionalizmu sotsialnoho pratsivnyka: dys. … kand. psykh. nauk: 19.00.07, Kontny Urshulia-Elzhbieta. K.: 2012. 268 p. [Іn Ukrainian].
12. Lovochkina A. M. Etnopsykholohiia: navch. posib. K.: MAUP, 2002. 144 p. P. 139–140. [Іn Ukrainian].
13. Medynska Yu. Ya. Teoretychni pidkhody ta praktychni aspekty diahnostyky kompetentnosti osobystosti u sferi emotsii. Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota. 2013. No. 10. P. 11–15. [Іn Ukrainian].
14. Ofitsiinyi sait “Livejournal”. Otvety na test Houlmana na emotsyonalnyi intellekt: URL: https://brotherflame.livejournal.com/662190.html. [Іn Ukrainian].
15. Psykholohycheskye testy onlain. Test emotsyonalnoho intellekta (Houlman). URL: https://psytests.org/emotional/goulman.html. [In Russsian].
16.Roberts R. D., Mettius Dzh., Zaidner M., Liusyn D. V. Emotsyonalnyi intellekt: problemy teoryy, yzmerenyia i prymenenyia na praktyke, // Psykholohyia. Zhurnal vysshei shkoly ekonomiky, 2004. Tom 1. No 4. P.3–26 [In Russsian]
17. Serhyenko E.A., Vetrova Y.Y. Test Dzh. Maiera, P. Sэloveia i D. Karuzo “Emotsyonalnyi intellekt” (MSCEIT V. 2.0) Russkoiazychnaia versyia. Rukovodstvo. Yzdatelstvo “Ynstytut psykholohyy RAN”. Moskva: 2010. [In Russsian].
18. Serhyenko E. A., Vetrova Y. Y. Emotsyonalnyi intellekt: russkoiazychnaia adaptatsyia testa Maiera–Sэloveia–Karuzo (MSCEIT V2.0) Psykholohycheskye issledovanyia: elektronnyi nauchnyi zhurnal, Obshchestvo s ohranychennoi otvetstvennostiu Yzdatelstvo Solyton. 2009. No. 6 (8). P. 2. [In Russsian].
19.Chetveryk-Burchak A. H. Mekhanizmy vplyvu emotsiinoho intelektu na uspishnist zhyttiediialnosti osobystosti: dys. ... kand. psykhol. nauk: 19.00.01, Alina Hryhorivna Chetveryk-Burchak; nauk. ker. E. L. Nosenko; Dnipropetr. nats. un-t im. Olesia Honchara. Dnipropetrovsk, 2015. 186 p. [Іn Ukrainian]
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2022, № 1 (74)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.