Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35896
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАртюхов, Артем-
dc.contributor.authorАртюхов, Артём-
dc.contributor.authorArtyukhov, Artem-
dc.date.accessioned2021-09-16T08:33:46Z-
dc.date.available2021-09-16T08:33:46Z-
dc.date.issued2021-06-
dc.date.submitted2021-04-
dc.identifier.citationАртюхов А. Вибір інструментів аналізу впливу якості освіти на соціально-економічний розвиток держави [Електронний ресурс] / Артем Артюхов // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 1 (24). — С. 3-14. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21aayerd.pdfuk_UA
dc.identifier.issn2223-3822-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35896-
dc.description.abstractСтаттю присвячено огляду інструментів аналізу впливу зовнішніх і внутрішніх факторів на систему «якість освіти» в навчальному закладі. Визначальним фактором в аналізі стану розвитку освітньої діяльності у закладі освіти є визначення рівня ефективності системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти. Саме ця система дає змогу управляти освітньою діяльністю закладу освіти на будь-якому рівні, від школи до університету. Метою роботи є пропозиція комплексного алгоритму оцінювання впливу зовнішніх і внутрішніх факторів, у тому числі соціально-економічних, на систему «якість освіти» та формування переліку індикаторів оцінки результатів цього аналізу у вигляді елементів стратегії розвитку закладу освіти. В межах роботи для аналізу впливу зовнішніх і внутрішніх факторів на систему «якість освіти» використано абстрактно-логічний метод, метод аналогій, метод індукції-дедукції. Окрім інструментів, що застосовуються при дослідженні економічних систем, застосовано також схеми, притаманні опису технічних та інформаційних об’єктів зі встановленням аналогії між технічними і соціально-економічними системами. В роботі застосовано комбінацію декількох інструментів: SWOT-аналізу для оцінки внутрішнього та зовнішнього стану системи «якість освіти», PESTEL-аналізу для оцінки впливу внутрішніх і зовнішніх факторів на систему «якість освіти», причинно-наслідкову діаграму Ісікави для аналізу основних проблем забезпечення якості освіти (на основі критеріїв оцінки освітніх програм від Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти), поєднання циклу Демінга та методів тестування програмних продуктів для визначення працездатності системи «якість освіти». За результатами досліджень представлено місце кожного із інструментів аналізу в загальному алгоритмі формування стратегії розвитку закладу освіти. Використання запропонованого алгоритму можливе не лише для системи «якість освіти», а й для інших систем побудови моделей контролю та управління процесами забезпечення відповідності елементів визначеним показникам/індикаторам.uk_UA
dc.description.abstractСтатья посвящена обзору инструментов анализа влияния внешних и внутренних факторов на систему «качество образования» в учебном заведении. Определяющим фактором в анализе состояния развития образовательной деятельности в учебном заведении является определение уровня эффективности системы обеспечения качества образовательной деятельности и качества образования. Именно эта система позволяет управлять образовательной деятельностью учреждения образования на любом уровне, от школы до университета. Целью работы является предложение комплексного алгоритма оценки влияния внешних и внутренних факторов, в том числе социально-экономических, на систему «качество образования» и формирования перечня индикаторов оценки результатов этого анализа в виде элементов стратегии развития учебного заведения. В рамках работы для анализа влияния внешних и внутренних факторов на систему «качество образования» использованы абстрактно-логический метод, метод аналогий, метод индукции-дедукции. Кроме инструментов, применяемых при исследовании экономических систем, использованы также схемы, присущие описанию технических и информационных объектов с установлением аналогии между техническими и социально-экономическими системами. В работе применена комбинация нескольких инструментов: SWOT-анализ для оценки внутреннего и внешнего состояния системы «качество образования», PESTEL-анализ для оценки влияния внутренних и внешних факторов на систему «качество образования», причинно-следственная диаграмма Исикавы для анализа основных проблем качества образования (на основе критериев оценки образовательных программ от Национального агентства по обеспечению качества высшего образования), сочетание цикла Деминга и методов тестирования программных продуктов для определения работоспособности системы «качество образования». По результатам исследований представлено место каждого из инструментов анализа в общем алгоритме формирования стратегии развития учебного заведения. Использование предложенного алгоритма возможно не только для системы «качество образования», но и для других систем построения моделей контроля и управления процессами обеспечения соответствия элементов определенным показателям / индикаторам.uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to reviewing tools for analyzing the impact of external and internal factors on the system of "quality of education" in the educational institution. The determining factor in the analysis of the state of development of educational activities in the educational institution is determining the level of efficiency of the quality assurance system of educational activities and the quality of education. This system makes it possible to manage the educational activities of the educational institution at any level, from school to university. The article aims to propose a comprehensive algorithm for assessing the impact of external and internal factors, including socio-economic, on the system "quality of education" and the formation of indicators list for assessing this analysis's results as elements of educational institution development strategy. In the framework of the study to analyze the influence of external and internal factors on the system "quality of education," the abstract-logical method, the method of analogies, and induction-deductions are used. In addition to the tools used in the study of economic systems, the schemes inherent in the description of technical and information objects with an analogy between technical and socio-economic systems are also used. A combination of several tools: SWOT-analysis to assess the internal and external state of the system "quality of education", "PESTEL-analysis to assess the impact of internal and external factors on the system" quality of education", Ishikawa causal diagram to analyze the main problems of quality assurance education (based on the criteria for evaluating educational programs from the National Agency for Quality Assurance in Higher Education), a combination of the Deming cycle and methods of testing software products to determine the performance of the "education quality" system are used in the article. According to the research results, each of the analysis tools in the general algorithm of forming the educational institution's development strategy is presented. The use of the proposed algorithm is possible for the system "quality of education" and other systems for building models of control and management of the processes of ensuring the compliance of elements with certain indicators.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe work was carried out within the framework of state funding of projects "Convergence of economic and educational transformations in the digital society: modeling the impact on regional and national security" (№0121U109553) and "Reforming lifelong learning in Ukraine to prevent labor migration: cooperative model of institutional partnership" (№0120U102001).uk_UA
dc.format.extent3-14-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)uk_UA
dc.relation.urihttp://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21aayerd.pdfuk_UA
dc.subjectякість освітиuk_UA
dc.subjectсоціально-економічний розвитокuk_UA
dc.subjectметоди аналізуuk_UA
dc.subjectстратегія розвиткуuk_UA
dc.subjectкачество образованияuk_UA
dc.subjectсоциально-экономическое развитиеuk_UA
dc.subjectметоды анализаuk_UA
dc.subjectстратегия развитияuk_UA
dc.subjectquality of education,uk_UA
dc.subjectsocio-economic developmentuk_UA
dc.subjectmethods of analysisuk_UA
dc.subjectdevelopment strategyuk_UA
dc.titleВибір інструментів аналізу впливу якості освіти на соціально-економічний розвиток державиuk_UA
dc.title.alternativeChoice of tools for analysis of the quality of education impact on the state socio-economic developmentuk_UA
dc.title.alternativeVybir instrumentiv analizu vplyvu yakosti osvity na sotsialno-ekonomichnyi rozvytok derzhavyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holderЕлектронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»uk_UA
dc.coverage.placenameТернопільuk_UA
dc.format.pages12-
dc.subject.udc37.014.542uk_UA
dc.relation.references1. Aggarwal, A. K. (2020) Using Deming's Cycle for Improvement in a Course: A Case Study, International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies. vol. 15, no. 3, pp. 31-45.uk_UA
dc.relation.references2. Ali, G., Buruga, B. A., and Habibu, T. (2019), SWOT Analysis of Blended Learning in Public Universities of Uganda: A Case Study of Muni University. J, vol. 2, pp. 410-429.uk_UA
dc.relation.references3. Ahmad, R., Zhu, N. J. and Leather, A. J. M. (2019) Strengthening strategic management approaches to address antimicrobial resistance in global human health: a scoping review, BMJ Global Health, vol. 4 article no. e001730.uk_UA
dc.relation.references4. Andersson, A. E. and Johansson, B. (2018) Inside and outside the black box: organization of interdependencies. The Annals of Regional Science, vol. 61, p. 501–516.uk_UA
dc.relation.references5. Boumans, M. J. (2009) Understanding in economics: Gray-box models. Scientific understanding: Philosophical perspectives, p. 210-229.uk_UA
dc.relation.references6. Doherty, I., Steel, C. and Parrish, D. (2012) The challenges and opportunities for professional societies in higher education in Australasia: A PEST analysis. Australasian Journal of Educational Technology, vol. 28, no 1. pp. 105-121.uk_UA
dc.relation.references7. Graham, D. (2007) PESTE Factors in Developing a Framework for E-Learning. E-Learning and Digital Media, vol. 4, no. 2, pp. 194-201.uk_UA
dc.relation.references8. Graham, D. (2018) PESTEL factors for e-learning revisited: The 4Es of tutoring for value added learning. E-Learning and Digital Media, vol. 15, no. 1, pp. 17-35.uk_UA
dc.relation.references9. Ji, X. and Luo, Z. (2020) Opening the black box of economic processes: Ecological Economics from its biophysical foundation to a sustainable economic institution. The Anthropocene Review, vol. 7, no. 3, p. 231-247.uk_UA
dc.relation.references10. Kasianiuk, K. (2016) White box, black box and self-organization. A system-to-envirnoment approach to leadership. Kybernetes, vol. 45, no. 1, p. 1-16.uk_UA
dc.relation.references11. Khan, E. (2011) Different approaches to black box testing technique for finding errors. International Journal of Software Engineering & Applications, vol. 2(4), p. 31-40.uk_UA
dc.relation.references12. Kok, H., Papendick, R. I. and Saxton K. E. (2009) STEEP: Impact of long-term conservation farming research and education in Pacific Northwest wheatlands. Journal of Soil and Water Conservation, vol. 64, no. 4, pp. 253-264.uk_UA
dc.relation.references13. Komargodski, I., Naor, M. and Eylon Yogev, E. (2019) White-Box vs. Black-Box Complexity of Search Problems: Ramsey and Graph Property Testing. Journal of the ACM, article no. 34.uk_UA
dc.relation.references14. Milosavljevic, P., Pavlovic D, Rajic, M., Pavlovic, A. and Fragassa, C. (2018) Implementation of quality tools in higher education process. International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning, vol. 28, no.1, pp.24 – 36.uk_UA
dc.relation.references15. Reilly, J.B., Myers, J. S., Salvador, D. and Trowbridge, R. L. (2014) Use of a novel, modified fishbone diagram to analyze diagnostic errors. Diagnosis, vol. 1, no. 2, pp. 167-171.uk_UA
dc.relation.references16. Resnik, J. (2006) International Organizations, the “Education–Economic Growth” Black Box, and the Development of World Education Culture. Comparative Education Review, vol. 50 no. 2, p. 173-195.uk_UA
dc.relation.references17. Satria, R. and Shahbana, E. (2020) SWOT Analysis of Strengthening Education Character in Junior High School. Jurnal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, vol. 5, no. 2, pp. 56-67.uk_UA
dc.relation.references18. Self-Assessment Report of the National Agency for Higher Education Quality Assurance (NAQA) (2021), Kyiv, NAQA, 114p.uk_UA
dc.relation.references19. Supe, L., Zeps, A., Jurgelane, I. and L. Ribickis (2018) Factors affecting the competitiveness of a higher education institution: systematic literature overview. Research for rural development, vol. 2, p. 245-251.uk_UA
dc.relation.references20. Walsh, K., Bhagavatheeswaran, L. and Roma, E. (2019) E-learning in healthcare professional education: an analysis of political, economic, social, technological, legal and environmental (PESTLE) factors. MedEdPublish, vol. 8, no. 2, article 27.uk_UA
dc.relation.referencesen1. Aggarwal, A.K. (2020) Using Deming's Cycle for Improvement in a Course: A Case Study, International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies. vol. 15, no. 3, pp. 31-45.uk_UA
dc.relation.referencesen2. Ali, G., Buruga, B.A., and Habibu, T. (2019), SWOT Analysis of Blended Learning in Public Universities of Uganda: A Case Study of Muni University. J, vol. 2, pp. 410-429.uk_UA
dc.relation.referencesen3. Ahmad, R., Zhu, N.J. and Leather, A.J.M. (2019) Strengthening strategic management approaches to address antimicrobial resistance in global human health: a scoping review, BMJ Global Health, vol. 4 article no. e001730.uk_UA
dc.relation.referencesen4. Andersson, A.E. and Johansson, B. (2018) Inside and outside the black box: organization of interdependencies. The Annals of Regional Science, vol. 61, p. 501–516.uk_UA
dc.relation.referencesen5. Boumans, M. J. (2009) Understanding in economics: Gray-box models. Scientific understanding: Philosophical perspectives, p. 210-229.uk_UA
dc.relation.referencesen6. Doherty, I., Steel, C. and Parrish, D. (2012) The challenges and opportunities for professional societies in higher education in Australasia: A PEST analysis. Australasian Journal of Educational Technology, vol. 28, no 1. pp. 105-121.uk_UA
dc.relation.referencesen7. Graham, D. (2007) PESTE Factors in Developing a Framework for E-Learning. E-Learning and Digital Media, vol. 4, no. 2, pp. 194-201.uk_UA
dc.relation.referencesen8. Graham, D. (2018) PESTEL factors for e-learning revisited: The 4Es of tutoring for value added learning. E-Learning and Digital Media, vol. 15, no. 1, pp. 17-35.uk_UA
dc.relation.referencesen9. Ji, X. and Luo, Z. (2020) Opening the black box of economic processes: Ecological Economics from its biophysical foundation to a sustainable economic institution. The Anthropocene Review, vol. 7, no. 3, p. 231-247.uk_UA
dc.relation.referencesen10. Kasianiuk, K. (2016) White box, black box and self-organization. A system-to-envirnoment approach to leadership. Kybernetes, vol. 45, no. 1, p. 1-16.uk_UA
dc.relation.referencesen11. Khan, E. (2011) Different approaches to black box testing technique for finding errors. International Journal of Software Engineering & Applications, vol. 2(4), p. 31-40.uk_UA
dc.relation.referencesen12. Kok, H., Papendick, R.I. and Saxton K.E. (2009) STEEP: Impact of long-term conservation farming research and education in Pacific Northwest wheatlands. Journal of Soil and Water Conservation, vol. 64, no. 4, pp. 253-264.uk_UA
dc.relation.referencesen13. Komargodski, I., Naor, M. and Eylon Yogev, E. (2019) White-Box vs. Black-Box Complexity of Search Problems: Ramsey and Graph Property Testing. Journal of the ACM, article no. 34.uk_UA
dc.relation.referencesen14. Milosavljevic, P., Pavlovic D, Rajic, M., Pavlovic, A. and Fragassa, C. (2018) Implementation of quality tools in higher education process. International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning, vol. 28, no.1, pp.24 – 36.uk_UA
dc.relation.referencesen15. Reilly, J.B., Myers, J. S., Salvador, D. and Trowbridge, R. L. (2014) Use of a novel, modified fishbone diagram to analyze diagnostic errors. Diagnosis, vol. 1, no. 2, pp. 167-171.uk_UA
dc.relation.referencesen16. Resnik, J. (2006) International Organizations, the “Education–Economic Growth” Black Box, and the Development of World Education Culture. Comparative Education Review, vol. 50 no. 2, p. 173-195.uk_UA
dc.relation.referencesen17. Satria, R. and Shahbana, E. (2020) SWOT Analysis of Strengthening Education Character in Junior High School. Jurnal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, vol. 5, no. 2, pp. 56-67.uk_UA
dc.relation.referencesen18. Self-Assessment Report of the National Agency for Higher Education Quality Assurance (NAQA) (2021), Kyiv, NAQA, 114p.uk_UA
dc.relation.referencesen19. Supe, L., Zeps, A., Jurgelane, I. and L. Ribickis (2018) Factors affecting the competitiveness of a higher education institution: systematic literature overview. Research for rural development, vol. 2, p. 245-251.uk_UA
dc.relation.referencesen20. Walsh, K., Bhagavatheeswaran, L. and Roma, E. (2019) E-learning in healthcare professional education: an analysis of political, economic, social, technological, legal and environmental (PESTLE) factors. MedEdPublish, vol. 8, no. 2, article 27.uk_UA
dc.identifier.citationenArtyukhov, A. (2021) Vybir instrumentiv analizu vplyvu yakosti osvity na sotsialno-ekonomichnyi rozvytok derzhavy [Choice of tools for analysis of the quality of education impact on the state socio-economic development]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 24, no. 1, pp. 3-14. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21aayerd.pdfuk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/sepd2021.01.003-
dc.subject.jelH52uk_UA
dc.subject.jelI25uk_UA
dc.subject.jelP46uk_UA
dc.contributor.affiliationСумський державний університет вул. Римського-Корсакова, 2, м. Суми, 40007, Україна e-mail: a.artyukhov@pohnp.sumdu.edu.uauk_UA
dc.contributor.affiliationSumy State University 2, Rymskogo-Korsakova st., 40007, Sumy, Ukraine e-mail: a.artyukhov@pohnp.sumdu.edu.uauk_UA
dc.contributor.affiliationСумской государственный университет ул. Римского-Корсакова, 2, г. Сумы, 40007, Украина e-mail: a.artyukhov@pohnp.sumdu.edu.uauk_UA
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1112-6891-
dc.citation.journalTitleЕлектронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"-
dc.citation.issue1(24)-
dc.citation.spage3-
dc.citation.epage14-
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 1(24)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
21aayerd.pdfВИБІР ІНСТРУМЕНТІВ АНАЛІЗУ ВПЛИВУ ЯКОСТІ ОСВІТИ НА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК ДЕРЖАВИ597,29 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.