Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35294

Назва: Створення й тестування моделі освітньо-наукової діяльності закладу освіти: технологія, оцінювання якості, соціально-економічний вплив
Інші назви: Creation and testing of the educational and scientific activity model for educational institution: technology, quality assessment, socio-economic impact
Автори: Артюхов, Артем Євгенович
Artuykhov, Artem
Приналежність: Сумський державний університет, Суми, Україна
Sumy State University, Sumy, Ukraine
Бібліографічний опис: Артюхов А. Є. Створення й тестування моделі освітньо-наукової діяльності закладу освіти: технологія, оцінювання якості, соціально-економічний вплив / Артем Артюхов // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 69. — № 2. — С. 7–13. — (Економіка).
Bibliographic description: Artuykhov A. (2021) Stvorennia y testuvannia modeli osvitno-naukovoi diialnosti zakladu osvity: tekhnolohiia, otsiniuvannia yakosti, sotsialno-ekonomichnyi vplyv [Creation and testing of the educational and scientific activity model for educational institution: technology, quality assessment, socio-economic impact]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 69, no 2, pp. 7-13 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 2 (69), 2021
Galician economic bulletin, 2 (69), 2021
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 2
Том: 69
Дата публікації: 20-кві-2021
Дата подання: 1-бер-2021
Дата внесення: 8-чер-2021
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.02.007
УДК: 37.014.542
Теми: заклад освіти
модель освітньо-наукової діяльності
тестування
якість освіти
соціально-економічний вплив
educational institution
educational and scientific activity model
testing
quality of education
socio-economic impact
Кількість сторінок: 7
Діапазон сторінок: 7-13
Початкова сторінка: 7
Кінцева сторінка: 13
Короткий огляд (реферат): Зроблено спробу алгоритмізації процесу створення та оцінювання якості освітньо-наукової діяльності закладу освіти із використанням аналогії з тестуванням програмних продуктів в IT-сфері. В рамках роботи для описування алгоритму створення моделі освітньо-наукової діяльності закладу освітиви користано абстрактно-логічний метод, метод аналогій, метод індукції-дедукції. Розглянуто зміст кожного з блоків наведеного алгоритму, у тому числі й з точки зору впливу на соціально-економічний розвиток держави. Запропоновано багатоступеневий механізм перевірки працездатності моделі за алгоритмом «тестування – контроль якості – внутрішнє забезпечення якості – зовнішнє забезпечення якості». В якості соціально-економічних показників моделі (системи) освітньо-наукової діяльності закладу освіти запропоновано такі індикатори, як економічна модель; оцінювання ризиків упровадження; дослідження ринку послуг та конкурентів; створення мережі субрахунків надавачів освітніх і наукових послуг; формування кошторису за кожним елементом функціонування системи; розрахунок передбачуваного фінансування на здійснення діяльності; пошук донорів та/або власних коштів для фінансування основних складових системи; місце закладу освіти у національних та/або міжнародних рейтингах, рейтингах за спеціальністю тощо; відгуки роботодавців; середня заробітна плата випускника освітньої програми; швидкість кар’єрного зростання випускника. Представлений алгоритм створення і тестування ефективної моделі освітньо-наукової діяльності, закладу дозволяє визначити умови багатоступеневої перевірки дієвості механізмів забезпечення якості. При цьому на етапах тестування, контролю якості, внутрішнього і зовнішнього забезпечення якості за відгуками відповідних стейкголдерів (тестувальників). На кожному етапі алгоритму визначено соціально-економічні фактори впливу, які є інструментами подальшого коригування (за необхідності) та оптимізації роботи моделі.
An attempt to algorithmize the process of creating and evaluating the quality of educational institutions' educational and scientific activities using an analogy with software products testing in the IT field is made in this paper. In the scope of this paper for describing the algorithm of creating the educational and scientific activities model for educational institutions, abstract-logical, analogue, and induction-deduction methods are used. The content of each of the given algorithm blocks, particularly from the point of view of its influence on the social and economic development of the state is considered. The multi-stage mechanism for checking the model performance according to the algorithm «testing – quality control – internal quality assurance – external quality assurance» is proposed. Indicators such as the economic model; implementation risk assessment; market research of services and competitors; creation of the network of sub-accounts of educational and scientific services providers; formation of the estimation for each element of the system operation; calculation of the estimated financing for the implementation of activities; search for donors and/or own funds to finance the main components of the system; the place of the educational institution in national and/or international rankings, rankings by specialty, et.; employer feedback; the average salary of the graduate of educational program; graduate carrier growth rate are proposed as socio-economic indicators of educational and scientific activity model (system) for educational institution. The presented algorithm of creating and testing an effective educational and scientific activity model for educational institution makes it possible to determine the conditions of multi-stage verification of the quality assurance mechanisms effectiveness, particularly at the stages of testing, quality control, internal and external quality assurance according to the relevant stakeholders' feedback (testers). At each stage of the algorithm, socio-economic impact factors, which are the tools for further adjustment (if necessary) and optimization of the model are identified
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35294
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.1086/500692
https://doi.org/10.11118/actaun201866010253
https://doi.org/10.24818/amp/2020.34-01
https://doi.org/10.1016/j.acalib.2020.102219
https://www.ebrd.com/news/publications/brochures/ebrd-knowledge-economy-index.html
https://www.undp.org/content/undp/en/home/librarypage/capacity-building/Global-Knowledge-Index-2020.html
http://hdr.undp.org/en/content/education-index
https://tcdata360.worldbank.org/indicators/h6ddb6eaa?country=BRA&indicator=568&viz=line_chart&years=2007,2017
https://www.rtei.org/en/
https://www.prosperity.com/rankings
https://doi.org/10.1596/1813-9450-8314
Перелік літератури: 1. Річній звіт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти: 2019. Київ. 2020. 244 с.
2. Річній звіт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. 2020. Київ. 2021. 364 с.
3. Resnik J. International Organizations, the «Education–Economic Growth» Black Box, and the Development of World Education Culture. 2006. Comparative Education Review. 50 (2). Р. 173–195. DOI: https://doi.org/10.1086/500692
4. Hanushek E. A. Why quality matters in education. 2005. Finance and Development. 2005. 42 (2). Р. 15–19.
5. Todoruţ A. V. A new architecture of quality in education. Quality – Access to Success. 2016. 17 (153). Р. 60–63.
6. Kotaskova S. K., Procházka P., Smutka L., Maitah M., Kuzmenko E., Kopecka M., Hönig V. The impact of education on economic growth: the case of India. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. 2018. 66 (1). Р. 253–262. DOI: https://doi.org/10.11118/actaun201866010253
7. Matsushita S., Siddique A., Giles M. Education and Economic Growth: A Case Study of Australia. Economic Discussion. 2006. Working paper. No. 0615.
8. Abugamea G. The impact of Education on Economic Growth in Palestine: 1990–2014. METU Studies in Development. 2017. 44 (3). Р. 261–280.
9. Vorontsova A., Vasylieva T., Bilan Y., Ostasz G., & Mayboroda T. The influence of state regulation of education for achieving the sustainable development goals: Case study of central and eastern european countries. Administratie Si Management Public. 2020. 34. Р. 6–26. DOI: https://doi.org/10.24818/amp/2020.34-01
10. Mantovani D., Gouvea M., & Conejero M. Quality Gap Analysis on Education Services. International Journal of Advances in Management and Economics. 2013. 2(5). Р. 30–39.
11. Keban Y. B., Arifin S., & Wahyono R. SWOT Analysis and Its Implementation Strategies in Educational Management. Journal of Education and Practice. 2019. 10 (12). Р. 86–92.
12. Cox J. The higher education environment driving academic library strategy: A political, economic, social and technological (PEST) analysis. The Journal of Academic Librarianship. 2021. 47 (1). 102219. DOI: https://doi.org/10.1016/j.acalib.2020.102219
13. Knowledge Economy Index. URL: https://www.ebrd.com/news/publications/brochures/ebrd-knowledge-economy-index.html (date of appeal 02/18/2021).
14. Global Knowledge Index. URL: https://www.undp.org/content/undp/en/home/librarypage/capacity-building/Global-Knowledge-Index-2020.html (date of appeal 02/18/2021).
15. Education index. URL: http://hdr.undp.org/en/content/education-index (date of appeal 02/18/2021).
16. Quality of the education system. URL: https://tcdata360.worldbank.org/indicators/h6ddb6eaa?country=BRA&indicator=568&viz=line_chart&years=2007,2017 (date of appeal 02/18/2021).
17. The Right to Education Index. URL: https://www.rtei.org/en/ (date of appeal 02/18/2021).
18. The Legatum Prosperity Index 2020. URL: https://www.prosperity.com/rankings (date of appeal 02/18/2021).
19. Altinok N., Angrist N., Patrinos H. A. Global Data Set on Education Quality (1965– 2015). Policy Research Working Paper 8314Education Global Practice Group, 2018. 78 p. DOI: https://doi.org/10.1596/1813-9450-8314
References: 1. Richniy zvit Natsionalnoho ahentstva iz zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity: 2019. Kyiv, 2020. 244 р.
2. Richniy zvit Natsionalnoho ahentstva iz zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity: 2020. Kyiv, 2021. 364 р.
3. Resnik J. (2006). International Organizations, the “Education–Economic Growth” Black Box, and the Development of World Education Culture. Comparative Education Review, 50 (2). Р. 173–195. DOI: https://doi.org/10.1086/500692
4. Hanushek E. A. (2005). Why quality matters in education. Finance and Development, 42 (2), Р. 15–19.
5. Todoruţ A. V. (2016). A new architecture of quality in education. Quality – Access to Success, 17 (153), Р. 60–63.
6. Kotaskova S. K., Procházka P., Smutka L., Maitah M., Kuzmenko E., Kopecka M., Hönig V. (2018). The impact of education on economic growth: the case of India. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 66 (1). Р. 253–262. DOI: https://doi.org/10.11118/actaun201866010253
7. Matsushita S., Siddique A., Giles M. (2006). Education and Economic Growth: A Case Study of Australia. Economic Discussion, working paper. No. 0615.
8. Abugamea G. (2017). The impact of Education on Economic Growth in Palestine: 1990–2014. METU Studies in Development, 44 (3). Р. 261–280.
9. Vorontsova A., Vasylieva T., Bilan Y., Ostasz G., & Mayboroda T. (2020). The influence of state regulation of education for achieving the sustainable development goals: Case study of central and eastern european countries. Administratie Si Management Public. 2020 (34) Р. 6–26. DOI: https://doi.org/10.24818/amp/2020.34-01
10. Mantovani D., Gouvea M., & Conejero M. (2013). Quality Gap Analysis on Education Services. International Journal of Advances in Management and Economics. 2 (5). Р. 30–39.
11. Keban Y. B., Arifin S., & Wahyono R. (2019). SWOT Analysis and Its Implementation Strategies in Educational Management. Journal of Education and Practice, 10 (12). Р. 86–92.
12. Cox J. (2021). The higher education environment driving academic library strategy: A political, economic, social and technological (PEST) analysis. The Journal of Academic Librarianship, 47 (1), 102219. DOI: https://doi.org/10.1016/j.acalib.2020.102219
13. Knowledge Economy Index. URL: https://www.ebrd.com/news/publications/brochures/ebrd-knowledge-economy-index.html (date of appeal 02/18/2021).
14. Global Knowledge Index. URL: https://www.undp.org/content/undp/en/home/librarypage/capacity-building/Global-Knowledge-Index-2020.html (date of appeal 02/18/2021).
15. Education index. URL: http://hdr.undp.org/en/content/education-index (date of appeal 02/18/2021).
16. Quality of the education system. URL: https://tcdata360.worldbank.org/indicators/h6ddb6eaa?country=BRA&indicator=568&viz=line_chart&years=2007,2017 (date of appeal 02/18/2021).
17. The Right to Education Index. URL: https://www.rtei.org/en/ (date of appeal 02/18/2021).
18. The Legatum Prosperity Index 2020. URL: https://www.prosperity.com/rankings (date of appeal 02/18/2021).
19. Altinok N., Angrist N., Patrinos H. A. (2018). Global Data Set on Education Quality (1965– 2015). Policy Research Working Paper 8314, Education Global Practice Group. 78 p.DOI: https://doi.org/10.1596/1813-9450-8314
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 2 (69)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.