Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35285

Назва: Аналіз підходів до формування конкурентної стратегії розвитку підприємства
Інші назви: Analysis of approaches to enterprise competitive development strategy formation
Автори: Полюхович, Марина
Poliukhovych, Maryna
Приналежність: Харківський національний економічний університет імені С. Кузнеця, Харків, Україна
S. Kuznets Kharkiv National University of Economics, Kharkiv, Ukraine
Бібліографічний опис: Полюхович М. Аналіз підходів до формування конкурентної стратегії розвитку підприємства / Марина Полюхович // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 69. — № 2. — С. 118–128. — (Менеджмент).
Bibliographic description: Poliukhovych M. (2021) Analiz pidkhodiv do formuvannia konkurentnoi stratehii rozvytku pidpryiemstva [Analysis of approaches to enterprise competitive development strategy formation]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 69, no 2, pp. 118-128 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 2 (69), 2021
Galician economic bulletin, 2 (69), 2021
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 2
Том: 69
Дата публікації: 20-кві-2021
Дата подання: 5-бер-2020
Дата внесення: 8-чер-2021
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.02.118
УДК: 65.012
Теми: підходи до формування стратегії
конкурентна стратегія
стратегія розвитку підприємства
approaches to strategy formation
competitive strategy
enterprise development strategy
Кількість сторінок: 11
Діапазон сторінок: 118-128
Початкова сторінка: 118
Кінцева сторінка: 128
Короткий огляд (реферат): Досліджено основні підходи до формування стратегії в цілому та функціональних стратегії окремо, проаналізовано основні етапи та складові формування різних видів стратегій. Основною метою дослідження крім аналізу існуючих підходів та алгоритмів до формування різних видів стратегій була також систематизація підходів до формування стратегій та вдосконалення існуючих алгоритмів формування стратегії шляхом використання методів аналізу, синтезу – для опрацювання інформації щодо існуючих матеріалів; абстрагування, узагальнення, опису – для формування висновків та пропозицій з удосконалення об′єкта дослідження; методу графічного зображення – для візуалізації отриманих результатів. У ході дослідження було проаналізовано наукові праці та звіти дослідників з різних країн світу у сфері стратегічного менеджменту та стратегічного маркетингу. За результата- ми дослідження з′ясовано, що, по-перше, підходи до формування стратегії та її функціональних різновидів у цілому не мають суттєвих відмінностей. По-друге, основні етапи формування різних видів стратегій відрізняються в більшості випадків лише ступенем деталізації загальної технології формування стратегії. Оскільки саме деталізація дозволяє врахувати особливості, які відрізняють різні види, наприклад, функціональних стратегій. З урахуванням цього було запропоновано схематичну класифікацію існуючих підходів до формування конкурентної стратегії розвитку підприємства. Також розроблено та запропоновано технологію формування конкурентної стратегії розвитку підприємства і представлено у вигляді схеми. Зважаючи на актуальність даного питання для власників бізнесу та керівників різних рівнів у прагненні приймати досконалі рішення та розробляти ефективні з різної точки зору стратегії, запропонована деталізація складових запропонованої технології має на меті підвищення ефективності формування даного виду стратегії на підприємстві. Крім того, окремі етапи, наприклад оцінювання ефективності конкурентної стратегії розвитку, можуть мати цінність з точки зору їх подальшого наукового дослідження.
The main approaches to general strategy formation and separate functional strategies formation are investigated; the main stages and components of various strategy types are analyzed in this paper. In addition to the analysis of existing approaches and algorithms for different strategy types formation the objective of this investigation is to systematize approaches to strategy formation and improve existing algorithms for strategy formation using methods of analysis, synthesis – for the processing of information concerning existing materials; abstraction, generalization, description – for the formation of conclusions and proposals for the investigating object improvement; the method of graphic representation – for the visualization of obtained results. The scientific surveys and reports of researchers from different countries of the world in the field of strategic management and strategic marketing are analyzed in this investigation. According to the results of the investigation, it is found that, firstly, the approaches to the strategy and its functional type’s formation, in general, do not have significant differences. Secondly, in most cases the main stages of various strategy type’s formation differ only in the degree of details used in general technology of strategy formation. This is worth noting because details make it possible to take into account the features that distinguish different types, such as functional strategies. Considering this the schematic classification of existing approaches to the enterprise competitive development strategy formation is proposed. The technology of enterprise competitive development strategy formation is also developed and presented in the form of the scheme. Taking into account the relevance of this issue for business owners, CEO, directors and managers in their efforts to make perfect decisions and develop effective strategies for solving different types of tasks, the proposed detailing of the components of the proposed technology is intended to increase the efficiency of this strategy type. In addition, individual steps, such as evaluating the effectiveness of competitive development strategy can be valuable in terms of their further investigation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35285
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://bookboon.com/en/strategicmanagement-ebook#download
http://economyandsociety.in.ua/journal/5_ukr/26.pdf
https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-21
https://www.iisd.org/business/pdf/business_strategy.pdf
http://www.cfin.ru/press/practical/2006-06/07.shtml
Перелік літератури: 1. Ансофф И. Стратегическое управление / сокр. пер. с англ. М.: Экономика, 1989. 520 с.
2. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. СПб: Питер Ком, 1999. 896 с.
3. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / пер. с французского. СПб.: Наука, 1996. XV+589 c.
4. Федулова Л. І., Сокирник І. В., Стадник В. В., Йохна М. А., Новикова О. С., Рясних Є. Г. Менеджмент організацій: підруч. для студ. вищ. навч. закл. К.: Либідь, 2004. 446 c.
5. Минцберг Г., Альстрэнд Б., Лэмпел Дж. Школы стратегий. Стратегическое сафари: экскурсия по дебрям стратегий менеджмента / под общ. ред. Ю. Каптуревского. СПб.: Питер, 2002. 330 c.
6. Портер Е. Майкл. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов / пер. с англ. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. 454 с.
7. Скібіцький О. М. Антикризовий менеджмент: навч. посібник. К.: Центр учбової літератури, 2009. 568 с.
8. Фатхутдинов Р. А. Стратегический маркетинг: учебник. М.: ЗАО «Бизнес-школа «Интел-Синтез», 2000. 640 с.
9. Юданов А. Ю. Конкуренция: теория и практика. 3-е изд., испр. и доп. М., 2001. 304 с.
10. Ritson N. Strategic Management. Bookboon, 2011. 52 p. URL: http://bookboon.com/en/strategicmanagement-ebook#download (дата звернення: 03.05.2017).
11. Дубинина Н. А. Подходы к формированию конкурентной стратегии предприятия. Теоретические основы развития экономических систем в современных условиях. Вестник АГТУ. Сер.: Экономика. 2010. № 2. С. 65–71.
12. Дутка Г. Я. Особливості формування конкурентних стратегій туристичних підприємств у сучасних умовах. Економіка та управління підприємствами. Мукачівський державний університет. 2016. № 5. С. 146–153. URL: http://economyandsociety.in.ua/journal/5_ukr/26.pdf (дата звернення: 20.06.2019)
13. Шершньова З. Є. Стратегічне управління: Підручник. 2-ге вид., перероб. і доп. К.: КНЕУ, 2004. 699 с.
14. Freeman R. Edward. The Stakeholders Approach Revisited. Research Gates. 2017. 28 p.
15. Ким Ч., Моборн Р. Стратегия голубого океана. / пер. с англ. М.: НІРРО, 2005. 272 с.
16. Тридід О. М. Організаційно-економічний механізм стратегічного розвитку підприємства: монографія. Харків: Вид. ХДЕУ, 2002. 364 с.
17. Демків Я. В. Формування конкурентної стратегії на ринках високотехнологічних товарів. Вісник Національного університету «Львівська політехніка» «Проблеми економіки та управління». 2008. № 628. С. 470–476.
18. Авінаш К. Діксіт, Баррі Дж. Нейлбафф. Мистецтво стратегії. Путівник до успіху в житті та в бізнесі від експертів теорії гри. Львів: Видавництво Старого Лева, 2019. 616 с.
19. Полюхович М. В. Конкурентна стратегія розвитку підприємства як сучасний ефективний інструмент менеджменту. Modern Economics. 2019. № 18 (2019). С. 138–144. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-21
20. Business strategies for sustainable development. Based on the book Business Strategy for Sustainable Development: Leadership and Accountability for the 90s, published in 1992 by the International Institute for Sustainable Development in conjunction with Deloitte & Touché and the World Business Council for Sustainable Development. URL: https://www.iisd.org/business/pdf/business_strategy.pdf (дата звернення: 19.02.2019)
21. Хоменко О. І. Види стратегій та інструментарій формування стратегії розвитку підприємства. Управління розвитком. 2015. № 3 (181). С. 131–137
22. Аминов Э. Этапы разработки и реализации конкурентной стратегии. Корпоративный менеджмент. URL: http://www.cfin.ru/press/practical/2006-06/07.shtml (дата звернення: 01.02.2021).
References: 1. Ansoff Y. Stratehycheskoe upravlenye / sokr. per. s anhl. M.: Эkonomyka, 1989. 520 р.
2. Kotler F. Marketynh menedzhment: SPb: Pyter Kom, 1999. 896 р.
3. Lamben Zh.-Zh. Stratehycheskyy marketynh. Evropeyskaya perspektyva / per. s frantsuzskoho. SPb.: Nauka, 1996. XV+589 р.
4. Fedulova L. I., Sokyrnyk I. V., Stadnyk V. V., Yokhna M. A., Novykova O. S., Riasnykh Ye. Menedzhment orhanizatsii: pidruch. dlia stud. vyshch. navch. zakl. K.: Lybid, 2004. 446 р.
5. Myntsberh H., Al'strend B., Lempel Dzh. Shkoly stratehyy. Stratehycheskoe safary: ekskursyya po debryam stratehyy menedzhmenta / pod obshch. red. Yu. Kapturevskoho. SPb.: Pyter, 2002. 330 р.
6. Porter E. Maykl. Konkurentnaya stratehyya: Metodyka analyza otrasley y konkurentov/ per. s anhl. M.: Al'pyna Byznes Buks, 2005. 454 р.
7. Skibitskyi O. M. Antykryzovyi menedzhment: navch. posibnyk. K.: Tsentr uchbovoi literatury, 2009. 568 р.
8. Fatkhutdynov R. A. Stratehycheskyy marketynh: uchebnyk. M.: ZAO “Byznes-shkola “Yntel-Syntez”, 2000. 640 p.
9. Yudanov A. Yu. Konkurentsyya: teoryya y praktyka. 3-e yzd., yspr. y dop. M., 2001. 304 p.
10. Ritson N. Strategic Management. Bookboon, 2011. 52 p. URL: http://bookboon.com/en/strategicmanagement-ebook#download (дата звернення: 03.05.2017).
11. Dubynyna N. A. Podkhody k formyrovanyyu konkurentnoy stratehyy predpryyatyya. Teoretycheskye osnovy razvytyya ekonomycheskykh system v sovremennykh uslovyyakh. Vestnyk AHTU. Ser.: Ekonomyka. 2010. No. 2. P. 65–71.
12. Dutka H. Ya. Osoblyvosti formuvannia konkurentnykh stratehii turystychnykh pidpryiemstv u suchasnykh umovakh. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy. Mukachivskyi derzhavnyi universytet. 2016. No. 5. P. 146–153. URL: http://economyandsociety.in.ua/journal/5_ukr/26.pdf (data zvernennia: 20.06.2019)/
13. Shershnova Z. Ye. Stratehichne upravlinnia: pidruchnyk. 2-he vyd., pererob. i dop. K.: KNEU, 2004. 699 P.
14. Freeman R. Edward. The Stakeholders Approach Revisited. Research Gates. 2017. 28 p.
15. Kym Ch., Moborn R. Stratehyya holuboho okeana. / per. s anhl. M.: NIRRO, 2005. 272 p.
16. Trydid O. M. Orhanizatsiino-ekonomichnyi mekhanizm stratehichnoho rozvytku pidpryiemstva: monohrafiia. Kharkiv: Vyd. KhDEU, 2002. 364 p.
17. Demkiv Ya. V. Formuvannia konkurentnoi stratehii na rynkakh vysokotekhnolohichnykh tovariv. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika” “Problemy ekonomiky ta upravlinnia”. Lviv: Vyd-vo Nats. un-tu “Lvivska politekhnika”. 2008. No. 628. P. 470–476.
18. Avinash K. Diksit, Barri Dzh. Neilbaff. Mystetstvo stratehii. Putivnyk do uspikhu v zhytti ta v biznesi vid ekspertiv teorii hry. Lviv: Vydavnytstvo Staroho Leva, 2019. 616 p.
19. Poliukhovych M. (2019). Competitive Enterprise Development Strategy as a Modern Effective Management Tool. Modern Economics, 18 (2019), 138–144. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-21
20. Business strategies for sustainable development. Based on the book Business Strategy for Sustainable Development: Leadership and Accountability for the 90s, published in 1992 by the International Institute for Sustainable Development in conjunction with Deloitte & Touché and the World Business Council for Sustainable Development. URL: https://www.iisd.org/business/pdf/business_strategy.pdf (дата звернення: 19.02.2019)
21. Khomenko O. I. Vydy stratehii ta instrumentarii formuvannia stratehii rozvytku pidpryiemstva. Upravlinnia rozvytkom. 2015. No. 3 (181). P. 131–137.
22. Amynov E. EtapY razrabotky y realyzatsyy konkurentnoy stratehyy. Korporatyvnyy menedzhment. URL: http://www.cfin.ru/press/practical/2006-06/07.shtml (data zvernennya: 01.02.2021)
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 2 (69)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.