Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34857

Назва: Науково-економічні основи формування адаптивності підприємств харчової галузі України
Інші назви: Scientific and economic basis of adaptability formation of the food industry enterprises in Ukraine
Автори: Андрейченко, Андрій
Завертаний, Денис
Andreichenko, Andrii
Zavertany, Denys
Приналежність: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Одеса, Україна
Odessa I. I. Mechnikov National University, Odesa, Ukraine
Бібліографічний опис: Андрейченко А. Науково-економічні основи формування адаптивності підприємств харчової галузі України / Андрій Андрейченко, Денис Завертаний // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 68. — № 1. — С. 7–15. — (Економіка).
Bibliographic description: Andreichenko A., Zavertany D. (2021) Naukovo-ekonomichni osnovy formuvannia adaptyvnosti pidpryiemstv kharchovoi haluzi Ukrainy [Scientific and economic basis of adaptability formation of the food industry enterprises in Ukraine]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 68, no 1, pp. 7-15 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 1 (68), 2021
Galician economic bulletin, 1 (68), 2021
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 1
Том: 68
Дата публікації: 2021
Дата подання: 11-січ-2021
Дата внесення: 19-кві-2021
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.01.007
УДК: 338.1
Теми: харчова галузь України
адаптивність
операційний цикл
стратегічні фактори
трансформування
відновлення
food industry of Ukraine
adaptability
operational cycle
strategic factors
transformation
recovery
Кількість сторінок: 9
Діапазон сторінок: 7-15
Початкова сторінка: 7
Кінцева сторінка: 15
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена науково-економічним засадам формування адаптивності підприємств харчової промисловості України. При розробленні та впровадженні стратегій стимулювання розвитку харчової промисловості в Україні необхідно враховувати не тільки структурні зміни в галузі, а й безпосередні передумови та здатність компаній-учасниць підвищувати рівень адаптивності. Сучасна харчова промисловість не передбачає стимулів для компаній-учасників підвищити рівень адаптивності. В умовах ринкової економіки основною умовою життєздатності харчового бізнесу є наявність високого рівня адаптивності. В сучасних економічних умовах важливо формувати та підтримувати конкурентні переваги харчового бізнесу в довготерміновій перспективі. Подальші дослідження стосуються розвитку процесу поліпшення адаптивності та реалізації ініціативної стратегії конкуренції підприємства, а також здатності забезпечувати стійкі конкурентні переваги. Адаптивність підприємства базується на рівні його компетенції щодо інших підприємств-конкурентів у нагромадженні та використанні виробничого потенціалу певної спрямованості. Обов’язковою рисою адаптивності є стабільність реалізації економічного потенціалу підприємства, що дозволяє сформувати стійку ринкову перевагу. Завдяки своєчасному розкриттю особливостей формування адаптивності стає можливим досягнення не тільки сталої ринкової переваги, але й стану сталого розвитку підприємства і галузі в цілому. Для збереження та збільшення частки ринку харчові компанії повинні належним чином здійснювати процес формування адаптивності, тобто послідовно проводити етап створення ініціативної конкурентної стратегії та етап її реалізації з урахуванням внутрішніх резервів збільшення конкурентоспроможності підприємства, що зумовлена раціональним використанням ресурсного потенціалу, модернізацією існуючих виробничих потужностей. Отже, головним фактором, що впливає на формування адаптивності харчового підприємства, є ринкове середовище, яке включає реальні потреби споживачів, запити до підприємства від постачальників та споживачів, які воно може задовольнити, виробляючи відповідну продукцію та формуючи усталену систему постачання й збуту.
The paper is devoted to scientific and economic bases of adaptability formation of the food industry enterprises in Ukraine. While developing and implementing strategies to stimulate the food industry development in Ukraine, it is necessary to take into account not only structural changes in industry, but also immediate prerequisites and ability of the participating companies to increase the level of adaptability. Modern food industry does not provide incentives for participating companies to increase the level of adaptability. In the market economy, the basic condition for the food business viability is the availability of high level of adaptability. In today's economic environment, it is important to form and maintain the competitive advantage of food business over a long period. Further research is concerned with the development of the process for improving the adaptability and implementation of initiative enterprise competitive strategy, as well as the ability to provide sustainable competitive advantages. The adaptability of the enterprise is based on the level of its competence in relation to other competing enterprises in the accumulation and use of production potential of a certain direction. The essential feature of adaptability is stability of economic potential of the enterprise, which makes it possible to create a stable market advantage. Due to the timely disclosure of the peculiarities of adaptability formation, it is possible to achieve not only the sustainable market advantage, but also the state of sustainable development of the enterprise and industry as a whole. In order to maintain and increase market share, food companies should properly carry out the process of adaptability formation, that is, consistently carry out the stage of creating initiative competitive strategy and the stage of its implementation, taking into account the internal reserves of increasing the enterprise competitiveness, due to the rational use of resource potential, modernization of existing production capacities. Thus, the main factor influencing the adaptability formation of the food enterprise is market environment, which includes real consumer needs, requests to the enterprise from suppliers and consumers, which it can meet by producing the relevant products and forming well-established system of supply and marketing.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34857
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://eet.pixel-online.org/files/etranslation/original/Schumpeter,%20Capitalism,%20Socialism%20and%20Democracy.pdf
http://eizvestia.isea.ru/reader/article.aspx?id=7042
Перелік літератури: 1. Esen, S., and Uyar, H. 2012. «Examining the competitive structure of Turkish tourism industry in comparison with diamond model». Journal of Procedia – Social and Behavioral Sciences. Vol. 62. Р. 620–627.
2. Завертаний Д. В. Формування динамічних конкурентних стратегій підприємств хлібопекарської галузі: методологічні аспекти. Інноваційна економіка. 2018. Вип. 1–2. С. 70–74.
3. Mintzberg H., Raisinghani D., Theoret A. The structure of unstructured decision processes. Administrative Science Quarterly. 1976. No. 21. Р. 246–275.
4. Schumpeter J. A. Capitalism, Socialism and Democracy. New York, NY: Harper and Row, 1950. 433 p. URL:https://eet.pixel-online.org/files/etranslation/original/Schumpeter,%20Capitalism,%20Socialism%20and%20Democracy.pdf.
5. Eisenhardt K. M. Building theories from case study research. Academy of management review, 1989. Vol. 14. No. 4. Р. 532–550.
6. Бондар О. В. Ситуаційний менеджмент: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2010. 326 с.
7. Barney J. Organizational culture: can it be a source of sustained competitive advantage? The Academy of Management Review. 1986. Vol. 11. No. 3. Р. 656–665.
8. Кудлаєнко С. В. Теоретичні основи поняття «адаптація підприємств». Вісник ХНУ. Харків, 2009. № 5. С. 172–174.
9. Дорофеева В. В. Формирование стратегии адаптации предприятия. Известия Иркутской государственной экономической академии (Байкальский государствен-ный университет экономики и права), 2010. Вип. 6. URL: http://eizvestia.isea.ru/reader/article.aspx?id=7042.
References: 1. Esen, S., and Uyar, H. 2012. “Examining the competitive structure of Turkish tourism industry in comparison with diamond model”. Journal of Procedia – Social and Behavioral Sciences. Vol. 62. Р. 620–627.
2. Zavertany D. V. (2018) Formuvannia dynamichnykh konkurentnykh stratehii pidpryiemstv khlibopekarskoi haluzi: metodolohichni aspekty [Formation of dynamic competitive strategies of baking enterprises: methodological aspects]. Innovative economics, vol. 1–2, pp. 70–74.
3. Mintzberg H., Raisinghani D., Theoret A. The structure of unstructured decision processes. Administrative Science Quarterly. 1976. No. 21. Р. 246–275.
4. Schumpeter J. A. Capitalism, Socialism and Democracy. New York, NY: Harper and Row, 1950. 433 p. URL: https://eet.pixel-online.org/files/etranslation/original/Schumpeter,%20Capitalism,%20Socialism%20and%20Democracy.pdf.
5. Eisenhardt K. M. Building theories from case study research. Academy of management review, 1989. Vol. 14. No. 4. Р. 532–550.
6. Bondar O. V. (2010) Sytuatsiinyi menedzhment: navch. posib. [Situational management] Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. [In Ukrainian].
7. Barney J. Organizational culture: can it be a source of sustained competitive advantage? The Academy of Management Review. 1986. Vol. 11. No. 3. Р. 656–665.
8. Kudlaienko S. V. (2009) Teoretychni osnovy poniattia “adaptatsiia pidpryiemstv” [Theoretical foundations of the concept of «adaptation of enterprises»]. Visnyk KhNU, vol. 1, no. 5, pp. 172–174.
9. Dorofeeva V. V. (2010) Formyrovanye stratehyy adaptatsyy predpryiatyia [Formation of enterprise adaptation strategy]. Yzvestyia Yrkutskoi hosudarstvennoi эkonomycheskoi akademyy (Baikalskyi hosudarstvennыi unyversytet эkonomyky y prava), vol. 1, no. 6. URL: http://eizvestia.isea.ru/reader/article.aspx?id=7042.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 1 (68)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.