Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33873
Назва: Роль емоційного інтелекту в професійній діяльності працівників ресторанного бізнесу
Інші назви: Роль эмоционального интеллекта в профессиональной деятельности работников ресторанного бизнеса
The role of emotional intelligence in the professional activities of restaurant business employees
Автори: Похилюк, Анжела Володимирівна
Pokhyliuk, Angela
Приналежність: ТНТУ ім. І.Пулюя, ФЕМ, Тернопіль, Україна
Бібліографічний опис: Похилюк А. В. Роль емоційного інтелекту в професійній діяльності працівників ресторанного бізнесу : кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю „053 — психологія“ / А. В. Похилюк. — Тернопіль : ТНТУ, 2020. — 82 с.
Дата публікації: 23-лис-2020
Дата подання: 23-гру-2020
Дата внесення: 29-гру-2020
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, кафедра психології, Тернопіль, Україна
Науковий керівник: Періг, Ірина Мирославівна
Члени комітету: Кирич, Наталія Богданівна
УДК: 159.9
Теми: 053
психологія
емоційний інтелект
emotional intelligence
переживання
experience
саморегуляція
self-regulation
емпатія
empathy
доброзичливість
benevolence
Короткий огляд (реферат): У кваліфікаційній роботі досліджується роль емоційного інтелекту працівників ресторанного бізнесу на ефективність їх професійної діяльності. Аналізуючи наукові підходи, емоційний інтелект визначається як складне структурне і багатофункціональне утворення, яке ґрунтується на конвергенції інтелекту і афекту, і реалізовується взаємодією адаптивних, когнітивних, емоційних, соціальних здібностей людини. З’ясовано, що емоційний інтелект є обов’язковою складовою професійно-важливих якостей працівника ресторанного бізнесу. Емоційний інтелект офіціанта проявляється у розумінні своїх емоцій, впевненості у собі, рефлективності, самоконтролі, стресостійкості та самовладанні. Володіння емоційним інтелектом оптимізує процес міжособистісної взаємодії і залежить від комунікативних якостей та потенціалу офіціанта. Експериментально встановлено, що характеристиками людей з високим рівнем емоційного інтелекту є наступні: емоційна сенситивність, емоційна обробка, емоційне научіння, самоповага, самореалізація, розуміння власних емоцій, самоусвідомлення, самоконтроль, емпатія, стійкість до фрустрації, оптимізм. Визначення цих складових дозволило встановити особливості вияву й розвитку професійно значущих якостей, умінь чи професійного інтелекту, визначити профіль складових емоційного інтелекту. Запропоновано тренінгову програму розвитку емоційного інтелекту працівників ресторанного бізнесу, яка передбачає здатність ідентифікувати емоції та почуття інших людей та власні переживання, активізацію емоційного контролю, комунікативності, емпатії, доброзичливості, конструктивного підходу у прийнятті рішення тощо.
The influence of emotional intelligence of restaurant business employees on the efficiency of their professional activity is studied in the thesis. Analysing scientific approaches, emotional intelligence is defined as a complex structural and multifunctional formation, which is based on the convergence of intelligence and affect, and is realized by the interaction of adaptive, cognitive, emotional and social abilities of a human. It has been found out that emotional intelligence is a necessary component of the professionally important qualities of a restaurant business employee. The emotional intelligence of the waiter is manifested in the understanding of their emotions, self-confidence, reflectivity, self-control, stress resistance and self-possession. Possession of emotional intelligence optimizes the process of interpersonal interaction and depends on the communicative qualities and potential of the waiter. It is experimentally established that the distinctive features of people with a high level of emotional intelligence are as follows: emotional sensitivity, emotional processing, emotional learning, self-respect, self-realization, understanding of their own emotions, self-awareness, self-control, empathy, resistance to frustration and optimism. The definition of these components allowed establishing the features of the manifestation and development of professionally significant qualities, skills or professional intelligence and to determine the profile of the components of emotional intelligence. A training program for the development of emotional intelligence of restaurant business employees, which provides the ability to identify the emotions and feelings of others and their own experiences, enhance emotional control, communication, empathy, benevolence, constructive approach to decision making and more is proposed.
Зміст: ВСТУП...3 РОЗДІЛ I. ТЕОРЕТИЧНИЙ ОГЛЯД ПРОБЛЕМИ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПРОФЕСІЙНОМУ СТАНОВЛЕННІ...7 1.1. Трактування емоційного інтелекту в працях відомих психологів...7 1.2. Професійно-значущі якості працівників сфери послуг...15 1.3. Емоційний інтелект як умова ефективної комунікації в ресторанному бізнесі...22 Висновки до розділу І...26 РОЗДІЛ II. ЕМПІРИЧНЕ ВИВЧЕННЯ ВПЛИВУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА УСПІШНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ...27 2.1. Організація проведення констатувального експерименту ...27 2.2. Аналіз отриманих результатів дослідження емоційного інтелекту у працівників закладів громадського харчування...35 Висновки до розділу ІІ...44 РОЗДІЛ III. НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ПРАЦІВНИКІВ СФЕРИ ПОСЛУГ...47 3.1. Структура навчальної програми розвитку емоційного інтелекту...47 3.2. Тренінг розвитку емоційного інтелекту...55 Висновки до розділу ІІІ...65 РОЗДІЛ IV. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ...66 4.1. Охорона праці кухара...66 4.2. Заходи безпеки в закладах громадського харчування...68 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ...74 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...77 ДОДАТКИ...83
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33873
Власник авторського права: © Похилюк Анжела Володимирівна, 2020
Перелік літератури: СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Абульханова-Славська К. О. Типологічний підхід до особистості професіонала. Психологічні дослідження проблеми формування особистості професіонала / К. О. Абульханова-Славська ; [під ред. В. А. Бодрова]. – М. : Ін-т психол. АН СРСР, 1991. – 287 с. 2. Адлер Г. Техника развития интеллекта / Г. Адлер. – СПб. : Питер, 2001. – 192 с. 3. Актуалізація емоційного інтелекту в емоціогенних умовах // Соціальна психологія. – 2008. – № 1 (27). – С. 96–104. 4. Амінов М. О. Про компоненти спеціальних здатностей майбутніх шкільних психологів / Н.А. Амінов, М. В.Молоканов // Психологічний журнал. – 1992. – № 5. – С. 18–23. 5. Анастази А. Психологическое тестирование / А. Анастази, С. Урбина. – 7-е изд. – СПб. : Питер, 2006. – 688 с. 6. Андреева И. Н. Эмоциональный интелект: иследования феномена / И. Н. Андреева // Вопросы психологии. – 2006. – № 3. – С. 78–86. 7. Андреева И. Н. Эмоциональный интелект: иследования феномена. // Вопросы психологии. – 2006. – № 3. – С. 78 –86. 8. Андрєєва І.Н. Передумови розвитку емоційного інтелекту / / Питання психології. - 2007. - № 5. - С. 57-65. 9. Асмаковец Е.С. Психотехніки розвитку емоційної гнучкості / / Практикум з психології станів: Навчальний посібник / За ред. проф. А. О. Прохорова. - СПб.: Мова, 2004. - С. 434-450. 10. Батаршев А. В. Психодиагностика способности к общению, или как определить организаторские и коммуникативные качества личности / А. В. Батаршев. – М. : Владос, 1999. – 174 с. 11. Безпека життєдіяльності (забезпечення соціальної, техногенної та природної безпеки : навч. посібник / В. В. Бєгун, I. М. Науменко – К., 2004. – 328 с. 12. Безпека життєдіяльності : навчальний посібник / [С. М. Мохняк, О. С. Дацько, О. І. Козій та інші]. – Львів. Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2009. – 264 с. 13. Березовська Т.П. Психологічні особливості емоційного інтелекту старшокласників / / Когнітивна психологія: Зб. ст. / Под ред. А. П. Лобанова, Н. П. Радчіковой. - Мн.: БДПУ, 2006. - С. 16-20. 14. Бідюк І. А. Гендерна специфіка становлення професійного інтелекту у студентів вищого технічного навчального закладу : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна психологія» / І. А. Бідюк ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка . – К., 2011. – 20 с. 15. Бодров В. А. Психологія професійної придатності : навчальний посібник для вузів / В. А. Бодров. – М. : ПЕР СЭ, 2001. – 511 с. 16. Бондарчук О. І. Експериментальна психологія : курс лекцій / О. І. Бондарчук. – К. : МАУП, 2003. – 120 с. 17. Бурлачук Л. Ф. Словарь-справочник по психодиагностике / Л. Ф. Бурлачук, С. М. Морозов. – СПб. : Издательство «Питер», 2000. – 528 с. 18. Бююль А. SPSS: искусство обработки информации / А. Бююль, Р. Цефель. – Спб. : ООО ДиаСофтЮП, 2001. – 608 с. 19. Вачков І.В. Основи технології групового тренінгу. - М.: Видавництво «Ось-89», 1999. - 176 с. 20. Вишнякова Н. Ф. Креативная акмеология : Психология развития творческой личности взрослого человека / Н. Ф. Вишнякова. – Минск : ООО «Дэбор», 1998. – Т. 2. Прикладная креативная акмеология. – 1998. – 298 с. 21. Вишнякова Н. Ф. Креативная акмеология: Психология развития творческой личности взрослого человека / Н. Ф. Вишнякова. – Минск : ООО «Дэбор», 1998. – Т. 1. : Теория креативной акмеологии. – 1998. – 239 с. 22. Геллерштейн С. Г. Развитие профессионально-важных качеств / С. Г. Геллерштейн // Научные основы обучения школьников труду. – М., 1970. – С. 67–83. 23. Глуханюк Н. С. Практикум по психодиагностике : учебное пособие / Н. С. Глуханюк. – 2-е узд., переаб. – М. : Издательство Московского психолого-социального института. – Воронеж, Издательство НП «МОДЭК», 2005. – 216 с. 24. Головаха Є. І. Життєва перспектива й ціннісні орієнтації особистості / Є. І. Головаха // Психологія особистості в працях вітчизняних психологів. – СПб., 2000. – 156 с. 25. Грановська Р. М. Элементы практической психологии / Р. М. Грановская. – [ 2-е изд. ]. – Ленинград : Изд-во Ленинградского университета, 1988. – 560 с. 26. Дерев’янко С. П. Емоційний інтелект як чинник соціально-психологічної адаптації особистості до студентського середовища : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.05 «Соціальна психологія» / С. П. Дерев’янко ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. – К., 2009. – 20 с. 27. Дерев'янко С.П. Роль емоційного інтелекту в процесі соціально-психологічної адаптації студентів / / Інноваційні освітні технології. - Мінськ, 2007. - № 1 (9). - С. 92-95. 28. Деркач А. А. Акмеология : личностное и профессиональное развитие человека / А. А. Деркач. – М. : РАГС, 2001. – Книга 4. Развитие ценностной сферы профессионала. – 2001. – 484 с. 29. Деркач А. А. Профессионализм деятельности в особых и экстремальных условиях (психолого-акмеологические основы) / А. А. Деркач, В. Г. Зазыкин. – М. : РАГС, 2003. – 156 с. 30. Деркач А. А. Акмеология – наука о путях достижения вершин профессионализма / А. А. Деркач, Н. В. Кузьмина. – М. : РАУ, 1993. – 23 с. 31. Єнгаличев В. Ф. Психологічні основи вузівської підготовки фахівців у юридичній психології : Дис. докт. психол. наук / В. Ф. Єнгаличев. – СПб., 2006. – 450 с. 32. Загальна психологія / [ С. Д. Максименко, В. О. Зайчук, В. В. Клименко та ін. ]; під ред. С. Д. Максименка. – [ 2-ге вид., вид. переробл. І доп. ]. – Вінниця: Нова книга, 2004. – 704 с. 33. Зазикін В. Г. Акмеографічний підхід в акмеологічних дослідженнях матеріали наукової сесії, присвяченої 75-річчю члена-кореспондента РАО, Президента МААН Н. В. Кузьміної [Акмеологія : методологія, методи і технології] ; під загальною редакцією А. А. Деркача. – М. : РАГС, 1998. – С. 70–75. 34. Зеркалов Д. В. Безпека життєдіяльності : навчальний посібник / Д. В. Зеркалов. – К. : Основа, 2011. – 508 с. 35. Ільїн Є. П. Забезпечення надійності діяльності у зв’язку з обліком типологічних особливостей властивостей нервової системи / Є. П. Ільїн // Проблеми інженерної психології. – Ярославль : ЯрГУ; ІП АН СРСР, 1976. – 253 с. 36. Калошин В. Ф. Емоційний інтелект – головний показник ефективності використання людських ресурсів / В. Ф. Калошин // Практична психологія та соціальна робота. – 2008. – № 4. – С. 54–63. 37. Карандашев В. М. Психологія : введення в професію / В. М. Карандашев. – М. : Зміст, 2000. – 294 с. 38. Карпов А. В. Психологія прийняття рішень у професійній діяльності / А. В. Карпов. – Ярославль : ЯрГУ, 1991. – 158 с. 39. Климов Е. А. Психология профессионала / Е. А. Климов. – М. : Издательство «Инс¬титут практической психологии», Воронеж ; НПО «МО-ДЭК», 1996. – 400 с. 40. Климов Е. А. Развивающийся человек в мире профессий / Е. А. Климов. – Обнинск : Принтер, 1993. – 218 с. 41. Клімов Е. А. Психологія професіонала. Ізбр. псих. тр. / Е. А. Климов. – М. : АП та СН Моск. псих.-соц. ін.-т, 2007. – 251 c. 42. Коврига Н.В. Стресозахисної та адаптивна функції емоційного інтелекту: Автореф. дис. ... Канд.псіхол.наук: 19.00.01 / Дніпропетровський національний ун-т. - Д., 2003. - 20 с. 43. Корабліна О. П. Професія психолог-консультант / О. П. Корабліна. – СПб. : Вид. РГПУ ім. Герцена, 2003. – 155 с. 44. Корнілова Т. В. Діагностика особистісних факторів прийняття рішень / Т. В. Корнілова // Вопросы психологии. – 1994. – № 6. – С. 99–109. 45. Корольчук М. С. Психодіагностика : навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / М. С. Корольчук, В. І. Осьодло ; [за заг. ред. М. С. Корольчука]. – К. : Ельга, Ніка-Центр, 2004. – 400 с. 46. Крысько В. Г. Социальная психология: [ учебник для вузов. 2-е издание ] / В. Г. Крысько. – СПб.: Питер, 2007. – 432 с. 47. Кухарев Н. В. На пути к профессиональному совершенству / Н. В. Кухарев. – М. : Просвещение, 1990. – 160 с. 48. Лазарус Р. Теория стресса и психофизиологические исследования / Р. Лазарус. [ ред. Л. Леви ] // Эмоциональный стресс. – 1970. – С. 178 – 208. 49. Локалова Н. П. Предмет психології й специфіка професійного мислення психологів / Н. П. Локалова // Зап. псих. – 2004. – № 5. – С. 93–96. 50. Лящ О. Фактори розвитку емоційного інтелекту в сучасних підлітків // Психологічні перспективи. – 2008. – № 12. – С. 49-59. 51. Манойлова М.А. Розвиток емоційного інтелекту майбутніх педагогів. - Львів: ПДПІ, 2004. - 60 с. 52. Моргун В. Ф. Основи психологічної діагностики : навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / В. Ф. Моргун, І. Г. Тітов. – К. : Видавничий дім «Слово», 2009. – 464 с. 53. Нгуєн Мінь Ань. Розвиток емоційного інтелекту / / Дитина в дитячому саду. - 2007. - № 5. 54. Ожубко Г. В. Психологічні засоби формування соціального інтелекту в майбутніх менеджерів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна психологія» / Г. В. Ожубко ; Харк. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. – Х., 2009. – 19 с. 55. Осипова О.О. Загальна психокорекція. - М.: ТЦ Сфера, 2002. - 509 с. 56. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. Учебное пособие. – Самара: Издательский Дом «БАХРАХ – М», 2008. – 672 с. 57. Приймаченко О. М. Образ стану емоційно-освіченої людини як умова розвитку емоційного інтелекту / О. М. Приймаченко // Вісник Чернігівського державного педагогічного Університету. – Чернігів : ЧДПУ, 2006. – Вип. 41. – Т. 2. – С. 96–99. 58. Психология : ученик для технических вузов / [под общ. ред. В. Н. Дружинина]. – СПб. : Питер, 2000. – 608 с. 59. Психологічна енциклопедія / [автор-упорядник О. М. Степанов]. – К. : Академ-видав, 2006. – 424 с. 60. Робертс Р.Д. Емоційний інтелект: проблеми теорії, вимірювання і застосування на практиці / Р.Д. Робертс, Дж. Меттьюс, М. Зайднер, Д.В. Люсин / / Психологія, Журнал Вищої школи економіки. - 2004. - Т. 1. - № 4. - С. 3-26. 61. Руденко С. В. Соціальний інтелект як чинник успішності педагогічної діяльності : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.01 «Загальна психологія, історія психології» / С. В. Руденко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. – К., 2008. – 19 с. 62. Русалов В. М. Проблема індивідуальності в становленні професіонала. Психологічні дослідження проблеми формування особистості професіонала / В. М. Русалов ; [під ред. В. А. Бодрова]. – М. : Ін-т психол. АН СРСР, 1991. – 276 с. 63. Селье Г. Стресс без дистресса / Селье Г.; [ пер. с англ. ]. – М.: Прогрес, 1982. – 124 с. 64. Сидоренко О. В. Тренінг у практичній підготовці психологів / Е. В. Сидоренко, Н. Ю. Хрящева // Актуальні проблеми психологічної теорії й практики. – СПб., 1995. – 235 с. 65. Смульсон М. Л. Психологія розвитку інтелекту : монографія / М. Л. Смульсон. – К., 2001. – 276 с. 66. Столін В. В. Самосвідомість особистості / В. В. Столін. – М. : МДУ, 1983. – С. 12–25. 67. Ушакова І. В. Психологічні особливості емоційної сфери інтелектуально обдарованої особистості : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : 19.00.01 «Загальна психологія, історія психології» / І. В. Ушакова; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. – Одеса, 2010. – 19 с. 68. Фетискин Н. П. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп / Фетискин Н. П. , Козлов В. В., Мануилов Г. М. – М.: Изд-во Института психотерапии, 2005. – 490 с. 69. Холодная М. А. Психология интеллекта. Парадоксы исследования / М. А. Холодная. – 2-е изд., перераб. и доп. – СПб. : Питер, 2002. – 272 с. 70. Цигульська Т. Ф. Загальна та прикладна психологія. Курс лекцій / Т.Ф. Цигульська. – К.: Наукова думка, 2000. – 190 с. 71. Шадриков В. Д. Способности и интеллект человека / В. Д. Шадриков. – Ставрополь : Изд-во СГУ, 2004. – 192 с. 72. Шадріков В. Д. Проблеми системогенеза професійної діяльності / В. Д. Шадриков. – М. : Наука, 1982. – 327 с. 73. Ясюкова Л. А. Взаємозв’язок індивідуально-психологічних характеристик у структурі професійних здатностей / Л. А. Ясюкова // Вопросы психологии. – 1990. – № 5. – С. 49–53.
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
avtorska_magistr_Pokhyliuk_A_2020.pdfавторська довідка236,05 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
dyplom_Pokhyliuk_A_2020.pdfкваліфікаційна робота магістра1,48 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора