Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33402

Назва: Інновація як важливий елемент створення конкурентної переваги для сучасних підприємств
Інші назви: Innovation as an important element of creating a competitive advantage for modern enterprises
Автори: Шмітка, Станіслав
Єнджейчик, Лукаш
Schmitka, Stanislav
Endzejczyk, Lukash
Приналежність: Ольштинська вища школа, Ольштин, Польща
Olsztyn Higher School, Olsztyn, Poland
Бібліографічний опис: Шмітка С. Інновація як важливий елемент створення конкурентної переваги для сучасних підприємств / Станіслав Шмітка, Лукаш Єнджейчик // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 66. — № 5. — С. 38–48. — (Економіка).
Bibliographic description: Schmitka S., Endzejczyk L. (2020) Innovatsiia yak vazhlyvyi element stvorennia konkurentnoi perevahy dlia suchasnykh pidpryiemstv [Innovation as an important element of creating a competitive advantage for modern enterprises]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 66, no 5, pp. 38-48 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (66), 2020
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 5 (66), 2020
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 5
Том: 66
Дата публікації: 18-вер-2020
Дата подання: 20-лип-2020
Дата внесення: 23-гру-2020
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.05.038
УДК: 005.330
Теми: інновація
конкурентна перевага
підприємство
конкурентоспроможність
innovation
competitive advantage
enterprise
competitiveness
Кількість сторінок: 11
Діапазон сторінок: 38-48
Початкова сторінка: 38
Кінцева сторінка: 48
Короткий огляд (реферат): Інновації завжди були предметом дослідження багатьох вчених у різних країнах На інновації впливають зовнішнє та внутрішнє середовище функціонування підприємств. У країнах з перехідною економікою та слаборозвинених вони є рушієм розвитку й зростання валового внутрішнього продукту. Навколишнє середовище підприємства швидко змінюється, тому створення конкурентної переваги, що базується на інноваціях, забезпечує суб’єктам господарювання кращу ринкову позицію, дає шанси та можливості формування стратегії виживання та розвитку. На інновації підприємства впливає потенціал його розвитку, матеріальні ресурси та найважливіше – капітал у формі творчих працівників. Людський капітал, його структура та вплив на економічний розвиток й інновації є питаннями малодослідженими. Сучасний ринок, який є швидкоплинним та змінюється, вимагає від бізнесу, дрібних та великих компаній постійної адаптації до нових умов і швидкої реакції на зміни. Для задоволення вимог ринку підприємства повинні підвищувати ефективність своєї діяльності та впроваджувати нові, інноваційні послуги та продукцію. Адже саме інновації є важливим фактором, що визначає рівень конкурентоспроможності. Для цього потрібен значний власний фінансовий ресурс і запозичені кошти. Тому беззаперечно на рівень інноваційності впливає спосіб управління людськими ресурсами та людським капіталом підприємства. Впровадження інновацій дозволяє підприємствам досягати конкурентної переваги на ринку і є важливим фактором їх розвитку й успішного функціонування. Охарактеризовано окремі теоретичні умови ведення бізнесу та обґрунтовано важливість інновацій як фактора, що визначає рівень конкурентоспроможності у 21 столітті. Приділено значну увагу джерелам та видам інновацій, важливості творчості в них, інноваціям як чиннику розвитку підприємства, стратегії компаній, як інструменту створення конкурентної переваги, національній інноваційній політиці та конкурентоспроможності підприємств
Innovation has always been the subject of research by many scientists in different countries. Innovations are influenced by the external and internal environment of enterprises operation. In the countries with transition economies and underdeveloped ones, innovations are the engine of gross domestic product development and growth. Business environment is changing rapidly, so creating a competitive advantage based on innovations provides businesses with better market position, gives chances and opportunities to form a strategy for survival and development. The enterprise innovations are influenced by the potential of its development, material resources and, perhaps, the most important is the capital in the form of creative workers. Human capital, its structure and its impact on economic development and innovation are underinvestigated. Today's transient and changing market requires from businesses, small and large companies their constant adaptation to new conditions and fast response to changes. In order to meet the market requirements, companies should significantly increase the efficiency of their activities and introduce new, innovative services and products, as innovation is an important factor determining the competitiveness level. This fact requires significant own financial resources and borrowed funds. Therefore, the way of managing the enterprise human resources and human capital, undoubtedly, has significant influence on the innovation level. The introduction of innovations makes it possible for companies to achieve significant competitive advantage in the market and is an important factor in their development and successful operation. In this paper, the authors describe some theoretical conditions for doing business and substantiate the importance of innovation as a factor determining the competitiveness level in the 21st century. Considerable attention is paid to the sources of innovation, types of innovation, the importance of creativity in innovation, innovation as a factor in enterprise development, company strategy, innovation as a tool for competitive advantage creation, national innovation policy and enterprise competitiveness
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33402
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://www.przedsiebiorstwo.waw.pl/files/70/835/knop-02-2014-ciesielska.pdf
https://doi.org/10.1093/oxrep/14.2.18
https://doi.org/10.1080/096543100110811
http://ec.europa.eu/enterprise/policies/innovation/files/ius/ius-2014_en.pdf
https://doi.org/10.1108/14601060110365547
https://doi.org/10.33141/po.2004.78.04
Перелік літератури: 1. Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Spółka z o.o., Warszawa 2008, rozdział XII, str. 387.
2. Carl Shapiro, Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej. Helion, Gliwice 2007, str. 99.
3. D. Ciesielska, M. J. Radło, Determinanty wejścia w pułapkę średniego dochodu: perspektywa Polski, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2014, nr. 2, str. 7. URL: http://www.przedsiebiorstwo.waw.pl/files/70/835/knop-02-2014-ciesielska.pdf [dostęp 25.04.2015].
4. D. B. Audretsch, Agglomeration and the Location of lnnovative Activity, “Oxford Review of Economic Policy”, 1998, vol. 14, nr. 2, str. 18. https://doi.org/10.1093/oxrep/14.2.18
5. D. Sturn, Decentralized Industrial Policies in Practice: The Case of Austria and Styria, „European Planning Studies” 2000, vol. 8, nr. 2, str. 170. https://doi.org/10.1080/096543100110811
6. Drucker P. F., Innowacja i przedsiębiorczość, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1992, str. 39.
7. Innovation Union Scoreboard 2014. URL: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/innovation/files/ius/ius-2014_en.pdf, European Commission, str. 5 [dostęp 25.04.2015].
8. J. Johannessen, B. Olsen, G. Lumpkin, lnnovation as newness: what is new, how new, and new to whom?, “European Journal of Innovation Management”. 2001, nr. 1, str. 21. https://doi.org/10.1108/14601060110365547
9. Jerzy Bogadnienko, W pogoni za nowoczesnością. Wybrane aspekty tworzenia i wprowadzenia zmian, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Toruń 2008, str. 178.
10. Jerzy Dietl, Marketing, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1985, str. 351.
11. Krzysztof Obłój, Strategia organizacji, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1998.
12. M. Brzeziński, Wdrożenia wyzwaniem teorii i praktyki zarządzania organizacjami, Przegląd organizacji, 2004, nr. 7–8, str. 17. https://doi.org/10.33141/po.2004.78.04
13. P. R. Whitfield, Innowacje w przemyśle, PWE, Warszawa, 1979, str. 26.
14. Świadek A., Regionalne systemy innowacji w Polsce, Difin, Warszawa, 2011.
15. W. Janasz, K. Kozioł, Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007, str. 15.
References: 1. Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Spółka z o.o., Warszawa 2008, rozdział XII, str. 387.
2. Carl Shapiro, Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej. Helion, Gliwice 2007, str. 99.
3. D. Ciesielska, M. J. Radło, Determinanty wejścia w pułapkę średniego dochodu: perspektywa Polski, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2014, nr. 2, str. 7. URL: http://www.przedsiebiorstwo.waw.pl/files/70/835/knop-02-2014-ciesielska.pdf [dostęp 25.04.2015].
4. D. B. Audretsch, Agglomeration and the Location of lnnovative Activity, “Oxford Review of Economic Policy”, 1998, vol. 14, nr. 2, str. 18. https://doi.org/10.1093/oxrep/14.2.18
5. D. Sturn, Decentralized Industrial Policies in Practice: The Case of Austria and Styria, „European Planning Studies” 2000, vol. 8, nr. 2, str. 170. https://doi.org/10.1080/096543100110811
6. Drucker P. F., Innowacja i przedsiębiorczość, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1992, str. 39.
7. Innovation Union Scoreboard 2014. URL: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/innovation/files/ius/ius-2014_en.pdf, European Commission, str. 5 [dostęp 25.04.2015].
8. J. Johannessen, B. Olsen, G. Lumpkin, lnnovation as newness: what is new, how new, and new to whom?, “European Journal of Innovation Management”. 2001, nr. 1, str. 21. https://doi.org/10.1108/14601060110365547
9. Jerzy Bogadnienko, W pogoni za nowoczesnością. Wybrane aspekty tworzenia i wprowadzenia zmian, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Toruń 2008, str. 178.
10. Jerzy Dietl, Marketing, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1985, str. 351.
11. Krzysztof Obłój, Strategia organizacji, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1998.
12. M. Brzeziński, Wdrożenia wyzwaniem teorii i praktyki zarządzania organizacjami, Przegląd organizacji, 2004, nr. 7–8, str. 17. https://doi.org/10.33141/po.2004.78.04
13. P. R. Whitfield, Innowacje w przemyśle, PWE, Warszawa, 1979, str. 26.
14. Świadek A., Regionalne systemy innowacji w Polsce, Difin, Warszawa, 2011.
15. W. Janasz, K. Kozioł, Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007, str. 15.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2020, № 5 (66)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.