Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33391

Назва: Організація, що навчається: світовий досвід та українські реалії
Інші назви: Learning organization: world experience and Ukrainian realities
Автори: Жолонко, Тетяна
Zholonko, Tetiana
Приналежність: Економіко-технологічний інститут імені Роберта Ельворті, Кропивницький, Україна
Robert Elworthy Economics and Technology Institute, Kropyvnytskyi, Ukraine
Бібліографічний опис: Жолонко Т. Організація, що навчається: світовий досвід та українські реалії / Тетяна Жолонко // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 66. — № 5. — С. 162–169. — (Менеджмент).
Bibliographic description: Zholonko T. (2020) Orhanizatsiia, shcho navchaietsia: svitovyi dosvid ta ukrainski realii [Learning organization: world experience and Ukrainian realities]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 66, no 5, pp. 162-169 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (66), 2020
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 5 (66), 2020
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 5
Том: 66
Дата публікації: 18-вер-2020
Дата подання: 25-лип-2020
Дата внесення: 23-гру-2020
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.05.162
УДК: 658.3
Теми: організація
що навчається
управління персоналом
знання
навички
компетенції
learning organization
personnel management
knowledge
skills
competencies
Кількість сторінок: 8
Діапазон сторінок: 162-169
Початкова сторінка: 162
Кінцева сторінка: 169
Короткий огляд (реферат): Досліджено концепцію організації, що навчається. Висвітлено основні принципи її побудови та функціонування. Наголошено на необхідності постійного оновлення знань і професійних навичок у дорослому віці відповідно до концепції безперервного навчання протягом життя, визнаної ЮНЕСКО запорукою стійкого розвитку людства. На основі характеристик організації, що навчається, запропонованих П. Сенге (вдосконалення особистої майстерності, спільне бачення, групове навчання, ментальні моделі та системне бачення) виведено нове визначення цього типу організацій, яке порівнюється з визначеннями інших дослідників. Проаналізовано приклади зарубіжних компаній, які підпадають під це визначення (McDonalds, Walt Disney Company, Coca-Cola, Procter&Gamble, General Electric та ін.) та особливості запровадження концепції організації, що навчається, в українських реаліях. Розглянуто основні шляхи, форми та інструменти корпоративного навчання залежно від цілей та розмірів підприємства – від створення власної освітньої платформи або колаборації з провідними навчальними закладами чи сервісними центрами до вебінарів, тренінгів і дистанційного стажування персоналу. Подано авторське бачення життєвого циклу організації, що навчається, який на відміну від життєвого циклу звичайної організації складається не з 5 фаз (становлення, ріст, стабільність, занепад, трансформація), а з 4 (становлення, ріст, стабільність і трансформація як здатність реагувати на зовнішні та внутрішні виклики, що постають перед організацією). Запропоновано особливості управління персоналом такого підприємства (особлива увага до планування кар’єри персоналу; гнучка і прозора система мотивації, що сприятиме запровадженню змін та інновацій; формування певної корпоративної культури, в якій навчання та освіта визнаються позитивним явищем на всіх рівнях організаційної структури; виховання лояльності до організації у персоналу як запорука зменшення відтоку кадрів; ставлення до кадрів як до талантів, реалізованих або нереалізованих та ін.). Проаналізовано перспективи збільшення кількості організацій, що навчаються, в Україні.
The concept of the learning organization is studied and the basic principles of its construction and operation are highlighted in this paper. The author emphasizes the need for constant updating of knowledge and professional skills in adulthood, in accordance with the concept of lifelong learning, recognized by UNESCO as a guarantee of sustainable human development. Based on the learning organization characteristics proposed by P. Senge (improvement of personal skills, shared vision, group learning, mental models and system vision), a new definition of this type of organization is derived, and it is compared with the definitions of other researchers. Examples of foreign companies that are appropriate to this definition (McDonalds, Walt Disney Company, Coca-Cola, Procter & Gamble, General Electric, etc.) and peculiarities of the learning organization concept introduction in Ukrainian realities are analyzed. The main ways, forms and tools of corporate learning depending on the goals and size of the enterprise – from creating its own educational platform or collaboration with leading educational institutions or service centers to webinars, trainings and distance training of the staff are considered. The author's vision of the life cycle of the learning organization, which in contrast to the life cycle of the normal organization do not consists of 5 phases (formation; growth; stability; decline; transformation), but of 4 (formation; growth; stability and transformation as the ability to respond to external and internal challenges facing the organization) is presented in this paper. Peculiarities of personnel management at such enterprise are offered (special attention is paid to planning of personnel career; flexible and transparent motivation system promoting the introduction of changes and innovations; formation of a certain corporate culture in which training and education are recognized as positive phenomenon at all levels of organizational structure; education of loyalty to the organization among the staff as guarantee of the personnel outflow reduction; attitude to personnel as talents, realized or unrealized, etc.). Prospects for increasing the number of learning organizations in Ukraine are analyzed in this paper.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33391
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000372274
https://thebestschools.org/magazine/mcdonalds-hamburger-university/
http://www.top-personal.ru/issue.html?1496
https://www.pwc.com/ua/en/survey/2020/pwc-talent-trends-2020-ukr.pdf
Перелік літератури: 1. 4th global report on adult learning and education: leave no one behind: participation, equity and inclusion. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000372274.
2. Коба Н. В., Соколенко Ю. В. Феномен самонавчальних організацій в економіці знань. Підприємництво та інновації. 2017. Вип. 4. С. 69–74.
3. Pedler М., Burgoin J., Boydell T. The learning company: a strategy for sustainable development. L.: The McGraw Companies, 2005. 375 p.
4. Senge P. The Fifth Discipline. The Art and Practice of the Learning Organization. New York: Doubleday, 1994. 413 p.
5. Garving D. Building a Learning Organization Harvard Business Rewiew. 1993. July-August. P. 78–93.
6. Кипень Н. А. Организационно-методическое обеспечение формирования и развития самообучающейся организации: на примере промышленного предприятия: автореф. дис. … канд. екон. наук: 08.00.05. Кострома, 2008. 20 с.
7. Hamburger University: A McDonald’s College Education. URL: https://thebestschools.org/magazine/mcdonalds-hamburger-university/.
8. Грачева С. Корпоративные университеты за рубежом (история создания, опыт, современность). Управление персоналом. 2008. № 5. URL: http://www.top-personal.ru/issue.html?1496.
9. Підвищення кваліфікації персоналу: зміцнення впевненості в епоху глобальної нестабільності. Результати проведеного PwC 23-го Щорічного опитування керівників найбільших компаній світу. URL: https://www.pwc.com/ua/en/survey/2020/pwc-talent-trends-2020-ukr.pdf.
References: 1. 4th global report on adult learning and education: leave no one behind: participation, equity and inclusion. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000372274.
2. Koba N. V., Sokolenko Yu. V. Fenomen samonavchal'nykh orhanizatsiy v ekonomitsi znan'. Pidpryyemnytstvo ta innovatsiyi. 2017. Vyp. 4. Р. 69–74.
3. Pedler М., Burgoin J., Boydell T. The learning company: a strategy for sustainable development. L.: The McGraw Companies, 2005. 375 p.
4. Senge P. The Fifth Discipline. The Art and Practice of the Learning Organization. New York: Doubleday, 1994. 413 p.
5. Garving D. Building a Learning Organization Harvard Business Rewiew. 1993. July-August. P. 78–93.
6. Kypen' N. A. Orhanyzatsyonno-metodycheskoe obespechenye formyrovanyya y razvytyya samoobuchayushcheysya orhanyzatsyy: na prymere promыshlennoho predpryyatyya: avtoref. dys. … na zdobuttya nauk. stupenya kand. ekon. nauk: 08.00.05. Kostroma, 2008. 20 р.
7. Hamburger University: A McDonald’s College Education. URL: https://thebestschools.org/magazine/mcdonalds-hamburger-university/.
8. Hracheva S. Korporatyvnye unyversytety za rubezhom (ystoryya sozdanyya, opыt, sovremennost'). Upravlenye personalom. 2008. 5. URL: http://www.top-personal.ru/issue.html?1496.
9. Pidvyshchennya kvalifikatsiyi personalu: zmitsnennya vpevnenosti v epokhu hlobal'noyi nestabil'nosti. Rezul'taty provedenoho PwC 23-ho Shchorichnoho opytuvannya kerivnykiv naybil'shykh kompaniy svitu. URL: https://www.pwc.com/ua/en/survey/2020/pwc-talent-trends-2020-ukr.pdf.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2020, № 5 (66)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.