Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33322
Назва: Технології доповненої реальності для організації віддаленого ознайомлення з лабораторіями кафедри комп’ютерних систем та мереж
Інші назви: Augmented reality technologies for remote acquintance with the laboratories of department of computer systems and networks
Автори: Гайдар-Цимбал, Кирило Андрійович
Haidar-Tsymbal, Kyrylo
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Бібліографічний опис: Гайдар-Цимбал К. А. Технології доповненої реальності для організації віддаленого ознайомлення з лабораторіями кафедри комп’ютерних систем та мереж : дипломна робота магістра за спеціальністю „123 — комп’ютерна інженерія“ / К. А. Гайдар-Цимбал. — Тернопіль : ТНТУ, 2020. — 73 с.
Дата публікації: гру-2020
Дата подання: 15-гру-2020
Дата внесення: 23-гру-2020
Видавництво: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Науковий керівник: Охусівська, Галина Михайлівна
Osuhivska, Halyna
Члени комітету: Крамар, Олександр Іванович
УДК: 004.94
Теми: 123
комп’ютерна інженерія
Доповнена реальність
маркерний метод
сцена лабораторії
3D модель
Augnemetn reality
marker methot
laboratory scene
3D model
Діапазон сторінок: 73
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційну роботу магістра присвячено дослідженню технологій та реалізації доповненої реальності. Створено віртуальне середовище у вигляді реалістичних 3D моделей лабораторій кафедри, із елементами взаємодії через маркерний метод. Для покращення зорового сприйняття сцени використано методи динамічного та комбінованого освітлення. Для зменшення навантаження на систему використано декілька окремо взятих сцен, перехід між якими реалізовано за допомогою застосування маркерних тригерів. Елемент при допомозі якого користувач може переноситися із реального світу у віртуальний простір і назад. Тригери переходу із віртуальної лабораторії до курсів які проводяться в цій лабораторії. Створено 3D моделі коридору 6 поверху та лабораторій кафедри комп’ютерних систем та мереж: 1-603,1-605,1-606 як основу для подальшого їх наповнення різними віртуальними навчальними об’єктами.
The master's thesis is devoted to the study of technology and the implementation of augmented reality. A virtual environment in the form of realistic 3D models of the laboratories of the department, with elements of interaction through the marker method. Dynamic and combined lighting methods were used to improve the visual perception of the scene. To reduce the load on the system, several separate scenes were used, the transition between which was realized through the use of marker triggers. An element with which the user can be transferred from the real world to the virtual space and back. Triggers of transition from a virtual laboratory to courses conducted in this laboratory. 3D models of the 6th floor corridor and laboratories of the Department of Computer Systems and Networks were created: 1-603,1-605,1-606 as a basis for their further filling with various virtual educational objects.
Зміст: 1. Аналітична частина. 2. Теоритична частина. 3. Практична частина. 4. Охорона праці та Безпека в надзвичайних ситуаціях. Висновки
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33322
Власник авторського права: © Гайдар-Цимбал Кирило Андрійович, 2020
Перелік літератури: 1. К.А. Гайдар-Цимбал, Г.М. Осухівська. 3D моделювання лабораторій кафедри комп’ютерних систем та мереж // Матеріали VІІІ науково-технічної конференції «Інформаційні моделі, системи та технології» Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя, (Тернопіль, 9 – 10 грудня 2020р.). – Тернопіль: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020. – C.103. 2. Гайдар-Цимбал К.А., Величко Д.В., Осухівська Г.М. Використання технологій розширеної реальності для віддаленого ознайомлення із навчальними лабораторіями // Abstracts of XIV International Scientific and Practical Conference, December 21 – 24, 2020, Bilbao, Spain. – С.489 – 491. http://tntu.edu.ua/storage/pages/00000830/8NKH_zbirnyk_9.12.2020.pdf. 3. Tsyrulnyk, S. Застосування технології доповненої реальності у процесі підготовки фахівців з радіоелектроніки. // Електронне наукове фахове видання “Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету”. (Вер 2019). - С.355-362. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s32. 4. Syrovatskyi O. V. Augmented reality software design for educational purposes / Oleksandr V. Syrovatskyi, Serhiy O. Semerikov, Yevhenii O. Modlo, Yuliia V. Yechkalo, Snizhana O. Zelinska // Computer Science & Software Engineering : Proceedings of the 1st Student Workshop (CS&SE@SW 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, November 30, 2018 / Edited by : Arnold E. Kiv, Serhiy O. Semerikov, Vladimir N. Soloviev, Andrii M. Striuk. – P. 193-225. – (CEUR Workshop Proceedings (CEUR-WS.org), Vol. 2292). – Access mode : http://ceur-ws.org/Vol-2292/paper20.pdf. 5. Методичний посібник для виконання практичних робіт з дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень» для студентів спеціальності 123 «Комп’ютерна інженерія» / Уклад. Осухівська Г.М. – Тернопіль: ТНТУ імені Івана Пулюя, 2018. – 36 с. 6. Методичні вказівки до виконання підрозділу "Охорона праці" в кваліфікаційних роботах магістрів спеціальності 123 «Комп’ютерна інженерія» /Укл.: Осухівська Г.М. – Тернопіль: ТНТУ імені Івана Пулюя, 2020. – 22 с. 7. Технологии виртуальной и дополненной реальности. Москва, 2019. URL: https://digital.gov.ru/uploaded/files/07102019vrar.pdf (дата звернення 18.11.2020). 8. Theory and applications of marker-based augmented reality, Sanni Siltanen, 2012. URL: https://www.vttresearch.com/sites/default/files/pdf/science/2012/S3.pdf (дата звернення 07.12.2020). 9. Віртуальна реальність, фінансові можливості. Київ, 2017. URL: https://www.it.ua/ru/knowledge-base/technology-innovation/virtualnaja-realnost-vr (дата звернення 01.12.2020). 10. 9 сфер застосування віртуальної реальності: розміри ринку та перспективи. 2016. URL: https://vc.ru/flood/13837-vr-use (дата звернення 19.11.2020). 11. HTC Vive Sync. Онлайн-конференции и встречи в виртуальной реальности 2020. URL: https://hi-tech.ua/htc-vive-sync-onlajn-konferenczii-i-vstrechi-v-virtualnoj-realnosti/ (дата звернення 19.11.2020). 12. Apple купила компанію NextVR, розробників VR та AR технологій. 2020. URL: https://hi-tech.ua/apple-kupila-nextvr-razrabotchikov-ar-i-vr-tehnologij/ (дата звернення 16.11.2020). 13. J. Rämö and V. Välimäki, "Digital Augmented Reality Headset," Journal of Electrical and Computer Engineering. 2012. URL: https://www.aalto.fi/en/department-of-signal-processing-and-acoustics/headphone-audio-and-augmented-reality (дата звернення 09.12.2020). 14. Доповнена реальність в сфері нерухомості. 2019. URL: https://arvar.org/blog/dopolnennaya-realnost-stanovitsya-zhiznenno-neobhodimoj-dlya-biznesa-v-sfere-nedvizhimosti/ (дата звернення 09.12.2020). 15. Методи створення 360°-фото, 3D-фото. 2020. URL: https://habr.com/ru/company/pult/blog/524178/ (дата звернення 30.10.2020). 16. Віртуальні лабораторії – зручно, ефективно та цікаво. Мелітополь, 2019 URL: http://osnova.com.ua/news/1509 (дата звернення 25.11.2020). 17. Використання віртуальної реальності у промисловості. 2020. URL: https://habr.com/ru/post/509374/ (дата звернення 23.11.2020). 18. Дослідження по застосуванню VR та AR у промисловості. 2019. URL: https://ntinews.ru/news/tsifrovaya-ekonomika/2019-god-dlya-promyshlennogo-ar-vr-v-rossii-stal-perelomnym.html (дата звернення 23.11.2020). 19. Результати досліджень щодо застосування VR та AR технологій у важкій промисловості на російських підприємствах. 2019. URL: https://4industry.ru/ar-vr-for-industry-2019 (дата звернення 27.11.2020). 20. Visual marker detection and decoding in AR systems: a comparative study. Germany, 2003. URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/1115078 (дата звернення 22.11.2020). (2) 21. Mehmet Sezgin, Bulent Sankur. Survey over image thresholding techniques and quantitative performance evaluation. 2004. URL: https://www.researchgate.net/publication/202972407_Survey_over_image_thresholding_techniques_and_quantitative_performance_evaluation (дата звернення 23.11.2020). 22. Ehsan Nadernejad. Edge Detection Techniques: Evaluations and Comparisons. 2008. URL: https://www.researchgate.net/publication/228730232_Edge_detection_techniques_Evaluations_and_comparisons (дата звернення 25.11.2020). 23. Hirokazu Kato, Mark Billinghurst. Marker Tracking and HMD Calibration for a Video-based Augmented Reality Conferencing System. 1999. URL: https://www.researchgate.net/publication/3824580_Marker_tracking_and_HMD_calibration_for_a_video-based_augmentedreality_conferencing_system (дата звернення 19.11.2020). 24. Itan Markott Отзывчивый веб дизайн. Москва, 2012. 176 с. 25. Aaron Uolter Эмоциональный веб дизайн. Москва, 2012. 144 с. 26. Князівська Б. А., Долина П.А., Охорона праці: Підручник для студентів вузів: Вища школа. Харків, 2003. 448 с. 27. Бєлов С.В., Ільницька А.В., Козьяков А. Ф., Безпека життєдіяльності. Київ, 2005. 232 с. 28. Охорона праці на підприємствах та організаціях: рекомендаційний покажчик літератури. / за ред.: Бут. О.Ю. Запоріжжя: ЗНТУ, 2009. 23 с. 29. Засоби індивідуального захисту від радіації. Лідньов А.О. 2019. 30. URL: https://www.sop.com.ua/article/1073-zasobi-ndivdualnogo-zahistu-vd-radats (дата звернення 09.12.2020).
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:123 — комп’ютерна інженерія



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора