Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32503

Title: Формування системи реагування на потреби споживачів у закладі вищої освіти
Other Titles: Formation of consumer response system in higher education institution
Authors: Чайка, Інна Петрівна
Chaika, Inna
Affiliation: ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», Полтава, Україна
Higher Educational Institution of Ucoopspilka «Poltava University of Economics and Trade», Poltava, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Чайка І. П. Формування системи реагування на потреби споживачів у закладі вищої освіти / Інна Чайка // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 64. — № 3. — С. 59–67. — (Економіка).
Bibliographic description (International): Chaika I. (2020) Formuvannia systemy reahuvannia na potreby spozhyvachiv u zakladi vyshchoi osvity [Formation of consumer response system in higher education institution]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 64, no 3, pp. 59-67 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 3 (64), 2020
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 3 (64), 2020
Journal/Collection: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Issue: 3
Volume: 64
Issue Date: 22-May-2020
Submitted date: 11-Apr-2020
Date of entry: 17-Sep-2020
Publisher: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.03.059
UDC: 378.112
005.336.1(477)
Keywords: маркетингова діяльність
система реагування на потреби споживачів
дорожня карта заходу
діаграма систематизації процесу
якість освітньої послуги
системна ефективність
marketing activities
customer response system
event road map
diagram of process systematization
quality of educational service
system efficiency
Number of pages: 9
Page range: 59-67
Start page: 59
End page: 67
Abstract: Ефективне функціонування підприємства сфери послуг, яким є заклад вищої освіти (ЗВО), вимагає від нього постійного вдосконалення маркетингової діяльності, зокрема за рахунок налагодження системної взаємодії з різними категоріями споживачів (стейкхолдерами). Розглянуто теоретичні та практичні аспекти формування системи реагування на потреби споживачів у ЗВО, проаналізовано перешкоди впровадження такої системи та розглянуто шляхи їх подолання. Запропоновано ЗВО розробляти систему реагування на потреби споживачів на основі наведеного орієнтовного переліку програм, який має впроваджуватися як результат досліджень думки стейкхолдерів щодо їх бачення переваг освітніх пропозицій вишу. Для наочності запропоновано зразок розроблення процесу підготовки й проведення заходу за участю стейкхолдерів (на прикладі заходу «День кар’єри»), розроблено діаграму систематизації процесу його проведення (шляхом модернізації причиннонаслідкової діаграми К. Ісікави) та на цій основі сформовано дорожню карту заходу – маркетинговий інструмент, що дозволяє планувати та координувати дії як персоналу ЗВО, так і стейкхолдерів шляхом накопичення необхідної маркетингової інформації. Представлено авторську систему реагування на потреби споживачів ЗВО, що складається з чотирьох підсистем, які взаємодіють за принципами холізму. Класифіковано перешкоди на шляху впровадження в українських ЗВО такої системи і запропоновано шляхи їх подолання. З’ясовано, що системи реагування на потреби споживачів у ЗВО вимагає від останнього постійного розвитку й удосконалення. Для вирішення цього завдання детально опрацьовано умови, які необхідно створити як для результативної роботи зі скаргами споживачів, так і для заохочення споживачів надавати пропозиції. Запропоновано відповідні заходи забезпечення зазначених процесів. Як результат, на основі аналізу та переосмислення праць українських і зарубіжних учених з питань удосконалення маркетингової діяльності підприємства сфери послуг, розроблено систему реагування на потреби споживачів у ЗВО як елемента його маркетингової діяльності з метою підвищення ефективності функціонування.
The effective functioning of the higher education institution (HEI) requires its continuous marketing activities improvement, particularly by establishing systematic interaction with various consumers categories (stakeholders).The article deals with the theoretical and practical aspects of forming the system which responses to the consumers needs in HEI. The barriers to such system implementation are analyzed and the ways of their overcoming are considered. We propose to develop the consumers response system on the basis of the indicative list of programs, which should be implemented as a result of the stakeholders opinions research on their vision concerning the benefits of higher education institution offers. To put that into perspective, the sample of the development of the process for event preparation and holding with stakeholders participation (on the example of «Career Day» event) is proposed, the diagram of its holding process systematization (by K. Ishikawa cause-effect diagram modernization) is developed and the event road map – a marketing tool that makes it possible to plan and coordinate the actions of both HEІ staff and stakeholders by accumulating necessary marketing information is designed on this basis. The author’s response system to HEI consumers needs, consisting of four subsystems that interact on the principles of holism is presented in this paper. The barriers of such system implementation Ukrainian HEI are classified and the ways of their overcoming are proposed. It is investigated that response system to HEI consumers needs requires continuous development and improvement from the latter. In order to solve this problem, conditions required for both effective work with consumer complaints and consumers encouragement for making proposals are treated in details in this paper. .Appropriate measures for providing the above mentioned processes are proposed. As the result, based on the analysis and reinterpretation of Ukrainian and foreign scientists works concerning the improvement of services company marketing activity, the response system to HEI consumers needs as the element of its marketing activity aimed at the functioning efficiency increase is developed.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32503
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
References (Ukraine): 1. Тєлєтов О. С. Маркетинг в освітній діяльності. Економіка та підприємництво: зб. наук. пр. молодих учених та аспірантів: у 2 ч. К.: КНЕУ, 2015. Ч. 1. Вип. 34–35. С. 78–86.
2. Василькова Н. В. Стратегічне маркетингове планування у вищому навчальному закладі. Економіка та підприємництво: зб. наук. пр. молодих учених та аспірантів: у 2 ч. К.: КНЕУ, 2015. Ч. 1. Вип. 34– 35. С. 5–14.
3. Ілляшенко С. М. та ін. Аналіз факторів, що впливають на споживчий вибір абітурієнтів на ринку освітніх послуг. Економіка та підприємництво: зб. наук. пр. молодих учених та аспірантів: у 2 ч. К.: КНЕУ, 2015. Ч. 1. Вип. 34–35. С. 32–39.
4. Річний звіт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти за 2019 рік / за заг. ред. проф. Сергія Квіта. Київ: Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, 2020. 244 с.
5. Чайка І. П. Холістичний маркетинг і його значення у функціонуванні вищого навчального закладу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. № 3. С. 53–60.
6. Исикава К. Японские методы управления качеством. М.: Экономика, 1988. 214 с.
7. Котлер Ф., Карен Ф. А. Фокс. Стратегічний маркетинг для навчальних закладів. К.: УАМ, 2011. 580 с.
References (International): 1. Tyelyetov O. S. Marketynh v osvitniy diyal’nosti. Marketing in educational activities. Ekonomika ta pidpryyemnytstvo: zb. nauk. pr. molodykh uchenykh ta aspirantiv: u 2 ch. K.: KNEU, 2015. Ch. 1. Vyp. 34–35. Р. 78–86.
2. Vasyl’kova N. V. Stratehichne marketynhove planuvannya u vyshchomu navchal’nomu zakladi. Strategic Planning at Higer Education Institution. Ekonomika ta pidpryyemnytstvo: zb. nauk. pr. molodykh uchenykh ta aspirantiv: u 2 ch. K.: KNEU, 2015. Ch. 1. Vyp. 34–35. Р. 5–14.
3. Illyashenko S. M. ta in. Analiz faktoriv, shcho vplyvayut’ na spozhyvchyy vybir abituriyentiv na rynku osvitnikh posluh. Analysis of factors influencing the consumer choice of entrants in the market of educational services. Ekonomika ta pidpryyemnytstvo: zb. nauk. pr. molodykh uchenykh ta aspirantiv: u 2 ch. K.: KNEU, 2015. Ch. 1. Vyp. 34–35. Р. 32–39.
4. Richnyy zvit Natsional’noho ahent·stva iz zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity za 2019 rik. 2019 Annual Report of the National Agency for Quality Assurance in Higher Education / za zah. red. prof. Serhiya Kvita. Kyiv: National Agency for Higher Education Quality Assurance, 2020. 244 p.
5. Chayka I. P. Kholistychnyy marketynh i yoho znachennya u funktsionuvanni vyshchoho navchal’nohozakladu. Holistic Marketing and its Importance in the Functioning of universities. Marketing and Management of Innovations. 2013. № 3. Р. 53–60.
6. Ishikawa К, Japanese methods of quality management. Мoscow: Economics, 1998. 214 p.
7. Коtler Ph., Кaren F. A. Fox Strategic Marketing for Educational Institutions. Kyiv: UАМ, 2011. 580 р
Content type: Article
Appears in Collections:Галицький економічний вісник, 2020, № 3 (64)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.