Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32458

Назва: Економічні фактори маркетингового середовища підприємств ресторанного бізнесу
Інші назви: Economic factors of the marketing environment of restaurant business enterprises
Автори: Карабаза, Ірина Анатоліївна
Karabaza, Iryna
Приналежність: Національний університет економіки та технологій імені Михайла Туган-Барановського, Кривий Ріг, Україна
National University of Economics and Technology named after Mykhaylo Tuhan-Baranovsʹkyy, Kryvyi Rih, Ukraine
Бібліографічний опис: Карабаза І. А. Економічні фактори маркетингового середовища підприємств ресторанного бізнесу / Ірина Анатоліївна Карабаза // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 63. — № 2. — С. 208–213. — (Маркетинг).
Bibliographic description: Karabaza I. (2020) Ekonomichni faktory marketynhovoho seredovyshcha pidpryiemstv restorannoho biznesu [Economic factors of the marketing environment of restaurant business enterprises]. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 208-213 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 2 (63), 2020
Galician economic journal, 2 (63), 2020
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 2
Том: 63
Дата публікації: 14-кві-2020
Дата подання: 3-кві-2020
Дата внесення: 17-вер-2020
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.208
УДК: 339
Теми: ресторанний бізнес
поведінка споживачів
ринок ресторанних послуг
маркетингове середовище
економічні фактори
restaurant business
consumer behavior
restaurant services market
marketing environment
economic factors
Кількість сторінок: 6
Діапазон сторінок: 208-213
Початкова сторінка: 208
Кінцева сторінка: 213
Короткий огляд (реферат): Присвячено вивченню впливу економічних факторів маркетингового середовища на діяльність підприємств ресторанного бізнесу. У дослідженні встановлено основні економічні фактори маркетингового середовища, які впливають на діяльність підприємств ресторанного бізнесу, серед яких виокремлено: динаміку ВВП, зміну індексу інфляції країни, зміну індексу споживчих цін на послуги ресторанів, зміну рівня доходів населення, обсяг інвестиційних потреб при відкритті ресторанного бізнесу, зміна рівня безробіття, введення всеукраїнського карантину під час пандемії вірусу COVID-19 тощо. Визначено вектор впливу кожного фактору на діяльність підприємств ресторанного бізнесу та на стан ринку ресторанних послуг у цілому. Встановлено, що позитивний вплив на розвиток ресторанного бізнесу країни мають фактори: зростання ВВП, зменшення інфляції, зростання сукупних витрат споживачів на харчування поза домом, зростання доходів населення, достатньо низькі інвестиційні потреби при відкритті суб’єкта ресторанного бізнесу. Негативний вплив на розвиток українського ресторанного бізнесу мають фактори: відсутність культури харчування поза домом в українських споживачів, зростання індексу споживчих цін на послуги ресторанів, зростання рівня безробіття, введення всеукраїнського карантину із закриттям усіх закладів ресторанного бізнесу. Найбільший вплив на галузь має всесвітня пандемія вірусу СOVID-19, що змушує повністю переглянути перспективи розвитку українського ринку ресторанних послуг, адже негативний вплив фактора повністю перекреслює сприятливі тенденції на ринку. Обгрунтувано наслідки дії факторів на діяльність підприємств ресторанного бізнесу, зокрема, припинення пожвавленого розвитку галузі, рецесія у галузі ресторанного бізнесу, зменшення кількості споживачів, зниження доходності бізнесу, подорожчання кредитів та зниження активності розширення франшиз у сфері ресторанного бізнесу, розвиток послуг з доставки ресторанного продукту. Стаття має практичне значення для формування ефективних маркетингових стратегій підприємств ресторанного бізнесу на ринку України.
The paper deals with the investigation of the economic marketing environment factors influence on the restaurant business enterprises activity. Тhe main economic factors of the marketing environment affecting the restaurant business enterprises activity are identified in this paper. They include: GDP dynamics, changes of the country's inflation index, changes of the consumer price index for restaurant services, changes of the personal income level, the volume of investment needs during restaurant business setting up, changes of the unemployment rate, introduction of all-Ukrainian quarantine during COVID-19 virus pandemia ext. The vector of each factor influence on the restaurant business enterprises activity and on the state of the restaurant services market as a whole are determined. It is defined that the following factors have positive impact on the development of restaurant business in the country: GDP growth, inflation decrease, increase in consumer spending on out-of-home meals, personal income rise, sufficiently low investment needs for restaurant business setting up. The following factors have negative impact on the development of the Ukrainian restaurant business: the lack of out-of-home culture of Ukrainian consumers, consumer price index increase for restaurant services, unemployment rate growth, the introduction of all-Ukrainian quarantine followed by restaurant business enterprises closing. The global COVID-19 pandemia has the greatest impact on the restaurant industry, forcing it to reconsider completely the prospects for the development of the Ukrainian restaurant services market, since the negative impact of the factor completely deletes the favorable trends in the market. The consequences of factors influence on the restaurant business enterprises activity, such as, the interruption of active industry development, the recession in the field of restaurant business, the decrease in consumers amount, the decrease in business profitability, rising lending rates for entrepreneurs and the reduction of franchise activity in the sphere of restaurant business, the development of services for the restaurant product delivery are substantiated. The paper is of considerable practical importance for effective marketing strategies formation for restaurant business enterprises in Ukrainian market.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32458
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2019.13.17
https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.2.62
http://www.ukrstat.gov.ua/
https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/2020/
https://zaxid.net/ukrayintsi_vitrachayut_na_yizhu_i_oplatu_komunalnih_poslug_60_zarobitku__derzhstatistiki_n1488540
https://www.unian.ua/economics/finance/10675131-mayzhe-polovinu-svojih-dohodiv-ukrajinci-vitrachayut-na-jizhu-infografika.html
https://index.minfin.com.ua/labour/salary/average/
https://index.minfin.com.ua/ua/labour/salary/average/2018/
https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/analiz-rynka-obshestvennogo-pitaniya-horeca-kejtering-takzhe-pitanie-na-azs
Перелік літератури: 1. Обозна А. О., Шабельник Н. М., Федотов І. А. Аналіз сучасного ринку ресторанних послуг та ефективність їх застосування на підприємстві. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 13. C. 17–23. https://doi.org/10.32702/2306-6814.2019.13.17
2. Подольна В. В., Вартова М. В. Особливості просування закладу у сфері ресторанного бізнесу. Ефективна економіка. 2017. № 3. С. 10–17.
3. Разінькова М. Ю. Етапи проведення маркетингового планування в ресторанному бізнесі. Економiка та держава. 2020. № 2. С. 62–66. https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.2.62
4. Реальний валовий внутрішній продукт (ВВП) у 2019 р. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/.
5. Індекс інфляції в Україні в 2019 році. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/2020/.
6. Домогосподарства в Україні найбільше витрачають на харчування 44,5% доходу. URL: https://zaxid.net/ukrayintsi_vitrachayut_na_yizhu_i_oplatu_komunalnih_poslug_60_zarobitku__derzhstatistiki_n1488540.
7. Витрати на харчування поза домом залишаються на незначному рівні. URL: https://www.unian.ua/economics/finance/10675131-mayzhe-polovinu-svojih-dohodiv-ukrajinci-vitrachayut-na-jizhu-infografika.html.
8. Середня зарплата в Україні у 2019 році. URL: https://index.minfin.com.ua/labour/salary/average/.
9. Середня зарплата в Україні у 2018 році. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/labour/salary/average/2018/.
10. Стан ринку ресторанних послуг в Україні. URL: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/analiz-rynka-obshestvennogo-pitaniya-horeca-kejtering-takzhe-pitanie-na-azs.
11. Інвестиційні потреби при відкритті ресторанного бізнесу в Україні. URL: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/analiz-rynka-obshestvennogo-pitaniya-horeca-kejtering-takzhe-pitanie-na-azs.
References: 1. Obozna A. O., Shabel'nyk N. M., Fedotov I. A. Analiz suchasnoho rynku restorannykh posluh ta efektyvnist' yikh zastosuvannya na pidpryyemstvi. Analysis of the modern market of restaurant services and efficiency of their application in the enterprise. Investytsiyi: praktyka ta dosvid. 2019. No. 13. P. 17–23. https://doi.org/10.32702/2306-6814.2019.13.17
2. Podol'na V. V., Vartova M. V. Osoblyvosti prosuvannya zakladu u sferi restorannoho biznesu. Features of promotion of the establishment in the field of restaurant business. Efektyvna ekonomika. 2017. No. 3. P. 10–17.
3. Razin'kova M. Yu. Etapy provedennya marketynhovoho planuvannya v restorannomu biznesi. Stages of marketing planning in the restaurant business. Ekonomika ta derzhava. 2020. No. 2. P. 62–66. https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.2.62
4. Real'nyy valovyy vnutrishniy produkt (VVP) u 2019 r. Real gross domestic product (GDP) in 2019. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/.
5. Indeks inflyatsiyi v Ukrayini v 2019 rotsi. The inflation index in Ukraine in 2019. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/2020/.
6. Domohospodarstva v Ukrayini naybil'she vytrachayut' na kharchuvannya vytrachayut' 44,5% dokhodu. The households in Ukraine spend the most on food spending 44.5% of their income. URL: https://zaxid.net/ukrayintsi_vitrachayut_na_yizhu_i_oplatu_komunalnih_poslug_60_zarobitku__derzhstatistiki_n1488540.
7. Vytraty na kharchuvannya poza domom zalyshayut'sya na neznachnomu rivni. Out-of-home spending remains insignificant. URL: https://www.unian.ua/economics/finance/10675131-mayzhe-polovinu-svojih-dohodiv-ukrajinci-vitrachayut-na-jizhu-infografika.html.
8. Serednya zarplata v Ukrayini u 2019 rotsi. The average salary in Ukraine in 2019]. URL: https://index.minfin.com.ua/labour/salary/average/.
9. Serednya zarplata v Ukrayini u 2018 rotsi. The average salary in Ukraine in 2018. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/labour/salary/average/2018/.
10. Stan rynku restorannykh posluh v Ukrayini. State of the restaurant services market in Ukraine. URL: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/analiz-rynka-obshestvennogo-pitaniya-horeca-kejtering-takzhe-pitanie-na-azs.
11. Investytsiyni potreby pry vidkrytti restorannoho biznesu v Ukrayini [Investment needs when opening a restaurant business in Ukraine] Available at: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/analiz-rynka-obshestvennogo-pitaniya-horeca-kejtering-takzhe-pitanie-na-azs
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2020, № 2 (63)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.