Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32455

Назва: Формування корпоративної культури підприємства з метою забезпечення його сталого розвитку
Інші назви: Enterprise corporate culture formation for its sustainable development support
Автори: Долгальова, Олена Вячеславівна
Виходцева, Анна Олександрівна
Dolgalova, Olena
Vykhodtseva, Anna
Приналежність: Донбаська національна академія будівництва і архітектури, Краматорськ, Україна
Donbas National Academy of Civil Engineering and Architecture, Kramatorsk, Ukraine
Бібліографічний опис: Долгальова О. В. Формування корпоративної культури підприємства з метою забезпечення його сталого розвитку / Олена Вячеславівна Долгальова, Анна Олександрівна Виходцева // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 63. — № 2. — С. 183–192. — (Менеджмент).
Bibliographic description: Dolgalova O., Vykhodtseva A. (2020) Formuvannia korporatyvnoi kultury pidpryiemstva z metoiu zabezpechennia yoho staloho rozvytku [Enterprise corporate culture formation for its sustainable development support]. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 183-192 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 2 (63), 2020
Galician economic journal, 2 (63), 2020
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 2
Том: 63
Дата публікації: 14-кві-2020
Дата подання: 9-кві-2020
Дата внесення: 17-вер-2020
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.183
УДК: 35. 351
69
Теми: культура
організаційна культура
корпоративна культура
організація
менеджер
сталий розвиток
culture
organizational culture
corporate culture
organization
manager
sustainable development
Кількість сторінок: 10
Діапазон сторінок: 183-192
Початкова сторінка: 183
Кінцева сторінка: 192
Короткий огляд (реферат): Розглянута корпоративна культура як інструмент управління в економічній моделі діяльності, що лежить в основі організації управління всіма чинниками виробництва (трудовими ресурсами, матеріалами, капіталом та інформацією). З’ясовано, що найуспішніше розвиваються компанії, що мають добре розвинену корпоративну культуру. Слабка корпоративна культура може стати джерелом глибокої кризи підприємницької структури. Розглянута сутність корпоративної культури, узагальнено погляди зарубіжних та вітчизняних учених, які присвятили свої роботи дослідженню цієї теми. З’ясовано як корпоративна культура може зіграти вирішальну роль у створенні конкурентної переваги. Проаналізовано роль корпоративної культури у створенні конкурентної переваги. Виявлено як корпоративна культура підвищує стійкість підприємства через надання їй більшої гнучкості. Визначено місце корпоративної культури на підприємстві ПАТ «Новокраматорський машинобудівний завод». Проаналізовано характер впливу корпоративної культури на прийняття управлінських рішень, кар᾽єру та соціалізацію. Розглянуто та проаналізовано джерела розвитку корпоративної культури, що забезпечують сталий розвиток підприємства. Сформульовано основні напрямки побудови корпоративної культури, спрямовані на забезпечення сталого розвитку підприємства ПАТ «Новокраматорський машинобудівний завод». З’ясовано, що корпоративна культура дає можливість грамотно та ефективно управляти організацією. Сильна корпоративна культура є необхідним атрибутом успішної компанії, оскільки вона об’єднує співробітників, які ототожнюють себе зі своєю організацією і прагнуть до досягнення єдиної мети спільними зусиллями. У такій компанії ключові корпоративні цінності поділяються усіма членами організації, домінуюча культура сильно впливає на поведінку співробітників, зникає необхідність у високій структуризації і формалізації діяльності компанії, знижується плинність кадрів. Підприємство функціонує й розвивається як складний організм, його життєвий потенціал, ефективність функціонування й виживання в конкурентній боротьбі залежать не тільки від стратегій, чіткої організаційної побудови, відповідних систем управління, а й висококваліфікованих співробітників. Успіх підприємства визначається ще й міцною корпоративною культурою, особливим стилем керівництва, які сприяють досягненню й збереженню провідних позицій на ринку.
The corporate culture is considered as a management tool in the economic activity model, which is the basis of the organization of management of all production factors (labor resources, materials, capital and information). It clarified that companies with a well-developed corporate culture are the most successful. Weak corporate culture can become the source of deep crisis in the entrepreneurial structure. The essence of corporate culture is considered, the views of foreign and domestic scientists investigating this problem are generalized. It is explained how corporate culture can play a decisive role in creating competitive advantage. The role of corporate culture in creating competitive advantage is analyzed. It is revealed how corporate culture increases the enterprise stability by giving more flexibility to it. The place of corporate culture at PJSC «Novokramatorsky Machine-Building Plant» is determined. The character of the corporate culture influence on managerial decision-making, career and socialization is analyzed. The sources of corporate culture development providing the sustainable enterprise development are considered and analyzed. The main directions of corporate culture formation aimed at ensuring the sustainable development of PJSC «Novokramatorsky Machine-Building Plant» are formulated. It is determined that corporate culture makes it possible to manage the organization competently and effectively. The strong corporate culture is necessary component of successful company because it brings together employees identifying themselves with their organization and are eager to achieve the common goal by working together. In such company, the key corporate values are shared between all members of the organization, the dominant culture strongly influences the employees behavior, there is no need for high structuring and formalization of the company's activity, and staff turnover is reduced.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32455
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0
http://ua-referat.com/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0_%D1%8F%D0%BA_%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D1%82_%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8_%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0_%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%B2%D1%83%D0%B7%D1%83
http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=635
http://conf.vntu.edu.ua/humed/2010/txt/Nebava.php
https://pidruchniki.com/1365060652454/menedzhment/korporativna_kultura
http://www.sd4ua.org/shho-take-stalij-rozvitok/
http://nebotan.info/corporative/influence.php
http://bo0k.net/index.php?p=achapter&bid=2429&chapter=1
https://en.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%
Перелік літератури: 1. Корпоративна культура. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0 (дата звернення 31.03.2020).
2. Корпоративна культура як компонент інноваційної культури студента педагогічного вузу. URL: http://ua-referat.com/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0_%D1%8F%D0%BA_%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D1%82_%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8_%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0_%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%B2%D1%83%D0%B7%D1%83 (дата звернення: 31.03.2020).
3. Замковий О. І. Фінансова корпоративна культура. Методичні рекомендації для самостійної підготовки до практичних занять з дисципліни бакалаврів спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування». Дніпро: НТУ «ДП», 2018. 114 с.
4. Методичні основи оцінки впливу корпоративної культури на діяльність організації. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=635 (дата звернення: 31.03.2020).
5. Корпоративна культура та її роль у стійкості підприємницьких структур. URL: http://conf.vntu.edu.ua/humed/2010/txt/Nebava.php (дата звернення: 18.03.2020).
6. Апостолюк О. Корпоративна культура як інструмент ефективного менеджменту підприємства в підвищенні його конкурентоспроможності: матеріали наук.-практ. конф. (м. Луцьк, 2016.). Луцьк, 2016. С. 68–72.
7. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04. «економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)». ПВНЗ «Міжнародний університет бізнесу і права». Херсон, 2019.
8. Філь В. О. Корпоративна культура в розвитку системи управління персоналом підприємства (організації): автореф. … маг. роб-та: 051-Економіка / Терн. нац. екон. ун. Тернопіль, 2018.
9. Поняття і сутність корпоративної культури. URL: https://pidruchniki.com/1365060652454/menedzhment/korporativna_kultura (дата звернення: 31.03.2020).
10. Вісник студентського наукового товариства «ВАТРА» Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ. 2019. Вип. 69. С. 278.
11. Конкурентні стратегії розвитку України в глобальній економіці: матеріали І Міжнародної науково- практичної конференції (26 квітня 2018 р.). К.: УВОІ «Допомога» УСІ», 2018. 156 с.
12. Проблеми та перспективи розвитку економіки України в умовах євроінтеграції: матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конф. здобувачів вищої освіти і молодих учених: тези доповідей (м. Львів, 24 січня 2019 р.). Львів: Львівський торговельно-економічний університет, 2019. 376 с.
13. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Економічний розвиток і спадщина Семена Кузнеця»: тези доповідей (м. Харків, 30–31 травня 2019 р.). Х.: ХНЕУ імені Семена Кузнеця, 2019. 446 с.
14. Менеджмент ХХІ століття: сучасні моделі, стратегії, технології. Вінниця: Центр підготовки наукових та навчально-методичних видань ВТЕІ КНТЕУ, 2015. 805 с.
15. Підприємництво і торгівля: збірник наукових праць / редакц. кол.: Куцик П. О., Апопій В. В., Семак Б. Б. та ін. Львів: Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2016. Вип. 20. 134 с.
16. Теоретичні, методологічні та практичні аспекти конкурентоспроможності підприємств: монографія / за загальною редакцією професора О. Г. Янкового. Одеса, Атлант, 2017. 514 с.
17. Краснокутська Н. С., Нащекіна О. М., Замула О. В. та ін. Менеджмент: навчальний посібник. Харків: «Друкарня Мадрид», 2019. 231 с.
18. Дячишин Л. М. Корпоративна культура ТНЕУ, магістерська робота. Терн. нац. економ. унів. України. Тернопіль, 2017. 103 с.
19. Цілі сталого розвитку та їх адаптація для України. URL: http://www.sd4ua.org/shho-take-stalij-rozvitok/ (дата звернення: 18.03.2020).
20. Колот А. М., Швиданенко Г. О. та ін. Створення власного бізнесу: навч. посібник. К.: КНЕУ, 2017. 311 с.
21. Вплив корпоративної культури на діяльність організації. URL: http://nebotan.info/corporative/influence.php (дата звернення: 18.03.2020).
22. Юність науки – 2016: соціально-економічні та гуманітарні аспекти розвитку суспільства: збірник тез Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів і молодих вчених у 7 ч. / Черніг. нац. технол. ун-т. (м. Чернігів, 18–19 травня 2016 р.). Чернігів: 2016, Ч. 4: 252 с.
23. Корпоративна культура як ресурс. URL: http://bo0k.net/index.php?p=achapter&bid=2429&chapter=1 (дата звернення: 18.03.2020).
References: 1. Korporatyvna kultura. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82% D1%83%D1%80%D0%B0 (data zvernennia: 03.31.2020).
2. Korporatyvna kultura yak komponent innovatsiinoi kultury studenta pedahohichnoho vuzu. URL: http://ua-referat.com/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0_%D1%8F%D0%BA_%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D1%82_%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8_%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0_%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%B2%D1%83%D0%B7%D1%83 (data zvernennia: 03.31.2020).
3. Zamkovyi O. I. Finansova korporatyvna kultura. Metodychni rekomendatsii dlia samostiinoi pidhotovky do praktychnykh zaniat z dystsypliny bakalavriv spetsialnosti 072 “Finansy, bankivska sprava ta strakhuvannia”. Dnipro: NTU “DP”, 2018. 114 p.
4. Metodychni osnovy otsinky vplyvu korporatyvnoi kultury na diialnist orhanizatsii. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=635 (data zvernennia: 31.03.2020).
5. Korporatyvna kultura ta yii rol u stiikosti pidpryiemnytskykh struktur. URL: http://conf.vntu.edu.ua/humed/2010/txt/Nebava.php (data zvernennia: 18.03.2020).
6. Apostoliuk O. Korporatyvna kultura yak instrument efektyvnoho menedzhmentu pidpryiemstva v pidvyshchenni yoho konkurentospromozhnosti: materialy nauk.-prakt. konf. (m. Lutsk, 2016.). Lutsk, 2016. Р. 68–72.
7. Dysertatsiia na zdobuttia naukovoho stupenia doktora ekonomichnykh nauk za spetsialnistiu 08.00.04. “ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy (za vydamy ekonomichnoi diialnosti)”. PVNZ “Mizhnarodnyi universytet biznesu i prava”. Kherson, 2019.
8. Fil V. O. Korporatyvna kultura v rozvytku systemy upravlinnia personalom pidpryiemstva (orhanizatsii): avtoref. … mah. rob-ta: 051-Ekonomika / Tern. nats. ekon. un. Ternopil, 2018.
9. Poniattia i sutnist korporatyvnoi kultury. URL: https://pidruchniki.com/1365060652454/menedzhment/korporativna_kultura (data zvernennia: 31.03.2020).
10. Visnyk studentskoho naukovoho tovarystva “VATRA” Vinnytskoho torhovelno-ekonomichnoho instytutu KNTEU. 2019. Vyp. 69. Р. 278.
11. Konkurentni stratehii rozvytku Ukrainy v hlobalnii ekonomitsi: materialy I Mizhnarodnoi naukovo- praktychnoi konferentsii (26 kvitnia 2018 r.). K.: UVOI “Dopomoha” USI”, 2018. 156 p.
12. Problemy ta perspektyvy rozvytku ekonomiky Ukrainy v umovakh yevrointehratsii: materialy Vseukrainskoi nauk.-prakt. konf. zdobuvachiv vyshchoi osvity i molodykh uchenykh: tezy dopovidei (m. Lviv, 24 sichnia 2019 r.). Lviv: Lvivskyi torhovelno-ekonomichnyi universytet, 2019. 376 p.
13. Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Ekonomichnyi rozvytok i spadshchyna Semena Kuznetsia”: tezy dopovidei (Kharkiv, 30–31 travnia 2019 r.). Kh.: KhNEU imeni Semena Kuznetsia, 2019. 446 р.
14. Menedzhment ХХІ stolittia: suchasni modeli, stratehii, tekhnolohii. Vinnytsia: Tsentr pidhotovky naukovykh ta navchalno-metodychnykh vydan VTEI KNTEU, 2015. 805 р.
15. Pidpryiemnytstvo i torhivlia: zbirnyk naukovykh prats / redakts. kol.: Kutsyk P. O., Apopii V. V., Semak B. B. ta in. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu, 2016. Vyp. 20. 134 р .
16. Teoretychni, metodolohichni ta praktychni aspekty konkurentospromozhnosti pidpryiemstv: monohrafiia / za zahalnoiu redaktsiieiu profesora O. H. Yankovoho. Odesa: Atlant, 2017. 514 р.
17. Krasnokutska N. S., Nashchekina O. M., Zamula O. V. ta in. Menedzhment: navchalnyi posibnyk. Kharkiv: “Drukarnia Madryd”, 2019. 231 р.
18. Diachyshyn L. M. Korporatyvna kultura TNEU, mahisterska robota. Tern.nats. ekonom. univ. Ukrainy. Ternopil, 2017. 103 р.
19. Tsili staloho rozvytku ta yikh adaptatsiia dlia Ukrainy. URL: http://www.sd4ua.org/shho-take-stalij-rozvitok/. (data zvernennia: 18.03.2020).
20. Stvorennia vlasnoho biznesu: navch. posibnyk/ K.: KNEU, 2017. 311 s.
21. Kolot A. M., Shvydanenko H. O., ta in. Vplyv korporatyvnoi kultury na diialnist orhanizatsii. URL: http://nebotan.info/corporative/influence.php (data zvernennia: 18.03.2020).
22. Yunist nauky – 2016: sotsialno-ekonomichni ta humanitarni aspekty rozvytku suspilstva: zbirnyk tez Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii studentiv, aspirantiv i molodykh vchenykh, u 7 ch. (m. Chernihiv, 18–19 travnia 2016 r.): Chernihiv: Chernih. nats. tekhnol. un-t, 2016. Ch. 4. 252 р.
23. Korporatyvna kultura yak resurs. URL: http://bo0k.net/index.php?p=achapter&bid=2429&chapter=1 (data zvernennia: 18.03.2020).
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2020, № 2 (63)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.