Por favor use este identificador para citas ou ligazóns a este item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32454

Título: Шляхи підвищення культури підприємництва або «корпоративна етика» як засіб виховання бізнесмена
Outros títulos: The ways of the development of entrepreneurship culture or «corporate ethics» as a means of businessman education
Authors: Гагалюк, Ольга Іванівна
Hahaliuk, Olha
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Гагалюк О. Шляхи підвищення культури підприємництва або «корпоративна етика» як засіб виховання бізнесмена / Ольга Гагалюк // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 63. — № 2. — С. 176–182. — (Менеджмент).
Bibliographic description (International): Hahaliuk O. (2020) Shliakhy pidvyshchennia kultury pidpryiemnytstva abo "korporatyvna etyka" yak zasib vykhovannia biznesmena [The ways of the development of entrepreneurship culture or «corporate ethics» as a means of businessman education]. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 176-182 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 2 (63), 2020
Galician economic journal, 2 (63), 2020
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 2
Volume: 63
Data de edición: 14-Apr-2020
Submitted date: 10-Mar-2020
Date of entry: 17-Sep-2020
Editor: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.176
UDC: 658.3
Palabras chave: корпоративна етика
корпоративна культура
керівник
менеджер
підприємство
кодекс корпоративної етики
corporate ethics
corporate culture
leader
manager
enterprise
corporate ethics code
Number of pages: 7
Page range: 176-182
Start page: 176
End page: 182
Resumo: Висвітлено значення таких понять як корпоративна культура та корпоративна етика. Наведено трактування щодо наведених визначень. Означено логічно-наслідковий зв’язок корпоративної культури та ефективності розвитку підприємств. Розглянуто характер етичних взаємовідносини між працівниками корпорацій і підприємствами загалом. Описано проблему низької корпоративної етики, або її відсутності на більшості українських підприємств, визначено відмінність між термінами «корпоративна культура» та «корпоративна етика». У багатьох керівників описані поняття хоч і викликають скептичне відношення, проте такий простий набір правил поведінки задекларований документально, дає достатньо ефективні результати, попри те, що базується на загальноприйнятих нормах етики та законодавства. Ефективність корпоративної етики неодноразово доведена міжнародними та успішними українськими компаніями. У першу чергу ефективність досягається за рахунок згуртованості працівників, як основного активу будь-кого підприємства. Описані принципи, які спроектувавши на будь-який колектив, менеджерам дозволить краще розподіляти обов’язки. Розглянуто методи впливу, які сприятимуть ефективній роботі працівників і, в результаті, підприємства. Обґрунтовано тезу, про відсутність «корпоративної культури» в малих та середніх підприємствах різних форм власності та необхідність її впровадження і декларування шляхом формування кодексу «корпоративної етики» підприємства. Наголошено на наявність кризи керівників, а надто в державному секторі, які є першоджерелом формування корпоративної етики на підприємстві, адже головним ідеологом корпоративної культури має бути керівник або власник бізнесу, який виходячи з призначення і мети діяльності підприємства повинен формувати корпоративну культуру. Описано риси, які характеризують успішного керівника та володіючи якими кожен керівник зможе сформувати сприятливий клімат для своїх працівників. Запропоновано розробити правила поведінки бізнесмена, з яких сформувати статут чи кодекс правил (моральний кодекс) поведінки менеджера, працівника, підприємця, власника ін.
The importance of such concepts as corporate culture and corporate ethics are highlighted in this paper. The interpretation of the mentioned definitions is given. The logical and consequential connection of corporate culture and enterprise development efficiency are defined. The nature of ethical relationship between corporation employees and enterprises in general is considered. The problem of low corporate ethics or its lack in most Ukrainian enterprises is described, the difference between the terms «corporate culture» and «corporate ethics» is determined. Many directors take the described concepts with a grain of salt, but such simple set of documentary declared behaviour rules, produces sufficienly effective results, despite being based on generally accepted ethics and law. The effectiveness of corporate ethics is often proved by international and successful Ukrainian companies. First of all, efficiency is achieved by the employees cohesion as the main asset of any enterprise. The described principles while designing for any team make it possible for managers to distribute responsibilities more effectively. Methods of influence contributing to the effective employees work and, as a result, the enterprise itself, are considered. Thesis about the «corporate culture» absence at small and medium-sized enterprises of different forms of ownership and the necessity of its implementation and declaration by formation of the enterprise «corporate ethics» laws is substantiated. It is emphasized that there is acrisis of directors, and especially in public sector, who are the primary source of corporate ethics at the enterprise, as the chief ideologist of corporate culture should be the manager or business owner, who, based on the enterprise purposes forms the corporate culture. The features characterizing successful manager and supporting him in creation favorable climate for their employees are described. It is proposed to develop the behaviour rules for businessman and to formulate the statute or code of rules (moral code) of behavior for manager, employee, entrepreneur, owner, etc.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32454
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
URL for reference material: https://www.investopedia.com/terms/c/corporate-culture.asp
http://www.naftogaz.com/www/3/nakweb.nsf/0/CD039B50EA1ACF46C2257E89002F0648?OpenDocument&Expand=4&%D1%96
https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-02-68-73
http://www.naftogaz.com/www/3/nakweb.nsf/0/CD039B50EA1/ACF46C2257E89002F0648?OpenDocument&Expand=4&%D1%96
References (Ukraine): 1. Corporate Culture. URL: https://www.investopedia.com/terms/c/corporate-culture.asp.
2. Пилипів В. Г., Волинець Н. В. Корпоративна культура як психологічний чинник успішного розвитку закладів ресторанного бізнесу. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». 2017. № 13. С. 63-66.
3. Чернишова А. О., Немченко Т. А. Деякі аспекти корпоративної культури організації. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки: зб. наук. пр. Кіровоград : КНТУ, 2010. Вип. 17. С. 328–330.
4. Корпоративна етика. URL: http://www.naftogaz.com/www/3/nakweb.nsf/0/CD039B50EA1ACF46C2257E89002F0648?OpenDocument&Expand=4&%D1%96.
5. Полянська А. С., Дюк О. М. Формування моделі корпоративної культури в діяльності вітчизняних підприємств. Причорноморські економічні студії. 2018. Вип. 27 (2). С. 9-16.
6. Кові С. 7 звичок надзвичайно ефективних людей. Харків: Клуб сімейного дозвілля, 2012. 384 с.
7. Шефер Б. Шлях до фінансової свободи. Bаш перший мільйон за сім років / пер. з англ. Львів: Видавництво Старого Лева, 2018. 344 с.
8. Якубів Р. Д. Класифікація персоналу підприємства: управлінський підхід. Інноваційна економіка. 2014. № 3 (52). С. 131–136.
9. Schreiter T. The Four Color Personalities For MLM: The Secret Language For Network Marketing. Fortune Network Publishing, 2014. 102 p.
10. Хилл Н. Думай и богатей / пер. с англ. 4-е изд. Мн.: ООО «Попурри», 2004. 384 с.
11. Рон Дж. Витамины для ума / пер. с англ. Н. Гринева. Киев: Колибри, 2004. 96 с.
12. Тарасова О. В. Корпоративна культура як інструмент ефективного менеджменту підприємства. Економіка харчової промисловості. 2013. № 3 (19). С. 28–32.
13. Семененко В. М., Пишненко О. А. Корпоративна культура як елемент управління підприємством і її формування. Економіка: реалії часу. 2012. № 3–4 (4–5). С. 73–77.
14. Апостолюк О. З. Корпоративна культура як інструмент ефективного менеджменту підприємства в підвищенні його конкурентоспроможності. Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2016. № 2. С. 68–73. https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-02-68-73
15. Бала О. І., Мукан О. В., Бала Р. Д. Принципи корпоративної культури підприємств: сутність та види. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. 2010. № 682. С. 11–15.
16. Дмитренко М. Й. Методологічні засади дослідження корпоративної культури у соціально- філософському знанні. Гуманітарний часопис. 2011. № 1. С. 37–44.
17. Зеліч В. В. Роль та місце корпоративної культури та її вплив на розвиток підприємства. ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій»: електронний науково- практичний журнал. 2017. № 6. С. 21–25.
18. Козлов В. В. Корпоративна культура. М.: Альфа- прес, 2009. 422 с.
References (International): 1. Corporate Culture. URL: https://www.investopedia.com/terms/c/corporate-culture.asp.
2. Pylypiv V. H., Volynets N. V. Korporatyvna kultura yak psykholohichnyi chynnyk uspishnoho rozvytku zakladiv restorannoho biznesu. Corporate culture as a psychological factor for successful development of restaurant business establishments. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu “Ukraina”. 2017. № 13. P. 63–66.
3. Chernyshova A. O., Nemchenko T. A. Deiaki aspekty korporatyvnoi kultury orhanizatsii. Some Aspects of Corporate Culture of the Organization. Naukovi pratsi Kirovohradskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky: zb. nauk. pr. Kirovohrad: KNTU, 2010. Vol. 17. P. 328–330.
4. Korporatyvna etyka. URL: http://www.naftogaz.com/www/3/nakweb.nsf/0/CD039B50EA1/ACF46C2257E89002F0648?OpenDocument&Expand=4&%D1%96.
5. Polianska A. S., Diuk O. M. Formuvannia modeli korporatyvnoi kultury v diialnosti vitchyznianykh pidpryiemstv. Formation of the Corporate Culture Model in the Activity of Domestic Enterprises. Prychornomorski ekonomichni studii. 2018. Vol. 27 (2). P. 9–16.
6. Kovi S. 7 zvychok nadzvychaino efektyvnykh liudei. The 7 Habits of Highly Effective People. Kharkiv: Klub simeinoho dozvillia, 2012. 384 p.
7. Shefer B. Shliakh do finansovoi svobody. Bash pershyi milion za sim rokiv. The Road To Financial Freedom – Earn Your First Million in Seven Years / per. z anhl. Lviv: Vydavnytstvo Staroho Leva, 2018. 344 p.
8. Yakubiv R. D. Klasyfikatsiia personalu pidpryiemstva: upravlinskyi pidkhid. Classification of enterprise staff: management approach. Innovatsiina ekonomika. 2014. № 3 (52). P. 131–136.
9. Schreiter T. The Four Color Personalities For MLM: The Secret Language For Network Marketing. Fortune Network Publishing, 2014. 102 p.
10. Khyll N. Dumai y bohatei! The Think and Grow Rich / per. s anhl. 4-e yzd. Mn.: OOO “Popurry”, 2004. 384 p.
11. Ron Dzh. Vytamynы dlia uma. Vitamins For The Mind / per. s anhl. N. Hryneva. Kyev: Kolybry, 2004. 96 p.
12. Tarasova O. V. Korporatyvna kultura yak instrument efektyvnoho menedzhmentu pidpryiemstva. Corporate culture as an instrument of effective enterprise management. Ekonomika kharchovoi promyslovosti. 2013. № 3 (19). P. 28–32.
13. Semenenko V. M., Pyshnenko O. A. Korporatyvna kultura yak element upravlinnia pidpryiemstvom i yii formuvannia. Corporate culture as an element of enterprise management and its formation. Ekonomika: realii chasu. 2012. № 3–4 (4–5). P. 73–77.
14. Apostoliuk O. Z. Korporatyvna kultura yak instrument efektyvnoho menedzhmentu pidpryiemstva v pidvyshchenni yoho konkurentospromozhnosti. Corporate culture as an instrument of effective management of an enterprise in increasing its competitiveness. Ekonomichnyi chasopys Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. 2016. № 2. P. 68–73. https://doi.org/10.29038/2411-4014-2016-02-68-73
15. Bala O. I., Mukan O. V., Bala R. D. Pryntsypy korporatyvnoi kultury pidpryiemstv: sutnist ta vydy. Principles of corporate culture of enterprises: essence and types. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”. Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku. 2010. № 682. P. 11–15.
16. Dmytrenko M. Y. Metodolohichni zasady doslidzhennia korporatyvnoi kultury u sotsialno-filosofskomu znanni. Methodological foundations of the study of corporate culture in socio-philosophical knowledge. Humanitarnyi chasopys. 2011. № 1. P. 37–44.
17. Zelich V. V. Rol ta mistse korporatyvnoi kultury ta yii vplyv na rozvytok pidpryiemstva. The role and place of corporate culture and its impact on enterprise development. PU “Prychornomorskyi naukovo-doslidnyi instytut ekonomiky ta innovatsii”: elektronnyi naukovo-praktychnyi zhurnal. 2017. № 6. P. 21–25.
18. Kozlov V. V. Korporatyvna kultura. Corporate culture. M.: Alfa- pres, 2009. 422 p.
Content type: Article
Aparece nas ColecciónsГалицький економічний вісник, 2020, № 2 (63)



Todos os documentos en Dspace estan protexidos por copyright, con todos os dereitos reservados