Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31134
Назва: Моделювання системи ціноутворення та механізми її реалізації на підприємствах малого та середнього бізнесу (на прикладі Тернопільського казенного експериментально протезно-ортопедичного підприємства)
Інші назви: Modeling of the pricing system and mechanisms for its implementation at small and medium-sized enterprises (on the example of Ternopil state-owned experimentally prosthetic orthopedic enterprise)
Автори: Ізоткін, Вадим Дмитрович
Izotkin Vadym
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Бібліографічний опис: Ізоткін В. Д. Моделювання системи ціноутворення та механізми її реалізації на підприємствах малого та середнього бізнесу (на прикладі Тернопільського казенного експериментально протезно-ортопедичного підприємства): дипломна робота магістра за спеціальністю „076 — підприємництво, торгівля та біржова діяльність“ / В. Д. Ізоткін. — Тернопіль: ТНТУ, 2019. — 155 с.
Дата публікації: 29-січ-2020
Дата подання: 27-гру-2019
Дата внесення: 26-лют-2020
Країна (код): UA
Науковий керівник: Бажанова, Наталія Володимирівна
УДК: 338.51
Теми: 076
підприємництво, торгівля та біржова діяльність
цінова політика, ціноутворення, точка беззбитковості, собівартість, постійні витрати, змінні витрати, цінова стратегія
Опис: Об’єктом дослідження виступає фінансово-господарська діяльність підприємства Тернопільського казенного експериментального протезноортопедичного підприємства (надалі – Тернопільський КЕПОП). Метою магістерської роботи є дослідження теоретичних та практичних особливостей реалізації моделювання системи ціноутворення та механізми її реалізації на підприємствах малого та середнього бізнесу в аспекті розвитку ринкових відносин в Україні. Для досягнення мети та розв’язання поставлених завдань в роботі подано наступні методи: порівняння, узагальнення, діалектичний та логічний методи, методи системного підходу, синтезу, групування, порівняння та узагальнення, SWOT-аналіз, графічні методи. У даній роботі досліджено теоретико-методичні основи моделювання системи ціноутворення та механізми її реалізації на підприємствах малого та середнього бізнесу. Здійснено аналіз фінансово-господарського стану підприємства ТКЕПОП. Проведено дослідження використання різних методів ціноутворення на підприємстві. Запропоновано напрями досягнення беззбитковості бізнес-середовища в контексті реалізації ціноутворення на підприємстві Тернопільський КЕПОП
Зміст: ВСТУП.. 5 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ СИСТЕМИ ЦІНОУТВОРЕННЯ ТА МЕХАНІЗМІВ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ... 9 1.1. Поняття, сутність та характерні риси цінової політики підприємства... 9 1.2. Основні принципи та підходи до формування політики ціноутворення підприємства... 17 1.3. Процес формування цінової політики підприємства у ринковій економіці, її вплив на беззбитковість операційної діяльності підприємства... 23 Висновки до розділу 1... 38 РОЗДІЛ 2. ПРАКТИКА ПОБУДОВИ СИСТЕМИ ЦІНОУТВОРЕННЯ ТА МЕХАНІЗМИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ (НА ПРИКЛАДІ ПІДПРИЄМСТВА ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ КЕПОП)... 39 2.1. Загальна характеристика діяльності підприємства Тернопільський КЕПОП... 39 2.2. Механізми формування цін та основні методи ціноутворення підприємства... 46 2.3. Вплив політики ціноутворення на показники фінансового стану та беззбитковості діяльності підприємства... 55 Висновки до розділу 2... 72 РОЗДІЛ 3. НАПРЯМИ ДОСЯГНЕННЯ БЕЗЗБИТКОВОСТІ БІЗНЕССЕРЕДОВИЩА В КОНТЕКСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ЦІНОУТВОРЕННЯ НА ПІДПРИЄМСТВІ ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ КЕПОП... 74 3.1.Стратегування цінової політики та ціноутворення на підприємстві... 74 3.2. Мотиваційні аспекти зниження собівартості виробництва – аспект розширення можливостей при реалізації стратегії ціноутворення орієнтованої на витрати............................................................................. 78 Висновки до розділу 3... 85 POЗДIЛ 4. СПEЦIAЛЬНA ЧAСТИНA... 87 4.1. Оцінка конкурентних позицій підприємства Тернопільський КЕПОП... 87 Висновки до розділу 4... 94 РОЗДІЛ 5. ОБГРУНТУВАННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ... 95 5.1. Планування цін на основний асортимент продукції підприємства із орієнтацію на ЖЦТ... 95 5.2. Прогнозування впливу зниження витрат на рівень цін та на зміну точки беззбитковості підприємства... 101 Висновки до розділу 5... 109 РОЗДІЛ 6. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ... 111 6.1. Охорона праці на підприємстві Тернопільський КЕПОП... 111 6.2. Розробка та реалізація заходів щодо матеріального забезпечення заходів ЦЗ... 115 6.3. Забезпечення захисту персоналу суб’єктів господарювання та населення від впливу іонізуючих випромінювань... 117 Висновки до розділу 6... 120 Висновки... 121 Список використаних джерел... 126 Додатки... 131
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31134
Власник авторського права: @Ізоткін Вадим Дмитрович, 2019
Перелік літератури: 1. Андрусь О. І. Аналіз проблем сучасного ціноутворення в Україні та обґрунтування шляхів підвищення його ефективності. Ефективна економіка. 2013. № 5. С. 1–3. 2. Бала В.В. Розрахунок точки беззбитковості як необхідна умова визначення інвестиційної привабливості підприємства. URL: http://economy.nayka.com.ua/index.php?operation=1&iid=818 (посилання на ресурс 4.12.2019 р.) 3. Балабанова Л.В., Холод В.В., Балабанова І.В. Маркетинг підприємства : навч. посіб. К. : Центр учбової літератури, 2012. 612 с. 4. Білик М. Д., Павловська О. В., Притуляк Н.М., Невмержицька Н.Ю. Фінансовий аналіз: Навч. посіб. К.: КНЕУ, 2014. 592 с. 5. Бланк І.О. Фінансовий менеджмент: навч. посібник. К.: Бльга, 2008. 724 с. 6. Божкова В.В., Рябченко І.М. Систематизація методів маркетингового ціноутворення. Маркетинг та менеджмент інновацій. 2018. №4. С. 74 – 80. 7. Бородкіна Н.О. Маркетинг : навч. посібник. К.: Кондор, 2007. 362 с. 8. Галушко В.П. Точка беззбитковості: теоретичні погляди на методо-логію розрахунків. Економіка АПК. 2016. № 10. С. 3-7. 9. Гандзюк М. П., Желібо Є. П., Халімовський М. О. Основи охорони праці: Підручник. К.: Каравела, 2004. 408 с. 10. Гарачук Ю. О. Підвищення ефективності діяльності підприємства за рахунок управління конкурентоспроможністю. Актуальні проблеми економіки. 2011. №2. С 60-66. 11. Гетьман О. О. Економіка підприємства : навч. посіб. К. : Центр учбової літератури, 2010. 488 с. 12. Гогіташвілі Г.Г., Лапін В.М. Основи охорони праці: Навч. посіб. 4-те вид., випр. і доп. К: Знання. 2008. 302 с. 13. Головко Т.В., Сагова С.В. Стратегічний аналіз: Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни. К.: КНЕУ, 2015. 198 с. 14. Гончаров Ю. В., Куппер О.П. Управління конкурентними перевагами підприємства. Економічний аналіз: зб. наук. праць. Тернопіль: ВПЦ ТНЕУ «Економічна думка», 2017. Т.27. № 1. С. 178-181. 15. Грод А.М. Оцінка стану конкурентного середовища на ринку меблевої продукції та основні напрями його розвитку. Актуальні проблеми економіки. 2010. №9. С.41-46. 16. Губський А.І. Цивільна оборона. Підручник для вищих учбових закладів. К.: Міністерство освіти, 1995. 216 с. 17. Дикань В. Л., Зубенко В. О., Маковоз О. В., Токмакова І. В., Шраменко О. В. Стратегічне управління: навч. посіб. К. «Центр учбової літератури», 2013. 272 с. 18. Дугіна С.І. Маркетингова цінова політика : навч. посіб. К. : КНЕУ, 2005. 393 с. 19. Економіка підприємства : навч. посіб. / Горбонос Ф. В.,Черевко Г. Ф., Павленчик Н. Ф., Павленчик А. О. К. : Знання, 2010. 463 с. 20. Желібо Є. П., Заверуха Н. М., Зацарний В. В. Безпека життєдіяльності: Навч. посіб. для студ. вищих навч. закладів. 3-є вид. К.: Каравела, 2004. 328 с. 21. Желібо Є.П., Чмир А.І., Троян В.С., Савінов Є.О. Безпека життєдіяльності: Курс лекцій. Ірпінь: Академія ДПС України, 2015. 356 с. 22. Закон України «Про охорону праці» ВВР, 1992, № 49, ст.668. URL : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2694-12 (посилання на ресурс 4.12.2019 р.) 23. Зеркалов Д.В. Охорона праці в галузі: Загальні вимоги.: Навчальний посібник. К.: «Основа». 2011. 551 с. 24. Іванова Н.Ю. Аналіз беззбитковості виробництва: теорія та практика. Навч. посібник. К. : Лібра, 2016. 72 с. 25. Касьянова Н. В., Солоха Д. В., Морєва В. В., Бєлякова О. В., Балакай О.Б. Планування маркетингу. 2–ге вид. перероб. та доп.: підручник / К. : «Центр учбової літератури», 2017. 248 с. 26. Кобзій О.В. Планування беззбиткової діяльності підприємства в умовах кризи. Вісник Хмельницького національного університету. 2015. №5. – т.2. С. 188-191. 27. Корінєв В.Л., Корецький М.Х., Дацій О.І. Маркетингова цінова політика: навч. посіб. К. : Центр учбової літератури, 2017. 228 с. 28. Котлер, Ф. Маркетинговий менеджмент: підручник / Ф. Котлер, К. Л. Келлер, А. Ф. Павленко та ін. - К. : Хімджест, 2008. - 720 с. 29. Кудлай В.Г. Актуальні проблеми ціноутворення на підприємствах в сучасних умовах. Український соціум. 2013. № 7. С. 72–84. 30. Кучер А.В. Методика визначення стану беззбитковості в агросфері. Вісник аграрної науки. 2016. №11. С. 76 –77. 31. Кушлик О.Ю. Порівняльний аналіз стратегічних наборів розвитку провідних підприємств пивоварної галузі України. Економіка та управління підприємствами. 2018. №2. С. 87 – 92. 32. Лепихова О.Ю. Анализ стратегических групп конкурентов ПАО «Carlsberg Ukraine» как часть стратегического планирования URL: http://jvestnik-sss.donnu.edu.ua/article/viewFile/2236/2270 33. Липчук В.В., Дудяк А.П., Бугіль С.Я. Маркетинг: основи теорії та практики : навч. посіб. Львів : Новий світ-2000; Магнолія плюс, 2013. 288 с. 34. Литвиненко Я. В. Маркетингова цінова політика : навч. посіб. К. : Знання, 2010. 244 с. 35. Мазур О. Є. Ринкове ціноутворення : навч. посіб.. К. : Центр учбової літератури, 2012. 480 с. 36. Маргасюк Д.В. Проблеми ціноутворення в умовах економічних криза. URL: http://nauka.zinet.info/3/margasiuk.php (посилання на ресурс 4.12.2019 р.) 37. Маркетинг: бакалаврський курс : підручник / за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. С.М. Ілляшенка. Суми : ВТД «Університетська книга», 2009. 1134 с. 38. Маховикова Р.А. Ціноутворення : навч. посібник. К. : Юрайт, 2014. 463 с. 39. Мітенко І. М., Мезенцева О. М. Цивільна оборона: Навчальний посібник. Чернівці: Книги-XXI, 2004. 404 с. 40. Нерода-Березка К. В. Фактори впливу на формування міжнародної цінової політики. Економіка і управління К. : Поліграфкомбінат Європейського університету, 2012. № 2. 37 с. 41. Овсянкіна А.Ю. Діапазон безпеки, його зв’язок з беззбитковістю господарської діяльності підприємства. Вісник ХНУ ім. Каразіна. Сер.: „Економічні науки”. Зб. наук. пр. Х.: Вид. ХНУ, 2016. № 650. С. 133–136. 42. Окландер М.А., Чукурна О.П. Маркетингова цінова політика : навч. посіб. К. : Центр учбової літератури, 2012. 240 с. 43. Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: http://www. ukrstat.gov.ua/ (посилання на ресурс 4.12.2019 р.) 44. Павленко А.Ф., Войчак А.В. Маркетинг : підручник / А.Ф. Павленко. К. : КНЕУ, 2003. 246 с. 45. Пасічник В.Г., Акіліна О.В. Планування діяльності підприємства. К. ЦНЛ. 2016. 256 с. 46. Попович П.Я. Операційний аналіз беззбитковості та маржинальний дохід на одиницю продукції. Економічний аналіз. 2017. № 3 (19). С.216-220. 47. Примак, Т. О. Маркетингова політика комунікацій: навчальний посібник. К. : Атіка; К. : Ельга-Н, 2009. 328 с. 48. Римар Г.А. Ціноутворення в Україні: стан та перспективи розвитку. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу. Житомир: ЖДТУ, 2012. Вип. 1 (22). С. 309–314. 49. Рожманов В. Організаційні аспекти залучення інвестицій у виробниче підприємство. Економіст. 2016. №2. С.48 - 51 50. Руда Р. В. Аналіз фінансового стану підприємств та його значення в сучасних умовах. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2017. №3(7). С. 29 – 33. 51. Сафронська І.М., Бєлай Г.С. Методичні підходи до комплексної оцінки фінансового стану підприємства. Інвестиції: практика та досвід. 2009. № 17. С. 65–67. 52. Скачков О.М. Ціну визначає аналіз споживчого вибору // Маркетинг в Україні. – 2012. - №1. – С.47 – 54. 53. Смоленюк П.С. Управління формуванням конкурентних переваг аграрних товаровиробників. Інноваційна економіка. 2012. № 2. С. 91–97. 54. Терещенко О. О. Інтегральна оцінка фінансового стану підприємства. Економіка України. 2016. №3. С.22-26. 55. Тимофєєва Н.Я. Проблеми ціноутворення в Україні. Управління розвитком. 2014. № 1 (164). С. 81–82. 56. Тормос Ю.Г. Ціни та цінова політика : навч. посібник. К. : КНЕУ, 2001. 122 с. 57. Цалко Ю.С. Витрати підприємства: Навчальний посібник. К: ЦУЛ, 2012. 656 с. 58. Цал-Цалко Ю.С. Фінансовий аналіз: підручник. К. ЦНЛ. 2016. 566 с. 59. Чухліб М. Сутність і природа витрат на виробництво. Фінанси України. 2017. № 9. С.31-32 60. Шкварчук Л.О. Механізм регулювання цін на продовольчому ринку : монографія. НАН України, Ін-т регіон. дослідж. Л., 2010. 201 c. 61. Шуляк П. Н. Ценообразование : учебно-практическое пособие. URL: http://popov-lib.narod.ru/economy/sh/shulyak/cenoobrazovanie_cont.htm (посилання на ресурс 4.12.2019 р.) 62. Яким Р.С. Безпека життєдіяльності людини: Навч. посібник. Львів: Видавництво «Бескид Біт», 2005. 304 с. 63. Яремко З.М., Тимошук С.В., Третяк О.І., Ковтун Р.М. Охорона праці: навч. посіб. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2010. 374 с. 64. Яцковий Д.В. Сучасні методики оцінки конкурентоспроможності підприємства. Вісник соціально-економічних досліджень. 2013. №4 (51). С. 183-188
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:076 — підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
dyplom_Izotkin_V_D_2019.pdf4,8 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити
avtoreferat_ Izotkin_V_D_2019.pdf245,63 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора