Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/30022
Назва: Розробка заходів по підвищенню конкурентоспроможності підприємства молочної галузі
Інші назви: Development of measures on competitiveness increase of a diary enterprise
Автори: Ковальчук, Юлія Вячеславівна
Kovalchuk, Yuliіa
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Бібліографічний опис: Ковальчук Ю.В.. Розробка заходів по підвищенню конкурентоспроможності підприємства молочної галузі : автореферат дипломної роботи магістра за спеціальністю „075 — маркетинг“/ Ю.В.Ковальчук — Тернопіль: ТНТУ, 2019р. — 12 с.
Дата публікації: 2019
Дата внесення: 3-січ-2020
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопіль
Науковий керівник: Фалович, Володимир Андрійович
Члени комітету: Винник, Тетяна Михайлівна
УДК: 339.13
Теми: 075
маркетинг
Master Thesis
конкурентоспроможність
конкурентні переваги
інновація
комплекс маркетингу,
PEST – аналіз
споживчий ринок
competitiveness
competitive advantages
innovation
marketing complex
PEST - analysis
consumer market
Кількість сторінок: 123
Короткий огляд (реферат): Дослідженняна здобуття освітнього рівня магістра за спеціальністю 075 «Маркетинг» - Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. - Тернопіль. 2019. Розроблено модель виведення на ринок нових товарів, котра реалізується через виконання шести взаємопов’язаних етапів: аналіз мікро- та макросередовища підприємства, методи формування товарного асортименту, концепція нового товару, виведення нового товару, товарна стратегія, ринкова стратегія нового товару. Запропонована модель може бути використана для ПрАТ «Тернопільський молокозавод» для подальшого формування асортиментної політики. Запропонований процес виведення нових товарів ТМ «Молокія Казкова» та ТМ «Молокія» значно підвищить конкурентні позиції ПрАТ «Тернопільський молокозавод» і забезпечить зростання ефективності його діяльності. Основні результати представленого в магістерській роботі дослідження висвітлені на X регіональній науково-практичній інтернет-конференції молодих вчених та студентів «Маркетингові технології підприємств в сучасному науково-технічному середовищі» (8 листопада 2019 року, м.Тернопіль).
The model of introduction of new goods on the market has been developed, which is realized through the implementation of six interrelated stages: analysis of the micro and macro environment of the enterprise, methods of forming the product range, the concept of a new product, the withdrawal of a new product, commodity strategy, market strategy of a new product. The proposed model can be used for PJSC «Ternopil Dairy Factory» to further formulate assortment policy. The proposed process of withdrawal of new goods of «Molokia Kazkova» and «Molokia» will significantly increase the competitive position of the enterprise of PJSC «Ternopil Dairy Factory » and ensure the increase of its efficiency. The main results of the research are published on the X regional scientific-practical Internet conference of young scientists and students "Marketing technologies of enterprises in the modern scientific and technical environment" (November 8, 2019, Ternopil)
Зміст: Вступ.... Розділ 1. Теоретико-методологічні засади досліджен-ня конкурентоспроможності підприємств.. 1.1. Сутність конкурентоспроможності, методи її формування та фактори, що на неї впливають. 1.2. Організаційно-економічні інструменти управління конкуренто-спроможності підприємства. 1.3. Методичні основи дослідження конкурентоспроможності підприємств. Висновки до розділу 1. Розділ 2. Практичні аспекти аналізу конкурентоспроможності вітчизняного підприємства (на прикладі прат «тернопільський молокозавод»).. 2.1. Аналіз маркетингової діяльності підприємства – об’єкту дослідження. 2.2. Моніторинг факторів конкурентного середовища ПрАТ «Тернопільський молокозавод». 2.3. Оцінка конкурентоспроможності досліджуваного підприємства і його продукції на ринку молока та молочних продуктів. Висновки до розділу 2. Розділ 3. Організаційно-економічні напрями удосконалення управління конкурентоспромож-ністю підприємства прат «Тернопільський молокозавод». 3.1. Розробка моделі виведення інноваційної продукції – напрям забезпечення зростання конкурентних можливостей підприємства... 3.2. Активізація зовнішньоекономічної діяльності підприємства – аспект зростання конкурентоспроможності. Висновки до розділу 3... Розділ 4. Нормативно-правова база маркетингової діяльності підприємства.... Висновки до розділу 4.. Розділ 5. Обґрунтування економічної ефективності.. Висновки до розділу 5... Розділ 6. Охорона праці в галузі. 6.1 Організація охорони праці на підприємстві ПрАТ «Тернопільський молокозавод».. 6.2 Права працівників при укладанні трудових договорів щодо охорони праці.. 6.3 Удосконалення охорони праці на підприємстві. Висновки до розділу 6.. Розділ 7. Безпека в надзвичайних ситуаціях. Висновки до розділу 7. Висновки. Список використаних джерел. Додатки.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/30022
Власник авторського права: ©Ковальчук, Юлія Вячеславівна, 2019р.
Перелік літератури: 1. Азоев Г. Л. Конкурентные преимущества фирмы / Г. Л. Азоев, А. П. Челенков. – М. : ОАО «Типография «НОВОСТИ»«, 2000. – 256 с. 2. Азоєв Г.Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика. / Г.Л. Азоєв.– М. : ЦЭИМ, 2001. – 207 с. 3. Арестенко В.В. Методи і моделі оцінювання конкурентоспроможності підприємств АПК / В.В. Арестенко // Актуальні проблеми економіки. – 2008. – №10(88) – С.10–15. 4. Божидарнік Т.В. Інноваційна діяльність підприємств молочної промисловості, як засіб підвищення конкурентоспроможності на ринку / Т.В. Божидарнік // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. - № 3. - Т. 2. – С. 85 – 89. 5. Бондаренко Л.А. Аналіз та оцінка конкурентоспроможності машинобудівного підприємства з виробництва автомобільної техніки / Л.А.Бондаренко [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/13843/1/17_109-114_Vis_720_Menegment.pdf 6. Васіна К. Рынок молока и молочных продуктов Украины К. Васіна [Електронний ресурс] / – Режим доступу : http://www.credit-rating.ua/ua/analytics/analytical-articles/12830/. 7. Васютіна І.О. Теоретичні аспекти конкурентоспроможності підприємств / І. О. Васютіна // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2011. – № 5. – C. 114–118. 8. Гамма Т. М. Алгоритм оцінки складових конкурентоспроможності молокопереробних підприємств / Т. М.Гамма, М. Г.Молла // Економічні інновації. – 2012. - №51. – С. 80 – 87. 9. Гандзюк М. П. Основи охорони праці: Підручник. 2-е вид. / М. П.Гандзюк, Є. П.Желібо, М. О. Халімовський За ред. М. П. Гандзюка. - К.: Каравела, 2004. - 408 с. 10. Гнатенко О.А. Формування управлінського рішення щодо підвищення конкурентоспроможності продукції на прикладі підприємств – виробників молочних консервів / О. А. Гнатенко // Формування ринкових відносин в Україні. – 2016. – № 10. – C. 123–126. 11. Голінько В.І. Основи охорони праці: підручник / В.І. Голінько; М-во освіти і науки України; Нац. гірн. ун-т. – 2-ге вид. – Д.: НГУ, 2014. – 271 с. 12. Градов А. П. Экономическая стратегия фирмы : учебн. пособ. / А. П. Градов. – СПб. : Спец. лит., 1999 – 414 с. 13. Грищук М. В. Основи охорони праці : підручник для студ. вищих навч. закл. / М. В. Грищук. - К. : Кондор, 2007. - 238 с. 14. Єрмак А.В. Конкурентноздатність підприємства: сутність, поняття // Вісник економічної науки. – 2012. – № 1. – С.41-44. 15. Жидецький В.Ц. Основи охорони праці : Підручник / В.Ц. Жидецький. - Львів: Афіша, 2004. - 320 с. 16. Забєлін П. В. Основи стратегічного управління / П. В. Забєлін, Н. К. Моїсеєва. – М .: Інформаційно-впроваджувальний центр «Маркетинг», 1997. – 195 с. 17. Закон України «Про Антимонопольний комітет України» № 3660-XII від 26.11.93 // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 50, ст.472 18. Закон України «Про захист від недобросовісної конкуренції» № 237/96-ВР від 07.06.96 // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 36, ст.164 19. Закон України «Про захист економічної конкуренції» № 271/96-ВР від 03.07.96 // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 39, ст. 181 20. Закон України «Про захист прав споживача» від 12.05.1991 № 1023-XII // Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379 21. Закон України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» N 3771-XII від 23.12.93 // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1994, N 7, ст. 36 22. Закон України «Про природні монополії» від 20.04.2000 №1682-ІІІ// Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2000, № 30, ст.238 23. Закон України «Про рекламу» № 271/96-ВР від 03.07.96 // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 39, ст. 181 24. Закон України «Про стандартизацію» від 5.06.2014 року №1315-VII // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 31, ст.1058 25. Закон України «Про фінансовий лізинг» від 16.12.1997 року №723/97 // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1998, N 16, ст.68 26. Замороз М.В. Оцінка конкурентоспроможності молокопереробних підприємств / М.В.Замороз // Вісник ОУН імені Мечникова. – 2013. – т.18. – С. 130 – 133. 27. Заріцька Н. М. Оцінка конкурентоспроможності продукції підприємства / Н.М. Заріцька // Ефективна економіка. – 2015. -№ 12. [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4647 28. Злидень І.М. Концептуальні засади системного управління конкурентним поте¬нціалом / І. М. Злидень // Вісник Харків¬ського національного університету ім. В.Н. Каразіна. Економічна серія; зб. наук праць - X.: ХНУ ім. В.Н Каразіна, 2019. – С.63-67. 29. Зозульов О. Про посилення конкурентних переваг підприємства // Економіка України. – 2013. – № 8. – С. 33-38. 30. Зулькарнаев И.У. Метод расчета интегральной конкурентоспособности промышленных, торговых и финансовых предприятий // Маркетинг в России и за рубежом. – 2018. – №4. – С.118-126 31. Иванов Ю. Б. Конкурентоспособность предприятия в условиях формирования рыночной экономики : монография / Ю. Б. Иванов. – Х. : ХГЕУ, 1997. – 246 с. 32. Кафлевська С.Г. Оцінка конкурентоспроможності підприємств за допомогою методики теорії ефективної конкуренції / С.Г. Кафлевська, Т.І Ганжа // Збірник наукових праць ВНАУ- 2017. -№4 - С 80-85 33. Клітна М. Р. Оцінка конкурентоспроможності продукції ПАТ «Полтавський машинобудівний завод» / М. Р.Клітна [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3992 34. Кныш М.И. Конкурентные стратегии. Учеб. пособие / М.И. Кныш. – СПб. : Питер, 2000. – 204 с 35. Коваль Н.В. Інноваційний чинник розвитку молокопереробної промисловості / Н. В. Коваль [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://intkonf.org/koval-nv-innovatsiyniychinnik-rozvitku-molokopererobnoyi-promislovosti/. 36. Колотуша М. Інноваційна активність підприємств харчової промисловості: упорядкування та динаміка параметрів (таблиці) / М. Колотуша, С. Петруха // Економіст. – 2017. – № 3. – С. 35-81. 37. Короткий словник менеджера / [за ред. В. П. Грошева]. – М., 1991. – 72 с. 38. Костюк Л. А. Теоретичні та методичні засади оцінки конкурентоспроможності / Л. А. Костюк // Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету. (Економічні науки). – 2012. – Випуск 2. – С. 22 – 30. 39. Кредісов В.А. Підприємництво – вирішальний фактор розвитку країн з перехідною економікою. – К.: Знання України, 2003. – 327 с 40. Круглов М. И. Стратегическое управление компанией / Круглов М. И. – М. : Русская Деловая Литература, 1998. – 768 с. 41. Кубишина Н. С. Розроблення моделі виведення нового товару ТМ «Молокія Казкова» на споживчий ринок / Н. С. Кубишина, А. П. Стасевич // Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». - 2017. - № 14. - С. 329-336. 42. Кубишина Н.С. Вплив життєвого циклу товару на конкурентоспроможність підприємств / Н. С. Кубишина // Економічний вісник НТУУ „КПІ”. – 2007. – № 4 – С. 252 – 257. 43. Кубишина Н.С. Основні напрямки розробки товарної політики / Н.С. Кубишина // Економіка: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. – 2001. – №6. – С. 43-52. 44. Ленсколд Д. Визначення ефективності маркетингової діяльності на прикладі молокопереробного підприємства ПрАТ «Тернопільський молокозавод» //Рецензенти. – С. 207. 45. Літвінова В.О. Порівняльний аналіз розрахункових методів визначення рівня конкурентоспроможності продукції / В.О. Літвінова // Вісник соціально-економічних досліджень. – 2013. -випуск 4 (51). – С. 81 – 87. 46. Лозинська М. Алгоритм формування конкурентної стратегії підприємства // Вісник Тернопільської академії народного господарства. – 2012. – Випуск 7/13. – С. 193-196. 47. Майер Дж. Міжнародне середовище бізнесу : Конкуренція та регулювання в глобальній економці / Майер Дж., Олесневич Д. ; пер. з англ. – К. : Либідь, 2002. – 703 с. 48. Максимова И. Оценка конкурентоспособности промышленного предприятия // Маркетинг. – 1996. – №3. – С. 51-56. 49. Малихіна С. В. Міжнародна конкурентоспроможність – як пріоритетний фактор розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємств / С. В. Малихіна // Управління проектами, системний аналіз і логістика. – К.:НТУ – 2012. – Вип. 10. – С. 526 – 528. 50. Маркетинг : Словарь / [Г. Л. Азоев, П. С. Завьялов, Л. Ш. Лозовський, А. Г. Поршнєва, Б. А. Райзберга] – М. : ОАО «НПО «Из-во. «Экономика», 2000. – 362 с. 51. Маркетинг: бакалаврський курс: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / За ред. С.М.Ілляшенка. — Суми: Унів. кн., 2004. — 975 с. 52. Маркетинг: Підруч. для студ. вищ. навч. закл. / С.І.Чебатар, Я.С.Ларіна, О.П.Луцій та ін. – К.: Наш час, 2007. – 503 с. 53. Медведев Е. Н., Основи охорони праці : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Е. Н. Медведев, Г. Ф. Сорокін, — К. : Професіонал, 2008-208 с. 54. Международный маркетинг : [под ред. Н. И. Перцовского]. – М. : Высшая школа, 2001. – 239 с. 55. Нікітін І. В. Поняття, види продуктових інновацій та методи оцінки ефективності їх запровадження підприємством / І. В. Нікітін // Соціально-економічні явища та процеси. – 2019. – № 12. – С. 217–221. 56. Ожегов С. І. Словник російської мови / С. І. Ожегов. – М.: Изд-во «Радянська енциклопедія», 1972. – 846 с. 57. Омельчак Г.В. Передумови побудови моделей конкурентоспроможності потенційних можливостей підприємств / Г.В.Омельчик // Держава та регіони. - 2014.- № 1. - с. 148 - 153. 58. Основи охорони праці : підручник / М. С. Одарченко,. А. М. Одарченко, В. І. Степанов, Я. М. Черненко. – Х. : Стиль-Издат, 2017. – 334 с. 59. Офіційний сайт підприємства компанія «Люстдорф» [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.loostdorf.com/our-products/butter/ 60. Офіційний сайт підприємства компанія «Тетра-Фуд» [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.terrafood.ua 61. Офіційний сайт підприємства ПрАТ «Тернопільський молокозавод» [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://molokija.com 62. Офіційний сайт підприємства ТОВ «Компанія «Галичина» [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://galychyna.com.ua/production/galychanske/ 63. Паршина О.А. Обґрунтування вибору управлінських рішень щодо забезпечення конкурентоспроможності продукції / О.А.Паршина // Держава та регіони. – 2011. - № 2. – С. 81 - 85. 64. Петрицька О.С. Законодавче регулювання маркетингової діяльності підприємств легкої промисловості//Вісник Хмельницького національного університету. - 2018.- № 6.- T. 4. – С.120 – 125. 65. Піддубний І.О. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства : навч. посібник / І.О. Піддубний, А.І.Піддубна. – Х. : ВД «Інжек», 2006. – 270 с. 66. Позняк С. Конкурентні переваги і конкурен¬тоспроможність / С. Поэняк// Актуальні про¬блеми економіки. – 2012. – № 1. – С.50-55. 67. Поняття конкурентоспроможності підприємства в системі економічних наук [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://rusnauka.com/ 9_KPSN_2011/ Economics/6_84127.doc.html 68. Портер Майкл Є. Конкуренція.: Пер. С англ..– М. Видавничий дім «Вільямс» 2005. – 608 с. 69. Рашевська Т.О. Перспективи створення нанотехнологій молочних продуктів функціонального призначення / Т.О. Рашевська, А.І. Українець // Молочна промисловість. – 2018. – № 1. – С. 65-71. 70. Реутов В.Є. Конкурентоздатність підприємства: критерії, показники і методи оцінювання // Економіка та держава. – 2013. - № 5. – С. 65-67. 71. Решетникова Т.Л Повышение конкурен¬тоспособности предприятия и ее изме¬рение / Т.П. Решетникова // Наукові праці Донецького державного технічного університету. Серія: економічна -Донецьк: ДонНТУ, 2011. – Вип. 37. – С.50-55. 72. Рыночная экономика: Словарь / Под общ. ред. Г. Я. Киперман. — 2-е изд., доп. — М.: Республика, 1995. — 495 с. 73. Смоленюк П.С. Конкурентоспроможність як економічна категорія / П.С. Смоленюк / Інноваційна економіка: [всеукр. наук.-виробн. журнал ]. – 2011. – № 7 (70). – С. 70–75. 74. Соколова Л.В. Конкурентоспособность предприятий и критерии ее оценки // Маркетинг и реклама. – 2009. - № 5. – С. 21-23. 75. Спіріна М. Механізм забезпечення конкурентоспроможності підприємства // Вісник КІБІТ. – 2012. – Вип. 1(2). – С. 33-35. 76. Спіріна М.В. Стратегія управління конкурентоспроможністю підприємства // Актуальні проблеми економіки. – 2016. - № 8. – С. 176-182. 77. Сумець О. М. Оцінка конкурентоспромож¬ності сучасного промислового підприємства / О, М. Сумець, Є.Ф. Пєліхов — К,: Видавни-чий дім «Професіонал», 2009. — 280 с. 78. Теслюк Н.П. Стратегії підприємства по досягненню конкурентних переваг // Економіка. Фінанси. Право. – 2017. - № 11. – С. 17-20. 79. Ухачевич Я.П. Управління конкурентоспроможністю продукції: брендинг / Я.П.Ухачевич, А.В. Дубодєлова // Логістика. – 2010. - №9. – С. 72 – 74. 80. Фатхутдінов Р. А. Управління конкурентоспроможністю організації: навч. допомога. М .: ЕКСМО, 2005. 544 с. 81. Фалович В. А. Особливості проведення маркетингових досліджень на споживчому ринку / В.А. Фалович, О.Чувашова // Матеріали Ⅵ Регіональної науково-практичної конференції молодих вчених та студентів „Маркетингові технології підприємств в сучасному науково-технічному середовищі“, 26 квітня 2016 року — Т. : ТНТУ, 2016 — С. 83-84. 82. Фалович В. А. Інноваційність як засіб забезпечення розвитку емерджентних якостей в ланцюгах поставок інвестиційних товарів / В. А. Фалович, Л. Я. Якимишин // Інтелект XXI. - 2018. - № 3. - С. 129-132. 83. Фалович В. А. Планування операцій і продаж в ланцюгу поставок / В. А. Фалович // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. - 2010. - Вип. 4. - С. 333-339. 84. Фалович В.А. SWOT-аналіз Західного ринку молочної продукції / Фалович В.А., Бочко О.Ю. // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. - №2(18). - С. 16-21. 85. Фролова Г.І. Конкурентоспроможність підприємств фармацевтичної галузі в Україні / Г.І.Фролова, В.Ю. Фролова // Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. – 2012. - №1. – С.146 - 152 86. Фролова Т.О. Фінансовий аналіз. – К. – Видавництво „Європейського університету”. – 2006. – 253 с. 87. Халімовський М.О. Основи охорони праці: Підручник / К.Н. Ткачук, М.О. Халімовський, В.В. Зацарний та ін.; За ред. К.Н. Ткачука та М.О. Халімовського. – К.: Основа, 2003. – 472 с. 88. Хамініч С.Ю. Методика інтегральної оцінки рівня конкурентоспроможності промислового підприємства / С. Ю. Хамініч // Економіст. – 2006. – № 10. – С. 59–61. 89. Харченко Т.Б. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств як засіб ринкового реформування економіки // Актуальні проблеми економіки. – 2003. - № 2. – С. 70-75. 90. Хруцький В. Є. Сучасний маркетинг / Хруцький В. Є., Корнєєва І. В., Автухова Е.Э. – М.: «Фінанси і статистика», 2004. – 461 с. 91. Целикова Л. Проблемы конкурентоспособности // Маркетинг. – 2007. – № 5. – С. 3-5. 92. Чернявський А.А. Стратегічні напрями забезпечення конкурентоспроможності продукції українських виробників // Економіка та держава. – 2018. – № 10. – С. 40-42. 93. Шандова Н.В. Ключові елементи забезпечення конкурентних переваг підприємств // Актуальні проблеми економіки. – 2013. – № 11. – С. 48-53. 94. Шинкаренко В Г Управление конкурен¬тоспособностью предприятия / В.Г. Шинкаренко. – Х.; ХНАДУ.2013. – 186 с. 95. Шиян Д.В., Строченко Н.І. Фінансовий аналіз: Навч. посібник. – К.: А.С.К., 2003. – 229 с. 96. Шкарлет С. М. Методологічні аспекти та методичні принципи оцінки конкурентоспроможності сироробних підприємств / С. М. Шкарлет, Л. С. Ладонько, Т. І. Корж // Науковий вісник ЧДІЕУ. – 2011. – № 3 (11). – С. 153 – 161 97. Яким P.C. Безпека життєдіяльності людини: Навч. посібник. - Львів: Видавництво «Бескид Біт», 2005. - 304 с.
Тип вмісту: Thesis Abstract
Розташовується у зібраннях:075 — маркетинг

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
автореферат Ковальчук.pdf646,67 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
Диплом Ковальчук.pdf6,68 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора