Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/29720
Назва: Травмуючий вплив булінгу на становлення особистості старшокласника
Інші назви: Травмирующее влияние буллинг на становление личности старшеклассника
The traumatic influence of bulling on the development of personality of a high school student
Автори: Якимець, Дмитро Васильович
Yakimets, D. V.
Приналежність: ТНТУ ім. І.Пулюя, ФЕМ, Тернопіль, Україна
Бібліографічний опис: Якимець Д. В. Травмуючий вплив булінгу на становлення особистості старшокласника : дипломна робота магістра за спеціальністю „053 — психологія“ / Д. В. Якимець. — Тернопіль : ТНТУ, 2019. — 120 с.
Дата публікації: 23-гру-2019
Дата внесення: 23-гру-2019
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, кафедра психології, Тернопіль, Україна
Науковий керівник: Моначин, Інна Леонідівна
Члени комітету: Кирич, Наталія Богданівна
УДК: 159.9
Теми: 053
психологія
булінг
bullying
насильство
violence
шкільний булінг
school bullying
шкільне насильство
school violence
стосунки між учнями
student relationships
Короткий огляд (реферат): Магістерська робота на здобуття освітнього ступеня «Магістр» за спеціальністю 053 – «Психологія» – Тернопільський національний технічний університет ім. І. Пулюя. – Тернопіль, 2019. Магістерська робота розкриває поняття булінгу, його характеристики, методологічні підходи до проблеми булінгу, роль індивідуально-типологічних факторів у впливі на виникнення булінгу. У роботі обґрунтовано вікові критерії особливостей виникнення булінгу та на основні передумови виникнення булінгу. Виявлено особливості оцінювання особистістю таких важливих складових характеру, як – адаптивність, емоційний комфорт, комунікабельність, ескапізм, які свідчать про фізичний, психологічний та соціальний рівень розвитку особистості. З’ясовано, що особистісні характеристики впливають на появу булінгу в шкільному середовищі. Отримані нами в ході експериментального дослідження результати сприятимуть продуманій( з врахуванням фактору індивідуальних відмінностей) організації психотерапевтичної та корекційної роботи з старшокласниками, спрямованій на запобігання булінгу, вихованню толерантності, організації здорового способу життя
Master's work reveals the concept of bullying, its characteristics, methodological approaches to the problem of bullying, the role of individual typological factors in the impact on the occurrence of bullying. The paper substantiates the age criteria of the peculiarities of the occurrence of bullying and the main prerequisites for the occurrence of bullying. The features of evaluation by a person with a certain individual type of such important components of character as adaptability, emotional comfort, sociability, escapism, which indicate the physical, psychological and social level of personality development, are revealed. It is found that personal characteristics affect the appearance of bullying in the school environment. Obtained in the pilot study, the results will contribute to the elaborate (taking into account the factor of individual differences) of the organization of psychotherapeutic and intervention work with high school students aimed at preventing bulge, tolerance, healthy life.
Зміст: ВСТУП ... 5 РОЗДІЛ І. НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНИЙ ОГЛЯД ПРОБЛЕМ БУЛІНГУ ... 8 1.1. Психологічна характеристика та аналіз поняття булінгу та його структури ... 8 1.2. Основні передумови виникнення булінгу та його використання… 12 1.3. Вікові критерії особливостей виникнення булінгу... 16 Висновки до першого розділу ... 22 РОЗДІЛ ІІ. ПСИХОЛОГІЧНА ДІАГНОСТИКА ВПЛИВУ БУЛІНГУ НА СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ СТАРШОКЛАСНИКА ... 23 2.1. Організація та методи проведення дослідження ... 23 2.2. Аналіз результатів соціально-психологічної адаптації ... 31 2.3. Визначення рівня агресивності та конфліктності старшокласників.... 34 Висновки до другого розділу ... 39 РОЗДІЛ ІІІ. ПСИХО-КОРЕКЦІЙНА РОБОТА ІЗ ВПЛИВУ БУЛІНГУ НА СТАРШОКЛАСНИКІВ ... 41 3.1. Групові форми психологічної підтримки ... 41 3.2. Обґрунтування психокорекційної роботи зі старшокласниками , які перебували під впливом булінгу ... 50 3.3. Практичні рекомендації батькам та педагогам ... 53 Висновки до третього розділу ... 58 РОЗДІЛ IV. СПЕЦІАЛЬНА ЧАСТИНА ... 60 4.1. Психометричні основи досліджень ... 60 РОЗДІЛ V. ПСИХОЛОГО-ЕКОНОМІЧНА ДОЦІЛЬНІСТЬ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ... 66 5.1. Статистичний аналіз витрат на охорону психічного здоров’я країн світу ... 66 РОЗДІЛ VI. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ ... 74 6.1. Охорона праці дітей у школі ... 74 6.2. Безпека учнів в надзвичайних ситуаціях ... 77 РОЗДІЛ VII. ЕКОЛОГІЯ ... 82 7.1. Біологія підлітків і дія алкоголю .. 82 7.2 Шкода куріння для підлітків ...83 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ ... 85 БІБЛІОГРАФІЯ... 89 ДОДАТКИ...95
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/29720
Власник авторського права: © Якимець Дмитро Васильович, 2019
Перелік літератури: 1. Emotional and behavioural disorders of children and adolescents/ World mental health day. A Global World Mental Health Education Program of The world Federation for Mental Health, 2003. 2. Garrett Anne G. Bullying in American schools: causes, preventions, interventions. — McFarland, 2003. — P. 172. 3. Anti-Defamation League and the Survivors of the Shoah Visual History Europe. Arora С. M J. Measuring bullying with the life ft School checklist II Palorai Care mEducation. 1994 N912. P.11-15. 4. Bullying [Электронный ресурс] II Мюллер В. К. Новый англорусский словарь / В. К. Мюллер. - Перераб. и доп. изд. - Режим доступа : http://www.rambler.ru/dict/new-enru/00/55/78.shtml. - Загл. с экрана. 5. Dan Olweus, "Peer Harassment: A Critical Analysis and Some Important Issues," in Peer Harassment in School, ed. J. Juvonen and S. Graham (New York: Guilford Publications, 2001): 3-20. 6. Dodge К A The structure and function of reactive and proactwe aggression H In D.J. Pepler. K.H. Rubin (Eds.). The development and treatment of childhood aggression. Hillsdale. NJ Lawetance Erlbaun. 1991. P. 201-216. 7. Evaluating the Effects of the Olweus Bullying Prevention Program on Middle School Bullying. URL: https://scholarworks.waldenu.edu/cgi/viewcontent.cgi? article=2605&context=dissertations 8. Global strategy to reduce the harmful use of alcohol [Electronic resource]. – Geneva : WHO, 2010. – Access mode : http://www.who.int/substance_abuse/activities/gsrhua/en/. – Title from screen. Halstead David. The bully around the corner: changing brains — changing behaviours. — Brain Power Learning Group, Canada, 2006. — P. 151 9. Hazier R. J. Breaking the cycle of violence: rtervenbons for bullying and victimizalion. Washngton. DC: Accelerated Development. 1996. P 131. 10.How Bullying Affects Children. URL: http://www.violencepreventionworks.org/public/bullying_effects.page 11. Indicators of School Crime and Safety: 2016, The National Center for Education Statistics (NCES). 12. Integrating mental health into primary care: a global perspective [Electronic resource]. – Geneva : WHО and World Organization of Family Doctors, 2008. – Access mode : http://www.who.int/mental_health/policy/services/ integratingmhintoprimarycare/en. – Title from screen. 13. Korunka C. Nemeskeri N., Sauer J. Psychotherapieforschung von Carl Rogers in kritischer Hinsicht // Person. – 2001. – №2. 14. Kowalski,RobinM., Limber,SusanP., Agatston, Patricia W. Cyberbulling: bulling in the digital age. –Oxford: Blackwell Publishing Ltd, 2008. – 218 p. 15. Movement for Global Mental Health. Position Statement on mental health in the post-2015 development agenda 2013 [Electronic resource]. 16. Predictors of Bullying and Victimization in Childhood and Adolescence: A Metaanalytic Investigation,” Clayton R. Cook, PhD, Louisiana State University; Kirk R. William, PhD, Nancy G. Guerra, EdD, Tia E. Kim, PhD, and Shelly Sadek, MA, University of California, Riverside; School Psychology Quarterly, Vol. 25, No.2. 17.Randall P. Bullying in Adulthood: Assessing the Bullies and Their Victims / P.Randall. – Florence, KY, USA: Brunner-Routledge, 2001. URL: http:/site.ebrary.com/lib/bckharkiv/Doc?id=10053591– Загол. з екрану. – Мова англ. 18. Randall P. Bullying in Adulthood: Assessing the Bullies and Their Victims / P.Randall. – Florence, KY, USA: Brunner-Routledge, 2001. URL: http:/site.ebrary.com/lib/bckharkiv/Doc?id=10053591– Загол. з екрану. – Мова англ 19. Roffey S Addressng bully in schools: organisational factors from poky to practice II Educational and Child Psychology. 2000. NB17 (1). P. 6-19. 20. Rose, C. A., & Espelage, D. L. (2012). Risk and protective factors associated with the bullying involvement of students with emotional and behavioral disorders. Behavioral Disorders, 37, 133–148. 21. Smith P K.. Sharp S. The problem of school bullying. In P K_ Smith & S. Sharp (Eds.). School bullying: insights and perspectives. London: Roudedge. 1994 22. Socioeconomic Status and Bullying: A Meta-Analysis. Neil Tippett BSc, and Dieter Wolke PhD. 23. The 2013 National School Climate Survey. The Experiences of Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender Youth in Our Nation’s Schools, by Joseph G. Kosciw, Ph.D. Emily A. Greytak, Ph.D. Neal A. Palmer, Ph.D. Madelyn J. Boesen, M.A. 17 The 2013 24. National School Climate Survey. The Experiences of Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender Youth in Our Nation’s Schools, by Joseph G. Kosciw, Ph.D. Emily A. Greytak, Ph.D. Neal A. Palmer, Ph.D. Madelyn J. Boesen, M.A. 25. The public health effect of economic crises and alternative policy responses in Europe: an empirical analysis / D. Stuckler [et al.] // Lancet. – 2009. – Vol. 374. – P. 315–323. 26. The Stages of Bullying. URL: https://learn.truesport.org/stages-of-bullying/ 27. Ачитаева И Б. Деструктивные взаимоотношения а учебных группах образовательных учреждений МВД России. Аетореф. дис.... каид. психол наук. Москва. 2010.25 с. 28. Барліт А.Ю. Форми і методи подолання (мінімізації) соціальнопедагогічної та психологічної проблеми булінгу в освітньому середовищі / А.Ю.Барліт, О.О.Барліт // Горизонти освіти. – 2012. – №2. – С. 44-46. 29. Бердышев И. Лекарство против ненависти / Илья Бердышев ; семинар записала Е. Куценко // Первое сект. - 2005. - 15 марта (№ 18).-С. 3. 30. Булінг – важлива проблема для дітей в Україні. ЮНІСЕФ розпочинає кампанію проти булінгу // Педагогічний портал : освітня преса. URL: http://pedpresa.ua/185372-buling-vazhlyva-problema-dlya-ditej-v-ukrayiniyunisefrozpochynaye- kampaniyu-proty-bulingu.html (дата звернення: 23.10.2017). 31. Лушпай Л. І. Булінг як соціально-педагогічна проблема та шляхи її вирішення (на прикладі досвіду середніх загальноосвітніх шкіл Великої Британії). – Київ, 2010. – С. 126–131. 32. Булінг: ми всі можемо допомогти це зупинити. Посібник для батьків учнів початкових і середніх шкіл. Весна 2013. – 10 с. 33. Буллинг со стороны учителя / http://www.yaroditel.ru/parents/base/experts/bulling-so-storony-uchitelya/ 34. Salisbury J. Challenging Macho Values: Ways of Working with Boys in Secondary Schools / J. Salisbury. – Routledge Falmer, 1999. – 338p. Режим доступу: http:/site.ebrary.com/lib/bckharkiv/Doc?id=100957668 35. Воронцова Е. Профілактика та подолання булінгу у закладах освіти. URL: http://xn--d1acjtrgde.kiev.ua/2017/08/24/profilaktika-ta-podolannya-bulinguuzakladah- osviti/ (дата звернення: 26.10.2017) 36. Губко А. А. Шкільний булінг як соціально-психологічний феномен. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Психологічні науки. 2013. Вип. 114. С. 46–50. 37. [Діти за гратами — суспільство хворе, «Социум» 28.10.2008. URL: www.uwtoday.com.ua/socium.php?pos_id=93. 38. Комплект освітніх програм «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації». – К. – 2018. – 140 с. 37. Кон И. С. Что такое буллинг и как с ним бороться? [Электронный ресурс] / И. С. Кон. II Сексология. Персональный сайг И. С. Кона. - Режим доступа: http://www.sexology.narod.ru/infol78.html. - Загл. с экрана. 38. Кормило О. Явище боулінгу в освітньому просторі. Проблеми гуманітарних наук. Серія «Психологія». 2015. Вип. 35. С. 174–187. 39. Король А. Причини та наслідки дослідження явища булінгу // Відновне правосуддя в Україні. – 2009. – № 1 – 2. – 190 с 40. Куртова С. Булінг у школі // Освіта.UA : сайт. URL: http://osvita.ua/ school/lessons_summary/upbring/42788/ (дата звернення: 23.10.2017) 41. Dankanson N. Sexual Bullying: Gender Conflict and Pupil Culture in Secondary Schools / N. Dancanson. – Routledge, 1999. – 177 p. Режим доступу: http:/site.ebrary.com/lib/bckharkiv/Doc?id=10071157 42. Лейн Д. Школьная травля (буллинг). URL: http//w'ww.supporter.ru/docs/1056635892,bulling.doc. 43. Лэйн Д. А. Школьная травля (буллинг) [Электронный ресурс) / Давид А. // ZipSites.ru: бесплат. електрон, интернет б-ка. - Режим доступа: http://www.zipsites.ru/psy/psyib/ info.php?=414. - Загл. с экрана. 44. Малкіна-Пих І. Г. Психологічна допомога в кризових ситуаціях. - М.: Издво Ексмо, 2005. - 960 с. 45. Мерцалова Т. Насилие в школе: что противопоставить жестока сти и агрессин? / Т. Мерцалова // Дир. шк. - 2000. -№ 3. - С. 25-32. 46. Мірошниченко А. В. Насильство в сім’ї [Електронний ресурс] / А. В. Мірошниченко // Правова освіта. Сайт Головного управління юстиції у Кіровоградській області. URL: http://pravovaosvita.ucoz.ua/publ/nasilstvo_v_sim_39_ji/1-1-0-13 47. Навчально-методичний посібник «Організація роботи з розв'язання проблеми насильства в школі». К:. Huss, 2011. – 96 с. 18 48. Найдьонова Л.А. Кібер-булінг або агресія в інтернеті: способи розпізнання і захист дитини / Л.А.Найдьонова //Методичні рекомендації / Серія: На допомогу вчителю. Вип. 4. – К., 2011. –34 с. 49. Насильство щодо дітей в Укрїні : всеукраїнське опитування громадської думки / за ред. С. Павлиш, Т. Журавель. -- К.:, вид-во ФОП Клименко, 2015. -- 146 с. 50. Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення / Методичні рекомендації. – К.: ТОВ «Агентство «Україна», 2017. – 76 с. Стоп шкільний терор. Особливості цькувань у дитячому віці. Профілактика та протистоянні булінгу. – 2017. – С. 84. 51. Фалд Т. Буллинг. Офисные хулиганы [Электронный ресурс] / Т. Фалд : записал В. Кнчкаев // Пси-фактор. - 2005. - Режим доступа : http://psyfactor.org/lib/bulling.htm. - Загл. с экрана. 52. Що українці знають і думають про права людини: загальнонаціональне дослідження / [І. Бекешкіна, Т.Печончик, В.Яворський та ін.]; під заг. ред. Т. Печончик. – Київ, 2017. – 308 с. 53. Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануйлов Г.М. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп. М., Изд-во Института Психотерапии, 2002. C.193-197. 54. Панфилова А. П.. Инновационные педагогические технологии : Активное обучение : учеб, пособие для студ. высш. учеб, заведений. 2009
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
autoreferat_Yakimets_D_V_2019.pdfАвтореферат315,85 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
dyplom_Yakimets_D_V_2019.pdfДипломна робота2,19 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора