Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/25665

Title: Trends and challenges of educational system in the xxi century
Authors: Сакун, Богдан
Sakun, Bohdan
Affiliation: Полтавський коледж нафти і газу ПолтНТУ, м. Полтава,Україна
Poltava Oil and Gas College of PoltNTU, Poltava, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Сакун Б. Trends and challenges of educational system in the xxi century / Богдан Сакун // Матеріали Ⅱ Міжнародної науково-практичної конференції „Формування механізму зміцнення конкурентних позицій національних економічних систем у глобальному, регіональному та локальному вимірах“ та Ⅰ Міжнародного студентського наукового форуму „Креативна економіка очима молоді“, 29-31 березня 2018 року. — Т., 2018. — Том 2. — С. 64–65.
Bibliographic description (International): Sakun B. (2018) Trends and challenges of educational system in the xxi century. Proceedings of the Ⅱ International Scientific-Practical Conference «Formation of the mechanism of national economic systems competitive positions strengthening in global, regional and local dimensions» and Ⅰ International Students Scientific Forum "Creative economy in the youth mindset" (Tern., 29-31 March 2018), vol. 2, pp. 64-65 [in Ukrainian].
Is part of: Матеріали Ⅱ Міжнародної науково-практичної конференції „Формування механізму зміцнення конкурентних позицій національних економічних систем у глобальному, регіональному та локальному вимірах“ та Ⅰ Міжнародного студентського наукового форуму „Креативна економіка очима молоді“ (2), 2018
Proceedings of the Ⅱ International Scientific-Practical Conference «Formation of the mechanism of national economic systems competitive positions strengthening in global, regional and local dimensions» and Ⅰ International Students Scientific Forum "Creative economy in the youth mindset" (2), 2018
Conference/Event: Ⅱ Міжнародна науково-практична конференція „Формування механізму зміцнення конкурентних позицій національних економічних систем у глобальному, регіональному та локальному вимірах“ та Ⅰ Міжнародний студентський науковий форум „Креативна економіка очима молоді“
Journal/Collection: Матеріали Ⅱ Міжнародної науково-практичної конференції „Формування механізму зміцнення конкурентних позицій національних економічних систем у глобальному, регіональному та локальному вимірах“ та Ⅰ Міжнародного студентського наукового форуму „Креативна економіка очима молоді“
Volume: 2
Issue Date: 29-Mar-2018
Date of entry: 20-Jun-2018
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
Temporal Coverage: 29-31 березня 2018 року
29-31 March 2018
Number of pages: 2
Page range: 64-65
Start page: 64
End page: 65
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/25665
ISBN: 978-617-7331-55-0
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2018
URL for reference material: http://ftp.jrc.es/EURdoc/JRC62370.pdf
http://unesdoc.unesco.org/images/0017/001791/179121e.pdf
http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001831/183168e.pdf
References (International): 1. Cachia, R., Anusca, F., Ala-Mutka, K. and Punie, Y. (2010) Creative Learning and Innovative Teaching. Final report on the study on creativity and innovation in education in EU members states, Joint Research Centre (JRC), European Commission, Luxembourg (JCR 62370) (http://ftp.jrc.es/EURdoc/JRC62370.pdf)
2. Sterling, S. (2001) Sustainable Education: Revisioning Learning and Change, Schumacher Briefings 6, Green Books Publishers, London
3. UNESCO (2008) Education and the Search for a Sustainable Future, Policy Dialogue 1: ESD and Development Policy, (http://unesdoc.unesco.org/images/0017/001791/179121e.pdf)
4. UNESCO (2009) Trends in Global Higher Education: Tracking an Academic Revolution, (http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001831/183168e.pdf)
Content type: Conference Abstract
Appears in Collections:Ⅱ Міжнародна науково-практична конференція „Формування механізму зміцнення конкурентних позицій національних економічних систем у глобальному, регіональному та локальному вимірах“ (2018)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.