Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5596

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГладьо, Сергій Володимирович-
dc.date.accessioned2015-04-29T20:30:17Z-
dc.date.available2015-04-29T20:30:17Z-
dc.date.issued2015-04-
dc.identifier.citationGlado S. Estimation of influence of burnishing holes on the durability of elements of transport aircraft wing - Manuscript Dissertation is submitted for the scientific degree of Candidate of Sciences (Enginireeng) sciences, in specialty 01.02.04 - "Mechanics of deformabe solids". - Ternopil Ivan Pul'uj National Technical University, Ternopil, 2014.uk
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5596-
dc.description.abstractГладьо С.В. Оцінка впливу дорнування отворів на довговічність елементів крила транспортного літака – рукопис Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 01.02.04 – «Механіка деформівного твердого тіла». – Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, 2014. Дисертацію присвячено виявленню основних закономірностей впливу відносного натягу дорнування (i=1%,2%,3%) та діаметру отвору (d=8 мм,10 мм,12 мм) на циклічну тріщиностійкість пластин із алюмінієвого сплаву Д16чТ і розробці методики прогнозування втомної довговічності силових конструктивних елементів крила транспортного літака. Встановлено, що довговічність пластин до зародження втомної тріщини довжиною 0,25 мм від отвору діаметром 8 мм та 10 мм за натягу дорнування i=1% підвищується у 1,5-3 разів проти недорнованих пластин з отворами. Аналогічна залежність спостерігається для дорнування з натягом i=2%. З подальшим підвищенням натягу дорнування (до i=3%) довговічність до зародження втомної тріщини підвищується у 7-10 разів проти недорнованих пластин з отворами. Обґрунтовані критерії циклічної міцності силових конструктивних елементів із зміцненими функціональними отворами. Основними критеріями для прогнозування довговічності пластин із дорнованими отворами діаметром 8 мм та 10 мм вибрано розмах напружень на циліндричній поверхні отвору ∆σ_yy та розмах напружень на відстані, що дорівнює зоні передруйнування d^* від циліндричній поверхні отвору ∆σ_yy^*. Розроблено конструктивно-технологічні рекомендації для підвищення втомної довговічності силових конструктивних елементів крила транспортного літака. Для отворів діаметром 8 мм, 10 мм та 12 мм оптимальним є натяг дорнування 3%. За рахунок значних пластичних деформацій досягаються високі залишкові напруження стиску на ділянці біля отвору, що значно зменшує напруження розтягу при циклічному навантажуванні.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherТернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюяuk
dc.subjectалюмінієвий сплав Д16чТuk
dc.subjectнатяг дорнуванняuk
dc.subjectтріщиностійкістьuk
dc.subjectмікромеханізми руйнуванняuk
dc.subjectвтомна довговічністьuk
dc.titleОцінка впливу дорнування отворів на довговічність елементів крила транспортного літакаuk
dc.title.alternativeEstimation of influence of burnishing holes on the durability of elements of transport aircraft winguk
dc.typeThesisuk
dc.subject.udc620.16uk
dc.subject.udc539.42uk
dc.subject.udc539.43uk
thesis.degree.departmentСпеціалізована вчена рада Д58.052.01-
thesis.degree.discipline01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла-
thesis.degree.grantorТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя-
thesis.degree.levelкандидатська дисертація-
thesis.degree.nameкандидат технічних наук-
Розташовується у зібраннях:01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.