Por favor use este identificador para citas ou ligazóns a este item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5596

Título: Оцінка впливу дорнування отворів на довговічність елементів крила транспортного літака
Outros títulos: Estimation of influence of burnishing holes on the durability of elements of transport aircraft wing
Authors: Гладьо, Сергій Володимирович
Bibliographic description (Ukraine): Glado S. Estimation of influence of burnishing holes on the durability of elements of transport aircraft wing - Manuscript Dissertation is submitted for the scientific degree of Candidate of Sciences (Enginireeng) sciences, in specialty 01.02.04 - "Mechanics of deformabe solids". - Ternopil Ivan Pul'uj National Technical University, Ternopil, 2014.
Data de edición: Apr-2015
Date of entry: 29-Apr-2015
Editor: Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя
Science degree: кандидат технічних наук
Level thesis: кандидатська дисертація
Code and name of the specialty: 01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла
Defense council: Спеціалізована вчена рада Д58.052.01
Institution defense: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
UDC: 620.16
539.42
539.43
Palabras chave: алюмінієвий сплав Д16чТ
натяг дорнування
тріщиностійкість
мікромеханізми руйнування
втомна довговічність
Resumo: Гладьо С.В. Оцінка впливу дорнування отворів на довговічність елементів крила транспортного літака – рукопис Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 01.02.04 – «Механіка деформівного твердого тіла». – Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, 2014. Дисертацію присвячено виявленню основних закономірностей впливу відносного натягу дорнування (i=1%,2%,3%) та діаметру отвору (d=8 мм,10 мм,12 мм) на циклічну тріщиностійкість пластин із алюмінієвого сплаву Д16чТ і розробці методики прогнозування втомної довговічності силових конструктивних елементів крила транспортного літака. Встановлено, що довговічність пластин до зародження втомної тріщини довжиною 0,25 мм від отвору діаметром 8 мм та 10 мм за натягу дорнування i=1% підвищується у 1,5-3 разів проти недорнованих пластин з отворами. Аналогічна залежність спостерігається для дорнування з натягом i=2%. З подальшим підвищенням натягу дорнування (до i=3%) довговічність до зародження втомної тріщини підвищується у 7-10 разів проти недорнованих пластин з отворами. Обґрунтовані критерії циклічної міцності силових конструктивних елементів із зміцненими функціональними отворами. Основними критеріями для прогнозування довговічності пластин із дорнованими отворами діаметром 8 мм та 10 мм вибрано розмах напружень на циліндричній поверхні отвору ∆σ_yy та розмах напружень на відстані, що дорівнює зоні передруйнування d^* від циліндричній поверхні отвору ∆σ_yy^*. Розроблено конструктивно-технологічні рекомендації для підвищення втомної довговічності силових конструктивних елементів крила транспортного літака. Для отворів діаметром 8 мм, 10 мм та 12 мм оптимальним є натяг дорнування 3%. За рахунок значних пластичних деформацій досягаються високі залишкові напруження стиску на ділянці біля отвору, що значно зменшує напруження розтягу при циклічному навантажуванні.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5596
Content type: Thesis
Aparece nas Coleccións01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла

Arquivos neste item
Arquivo Descrición TamañoFormato 
dis_SergiiGlado.pdf2,38 MBдисертаціяVer/abrir
aref_SergiiGlado.pdf541,57 kBавторефератVer/abrir
dis_SergiiGlado.djvu3,09 MBDjVuVer/abrir
dis_SergiiGlado__COVER.png100,71 kBimage/pngVer/abrir
aref_SergiiGlado.djvu273,72 kBDjVuVer/abrir
vidg_1op_SergiiGlado.pdf134,66 kBAdobe PDFVer/abrir
vidg_2op_SergiiGlado.pdf345,59 kBAdobe PDFVer/abrir


Todos os documentos en Dspace estan protexidos por copyright, con todos os dereitos reservados