Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5249

Назва: Глобалізаційні тенденції розвитку міжнародного туризму
Інші назви: Tendencies of globalization of development of international tourism
Автори: Кучеренко, Ксенія
Kucherenko, Kseniya
Бібліографічний опис: К.Кучеренко. Глобалізаційні тенденції розвитку міжнародного туризму / К.Кучеренко // Галицький економічний вісник. — 2013. — №4(43). — с.21-27 - (економіка та управління національним господарством)
Дата публікації: 2013
Дата внесення: 15-гру-2014
Видавництво: Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя
Місце видання, проведення: Тернопіль, Україна
УДК: 339.9.01
Теми: глобалізація
світова економіка
економічна інтеграція
глобальна економіка
міжнародний туризм
туристична індустрія
globalization
world economy
economic integration
global economy
international tourism
tourist industry
Короткий огляд (реферат): Проаналізовано сучасні тенденції розвитку міжнародного туризму як провідного сегмента світового ринку, однієї із найважливіших складових процесу глобалізації. Визначено передумови глобалізації світового туристичного ринку, окреслено перспективи розвитку системи міжнародного туризму в сучасних умовах. Зміст міжнародного туризму як економічної категорії представлено як функціональну спрямованість його впливу на формування сучасної глобальної економічної системи, що проявляється в єдності його функцій.
In the article modern progress of international tourism trends are analysed as a leading world market segment, one of major constituents of process of globalization. Pre-conditions of globalization of world tourist market are certain, the prospects of development of the system of international tourism are outlined in modern terms. The table of contents of international tourism as an economic category is presented as a functional orientation of his influence on forming of the modern global economic system that shows up in unity of his functions. Passing of international tourism to the global stage of the development was caused by the specific of the market state of affairs of the concrete historical stage, aspiring of large tourist companies to minimization of prime price of tourist package and increase of guarantees of grant of the announced tourist services of the proper quality; and also by the height of investment attractiveness of tourist business as a result of mass character of international tourism and increase of effect of scale in him. Global international tourism certainly as the socio-economic phenomenon that depends already not on domestic, but from external factors, maintenance and quantity of that determined by a global world concord the members of that are related to each other in all spheres of public life, including an economy, policy, ideology, culture, social sphere, ecology, safety. By the basic components of globalization of international tourism following: expansion of international economic connections in a tourist production, increase of internationalization of factors of tourist production, distribution of multinationals corporations in tourist business.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5249
Власник авторського права: © „Галицький економічний вісник“
Статус публікації : Опубліковано раніше
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2013, № 4 (43)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.