Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/15795

Назва: Змащування ланцюгових передач
Інші назви: Lubrication of rolling chains
Автори: Дзюба, Василь Іванович
Dzyuba, V.
Приналежність: Тернопільський державний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль
Бібліографічний опис: Дзюба В. І. Змащування ланцюгових передач / Василь Іванович Дзюба // Вісник ТДТУ, — Т. : ТДТУ, 1999 — Том 4. — № 3. — С. 139-148. — (Машинобудування. Механіка).
Bibliographic description: Dzyuba V. (1999) Zmashchuvannia lantsiuhovikh peredach [Lubrication of rolling chains]. Bulletin of TSTU (Tern.), vol. 4, no 3, pp. 139-148 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Вісник Тернопільського державного технічного університету
Bulletin of Ternopil State Technical University
Журнал/збірник: Вісник Тернопільського державного технічного університету
Випуск/№ : 3
Том: 4
Дата публікації: 31-сер-1999
Видавництво: ТДТУ
TSTU
Місце видання, проведення: Україна, Тернопіль
Ukraine, Ternopil
УДК: 621.855
621.89
Діапазон сторінок: 139-148
Початкова сторінка: 139
Кінцева сторінка: 148
Короткий огляд (реферат): Нормальні умови роботи ланцюгової передачі, її довговічність і коефіцієнт корисної дії в значній мірі визначаються організацією раціонального процесу змащування рухомих контактуючих поверхонь конструктивних елементів передачі. Подання ланцюгової передачі у вигляді систем на декількох конструктивно-технологічних рівнях та математичний опис структурних моделей дозволяє встановити зони змащування та резервування мастила (зони поповнення мастильним матеріалом) і дати їм повну характеристику. Визначення фізико-механічних, геометричних, кінематичних параметрів передачі та її конструктивних елементів вказує на напіврідинний режим мащення пар тертя. Такий режим мащення потребує виваженості у виборі способу змащування в силу значного впливу процесу змащування на надійність роботи ланцюгової передачі. Пропонується застосовувати мастильні пристосування, які реалізують аерозольне змащування; при цьому вказується необхідність забезпечення екології оточуючого середовища. Організація раціонального процесу мащення не виключає пошуку нових технічних рішень в межах існуючих передач та розробки нових конструкцій ланцюгових передач з умови вирівнювання режиму роботи всіх пар тертя як єдиної трибологічної системи.
Normal working conditions of chain-drive, it's longevity and coefficient of effective action is considerably determined by the rational lubrication process organization of moving contacting surfaces of the transmission constructive elements.Tke presentation of chain-drive as sysstems on different costructivetecknological levels and mathematical description of strucirural models give opportunity to depict lubrication and oil reserving zones (the zones of oil refilling) and to make it 's whole characteristics. The definition of physical-mechanical, geometrical kinematic parameters of the drive and it 's constructive elements points to semifluid lubrication regime of friction pairs. Such regime needs deliberation in the choice of lubrication method because of considerable influence on the work- reliability of chain-drive. It is proposed to use lubrication equipment which realize aerosol lubrication; it 's denoted that environmental ecology should be kept. The rationallubrication process organization does not exclude the search for new technical decisions in ike bounds of existing drives and design of new drives granting the regime of work alignment of alt friction pairs as one tribological system.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/15795
Власник авторського права: © "Вісник Тернопільського державного технічного університету", 1999
Перелік літератури: 1. Зубчежко LI, Дубиняк С.А., Рибаж В.Є. Кінематика і динаміка ланцюгових передач. - Львів: ЛДУ, 1972. - 124 с.
2. Глущенко И.П, Петрик А.А. Цепные передачи. - К: Техніка, 1973. - 104 с.
3. Готовцев А. А., Котенож И.ІХ Проектирование цепных передач. - М.: Машгис, 1982. - 336 с.
4. Чихос X. Системний анализ в трибонике. - М.: Мир, 1982. - 353 с,
5. Попов B.Л., Сидоров В. Л., Кононов В. А. О возможностях автоматизации смазки шарниров тягавьгх цепей машин непрерывного транспорта / В сб.: Цепные передачи и приводы. - Краснодар: КПИ, 1983. - С.66-71
6. Jerabek К.. Tribologicke procesy v kloubech retezu / ZStrojirenstvi. - 1987. - V.37. - N 6/7. - P.367-369
7. Роликовые передачи общемашиностроительного применения: Расчет нагрузочной способности. - Москва-Краснодар:ВНИИНИ, 1990. - 51 с.
8. Патент України UA 10872 A F 16 G 13/02. Приводний відкритошарнірний ланцюг / Кривий П.Д., Горлій €.1., Рурак В.М., Хлопецький Я.Є- № 94062565; Задал. 24.06,94. Бюл. № 4. - 4 с.
References: 1. Zubchezhko LI, Dubyniak S.A., Rybazh V.Ye. Kinematyka i dynamika lantsiuhovykh peredach, Lviv: LDU, 1972, 124 p.
2. Hlushchenko I.P, Petrik A.A. Tsepnye peredachi, K: Tekhnika, 1973, 104 p.
3. Hotovtsev A. A., Kotenozh I.IKh Proektirovanie tsepnykh peredach, M., Mashhis, 1982, 336 p.
4. Chikhos X. Sistemnii analiz v tribonike, M., Mir, 1982, 353 s,
5. Popov B.L., Sidorov V. L., Kononov V. A. O vozmozhnostiakh avtomatizatsii smazki sharnirov tiahavhkh tsepei mashin nepreryvnoho transporta, V sb., Tsepnye peredachi i privody, Krasnodar: KPI, 1983, P.66-71
6. Jerabek K.. Tribologicke procesy v kloubech retezu, ZStrojirenstvi, 1987, V.37, N 6/7, P.367-369
7. Rolikovye peredachi obshchemashinostroitelnoho primeneniia: Raschet nahruzochnoi sposobnosti, Moskva-Krasnodar:VNIINI, 1990, 51 p.
8. Patent Ukrainy UA 10872 A F 16 G 13/02. Pryvodnyi vidkrytosharnirnyi lantsiuh, Kryvyi P.D., Horlii €.1., Rurak V.M., Khlopetskyi Ya.Ye- No 94062565; Zadal. 24.06,94. Bull. No 4, 4 p.
Тип вмісту : Article
Розташовується у зібраннях:Вісник ТДТУ, 1999, том 4, число 3



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.