Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42080
Назва: Вплив акцентуації характеру на переживання стану самотності студентів
Інші назви: The influence of character accentuation on students' experience of loneliness
Автори: Моначин, Марина Миколаївна
Monachyn, Maryna
Бібліографічний опис: Моначин М. М. Вплив акцентуації характеру на переживання стану самотності студентів : кваліфікаційна робота на здобуття освітньоїго ступеня бакалавра за спеціальністю "053 - психологія". Тернопіль : ТНТУ, 2023. 70 с.
Дата публікації: 5-лип-2023
Дата внесення: 5-лип-2023
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Науковий керівник: Вишньовський, Василь Володимирович
УДК: 159.9
Теми: 053 психологія
дослідження впливу акцентуації характеру на переживання стану самотності
study of the influence of character accentuation on the experience of loneliness
Короткий огляд (реферат): Моначин М.М Вплив акцентуації характеру на переживання стану самотності студентів Кваліфікаційна робота зі спец. 053 «Психологія». – ТНТУ ім. Івана Пулюя, факультет Економіки та менеджменту . - Тернопіль 2023. – 70 с., список джерел з 45 найменувань. Дипломна робота присвячена дослідженню акцентуацій характеру на переживання стану самотності студентів В досліджені використані методики: «Тест опитувальний акцентуацій характеру Леонгарда-Шмішека», «Діагностика суб‘єктивного відчуття самотності» Д. Рассела і М. Фергюссона, «Самотність» С.Г. Корчагіної
Monachyn M.M. The influence of character accentuation on students' experience of loneliness Qualification work with special. 053 "Psychology". - TNTU named after Ivan Pulyuy, faculty Economics and management. - Ternopil 2023. – 70 p., a list of sources with 45 names. The thesis is devoted to the study of character accentuations on experiences state of loneliness of students The methods used in the study were: "Interviewing test of character accentuations Leongard-Smishek", "Diagnostics of the subjective feeling of loneliness" by D. Russell and M. Fergusson, "Loneliness" by S.G. Korchagina
Опис: Акцентуація характеру – це підвищена виразність деяких окремих рис характеру, які набувають переважаючого значення в поведінці особистості. Вона характеризується певною нерівномірністю розвитку різних сторін характеру, при якій деякі риси стають особливо яскравими та впливають на всебічний розвиток особистості. Специфіка акцентуацій характеру полягає в тому, що вона виявляється у формуванні типових для кожної акцентуації рис поведінки та сприйняття світу. Існує кілька видів акцентуацій характеру, таких як гіпертимний, дистимний, циклотимний, шизотимний, епілептоїдний та інші. Кожен з цих типів має свою специфіку і проявляється у відповідних рисах особистості. Акцентуація характеру може впливати на поведінку особистості, формування її ставлення до себе та інших, а також на її взаємодію з оточуючими людьми. Вона не є патологічним станом, але може стати фактором, який сприяє розвитку психологічних проблем, особливо в стресових ситуаціях. Важливо розрізняти акцентуацію характеру від патологічних станів, таких як психічні розлади або особистісні порушення. Акцентуація характеру не є патологією, а лише вираженням певні особливості характеру. Однак, якщо акцентуація стає надмірною та перешкоджає адаптації особистості до оточуючого середовища, можуть виникати проблеми, які вимагають уваги та допомоги фахівців. Підводячи підсумки нашого експериментального дослідження потрібно зазначити, що за отриманими результатами найбільше схильні до переживання стану самотності студенти з дистимним типом акцентуацій характеру з показниками високий рівень 8,82% та середній рівень 8,82%. На другому місці – з афективним типом акцентуацій характеру з показниками високий рівень 8,82% та середній рівень 5,88%. Тоді як найменше схильні до переживання стану самотності студенти з гіпертимним типом акцентуацій характеру з показниками низький рівень 8,82% та середній рівень 8,82%. На другому місці – з демонстративним типом акцентуацій характеру з показником низький рівень 8,82%. Важливо пам’ятати, що самотність – це поширена проблема, і багато студентів з нею зіткнулися. Пошук способів зустрічі з новими людьми, активна участь у студентському житті та збереження зв’язку зі старими знайомими можуть допомогти зменшити відчуття самотності і покращити ваше студентське життя та набуття нового досвіду. Стан самотності може бути викликаний різними факторами і має різні прояви для кожної людини. Психокорекційна програма для подолання самотності може бути спрямована на розвиток соціальних навичок, самосвідомості та психологічного благополуччя. Важливо зазначити, що психокорекційна програма повинна бути індивідуалізованою і враховувати конкретні потреби і обставини кожної людини. Рекомендується звернутися до кваліфікованого фахівця з психології або психотерапевта для отримання особистої допомоги та підтримки.
Зміст: ВСТУП 4 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ВПЛИВУ АКЦЕНТУАЦІЙ ХАРАКТЕРУ НА ПЕРЕЖИВАННЯ СТАНУ САМОТНОСТІ МОЛОДІ СТУДЕНТСЬКОГО ВІКУ 8 1.1. Розкриття поняття характер та характеристика специфіки акцентуацій характеру 8 1.2. Підходи до вивчення самотності в психолого-педагогічній науці 20 1.3. Особливості переживання стану самотності у студентів 26 Висновок до розділу І 30 РОЗДІЛ ІІ. ДОСЛІДЖЕННЯ ЗВ’ЯЗКУ АКЦЕНТУАЦІЙ ХАРАКТЕРУ З ПЕРЕЖИВАННЯМ СТУДЕНТАМИ СТАНУ САМОТНОСТІ 32 2.1. Вибірка досліджуваних та етапи проведення емпіричного дослідження 32 2.2. Опис та характеристика ключових методик дослідження 33 2.3. Аналіз отриманих емпіричних результатів 36 Висновок до розділу ІI 46 РОЗДІЛ ІІІ. ПСИХОЛОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПОДОЛАННЯ ТА ПРОФІЛАКТИКИ ПЕРЕЖИВАННЯ СТАНУ САМОТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЮ МОЛОДЮ 47 3.1. Психокорекційна програма щодо подолання самотності студентів 47 Висновок до розділу ІІІ 55 РОЗДІЛ ІV. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 56 4.1. Людський фактор у проблемі безпеки у надзвичайних ситуаціях 56 4.2. Процес горіння та причини виникнення пожеж 60 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 64 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 66 ДОДАТКИ
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42080
Власник авторського права: © Моначин Марина Миколаївна
Перелік літератури: 1. Айвазян Л. Ю. Особливості самотності як загальнопсихологічного феномену: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07. К., 2015. 18 с.
2. Айвазян Л. Ю. Роль суб’єктивного відчуття самотності у формуванні самовідношення особистості. Проблеми емпіричних досліджень у психології: зб. тез V Міжнар. наук.-практ. конф. Київ : Гнозис, 2012. С. 11–12.
3. Бастракова А. С. Вплив стилю батьківського виховання на розвиток особистісного потенціалу підлітків: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07. Київ, 2017. 20 с.
4. Башманівська Я. В. Самотність людини в умовах глобалізації : автореф. дис. ... канд. філос. наук. Житомир, 2015. 17 с.
5. Бедан В. Б. Життєстійкість як один з чинників схильності особистості до переживання самотності. Вісник Одеського університету. Серія Психологія. Одеса, 2018. Т. 23, № 2 (48). С. 23 – 32.
6. Бедан В. Б. Індивідуально-типологічні особливості схильності особистості до переживання самотності : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01. Одеса, 2018. 21 с.
7. Бедан В. Б. Психологічні характеристики осіб схильних до переживання самотності різного типу. Теоретичні і прикладні проблеми психології. Сєвєродонецьк, 2018. № 2 (46). С. 30 – 41.
8. Вайт Т. Как мыслят подростки: новые идеи. Київ : Інтерсервіс, 2018. 176 с.
9. Варава Л. А. Форма роботи з особами, що переживають відчуття самотності. Сучасні проблеми екологічної психології : матеріали IV Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 15-16 травня 2008 р. Київ, 2008. С. 7–10.
10. Власова О. І., Марушкевич А. А. Основи психології та педагогіки : підручник. 2-ге вид., перероб. Київ : Знання, 2011. 333 с.
11. Войтко В. В. Виявлення та профіліктика суїцидальних тенденцій неповнолітніх. Науково-методичний журнал «Шкільному психологу усе для роботи». 2018. №7. С. 9–31.
12. Гордєєва К. С. Самотність серед молоді як одна з найактуальніших соціально-психологічних проблем. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Сер. : Педагогічні науки. 2016. Вип. 31. С. 174 – 182.
13. Грановська О. Я. Переживання самотності особистістю в подружньому житті: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01. Київ : 2012. – 24 с.
14. Грись А. М., Голубнюк В. О. Психологічні чинники соціальної дезадаптації підлітків. Актуальні проблеми психології: зб. наук.праць Інту психології Г.С. Костюка НАПН України. 2016, Т. ХІ: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Вип. 14. С. 14 – 26.
15. Гриценко В. А. Психолого-педагогічні моделі подолання стану самотності студентів Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка : зб. наук. пр. [гол. ред. М. О. Носко]. – Чернігів : ЧНПУ, 2012. Вип. 104. С. 84– 86.
16. Дячок О. В. Вплив задоволеності життям на переживання самотності у підлітковому віці. Психологія і педагогіка: актуальні питання: зб. тез наукових робіт учасників Міжнародної науково-практичної конференції. Харків: Східноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень», 2020. С. 124 – 128.
17. Дячок О. В. Психологічні особливості переживання самотності підлітками, які навчаються у різних загальноосвітніх навчальних закладах. Проблеми особистості в сучасній науці: результати та перспективи дослідження: Матеріали XХ Міжнародної конференції молодих науковців. За ред. І. В. Данилюка, С. Ю. Пащенко. Київ : Логос, 2018. С. 96 – 99.
18. Дячок О. В. Соціально-психологічний тренінг для підлітків, спрямований на профілактику та подолання негативних проявів переживання самотності. International Journal of Innovative Technologies in Social Science. Warsaw, 2020. № 6 (27). C. 23 – 31.
19. Енциклопедія освіти / гол. ред.. В. Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
20. Кандиба М. О. Психологічні аспекти відношення жінок до самотності та її вплив на особистість. Актуальні проблемі практичної психології: збірник наук. праць. Херсон, ПП Вишемирський В. С., 2012. С. 225–228.
21. Кирпенко Т. М., Бохонкова Ю. О. Механізми психологічного самозахисту підлітків: монографія. Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2017. 176 с.
22. Кові С. Р. 12 важелів успіху. Львів : Видавництво Старого Лева, 2017. 208 с.
23. Кові С. Р. Восьма звичка. Від ефективності до величі. Харків : Клуб сімейного дозвілля, 2017. 496 с
24. Кочарян О. С., Лисеная А. М. Психология переживания : учеб. пособ. Харьков : ХНУ имени В. Н. Каразина, 2011. 240 с.
25. Лашук В. Г. Дослідження особливостей переживання самотності в юнацькому віці за допомогою методу фокус-груп. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту псхології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. С.Д. Максименка. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. Т. 7, № 20 (1). С. 237-241.
26. Леонгард К. Акцентуйовані особистості. Київ, 1981. 79 с.
27. Льовочкіна О. В. Переживання самотності підлітками та його вплив на якість життя. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Ін-ту психології Г.С. Костюка НАПН України / За ред.С. Д. Максименка. Житомир, 2016. Т.VII :Екологічна психологія. Вип. 41. С. 211–219.
28. Льовочкіна О. В. Переживання самотності у підлітковому віці. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка / За ред. Л. Ф. Бурлачука. Київ, 2015. № 1 (3). С. 78–81.
29. Льовочкіна О. В. Психологічні чинники самотності у підлітковому віці. International Journal of Education & Development. За ред. О. І. Власової. 2016. Вип. 1. C. 119–127.
30. Мак-Дауэлл Дж., Б. Хостэтлер Как помочь молодёжи : всеобщее руководство по консультированию подростков [для молодежных лидеров, пасторов и родителей] Львов : Нова Надія, 2004. 539 с.
31. Максименко С. Д., Максименко К. С., Ірхін Ю. Б. Системність психіки людини і психології навчання. Проблеми сучасної психології. Кам’янець-Подільський, 2020. Вип. 50. С. 146 – 166.
32. Миронець М. Г. Психологічні особливості переживання самотності в підлітковому віці. Наука і освіта. 2013. № 1-2. С. 66–68.
33. Мілютіна К. Л. Дослідження процесу інформальної соціалізації у різновидових групах. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка / За ред. Л. Ф. Бурлачука. К., 2018. № 1 (8). С. 45–49.
34. Мовчан М. М. Самотність як феномен буття особистості: монографія. Полтава: РВВ ПУСКУ, 2009. 265 с.
35. Моргун В. Ф., Тітов І. Г. Основи психологічної діагностики. Київ : Видавничий дім «Слово», 2012. 464 с.
36. Олейник Н. О. Особливості організації структури переживання самотності у досліджуваних з різним рівнем самотності. Науковий вісник Херсонського державного університету. Психологічні науки. Т.1. №1. С. 94 – 99.
37. Павелків В. Р. Психогенеза підліткових субкультур : монографія. Київ : Вид-во «Центр учбової літератури», 2018. 280 с.
38. Пагава О. В. Гносеологічні витоки та сучасний стан проблеми самотності в психології. Теоретичні і прикладні проблеми психології. Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2011. № 2 (26). С. 82-90.
39. Панок В. Г. Мережева самотність і суїцидальні тенденції підлітків. Небезпечні квести для дітей : профілактика залучення. Київ: ТОВ «Агенство Україна», 2017. С. 9-23
40. Радчук В. М. Аналіз теоретичних підходів щодо вивчення феномену самотності. Материалы научно-практической конференции «Европейская наука ХХІ века – 2009». 2009. Вып. 14. URL:http://www.rusnauka.com/14_ENXXI_2009/Psihologia/46166.doc.ht m.(дата звернення 15.05.2023).
41. Саннікова О. П., Бедан В. Б., Гусак Л. Є. Презентація інструменту оцінки схильності особистості до переживання самотності. Наука і освіта. 2018. № 5–6. С. 5 – 11.
42. Франкл В. Людина в пошуках справжнього сенсу : психолог у концтаборі. Харків : Клуб Сімейного Дозвілля, 2016. 160 с.
43. Хамітов H. В. Самотність як феномен людського буття : автореф. дис. ... д-ра філос. наук. 09.00.04. Київ, 1998. 34 с
44. Чайковська О.М. Психологія підліткової конфліктності: навч. посібник. Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори – 2016», 2016. 126 с.
45. Швалб Ю. М. Психологічні механізми соціалізації особистості в онтогенезі : монографія. Харків, 2020. 214 с.
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — Психологія (бакалаври)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора