Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42079
Назва: Психологічний вплив прокрастинації в умовах війни на навчання студентів ЗВО
Інші назви: Psychological impact of procrastination in the minds of the war on the education of students in the pledge of higher educationycho-correctional work of intellectual disorders of junior schoolchildren
Автори: Стефанишин, Віта Андріївна
Vyshnovskyi, Vasyl Volodymyrovych
Бібліографічний опис: Стефанишин В. А. Психологічний вплив прокрастинації в умовах війни на навчання студентів ЗВО : кваліфікаційна робота на здобуття освітньоїго ступеня бакалавра за спеціальністю "053 - психологія". Тернопіль : ТНТУ, 2023. 64 с.
Дата публікації: 5-лип-2023
Дата внесення: 5-лип-2023
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Науковий керівник: Вишньовський, Василь Володимирович
УДК: 159.9
Теми: 053 психологія
освітня діяльність
навчання
прокрастинація
студентський вік
війна
illumination of diyalnist
education
procrastination
student life
war
Короткий огляд (реферат): В кваліфікаційній роботі проаналізовано різноманітне тлумачення поняття прокрастинація, виділено можливі чинники даного поняття у студентів в процесі навчання в ЗВО та в умовах війни, експериментально доведено, існування взаємозв’язку прокрастинації студентів навчального закладу з особливостями академічної мотивації в умовах війни. На основі отриманих результатів експериментального дослідження розроблено та запропоновано практичні рекомендації студентам психологічного профілю щодо подолання прокрастинації. Академічна прокрастинаційна поведінка студентів також проявляється у вигляді таких завдань, як підготовка до іспитів, рутинна домашня робота і особливо письмові завдання. Важливо розуміти, що високий рівень самоорганізації та дисципліни, якого вимагають від студентів вищі навчальні заклади, має вирішальне значення для того, щоб вони вчасно виконували завдання, поставлені в навчальній діяльності, і мали достатньо часу для особистого життя. Хоча студенти усвідомлюють важливість поставленого завдання, вони схильні відволікатися на другорядні справи заради короткочасного задоволення. Ця тенденція призводить до організованої прокрастинації і знижує якість знань. Необхідно навчитися навичкам об’єктивної самооцінки, щоб мати можливість точно оцінювати власні здібності та сильні сторони. Так студенти зможуть краще зрозуміти себе та уникнути перевантаження і розчарування, викликаних неможливістю довести до досконалості свої завдання. Потрібно використовувати техніки тайм-менеджменту, щоб раціонально розподіляти час і робоче навантаження. Ця практика дозволить вам ефективніше використовувати свій час, зменшити прокрастинацію та вчасно виконувати важливі завдання. Ми вважаємо, що ефективне подолання прокрастинації потребує не лише активної психолого-педагогічної підтримки, але й залучення та зацікавленості самих студентів у подоланні цієї тенденції. Таким чином, ключові зміни в поведінці прокрастинаторів мають бути спрямовані на: - підвищення рівня автоматизації виробничої діяльності шляхом створення несприятливих умов для виникнення деструктивної прокрастинаційної поведінки - розвиток навичок оптимізації тайм-менеджменту та цілепокладання
In the qualification work, it was analyzed the different misunderstandings of the understanding of procrastination, it was seen that the officials of this understanding among students in the process of training in the ZVO and in the minds of war were experimentally brought, and the basis for the interrelationship of procrastination of students in the initial pledge with the peculiarities of academic motivation in the minds of war. On the basis of taking the results of the experimental study, it was divided and proposed practical recommendations for students of a psychological profile on how to improve procrastination. The academic procrastination behavior of students is also manifested in looking at such jobs, like preparation for drinking, routine homework and especially writing jobs. It is important to understand that the high level of self-organization of that discipline, which is important for students in their primary duty, may be more important for the fact that the stench of the hourly beat the task, put in the primary duty, and a little enough time for a special life. Wanting students to see the importance of the assigned task, they stink smartly on other rows for the sake of a short-hour satisfaction. Tsya tendency to lead to organized procrastination and lowering the quality of knowledge. It is necessary for the beginners to learn objective self-assessment, so that the mother can accurately assess the power of strengths and strengths. So students can better understand for themselves that they are overwhelmed and disappointed, forcing them to be unable to complete their assignments. It is necessary to master the techniques of time management in order to rationally spread out the hour and work effort. This practice will allow you to efficiently win your hour, change procrastination and watch important tasks every hour. However, it is important that an effective adjustment of procrastination will require not only an active psychological and pedagogical support, but also an education and awareness of the students themselves in the development of the trend. Thus, the key changes in the behavior of procrastinators may be directed to: - increasing the level of automation of virobnic activity by means of the creation of unfriendly minds to blame the destructive procrastination behavior - development of skills in optimization of time management and purpose.
Опис: Теоретичний аналіз наукової літератури показав, що явище прокрастинації найбільш поширене серед людей у студентські роки. Також було виявлено, що досі не існує узгодженого тлумачення поняття прокрастинації. Існують різні визначення прокрастинації, такі як механізми психологічного захисту, як результат дитячої травми або проблем у процесі виховання власне (психодинамічний підхід), як механізм саме уникнення неприємних для індивіда стимулів (поведінковий підхід), нездатність приймати самостійні рішення, ірраціональне мислення, низька самооцінка (когнітивний підхід), передбачення того, що діяльність вимагатиме певної кількості часу і, зрештою, вибір тієї діяльності, яка принесе найбільшу користь для себе (темпоральна теорія). При дослідженні причин виникнення цього явища у студентів було виявлено, що найбільш поширеними детермінантами власне є перфекціонізм, страх невдачі, також страх успіху, погана саморегуляція, опір зовнішньому контролю, цілепокладання, погана перцептивно-смислова організація часу та певний дискомфорт від виконання конкретних завдань. Тому ця кваліфікаційна робота розкриває особливості та наслідки цього явища, яке проявляється у студентів на емоційному, також когнітивному та поведінковому рівнях, негативно впливає на їх особистість та психологічне благополуччя, негативно позначається на успішності їх навчальної діяльності та саме ефективності професійної підготовки. Для проведення власне емпіричного дослідження впливу прокрастинації саме на навчальну діяльність студентів університету було обрано діагностичний інструментарій. А саме: тест «Шкала загальної прокрастинації» запропонована (К. Лей, адаптований Т. Юдеєвою) – для визначення ступеня прокрастинації, опитувальник «Самоорганізація» (адаптований Ю. Мандриковою) – для визначення рівня власне самоорганізації, опитувальник «Шкала навчальної мотивації» (адаптований Т. Гордєєвою, О. Сичовим, Є. Осіним) – для діагностування вираженості типів навчальної мотивації. Результати емпіричного дослідження були проаналізовані та інтерпретовані, згідно з якими більшість учасників характеризуються середнім рівнем прокрастинації та епізодичною прокрастинацією і прокрастинаційною поведінкою. Водночас багато студентів схильні поєднувати сплановане, послідовне та структуроване використання часу зі спонтанністю та гнучкістю, але значна частина має низьку наполегливість, що свідчить про те, що їм важко докладати спонтанних зусиль для логічного завершення завдань. Водночас студенти здебільшого керуються внутрішньою мотивацією до розуміння предмета у зв’язку з досвідом, який їх цікавить. Математична обробка даних виявила сильні зворотні кореляційні зв’язки саме між прокрастинацією та систематичністю, прокрастинацією та цілеспрямованістю, а також між прокрастинацією та власне мотивацією досягнення і прокрастинацією та мотивацією до особистісного зростання. Згідно з результатами, ступінь прокрастинації власне має сильний зв’язок саме з показниками, що характеризують власне індивідуальні особливості навчальної діяльності. Надано практичні рекомендації студентам університету щодо подолання прокрастинації. Представлено низку ефективних рекомендацій, спрямованих на розвиток навичок самоорганізації, раціональний розподіл часу та особистих ресурсів, постановку реалістичних цілей з чітким власне розумінням кінцевої мети та саме зниження рівня прокрастинації.
Зміст: ВСТУП 5 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ВПЛИВУ ПРОКРАСТИНАЦІЇ НА НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ЗВО В УМОВАХ ВІЙНИ 9 1.1. Теоретичний аналіз феномену прокрастинації 9 1.2. Психологічні чинники виникнення прокрастинації у студентів ЗВО в умовах війни 15 1.3. Психологічні особливості прояву феномену прокрастинації в умовах війни у студентів ЗВО 19 Висновок до розділу І 22 РОЗДІЛ ІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ВИВЧЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВПЛИВУ ПРОКРАСТИНАЦІЇ НА НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ЗВО В УМОВАХ ВІЙНИ 23 2.1. Характеристика вибірки учасників експерименту та етапів експериментального дослідження 23 2.2. Характеристика основних методик дослідження 24 2.3. Аналіз отриманих результатів 27 Висновок до розділу ІI 35 РОЗДІЛ ІІІ. ПСИХОЛОГІЧНІ ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ СТУДЕНТАМ ПСИХОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ ЩОДО ПОДОЛАННЯ ЯВИЩА ПРОКРАСТИНАЦІЇ 37 3.1. Загальні рекомендації щодо подолання прокрастинації 37 3.2. Методичні рекомендації щодо організації академічного середовища для зменшення проявів прокрастинації у студентів 39 Висновок до розділу ІІІ 49 РОЗДІЛ ІV. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 50 4.1. Безпека життєдіяльності - важливий чинник сталого людського розвитку 50 4.2. Соціально-економічне значення охорони праці 53 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 58 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 60 ДОДАТКИ
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42079
Власник авторського права: © Стефанишин Віта Андріївна
Перелік літератури: 1. Cоболєва С. Академічна прокрастинація як психолого-педагогічна проблема. Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Педагогіка. Психологія. Філософія. 2014. Вип.34. С. 190-197. URL: //nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_34_26 (дата звернення 17.05.2023).
2. Базика Є. Л. Стан прокрастинації як чинник, який пригнічує формування успішної особистості студента: результати дослідження. Практична психологія та соціальна робота. №5. 2014. С. 23-30.
3. Бовуар С. де. Друга стать. Київ: Основи, 1995. С. 5-15. 392 с
4. Богачевська-Хом’як М. Націоналізм та фемінізм – одна монета спільного вжитку. Гендерні студії: спец. випуск Незалежного культурологічного часопису «Ї». Львів, 2000. № 17. С. 5–13.
5. Боришевський М.Й. Національна самосвідомість у громадянському становленні особистості. Київ: Беркут, 2000. С. 63-67.
6. Бурка Дж. Б., Юен Л. М. Прокрастинація. Чому ви даєтеся до неї та що можна зробити з цим вже сьогодні. Львів: Видавництво Старого Лева, 2019. 400 с.
7. Вайда Т. С. Прокрастинація як компонент поведінки працівників ОВС та її профілактика під час професійної підготовки курсантів у ВНЗ МВС України. Юридичний бюлетень. 2016. Вип. 2. С. 197-211. URL: http://nbu v .go v .ua/UJRN/ub_2016_2_22 (дата звернення 23.05.2023)
8. Васютинський В. Психологічні виміри спільноти: монографія. Київ: Золоті ворота, 2010. 120 с.
9. Вейнінгер О. Стать і характер. Принципове дослідження. Харків: Фоліо, 2016. С. 3-13. 480 с.
10. Вілкова О. Ю. Конструктивні та деструктивні вияви гендерних стереотипів Український соціум. 2004. № 3. C. 28–33.
11. Гапон Н. Ґендер. Ідентичність. Суб’єктивність: філософські дискусії другої половини ХХ сторіччя. Монографія. Львів: Видавн. центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. 378 с.
12. Гапон Н. П. , С. Л. Грабовська, В. А. Гупаловська. Фемінність, маскулінність як метафори психотерапевтичних дискурсів. Львів : ЛНУ імені І. Франка, 2015. Львів : ЛНУ імені І. Франка, 2015. с. 122-142.
13. Гапон Н. П. Ґендерні аспекти ліотарівської наративної програми: сучасна жінка у розповідях. Вісник Львівського університету. Серія: Філософські науки. 2017. Вип. 19. с. 56-62.
14. Гапон Н.П. Мовлення та комунікація у руслі постструктуралістських досліджень ґендеру. Вісник Львівського університету. Серія: Психологія. 2018. Вип. 2. с. 3-9.
15. Гендерні ресурси українських мас-медів: ціна і якість. Київ: К.І.С., 2004. 76 с.
16. Глосарій основних гендерних понять [Електронний реcурс]. – Режим доступу : http://cpk.org.ua/files/gender_glosariy_ponnat.pdf
17. Говорун Т.В., Кікінежді М. Гендерна психологія: навч. Посібник. Київ: Вид. центр «Академія», 2004. 308 с.
18. Ґендерний паритет в умовах розбудови сучасного українського суспільства. Київ: Український інститут соціальних досліджень, 2002.
19. Дворник М.С. Соціально-психологічні практики відтермінування в конструюванні особистістю власного майбутнього : дис. … канд. психол. наук : 19.00.05. Київ, 2014. 200 с.
20. Дубініна К.В. Прокрастинація як проблема психології особистості студента. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12: Психологічні науки. 2018. Вип. 7(52). С. 172-180.
21. Дяченко В.А, Мунасипова-Мотяш І.А, Дубініна Д.Е. Наукова стаття : Задоволеність життям та рівень психологічного благополуччя сучасної молоді, 2019; С. 120-129
22. Естес К. П. Жінки, що біжать з вовками. Жіночий архетип у міфах та легендах Київ : Yakaboo Publishing, 2019. С. 104-113.
23. Журавльова О. В. Психологія прокрастинації особистості студента. Дис..доктора психол. наук. 19.00.07. Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Луцьк, 2020. 465 с.
24. Засєкіна Л. В. Структурно-функціональна організація інтелекту. Острог : Вид-во Національного університету «Острозька академія», 2005. 370 с.
25. Іванух В. А. Психологічні чинники прокрастинації. Психологічні проблеми сучасності: тези Х науково-практичної конференції студентів та молодих вчених (11-12 квітня). Львів, 2013. С. 24-26.
26. Кауфман М., Кіммель М. Чоловіки про фемінізм. Київ : Книголав, 2019. С. 208-212.
27. Кіммел М. Ґендероване суспільство. Київ: Сфера, 2003. С. 150-162.
28. Колесов О.С., Вацьківська А.В. Таим-менеджмент – управління часом. Збірник наукових праць ВНАУ. Серія: Економічні науки. 2011. № 2(53), том 3. С. 61−70.
29. Колтунович Т. А., Поліщук О.М. Прокрастинація – конфлікт між «важливим» і «приємним». Молодий вчений. 2017. № 5(45). С. 211-218.
30. Кон І. Чоловіки, які змінюються у мінливому світі [Електронний 44 реcурс] Незалежний культурологічний часопис «Ї». Маскулінність та фемінність. 2003. Режим доступу : http://www.ji.lviv.ua/n27texts/kon.htm (дата звернення 10.05.2023).
31. Кравець В.П. Статева соціалізація дітей і підлітків: закономірності та гендерні особливості: монографія. Тернопіль: ТНПУ, 2008. 394 c.
32. Лавриненко Н.В. Ґендерні стереотипи масової свідомості. Українське суспільство. Інформаційно-аналітичні матеріали. Київ: І-нт соціології НАН України, 2000. С. 82-85.
33. Лавриненко Н.В. Жінка: самореалізація в сім»ї і соціумі Київ: ВИПОЛ, 2000. 378 с.
34. Максименко С.Д. Генеза здійснення особистості. Київ: ТОВ «КММ», 2006. 240 с.
35. Москаленко В.В. Соціальна психологія: підручник. Київ: Центр навчальної літератури, 2005. 624 с.
36. Мотрук Т. О., Стеценко Д. В. Прокрастинація як інгібітор розвитку успішної особистості. Актуальні питання сучасної психології: матеріали І всеукр. наук.-практ. конф., м. Суми, 15 трав. 2014 р. Суми, 2014. 388 с.
37. Основи теорії гендеру: юридичні, політологічні, філософські, педагогічні, лінгвістичні та культурологічні засади: монографія. Київ : «Хай-Тек Прес», 2018. 348-350 с.
38. Руднова, Н. А., Игнатова, Е. С., Дериш Ф. В. Прокрастинация как посредник взаимосвязи личностных особенностей и показателей здоровья.
39. Рызова, С. В. Особенности временной перспективы у учащейся молодежи с различным уровнем выраженности прокрастинации и социальнопсихологической адаптации. Вестник психиатрии, неврологии и нейрохирургии. 2018. №3. С. 38–43.
40. Социальные и гуманитарные науки: теория и практика. 2018. №1(2). С. 690–697.
41. Тарнавський Є.В. Психологія сексуальності. Харків: Фоліо, 2018. 151с.
42. Татарінов Є.В. Теоретичні підходи до визначення психологічного змісту феномену прокрастинації. Вісник Національного університету оборони України. Питання психології. 2015. № 3 (46). С. 299-304.
43. Татенко В. Соціальна психологія впливу: монографія. Київ: Міленіум, 2008. 216 с.
44. Титаренко Т.М. Життєві домагання особистості у гендерному контексті. Проблеми загальної та педагогічної психології: зб. наук. праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Т. V. Ч. 6. Київ, 2003. С. 276–281.
45. Ткалич М.Г. Гендерна психологія: навчальний посібник. Київ : Академія, 2016. С. 5- 50; 90-130; 200-240. 256 с. 43
46. Тронь, Т.М. Феномен прокрастинации: причины возникновения. Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования. 2017. №2А. С. 88–95.
47. Україна-Євросоюз у деталях. Гендерна рівність і права дітей. ТОВ «КММ». 2010 с.151.
48. Фройд З. Вступ до психоаналізу. Харків : КСД, 2015. 480 с.
49. Фролова О. Прокрастинація як соціально-психологічне явище URL:: http://business- t erritor y .com.ua/articles/prokrastina t siya-yak-sotsialnopsikhologi c hne yavishche (дата звернення 30.05.2023).
50. Фуко М. Історія сексуальності. Жага пізнання. Харків : ОКО, 2010. 235 с.
51. Черничко Н.О. Прокрастинація як питання психології. Інженерні та освітні технології. 2017. № 4 (20). С.148-153.
52. Шапар В. Б. Психологічний тлумачний словник Шапар. Харків, Прапор, 2004. 640 с.
53. Шемякина О.О. Влияние прокрастинации на уровень стресса у студентов. Психология и право. 2013. № 4. URL: http://psyjournals.ru/psyandl a w/2013/n4/66242.shtm(дата звернення 30.05.2023).
54. Шкала загальної прокартинації К.Лей (адаптація Т. Юдєєвої). В кн.: Карамушка Л. М., Бондарчук О. І., Грубі Т. В. Методики дослідження перфекціонізму, трудоголізму та прокрастинації особистості: методичний посібник. Кам’янець-Подільський : ПП «Аксіома», 2019. 80 с.
55. Щотка О. П. Гендерна психологія: навчальний посібник. Ніжин: ПП Лисенко М.М., 2019. С. 18-38.
56. Юдеева Т. Ю., Гаранян Н. Г., Жукова Д. Н. Апробация опросника студенческой прокрастинации С. Lay. Психологическая диагностика, 2011. №2. С. 84–94
57. Юнґ К.-Ґ. Архетипи і колективне несвідоме. Львів : Астролябія, 2018. 608 с.
58. Яценко Т. С. Проблема психічного вигорання у контексті вирішення завдань практичної психології (за результатами IV Всеукраїнського навчально-методичного семінару «Теоретичні та методичні засади практичної психології» (2-4 травня 2007 р. м. Ялта) / Т. С. Яценко (та ін.). – С. 7–15.
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — Психологія (бакалаври)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора