Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42010

Назва: Analysis of the stress-strain state of the vehicle frame by finite element method
Інші назви: Аналіз напружено-деформівного стану рами транспортного засобу методом скінчених елементів
Автори: Сташків, Микола Ярославович
Підгурський, Іван Миколайович
Підлужний, Олег Миронович
Підгурський, Микола Іванович
Левкович, Михайло Генадійович
Скляров, Руслан Анатолійович
Мушак, Андрій Ярославович
Stashkiv, Mykola
Pidgurskyi, Ivan
Pidluzhnyi, Oleh
Pidgurskyi, Mykola
Levkovych, Mykhaylo
Skliarov, Ruslan
Mushak, Andriy
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
West Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Analysis of the stress-strain state of the vehicle frame by finite element method / Mykola Stashkiv, Ivan Pidgurskyi, Oleh Pidluzhnyi, Mykola Pidgurskyi, Mykhaylo Levkovych, Ruslan Skliarov, Andriy Mushak // Scientific Journal of TNTU. — Tern. : TNTU, 2022. — Vol 108. — No 4. — P. 89–101.
Bibliographic description: Stashkiv M., Pidgurskyi I., Pidluzhnyi O., Pidgurskyi M., Levkovych M., Skliarov R., Mushak A. (2022) Analysis of the stress-strain state of the vehicle frame by finite element method. Scientific Journal of TNTU (Tern.), vol. 108, no 4, pp. 89-101.
Є частиною видання: Вісник Тернопільського національного технічного університету, 4 (108), 2022
Scientific Journal of the Ternopil National Technical University, 4 (108), 2022
Журнал/збірник: Вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 4
Том: 108
Дата публікації: 25-січ-2023
Дата подання: 19-гру-2022
Дата внесення: 4-лип-2023
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2022.04.089
УДК: 631.373
519.6
Теми: причеп
рама
метод скінчених елементів
напружено-деформівний стан
напруження
деформації
переміщення
коефіцієнт запасу міцності
trailer
frame
finite element method
stress-strain state
stress
deformation
displacement
safety factor
Кількість сторінок: 13
Діапазон сторінок: 89-101
Початкова сторінка: 89
Кінцева сторінка: 101
Короткий огляд (реферат): Проведено аналіз несучих конструкцій транспортних засобів. Розглянуто особливості експлуатації транспортних засобів та їх несучих систем. Зазначено, що навантаження, які діють на конструкції, є змінними в часі; їх амплітудні та частотні характеристики залежать від експлуатаційного навантаження, швидкості руху транспортного засобу, стану дорожнього покриття та інших факторів. Це може спричинити високий рівень напружень у зонах конструкційних та технологічних концентраторів та призвести до виникнення у зазначених областях втомних тріщин і руйнування елементів рам. Проаналізовано методи досліджень експлуатаційних навантажень та напружено-деформівного стану рамних конструкцій при статичних та динамічних навантаженнях. Зазначено, що для реалізації статичного, модального, гармонічного та іншого виду аналізів рамних структур найбільш універсальним є метод скінчених елементів. Методом скінчених елементів проведено дослідження напружено-деформівного стану несучої конструкції причепа 2ПТС-2 за різних варіантів статичного навантаження. Розроблено повнорозмірну CAD-модель причепа та його скінчено-елементну модель за допомогою спеціалізованого програмного комплексу SolidWorks. Розрахунки напружено-деформівного стану рами причепа проведено для характерних видів навантажень: прямолінійного руху, непрямолінійного руху (повороту) та підіймання кузова з вантажем. Проведено аналіз коефіцієнтів запасу міцності за напруженнями для врахування невизначеностей моделі рамної конструкції та врахування невизначеностей експлуатаційного навантаження. Встановлено, що при розгляді досліджуваних варіантів навантаження рамної конструкції, найнебезпечнішими є ті, що пов’язані з розвантаженням вантажу, що вимагає подальшого детальнішого дослідження саме вказаних процесів.
Analysis of load-bearing structures of vehicles is carried out. The peculiarities of the operation of vehicles and their bearing systems are considered. It is noted that the loads acting on the structure are time-varying; their amplitude and frequency characteristics depend on the real load, the speed of the vehicle, the condition of the road surface and other factors. This can cause a high level of stress in the areas of structural and technological concentrators and result in the occurrence of fatigue cracks and frames destruction in these areas. The researching methods of operational loads and the stress-strain state of frame structures under static and dynamic loads are analyzed. It is noted that the finite element method is the most universal for the implementation of static, modal, harmonic and other types of analyzes of frame structures. The finite element method is used to investigate the stress-strain state of bearing structure of the 2PTS-2 trailer under different static load options. The full-scale CAD model of the trailer and its finite-element model are developed using specialized software SolidWorks. Calculations of the stress-strain state of the trailer frame are carried out for typical types of loads: straight-line movement, turning and lifting of the vehicles body with load. The analysis of the safety factors by stresses is carried out in order to take into account the uncertainties of the frame structure model and the uncertainties of the operational load. It is established that when considering the investigated options for loading of the frame structure, the most dangerous are those related to the unloading of the cargo, which requires further research into the specified processes.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42010
ISSN: 2522-4433
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2022
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2021.105487
https://doi.org/10.1063/1.5066526
https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2014.11.013
https://doi.org/10.1515/cls-2021-0016
https://doi.org/10.1051/e3sconf/202126402008
https://doi.org/10.1002/9781119516743
Перелік літератури: 1. Альгин В. Б. Расчет мобильной техники: кинематика, динамика, ресурс. Минск: Беларуская навука, 2014. 271 с.
2. Caban J., Nieoczym A., Gardyński L. Strength analysis of a container semi-truck frame. Engineering Failure Analysis. Vol. 127. 2021. 12 p. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2021.105487
3. Pіdgurskyi M., Ripetskyi Ye., Pidgurskyi I. Research and simulation of load modes in the evaluation of mobile machines resource. AIP Conference Proceedings. 2029. 020064. 2018. 7 p. https://doi.org/10.1063/1.5066526
4. Sen Zheng, Kai Cheng, Jixin Wang, Qingde Liao, Xiaoguang Liu, Weiwei Liu Failure analysis of frame crack on a wide-body mining dump truck. Vol. 48. 2015. P. 153–165. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2014.11.013
5. Thangarasu V. S., Dhandapani N. V., Sureshkannan G. A study on fatigue failure analysis of an off-highway vehicle chassis. International Journal of Applied Engineering Research. Vol. 10. No. 71. 2015. P. 392–400.
6. Garud R. Y., Tamboli S. C., Pandey A. Structural Analysis of Automotive Chassis, Design Modification, and Optimization. International Journal of Applied Engineering Research. Vol. 13. No. 11. 2018. P. 9887–9892.
7. Madhu Ps., Venugopal T. R. Static Analysis, Design Modification and Modal Analysis of Structural Chassis Frame. Int. Journal of Engineering Research and Applications.Vol. 4. Issue 5. May 2014. P. 6–10.
8. Angga Kengkongan Ary, Yuwana Sanjaya, Aditya Rio Prabowo, Fitrian Imaduddin, Nur Azmah Binti Nordin, Iwan Istanto and Joung Hyung Cho. Numerical estimation of the torsional stiffness characteristics on urban Shell Eco-Marathon (SEM) vehicle design. Curved and Layered Structures. Vol. 8. No. 1. 2021. P. 167–180. https://doi.org/10.1515/cls-2021-0016
9. Ruslan Khakimzyanov, Anvar Togaev, and Aziz Rashidov The stress-strain state of the universal chassis of the tractor trailer in T-Flex. E3S Web of Conferences 264, 02008. 2021. 8 p. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202126402008
10. Рибак Т. І. Пошукове конструювання на базі оптимізації ресурсу мобільних сільськогосподарських машин. Тернопіль: Збруч, 2003. 332 с.
11. Еременко С. Ю. Методы конечных элементов в механике деформируемых тел. Харьков: Основа, 1991. 272 с.
12. Matt Lombard Mastering SolidWorks. John Wiley & Sons, Inc., Indianapolis, Indiana, 2019. 1210 p. https://doi.org/10.1002/9781119516743
References: 1. Algin V. B. Raschet mobilnoy tekhniki: kinematika. dinamika. resurs. Minsk: Belaruskaya navuka, 2014. 271 р. [In Russian].
2. Caban J., Nieoczym A., Gardyński L. Strength analysis of a container semi-truck frame. Engineering Failure Analysis. Vol. 127. 2021. 12 p. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2021.105487
3. Pіdgurskyi M., Ripetskyi Ye., Pidgurskyi I. Research and simulation of load modes in the evaluation of mobile machines resource. AIP Conference Proceedings. 2029. 020064. 2018. 7 p. https://doi.org/10.1063/1.5066526
4. Sen Zheng, Kai Cheng, Jixin Wang, Qingde Liao, Xiaoguang Liu, Weiwei Liu Failure analysis of frame crack on a wide-body mining dump truck. Vol. 48. 2015. P. 153–165. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2014.11.013
5. Thangarasu V. S., Dhandapani N. V., Sureshkannan G. A study on fatigue failure analysis of an off-highway vehicle chassis. International Journal of Applied Engineering Research. Vol. 10. No. 71. 2015. P. 392–400.
6. Garud R. Y., Tamboli S. C., Pandey A. Structural Analysis of Automotive Chassis, Design Modification, and Optimization. International Journal of Applied Engineering Research. Vol. 13. No. 11. 2018. P. 9887–9892.
7. Madhu Ps., Venugopal T. R. Static Analysis, Design Modification and Modal Analysis of Structural Chassis Frame. Int. Journal of Engineering Research and Applications.Vol. 4. Issue 5. May 2014. P. 6–10.
8. Angga Kengkongan Ary, Yuwana Sanjaya, Aditya Rio Prabowo, Fitrian Imaduddin, Nur Azmah Binti Nordin, Iwan Istanto and Joung Hyung Cho. Numerical estimation of the torsional stiffness characteristics on urban Shell Eco-Marathon (SEM) vehicle design. Curved and Layered Structures. Vol. 8. No. 1. 2021. P. 167–180. https://doi.org/10.1515/cls-2021-0016
9. Ruslan Khakimzyanov, Anvar Togaev, and Aziz Rashidov The stress-strain state of the universal chassis of the tractor trailer in T-Flex. E3S Web of Conferences 264, 02008. 2021. 8 p. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202126402008
10. Rybak T. I. Poshukove konstruiuvannia na bazi optymizatsii resursu mobilnykh silskohospodarskykh mashyn. Ternopil: Zbruch, 2003. 332 p. [In Ukrainian].
11. Eremenko S. Yu. Metody konechnykh elementov v mekhanike deformiruyemykh tel. Kharkov: Osnova. 1991. 272 p. [In Russian].
12. Matt Lombard Mastering SolidWorks. John Wiley & Sons, Inc., Indianapolis, Indiana, 2019. 1210 p. https://doi.org/10.1002/9781119516743
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНТУ, 2022, № 4 (108)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.