Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40925
Назва: Дослідження напружено-деформованого стану дна кузова напівпричепа вантажного автомобіля
Інші назви: Investigation of the stress-strain state of a truck semi-trailer body bottom
Автори: Ляшук, Олег Леонтійович
Гевко, Іван Богданович
Левкович, Михайло Геннадійович
Вовк, Юрій Ярославович
Сташків, Микола Ярославович
Капський, Денис Васильович
Lyashuk, Oleh Leontiyovych
Hevko, Ivan Bohdanovych
Levkovych, Mykhaylo Hennadiyovych
Vovk, Yuriy Yaroslavovych
Stashkiv, Mykola Yaroslavovych
Kapsky, Denis Vasiliyevich
Бібліографічний опис: Ляшук О. Л., Гевко І. Б., Левкович М. Г., Вовк Ю. Я., Сташків М. Я., Капський Д. В. Дослідження напружено-деформованого стану дна кузова напівпричепа вантажного автомобіля. Науковий вісник Херсонської державної морської академії, № 1 (24), 2021. - С. 93-103.
Bibliographic description: Lyashuk O. L., Hevko I. B., Levkovych M. G., Vovk Y. Y., Stashkiv M. Ya., Kapsky D. V. Investigation of the stress-strain state of a truck semi-trailer body bottom. Scientific Bulletin of the Kherson State Maritime Academy, No. 1 (24), 2021. - P. 93-103.
Дата публікації: 2021
Дата подання: 2021
Дата внесення: 27-кві-2023
Видавництво: Херсонська державна морська академія
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Херсон
УДК: 629.332
Теми: дно кузова напівпричепа
швелер
розгортка
статичне напруження
статичне переміщення
CAD–модель
semi - trailer body bottom
channel
scan
static stress
static displacement
CAD model
Діапазон сторінок: 93-103
Короткий огляд (реферат): У статті наведено нові високоефективні конструкції вантажних автомобілів, що максимально пристосовані для перевезення певних видів вантажів і до конкретних умов експлуатації. Стаття присвячена удосконаленню тєхнології проєктування несучих конструкцій кузовів вантажних автомобілів. Виконано огляд і аналіз сучасного стану теорії математичного програмування та оптимального проектування. Запропонована чисельна процедура оптимізації несучих конструкцій кузовів вантажних автомобілів. Проведено дослідження впливу геометричних параметрів елементів дна кузова на його напружено деформований стан (НДС) вантажного автомобіля із загальним застосуванням методів комп’ютерного моделювання. Дослідження проводились засобами інженерного аналізу Simulation спеціалізованого програмного комплексу SolidWorks на розробленій CAD–моделі кузова напівпричепа вантажного автомобіля. Проведено аналіз зміни параметрів НДС при зміні геометричних параметрів елементів дна кузова. Досліджено характер зміни статичного напруження та переміщення залежно від зміни пропорцій поперечного перетину швелера при фіксованих геометричних розмірах заготовки й товщини заготовки та матеріалу дна кузова. За результатами досліджень побудовано графічні залежності зміни статичного напруження, переміщення та коефіцієнта запасу міцності від ширини полки та товщини швелера; залежність статичних напружень у швелері від товщини стінки швелера та товщини листа дна кузова. Отримано рівняння, що описує характер зміни напружень у швелерах дна кузова напівпричепа. Результати проведених досліджень щодо удосконалення конструкції кузова вантажного автомобіля є основою для прийняття інженерних рішень з удосконалення конструкції дна кузова напівпричепа вантажного автомобіля, що дозволяє максимізувати вантажопідйомність та покращити міцність, зменшити вагу та продовжити експлуатаційний ресурс, а також підтримувати технічний ресурс напівпричепа за наявного ремонтної бази.
The article contains new high-performance truck designs best suited for the transportation of certain goods types and for specific operating conditions. The article is devoted to the improvement of the designing technology of load-bearing structures of truck bodies. A review and analysis of the current state of the theory of mathematical programming and optimal design have been carried out. A numerical procedure for optimizing the load-bearing structures of truck bodies has been proposed. The influence of the truck body bottom elements geometric parameters on its stress-strain state (SSS) has been investigated with the general application of computer modeling methods. The research was carried out by the module Simulation engineering analysis tools of the specialized software SolidWorks on the developed CAD - model of the truck semi - trailer body. The analysis of a change of the stress-strain state parameters at a change of body bottom elements geometrical parameters has been conducted. The nature of static stress and displacement change depending on a change of channel cross section proportions at the fixed geometrical sizes and thickness of a blank and material of a body bottom has been investigated. On the basis of the research results, the graphical dependences of the static stress change, displacement and safety factor (FOS) on the shelf width and channel thickness, as well as the dependence of static stresses in the channel on the channel wall thickness and body bottom sheet thickness are being constructed. An equation that describes the nature of the static stress change in the channels of the body semi-trailer bottom has been obtained. The results of research on improving the design of the truck body provide the basis for engineering solutions to improve the design of the semi-trailer body bottom, which allows to maximize load capacity and improve strength, reduce weight and extend service life, and maintain the technical resource.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40925
ISSN: 2313-4763
Власник авторського права: Ляшук О. Л., Гевко І. Б., Левкович М. Г., Вовк Ю. Я., Сташків М. Я., Капський Д. В.
Перелік літератури: 1. Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL : http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 18.01.2021)
2. Krishna K. V., Reddy K. Y., Venugopal K., Ravi K. Design and analysis of truck body for increasing the payload capacity. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. Bristol : IOP Publishing, 2017. Vol. 263, No. 6. 062065.
3. Vinjavarapu S., Koteswararao U., Narayana V. L. Design Optimization of Tipper Truck Body. International Journal of Enginerring Research and Development. 2012. Vol. 4, Issue 9. P. 11–20.
4. Garud R. Y., Pandey A. Structural Analysis of Automotive Chassis, Design Modification and Optimization. Int. Journal Appl. Eng. Res. 2018. Vol. 13, No. 11. P. 9887–9892.
5. Nayak B., Sambaiah Ch. Design and Analysis of Dumped Body. Int. Journal of Mech. Indus. Eng. 2013. Vol. 2, Issue 3. P. 161–165.
6. Jithendra B., Anil K. M. Optimization of Weight and Stress Reduction of Dump For Automotive Vehicles. Int. Journal of Engineering of Res. Technol. 2013. Vol. 2, Issue 3. Р. 1886– 1893.
7. Ramacharan C., Prashanth A. S. Design and analysis of Dump Truck Floor Bed. Int. Journal Sci. Res. Dev., 2015. Vol. 3, Issue 3. P. 706–710.
8. Техническая эксплуатация автомобилей / за ред. Э. С. Кузнецова. Москва : Транспорт, 1991. 412 с.
9. Павлов В. А., Муханов С. А. Транспортные прицепы и полуприцепы. Москва : Воениздат, 1981. 191 с.
10. Алямовский А. А. Инженерные расчеты в SolidWorks Simulation. Москва : ДМК Пресс, 2010. 464 с.
11. Бочаров Н. Ф., Зузов В. Н., Курбатский М. И. Применение ЭВМ в проектировании рам грузовых автомобилей : учебное пособие. Москва : МВТУ, 1982. 36 с.
12. Зенкевич О. Метод конечных элементов в технике. Москва : Мир, 1975. 541 с.
13. Lyashuk O., Pyndus Y., Lutsiv I., Vovk Y., Poberezhna L., Tretiakov O., Zolotyy R. Fracture cause analysis of the extruder»s shaft and geometry optimization of the spline. Journal of Mechanical Engineering and Sciences. 2019. Vol. 13, No. 1. P. 4449–4460. DOI:10.15282/jmes.13.1.2019.08.0378.
14. Tson O. Analytical evaluation of technical and operational indicators impact on the transportation technology by automobile trailers. Journal of Sustainable Development of Transport and Logistics. 2016. Vol. 1, No. 1. P. 23–26. doi:10.14254/jsdtl.2016.1-1.4.
References: 1. Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy. Rerrived from http://www.ukrstat.gov.ua/ (data zvernennia 18.01.2021)
2. Krishna K. V., Reddy K. Y., Venugopal K., Ravi K. (2017). Design and analysis of truck body for increasing the payload capacity. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. Bristol : IOP Publishing. Vol. 263, Issue 6. P. 062065.
3. Vinjavarapu S., Koteswararao U., Narayana V. L. (2012). Design Optimization of Tipper Truck Body. International Journal of Enginerring Research and Development, Vol. 4, Issue 9, 11–20.
4. Garud R. Y., Pandey A. (2018). Structural Analysis of Automotive Chassis, Design Modification and Optimization. Int. J. Appl. Eng. Res, Vol. 13, Issue 11, 9887–9892.
5. Nayak B., Sambaiah Ch. (2013). Design and Analysis of Dumped Body. Int. Journal of Mech. Indus. Eng, Vol. 2, Issue 3, 161–165.
6. Jithendra B., Anil K. M. (2013). Optimization of Weight and Stress Reduction of Dump For Automotive Vehicles. Int. Journal of Engineering of Res. Technol., Vol. 2, 1886–1893.
7. Ramacharan C., Prashanth A. S. (2015). Design and analysis of Dump Truck Floor Bed. Int. Journal Sci. Res. Dev., Vol. 3, 706–710.
8. Kuznecova Eh. S. (Ed.) (1991). Tekhnicheskaya ehkspluataciya avtomobiley. Moskva : Transport.
9. Pavlov V. A., Mukhanov S. A. (1981). Transportnihe pricepih i polupricepih. Moskva : Voenizdat.
10. Alyamovskiyj A. A. (2010). Inzhenernihe raschetih v SolidWorks Simulation. Moskva : DMK Press.
11. Bocharov N. F., Zuzov V. N., Kurbatskiyj M. I. (1982). Primenenie EhVM v proektirovanii ram gruzovihkh avtomobileyj : uchebnoe posobie. Moskva : MVTU.
12. Zenkevich O. (1975). Metod konechnihkh ehlementov v tekhnike. Moskva : Mir.
13. Lyashuk O., Pyndus Y., Lutsiv I., Vovk Y., Poberezhna L., Tretiakov O. & Zolotyy R. (2019). Fracture cause analysis of the extruders shaft and geometry optimization of the spline. Journal of Mechanical Engineering and Sciences, Vol. 13, Issue 1, 4449–4460. DOI:10.15282/jmes.13.1.2019.08.0378.
14. Tson O. (2016). Analytical evaluation of technical and operational indicators impact on the transportation technology by automobile trailers. Journal of Sustainable Development of Transport and Logistics, Vol. 1, Issue 1, 23–26. DOI:10.14254/jsdtl.2016.1-1.4.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри автомобілів



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора