Denne identifikatoren kan du bruke til å sitere eller lenke til denne innførselen: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38864
Tittel: Діджиталізація, як інструмент управління підприємством
Alternative titler: Digitalization as an enterprise management tool
Authors: Кіляр, Олександра
Романів, Алла
Слотюк, Артем
Мидло, Богдан
Kilyar, Oleksandra
Romaniv, Alla
Slotiuk, Artem
Midlo, Bogdan
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., 46001, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Кіляр О. Діджиталізація, як інструмент управління підприємством [Електронний ресурс] / Олександра Кіляр, Алла Романів, Артем Слотюк, Богдан Мидло // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 715-721. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21koriup.pdf
Bibliographic description (International): Kilyar, O., Romaniv, A., Slotiuk, A. & Midlo, B. (2021) Didzhytalizatsiia, yak instrument upravlinnia pidpryiemstvom [Digitalization as an enterprise management tool]. Sotsialnoekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 715-721. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21koriup.pdf
Journal/Collection: Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"
Issue: 2(25)
Utgivelsesdato: nov-2021
Submitted date: okt-2021
Date of entry: 6-okt-2022
Forlag: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)
Country (code): UA
Place of the edition/event: Тернопіль
ORCID Id: https://orcid.org/0000-0003-2344-5961
DOI: https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.715
UDC: 658
JEL: A10
O10
O32
Emneord: діджиталізація
пандемія COVID-19
підприємство
бізнес
розвиток
управління
digitization
COVID-19 pandemic
enterprise
business
development
management
Number of pages: 7
Page range: 715-721
Start page: 715
End page: 721
Abstrakt: В статті розглянуто сутність та особливості впровадження діджиталізації на підприємствах, як елемент їх конкурентної переваги, визначено місце та роль діджиталізації у підвищенні конкурентоспроможності, розглянуто передумови та проблеми діджиталізації підприємств, визначено завдання й заходи для діджиталізації підприємств з використанням сучасних інформаційних технологій шляхом трансформації механізмів, технологій і методів управління підприємством, визначення головних цілей та пріоритетів діяльності підприємств за умов посилення конкуренції та поглиблення інтеграційних процесів глобальної економіки. Розглянуто діджиталізацію як першочергову необхідність щодо змін та адаптації управління підприємством в умовах пандемії. В статті проведено аналіз стану економічних суб’єктів у період пандемії COVID-19. Дане дослідження дало змогу виявити такі особливості: пандемія та карантин спричинили зниження доходів споживачів, що привело до загального зниження прибутковості підприємств і зростання операційних витрат; зміна ринкових кон’юнктур, зумовлених пандемією спонукала бізнес до адаптації до нових умов, шляхом запровадження інноваційних технологій, нових каналів комунікацій та інформаційних систем. Встановлено, що зміни, спричинені глобальними процесами та пандемією COVID-19 спонукали до значних змін у системі менеджменту класичного бізнесу, а перехід на діджиталізацію бізнесу стало обов’язковою умовою забезпечення конкурентних переваг у сучасних умовах. Використання інформаційних систем, елементів штучного інтелекту в системі управління бізнесом дозволили багатьом власникам бізнесу підприємствам не лише втриматися на ринку, а й отримати нові переваги. Розглянуто підхід «Трьох горизонтів» розвитку підприємства, в основі якого лежить аналіз можливостей для зростання та пошуку ідей для потрібного горизонту. На основі даного підходу визначено основні переваги розвитку діджиталізації бізнесу в основних напрямах: перевага в ефективності та продуктивності бізнесу; перевага забезпечення безпеки та створення додаткових переваг для клієнтів.
The essence and features of digitalization at enterprises as an element of their competitive advantage are considered in the article, the place and role of digitalization in increasing competitiveness and the preconditions and problems of digitalization of enterprises are identified, tasks and measures for digitalization of enterprises are defined using modern information technologies and methods of enterprise management, determining the main aims and priorities of the enterprises activity under strengthening of a competition and deepening of integration processes of global economy. Digitalization is considered as a priority need for change and adaptation of enterprise management in a pandemic. The state of economic entities during the COVID-19 pandemic is analyzed in the article. The following features are revealed in the study: the pandemic and quarantine caused a decline in consumer incomes, which led to a general decline in corporate profitability and increased operating costs; the change in market conditions caused by the pandemic has prompted businesses to adapt to new conditions through the introduction of innovative technologies, new communication channels and information systems. It has been established that the changes caused by global processes and the COVID-19 pandemic have led to significant changes in the classic business management system, and the transition to business digitalization has become a prerequisite for competitive advantage in today's environment. The use of information systems, elements of artificial intelligence in the business management system has allowed many business owners to not only stay in the market, but also gain new benefits. The approach of the "Three Horizons" of enterprise development is considered, which is based on the analysis of opportunities for growth and search for ideas for the desired horizon: the advantage of security and creating additional benefits for customers.
Sponsorship: The authors received no direct funding for this research.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38864
ISSN: 2223-3822
Copyright owner: Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»
URL for reference material: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21koriup.pdf
https://doi.org/10.25313/2520-2057-2018-22-4555
http://journals.dut.edu.ua/index.php/emb/article/view/2215
http://confmanagement.kpi.ua/proc/article/view/201202.
http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecmebi_2018_1_7
https://dtek.com/media-center/news/die-another-day-pochemu-kompaniyam-nuzhno-osvaivat-novye-gorizonty-biznesa
References (Ukraine): 1. Лігоненко Л. О., Хріпко А. В., Доманський А. О. Зміст та механізм формування стратегії діджиталізації в бізнес-організаціях. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". 2018. №22. URL: https://doi.org/10.25313/2520-2057-2018-22-4555 (дата звернення: 23.11.2021).
2. Гудзь О. Є., Федюнін С. А. Диджиталізація, як конкурентна перевага підприємств. Економіка. Менеджмент. Бізнес. № 3 (29). 2019. URL: http://journals.dut.edu.ua/index.php/emb/article/view/2215 (дата звернення: 23.11.2021).
3. Савицька О., Салабай В. Діджиталізація управління бізнесом підприємства в контексті розвитку індустрії 4.0 в Україні // І Міжнародна науково-практична конференція «Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи». 2020. URL: http://confmanagement.kpi.ua/proc/article/view/201202. (дата звернення: 23.11.2021).
4. Гусєва О. Ю. Діджиталізація – як інструмент удосконалення бізнес-процесів, їх оптимізація. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2018. № 1. С. 33-39. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecmebi_2018_1_7 (дата звернення: 23.11.2021).
5. Верховодов А. Die another day: Чому компаніям потрібно освоювати нові горизонти бізнесу – ДТЕК. 2020. URL: https://dtek.com/media-center/news/die-another-day-pochemu-kompaniyam-nuzhno-osvaivat-novye-gorizonty-biznesa (дата звернення: 23.11.2021).
References (International): 1. Loginenko L., Hropko A., Domanskyi A. (2018). Zmist ta mekhanizm formuvannia stratehii didzhytalizatsii v biznes-orhanizatsiiakh [Content and mechanism of digitalization strategy formation in business organizations] Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal "Internauka". 2018. №22. Available at: https://doi.org/10.25313/2520-2057-2018-22-4555 (accessed: 23.11.2021).
2. Hudz O., Fediunin S.(2019). Dydzhytalizatsiia, yak konkurentna perevaha pidpryiemstv[Digitalization as a competitive advantage of enterprises] Ekonomika. Menedzhment. Biznes. № 3 (29). 2019. Available at: http://journals.dut.edu.ua/index.php/emb/article/view/2215 (accessed: 23.11.2021).
3. Savytska O., Salabai V. (2020) Didzhytalizatsiia upravlinnia biznesom pidpryiemstva v konteksti rozvytku industrii 4.0 v Ukraini [Digitalization of Enterprise Business Management in the context of Industry Development 4.0 in Ukraine] I Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia «Biznes, innovatsii, menedzhment: problemy ta perspektyvy». 2020. Available at: http://confmanagement.kpi.ua/proc/article/view/201202 (accessed: 23.11.2021).
4. Husieva O. Yu. (2018). Didzhytalizatsiia – yak instrument udoskonalennia biznes-protsesiv, yikh optymizatsiia [Digitalization - as a tool for improving business processes and optimizing them] Ekonomika. Menedzhment. Biznes. 2018. № 1. pp. 33-39. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecmebi_2018_1_7 (accessed: 23.11.2021).
5. Verkhovodov A. (2020). Die another day: Chomu kompaniiam potribno osvoiuvaty novi horyzonty biznesu [Die another Day: why companies need to explore new business horizons]. DTEK. 2020. Available at: https://dtek.com/media-center/news/die-another-day-pochemu-kompaniyam-nuzhno-osvaivat-novye-gorizonty-biznesa/ (accessed: 23.11.2021).
Content type: Article
Vises i samlingene:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

Tilhørende filer:
Fil Beskrivelse StørrelseFormat 
21koriup.pdfДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ, ЯК ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ749,36 kBAdobe PDFVis/Åpne


Alle innførsler i DSpace er beskyttet av copyright