Utilize este identificador para referenciar este registo: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38781
Título: Нетикет: бізнес-середовище компанії в умовах пандемії
Outros títulos: Netiquette: the company business environment in times of a pandemic
Autor: Химич, Ірина
Тимошик, Наталія
Винник, Тетяна
Подвірна, Тетяна
Khymych, Iryna
Tymoshyk, Nataliia
Vynnyk, Tetiana
Podvirna, Tetiana
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., Ternopil, 46001, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Химич І. Нетикет: бізнес-середовище компанії в умовах пандемії [Електронний ресурс] / Ірина Химич, Наталія Тимошик, Тетяна Винник, Тетяна Подвірна // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 345-354. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21kihvup.pdf
Bibliographic description (International): Khymych, I., Tymoshyk, N., Vynnyk, T. & Podvirna, T. (2021) Netyket: biznes-seredovyshche kompanii v umovakh pandemii [Netiquette: the company business environment in times of a pandemic]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 345-354. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21kihvup.pdf
Journal/Collection: Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"
Issue: 2(25)
Data: Nov-2021
Submitted date: Out-2021
Date of entry: 21-Set-2022
Editora: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)
Country (code): UA
Place of the edition/event: Тернопіль
ORCID Id: http://orcid.org/0000-0002-2728-2007
http://orcid.org/0000-0003-2089-0648
http://orcid.org/0000-0002-8390-3613
http://orcid.org/0000-0001-9878-762X
DOI: https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.345
UDC: 331
338
JEL: M00
M14
Palavras-chave: нетикет
корпоративна культура
ділова культура
бізнес-середовище
віртуальне спілкування
комунікаційний процес
пандемія
netiquette
corporate culture
business culture
business environment
virtual communication
communication process
pandemic
Number of pages: 10
Page range: 345-354
Start page: 345
End page: 354
Resumo: В даній статті представлено особливості поняття «нетикет». Досліджено, що дане поняття не є новим: «нетикет» сформувався в світі в середині 80-х років ХХ ст. на основі слів «мережа» та «етикет». Проте, наявність пандемії, що виникла в світі, «змусила» бізнес запрацювати кардинально по-іншому: в певному розумінні «віртуально». За цих умов нетикет стає невід’ємним атрибутом загальної корпоративної культури компаній: застосовується як необхідний елемент комунікаційного процесу при віртуальному діловому спілкуванні між працівниками. Визначено, що поняття «нетикет»: виникло та розвивалося у зв’язку із глобальною комп’ютеризацією в світі; забезпечує нові можливості на нові виклики часу; відображає ділову культуру поведінки у віртуальному бізнес-середовищі; враховує певні традиційно-етичні та культурні принципи та правила спілкування в цілому. Нетикет є новим елементом загальної ділової культури спілкування та складовою корпоративної культури компанії: віртуальна ділова культура. Виявлено, що основними елементами нетикету віртуального бізнес-середовища компанії є: грамотність, оперативність, чіткість, лаконічність, точність, правила, традиції, звичаї, психологія ділового спілкування. Дані елементи перебувають у взаємозв’язку та взаємодоповнюють один одного. Описано категорії нетикету: психологічну, емоційну, технічну, адміністративну. Представлено та описано десять основних правил нетикету для віртуальної ділової комунікації. Дані правила сформовано на основі інформації із книги «Netiquette» (Virginia Shea, 1994). Першочергово ці правила стосувалися поведінки звичайного користувача у віртуальному середовищі. У зв’язку із постійним глобальним розвитком бізнес-середовища, ці правила віднайшли свою беззаперечну актуальність у межах віртуальної ділової комунікації. На даний час багато бізнес-завдань найкраще, найлегше, найзручніше та найшвидше виконувати за допомогою Інтернет-мережі. Тому, дані правила доцільно трансформувати в певний набір правил нетикету щодо бізнес-спілкування у віртуальному діловому середовищі: кодекс нетикету компанії. Визначено, що нетикет є важливим фактором для розвитку та діяльності бізнесу в цілому: від рівня його застосування залежать майбутні результати. Пандемія не тільки посприяла розвитку онлайн діяльності, але як певний ідентифікатор, відобразила загальний стан корпоративної культури компаній.
This article presents the concept features of «netiquette». The concept is not new: «netiquette» has been defined and proved in the world in the mid-80s of the twentieth century based on the word’s «network» and «etiquette». However, the existence of a pandemic world, «forced» the business to start to work in a fully different way: in a meaning, «virtually». Under these conditions, netiquette becomes a required attribute of the overall corporate culture of companies: it is used as the necessary communication process element in virtual business communication channels between employees. The concept of «netiquette» has been defined: configured and developed in connection with global computerization in the world; provides new opportunities for new time challenges; reflects the behavior business culture in a virtual business environment; takes into account certain traditional ethical and cultural principles and rules of communication in general aspects. Netiquette is a new element of the general communication business culture and a component of the corporate culture of the company: virtual business culture. The main elements of the netiquette of the virtual business environment of the company are literacy, efficiency, clarity, conciseness, accuracy, rules, traditions, customs, business communication psychology. These elements are interconnected and complementary. The categories of netiquette are described: psychological, emotional, technical, administrative. Ten basic rules of netiquette for virtual business communication are presented and described. These rules are based on the information from the book «Netiquette» (Virginia Shea, 1994). These rules primarily concerned the average user behavior in a virtual environment. Due to the constant global development of the business environment, these rules have found their undeniable relevance in the virtual business communication context. Currently, many business tasks are best, easiest, most convenient, and fastest to perform via the Internet. Therefore, these rules should be transformed into a set of netiquette rules for business communication in a virtual business environment: the company’s netiquette code. It is determined that netiquette is an important factor for the development and operation of the business in general: the level of its application depends on future results. The pandemic not only contributed to the development of online activities but as a definite identifier, reflected the general and common state of the corporate culture of companies.
Sponsorship: The authors received no direct funding for this research.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38781
ISSN: 2223-3822
Copyright owner: Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»
URL for reference material: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21kihvup.pdf
https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/125/120
https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2016/2/13.pdf
http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/749/712
http://int-comm-culture.blogspot.com/p/blog-page_4.html
https://it-allhemi.blogspot.com/2015/04/blog-post_5.html?fbclid=IwAR3HFgJzbxuHJZZ8dkilPdHljF9VIQg8bXMf7tQKHI9aU-gzhnilGUS67dE
http://www.albion.com/netiquette/book/index.html
References (Ukraine): 1. Касич А. О., Хижняк С. С. Сучасне трактування концепції організаційної культури підприємства. Економіка та суспільство. № 22. 2020. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/125/120
2. Козинець І. І. Особливості віртуального спілкування. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. № 2 (12). 2016. С. 71-75. URL: https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2016/2/13.pdf
3. Колянко О. В. Структура корпоративної культури організації. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. № 62. 2021. С. 81-85. URL: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/749/712
4. Культура спілкування у мережі. 2018. URL: http://int-comm-culture.blogspot.com/p/blog-page_4.html
5. Нетикет. Етикет інтернету. 2015. URL: https://it-allhemi.blogspot.com/2015/04/blog-post_5.html?fbclid=IwAR3HFgJzbxuHJZZ8dkilPdHljF9VIQg8bXMf7tQKHI9aU-gzhnilGUS67dE
6. Virginia Shea. Netiquette. 1994. URL: http://www.albion.com/netiquette/book/index.html
References (International): 1. Kasych Alla & Khiznyak Svitlana (2020). Suchasne traktuvannia kontseptsii orhanizatsiinoi kultury pidpryiemstva [Modern interpretation of the concept of organizational culture enterprise]. Ekonomika ta suspilstvo [Economy and Society]. Vol. 22. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/125/120 (accessed 20 September 2021) (in Ukrainian)
2. Kozynetc I. I. (2016). Osoblyvosti virtualnoho spilkuvannia [Features of virtual communication]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelia [Bulletin of Alfred Nobel University]. Vol. 2 (12). P. 71-75. Available at: https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2016/2/13.pdf (accessed 20 September 2021) (in Ukrainian)
3. Kolyanko O. V. (2021). Struktura korporatyvnoi kultury orhanizatsii [Structure of corporate culture of an organization]. Visnyk Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu [Herald of Lviv University]. Vol. 62. P. 81-85. Available at: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/749/712 (accessed 22 September 2021) (in Ukrainian)
4. Kultura spilkuvannia u merezhi (2018) [Network communication culture]. Available at: http://int-comm-culture.blogspot.com/p/blog-page_4.html (accessed 3 October 2021) (in Ukrainian)
5. Netyket. Etyket internetu (2015) [Netiquette. Internet etiquette]. Available at: https://it-allhemi.blogspot.com/2015/04/blog-post_5.html?fbclid=IwAR3HFgJzbxuHJZZ8dkilPdHljF9VIQg8bXMf7tQKHI9aU-gzhnilGUS67dE (accessed 3 October 2021) (in Ukrainian)
6. Virginia Shea (1994). Netiquette. Available at: http://www.albion.com/netiquette/book/index.html (accessed 21 September 2021) (in English)
Content type: Article
Aparece nas colecções:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
21kihvup.pdfНЕТИКЕТ: БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩЕ КОМПАНІЇ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ920,61 kBAdobe PDFVer/Abrir


Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.