Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38409
Назва: Вплив музики на емоційно-чуттєву сферу особистості
Інші назви: Influence of music on the emotional and sensitive sphere of personality
Автори: Куцай, Оксана Володимирівна
Kutsai, Oksana
Бібліографічний опис: Куцай О. В. Вплив музики на емоційно-чуттєву сферу особистості : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра за спеціальністю „053 — психологія“ / О. В. Куцай. — Тернопіль : ТНТУ, 2022. — 67 с.
Дата публікації: 15-чер-2022
Дата подання: 5-чер-2022
Дата внесення: 1-лип-2022
Видавництво: ТНТУ ім. І. Пулюя
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ТНТУ ім. І. Пулюя
Науковий керівник: Моначин, Інна Леонідівна
УДК: 159.9
Теми: Вплив музики на емоційно-чуттєву сферу особистості
музична терапія
емоційно-чуттєва складова
особистість
психологічний стрес
психічне здоров’я
music therapy
emotional component
personality
psychological stress
mental health
Діапазон сторінок: 67
Короткий огляд (реферат): Серйозні порушення здатності особистості ефективно взаємодіяти з соціумом на підставі емоційно-чуттєвої нестабільності протягом багатьох років як характерна особливість психологічних стресів або травм. Більшість аспектів стресів насправді може бути результатом психологічної травми. Характерні поведінкові прояви є адаптивними реакціями психічної системи особистості щодо навколишнього середовища, виходячи з надходження інформації та способу, яким мозок обробляє та інтерпретує цю інформацію. Музика використовувалась як терапевтичний засіб протягом століть. Метою цієї роботи є представлення сучасного стану знань про вплив музики на емоційно-чуттєву складову особистості та експериментальне дослідження виявлення позитивного впливу музики на емоційно-чуттєву складову особистості. Сьогодні музика застосовується як терапія та профілактика широкого спектру психологічних ускладнень у людей різного віку та професій. Завдяки тому, що музична терапія може працювати на різних рівнях, вона здатна досягти наступних цілей: покращує емоційний стан; розвиває комунікативні навички та засоби їх вираження; випускає накопичену негативну енергію; розвиває афективну та емоційну свідомість; забезпечує людей, які збагачують свій музичний досвід, позитивною мотивацією; зміцнює самооцінку та розвиває особистість; покращує фізичне, психічне та соціальне здоров'я, соціалізує та розвиває.
Serious impairments of the individual's ability to interact effectively with society on the basis of emotional and sensory instability over the years as a characteristic feature of psychological stress or trauma. Most aspects of stress can actually be the result of psychological trauma. Characteristic behavioral manifestations are adaptive reactions of the mental system of the individual to the environment, based on the receipt of information and the way the brain processes and interprets this information. Music has been used as a therapeutic tool for centuries. The aim of this work is to present the current state of knowledge about the influence of music on the emotional and sensory component of personality and experimental study to identify the positive impact of music on the emotional and sensory component of personality. Today, music is used as therapy and prevention of a wide range of psychological complications in people of all ages and professions. Due to the fact that music therapy can work at different levels, it is able to achieve the following goals: improves emotional state; develops communication skills and means of their expression; releases accumulated negative energy; develops affective and emotional consciousness; provides people who enrich their musical experience with positive motivation; strengthens self-esteem and develops personality; improves physical, mental and social health, socializes and develops.
Зміст: ВСТУП...5 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНО-МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ЕМОЦІЙНО-ПОЧУТТЄВИХ СТАНІВ ОСОБИСТОСТІ ... 8 1.1. Сучасні уявлення про особливості емоційно-чуттєвої складової... 8 1.2. Філософський та медичний підходи до використання музики для корекції емоційної складової особистості ... 12 1.3. Використання музики з метою корекції психоемоційного стану... 15 Висновки до розділу І ...21 РОЗДІЛ 2. ПРОГРАМА ТА МЕТОДИКИ ДОСЛІДЖЕННЯ ДИНАМІКИ ЕМОЦІЙНО-ПОЧУТТЄВОГО СТАНУ ПІД ВПЛИВОМ МУЗИКИ ... 24 2.1. Програма та методики дослідження впливу музики на емоційно-чуттєвий стан особистості ... 24 2.2. Методики самооцінки психоемоційних станів ...26 2.3. Застосування музики для впливу на емоційні стани ...29 Висновки до розділу ІІ...31 РОЗДІЛ 3. РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ ТА ЙОГО ЗМІН ВНАСЛІДОК МУЗИКОТЕРАПІЇ... 33 3.1. Аналіз результатів експериментального вивчення емоційно-чуттєвої складової особистості... 33 3.2. Зміни емоційного стану особистості за допомогою музикотерапії...41 Висновки до розділу ІІІ...50 РОЗДІЛ 4. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ...51 4.1. Заходи щодо забезпечення охорони праці та запобігання нещасних випадків... 51 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ ...55 СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ...58 ДОДАТКИ...68
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38409
Власник авторського права: © Куцай О.В., 2022
Перелік літератури: СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ 1. Автентична музика [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.folk.org.ua/ 2. Аніщенко В. Падалка О. Культурологічний підхід у професійній підготовці вчителя // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи – 2013 – С.103-107 3. Барвінок І. Визначення рівня розвитку музично-естетичної культури у школярів // Почат. шк.- 2015.- №5.- С.59-61. 4. Бень С.А. Українська пісня і вокальна творчість як складова естетичної культури // Пед. пошук. - 2012.- №1.- С.41-42. 5. Бойко В. Діагностика рівня емпатії: тест на емпатію [Електронний ресурс] / В. Бойко, І. Юсупов. – Режим доступу: http://terloo.in.ua/test-naempatiyu-boyko-yusupova-diagnos.html 6. Варій М. Й. Загальна психологія: навчальний посібник / М. Й. Варій. – 2-ге вид., випр. і доп. – Київ: Центр учбової літератури, 2007. – 968 с. 7. Винославська О. В. Психологія: навчальний посібник / О.В. Винославська. – Київ: ІНКОС, 2005. – 351 с. 8. Вознесенська О., Мова Л. Арт – терапія в роботі практичного психолога: використання арт – технологій в освіті. – К., 2017, - 420 с. 9. Выготский Л. С. Психология искусства / Л. С. Выготсткий. – М., 2016, - 382 с. 10. Гавран І. А. Формування педагогічної емпатії майбутніх учителів музики в процесі диригентсько-хорової підготовки: автореф. дис. ... канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання (музика)» / Гавран Ірина Анатоліївна; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2015. – 20 с. 11. Гайдамака О. В. Поліхудожнє виховання молодших школярів на уроках предметів естетичного циклу: автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.07 «Теорія і методика виховання» / Гайдамака Олена Василівна; Інститут проблем виховання НАПН України. – Київ, 2016. – 19 с. 12. Горбенко С. С. Розвиток ідей гуманістичного виховання учнів засобами музики (ХХ – початок ХХІ ст.): [монографія] / С. С. Горбенко. – Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – 407 с. 13. Гоулмен Д. Эмоциональный интеллект / Д. Гоулмен; пер. с англ. А. П. Исаевой. – Москва: ACT; Владимир: ВКТ, 2009. – 478 с. 79 14. Гриньова В. Музикотерапія як складова збережувальної технології виховання студентської молоді. [Електронний ресурс] / В. Гриньова. – Режим доступу : http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/5613/1/Grynova.pdf. 15. Грищенко Т. Формування національних засад музично-естетичного виховання в гімназіях // Рід. шк.- 2017.- №1.- С.56-59. 16. Дьюи Дж. Психология и педагогика мышления / Дьюи Дж.; пер. с англ. Н. М. Никольской. – Москва: Совершенство, 1997 – 208 с. 17. Єрьоміна О., Сердюк І. Формування естетичного сприйняття музики: З досвіду роботи // Мистецтво та освіта.- 2017.- №1.- С.39-41. 18. Журавльова М. О. Емоційний інтелект як проблема психологічних досліджень / М. О. Журавльова // Наука і освіта: науково-практичний журнал Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – 2009. – № 1/2. – С. 57-61. 19. Зеленецька І. О. Мистецтво. Освіта. Наука. Життя: афоризми, думки, поради / І. О. Зеленецька. – Камянець-Подільський: ФОП Сисин О. В., 2009. – 224 с. 20. Изард К. Психология емоций. – СПб.: Питер, 2000. – 648 с. 21. Ильин Е. П. Эмоции и чувства. – СПб: Питер, 2001. – 752 с. 22. Іваницький А. Українська народна музична творчість / А. Іваницький – Київ, Музична Україна, 1990, – 335 с. 23. Ільїн П. Види емоційного реагування [Електронний ресурс] / Ільїн П. – Режим доступу: http://psychologis.com.ua/-1-157.htm 24. Інтерес [Електронний ресурс] // Терміни психологічних понять. – Режим доступу: http://psyhologiya.org.ua/interes.html 25. Ісаєнко Н. Формування загальнолюдських духовно – моральних цінностей (Психолог – 2018 – №29 (317)). 26. Кальниш В. Вплив світлових феноменів на підсвідомість / В. Кальниш, В. Петрик. – Психолог . – К. : Вид. дім «Шкільний світ», 2007. – № 33 – С. 3–8. 27. Кальниш В., Петрик В. Вплив звукових феноменів на підсвідомість (Психолог – 2017 – №18 – 19). 28. Кемпбелл Д. Эффект Моцарта / Кемпбелл Ден. – Минск: Поппури, 1999. – 312 с. 29. Класична музика [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ciassic-music.ru/ 30. Клейн Л. С. Гармонии эпох: антропология музыки / Л. С. Клейн. – Санкт-Петербург: ЕВРАЗИЯ, 2012. – 224 с. 31. Клочек Г.Д. Поетика і психологія. - К.: Т-во “Знання” УСРС, 1990. - 48 с. - (Сер. 6 “Духовний світ людини”; № 7). 32. Кокун О. М. Оптимізація адаптаційних можливостей людини: психофізіологічний аспект забезпечення діяльності: [монографія] / О. М. Кокун. – К. : Міленіум, 2004. – 265 с. 33. Кондрацька Л. А. Музична антропологія: підручник для магістрів та студ. муз.-пед. фак. / Людмила Анатоліївна Кондрацька. – Тернопіль: Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, 2007. – 190 с. 82 34. Кондрацька Людмила Анатоліївна. Музична антропологія [Електронний ресурс]: підручник для магістрів та студ. муз.-пед. фак. / Л. А. Кондрацька. – Тернопіль: Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, 2007. – 190 с. 35. Копытин А.И. Основы арт – терапии / А. И. Копытин. – СанктПетербург, 2018, 522 с. 36. Костюк О.Г. Сприймання музики і художня культура слухача. – К., 2015, - 318 с. 37. Крылов А.А., Маничев С.А. Практикум по общей, экспериментальной и прикладной психологии.-С.Пб.: “Питер”. – 2000. – 560с. 38. Кэмпбелл Д. Музыка для здоровья. Эффект Моцарта / Д. Кэмпбелл ; пер. с англ. Л.М. Щукина. – Минск: Попурри, 2010. – 416 с. 39. Леви В.Л. Искусство быть собой. Индивидуальная психотехника. – М., 2017, - 410 с. 40. Методика личностного дифференциала (вариант, адаптированный в НИИ им. В.М.Бехтерева) / Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануйлов Г.М. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп. - М., 2002. C.20-21. 41. Музикотерапія. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (курс за вибором) / Н.П.Гуральник, Г.З.Мороз, О.З.Безклинська, Г.К.Бондаренко. – Чернігів.: Десна-Поліграф, 2017. – 28с. 42. Науменко С. І. Психологія музичної діяльності / С. І. Науменко. – Чернівці: Видавничий дім «Родовід», 2015. – 408 с. 84 43. Нечай С. Роль музики в соціальній адаптації дітей- сиріт // Мистецтво та освіта. - 2017.- №1.- С.39-42. 44. Нечай С. Музика розвиває, виховує, оздоровлює : навч.-метод. посіб. / Світлана Нечай; [ голов. ред. Н.О. Андрусич]; М-во освіти і науки, молоді та спорту України ; РВНЗ «Крим. інж.-пед. ун-т». – К.: Світоч, 2012. – 142 с. 45. Павлова О. Ю. Естетичний досвід як онтологічна проблема: автореф. дис. … доктора філос. наук: спец. 09.00.04 «Філософська антропологія, філософія культури» / Павлова Олена Юріївна; Київський національний університет імені Т. Шевченка. – Київ, 2009. – 35 с. 85 46. Падалка Г. М. Творча самореалізація в мистецтві: теоретикопедагогічні аспекти / Г. М. Падалка // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: збірник наукових праць. – Київ, 2015. – Вип. 18 (23). – С. 3-7. 47. Паньків Л. І. Зміст та функції художніх орієнтацій у контексті мистецької освіти / Л. І. Паньків // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: збірник наукових праць. – Київ, 2015. – Вип. 18 (23). – С. 37-42. 48. Пашина А. Х. Досвід дослідження емоційної складової у співробітників дитячого будинку // Психологічний журнал. -.1995. - №2. – С. 42-50. 49. Педагогічна майстерність: підручник / [І.А.Зязюн, Л.В.Крамущенко, І.Ф.Кривонос та ін.]; за ред. І.А.Зязюна. – 2-ге вид. – К.: Вища школа, 2004. – 422 с. 50. Підгурська В.П. Управлінська діяльність керівника з попередження синдрому «професійного вигорання» у суб’єктів навчально-виховного процесу [Електронний ресурс] / В.П. Підгурська. – Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/12918/1/Дипломна_робота_КІН._10._06.pdf. 51. Побережна Г. Педагогічний потенціал музикотерапії / Г. Побережна – № 2 — 2008.— С. 9-12. – (Мистецтво та освіта). 52. Побережна Г.І. Музикотерапевтичні методики в школі / Г.І. Побережна // Мистецтво та освіта. – 2010. – №4. – С.2-4. 53. Побережна Г. Потенціал музикотерапії / Г. Побережна // Мистецтво та освіта. – 2008. – № 2. – С. 9–12. 54. Побережна Г.І. Музикотерапія як інноваційна технологія особистісного розвитку / Г.І. Побережна // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часопис. – 2010. – № 3. – С. 87–97. 55. Попова И. А., Семенов В. В., Смирнов Л. М. Некоторые методики изучения устойчивых особенностей эмициональной сферы человека // Новые исследования в психологии. – 1977. - № 2. – С. 24-27. 56. Про затвердження Концепції художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах та Комплексної програми художньо-естетичного виховання у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lawua.info/bdata2/ukr2571/pg-4.htm. 57. Проект Концепції розвитку педагогічної освіти [Електронний ресурс] // Міністерство освіти України. – Режим доступу : https://mon.gov.ua/…/kontseptsii-rozvitku-pedagogichnoi-os. 58. Прокопенко О. Психологічна корекція емоційно-вольової саморегуляції підлітків з розумовою відсталістю засобами музичної терапії [Електронний ресурс] / О. Прокопенко. – С. 121. – Режим доступу: http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=434 59. Рева В. Естетичне виховання школярів у процесі сприйняття музики // Мистецтво та освіта. - 2017.- №1.- С.4-8. 60. Роджерс Н. Путь к целостности: человеко центрированная терапия на основе экспрессивных искусств (Вопросы психологии. – 2015. – №1). 61. Рокич М. Методика ціннісних орієнтацій [Електронний ресурс] / М. Рокич. – Режим доступу: http://medbib.in.ua/metodika-tsennostnyie-orientatsii39997.html 62. Рудницька О.П. Музика і культура особистості; проблеми сучасної педагогічної освіти: навчальний посібник. – К., 2019, - 435 с. 63. Рюгер К. Музыкальная аптека: [рекомендуемые произведения для различных психологических состояний] / К. Рюгер // Музыкальная психология и психотерапия. – 2007. – № 1. – С. 94-99. 64. Сапожнік О. В. Методичні орієнтири музично-естетичного виховання учнівської молоді на матеріалі сучасної популярної естрадної музики / О. В. Сапожнік // Збірник наукових праць. Соціалізація особистості / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2002. – № 8. – С. 177-183. 65. Сапожнік О.В. Сучасна музична альтернативна освіта: теоретичні аспекти // Наука і сучасність: Зб. наук. пр. НПУ ім.М.П.Драгоманова.-К.: Логос, 1999.-Ч1.-С.85-95. 66. Сергета І. В. Особливості нервово-психічного стану учнів протягом навчання в старших класах сучасної школи / І. В. Сергета, О. Ю. Браткова, О. П. Мостова // Гігієна населених місць. – 2012. – Вип. 60. – С. 269–274. 67. Сіроштан В.В. Чарівний світ почуттів (Психологічна газета – 2018 – №15). 68. Стоян С. П. Сучасне мистецтво в контексті глобалізації / С. П. Стоян // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури / Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв. – Київ, 2012. – Вип. 29. – С. 291-299. 69. Стріхар О. І. Розвиток особистості та формування світоглядних орієнтацій сучасної молоді засобами музичного мистецтва: монографія / О.І. Стріхар. – Херсон: Грінь, 2014. – 304 с. 70. Строгаль Т. Ю. Сутність поняття «емоційно-естетичний досвід» у філософській та психолого-педагогічній літературі / Т. Ю. Строгаль // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: збірник наукових праць. – Київ, 2015. – Вип. 17 (22). – С. 20-25. 71. Тарарина Е. Арт-кухня: волшебные рецепты: научно-методическое пособие / Е. Тарарина. – Луганск: Элтон-2, 2014. – 140 с. 72. Тиунова Т. Использование арт-терапевтических методов в психолого-педагогическом сопровождении образовательного процесса / Т. Тиунова // Методы арт-терапевтической помощи детям и подросткам: 159 отечественный и зарубежный опыт / под ред. А. И. Копытина. – Москва, 2012. – С. 18-40. 73. Федій О. А. Підготовка педагогів до використання засобів естетотерапії: теорія і практика: [монографія] / О. А. Федій. – Полтава: ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2009. – 404 с. 74. Федій О. Музикотерапія в професійній діяльності сучасного педагога [Електронний ресурс] / О. Федій // Педагогіка: вісник Луганського НПУ імені Т. Шевченка. – Режим доступу: http://www.stattionline.org.ua/pedagog /104/18045-muzikoterapiya-v-profesijnij-diyalnosti-suchasnogo-pedagoga.html. 75. Федоришин В. І. Теорія та методика фахової підготовки майбутніх учителів музики на акмеологічних засадах: автореф. дис. … доктора пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія та методика музичного навчання» / Федоришин Василь Ілліч; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2014 – 44 с. 76. Цимбаляк І. М. Психологічне консультування та корекція. Модульно-рейтинговий курс: навч. посіб. / І. М. Цимбаляк. – К.: ВД «Професіонал», 2005. – 656 с. 77. Шабутін С. Зцілення музикою. / С. Шабутін, С. Хміль, І. Шабутіна — Тернопіль: Підручники і посібники, 2008. 78. Шевчук А. С. Діти різні - методики варіативні / А. С. Шевчук – К.: 2000. - № 10. – С. 12 – 14. – (Педагогічні умови музичного розвитку дітей у різновіковій групі //Дошкільне виховання 79. Щедролосева К. Музикотерапія та її лікувально-педагогічні можливості [Електронний ресурс] / К. Щедролосева. – Режим доступу: www.kspu.edu/ashx /Щедролосєва%20К.О.doc?id. 80. Юнак Л. М. Соціально-психологічні особливості само ідентичності підлітків – представників різних музичних субкультур: автореф. дис. … канд. психол. наук: спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Юнак Любов Миколаївна; Національний університет «Острозька академія». – Острог, 2013. – 20 с. 160 81. Юсупов І. М. Методика «Дослідження рівня емпатійних тенденцій» [Електронний ресурс] / І. М. Юсупов. – Режим доступу: http://psytests.org/emotional/yusupov.html 82. Ясінко Н. І. Особливості кризи підліткового віку [Електронний ресурс] / Н. І. Ясінко // ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «Простір і час сучасної науки» / Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника. – Режим доступу: http://intkonf.org/yasinko-n-i-osoblivostikrizi-pidlitkovogo-viku/ 83. Busch R. N. The Resolution of Conflikt. – New Haven: Yale University Press, 1973. – 456 р. 84. Human physiology. V. 1. – Springer Verlag, 1983. – 745 р. 85. Mead G. H. Mind, Self and Soсiety / G. H. Mead. – Chicago: University of Chicago Press, 1963. – 623 p. 143. Nierman G. E. The Role of Private Music Instruction in the Development of High School Music Student's Ability to Describe Musical Events / G. E. Nierman // Bulletin of the Council for Research in Music Education. – 1983. – № 73. – P. 15-27. 86. Mead G. H. Mind, Self and Soсiety / G. H. Mead. – Chicago: University of Chicago Press, 1963. – p. 66. Strohal T. Yr. Methodical basis of using innovative art therapeutic technologies in the process of teenagers’ emotional and aesthetic experience formation / T.Yr. Strohal // Intellectual Archive. – Toronto, 2017. – Vol. 6, No. 1. – P. 89-101. 87. Seashor C. E. Psychology of Musik. – N. Y., 1990. – 688 р. 88. Platon – Państwo, Wydawnictwo Antyk, Kęty, 2001. – Р. 100 89. Gliniecka M. Muzykoterapia – o uzdrawiających dźwiękach muzyki, 2020. – Заголовок з екрана. – Режим доступа - https://cutt.ly/pJPhqhO 90. Leins A.K., Spintge R., Thaut M. Music therapy in medical and neurological rehabilitation settings [w:] The Oxford handbook of music psychology, red. S. Hallam, S. Cross, M. Thaut, Oxford University Press, Oxford, 2011. – Р. 526 91. Galińska E. Znaczenie muzykoterapii w rehabilitacji neurobiologicznej, „Psychiatria Polska”, nr 49 (4), 2015. – Р.837 92. Кодекс законів про працю України – Заголовок з екрана – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text 93. Закон України «Про охорону праці» – Заголовок з екрана – Режим доступу: https://dnaop.com/html/3428/doc-zakon-ukrajini-pro-ohoronu-praci
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — Психологія (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
avtorska_bakalavr_2022.doc43 kBMicrosoft WordПереглянути/відкрити
Dyplom_Kutsai_O_2022.pdf1,5 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора