Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38264
Назва: Створення комп’ютерної гри з використанням ігрового рушія Unreal Engine 4.27 з елементами штучного інтелекту
Інші назви: A computer game design using the game engine Unreal Engine 4.27 with elements of artificial intelligence
Автори: Стефанюк, Олександр Петрович
Stefaniuk, Oleksandr Petrovych
Приналежність: ТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Україна
Бібліографічний опис: Стефанюк О.П. Створення комп’ютерної гри з використанням ігрового рушія Unreal Engine 4.27 з елементами штучного інтелекту : кваліфікаційна робота освітнього рівня „Бакалавр“ „122 — Комп’ютерні науки“ / О.П. Стефанюк — Тернопіль : ТНТУ, 2022. — 55 с.
Дата публікації: 24-чер-2022
Дата подання: 10-чер-2022
Дата внесення: 27-чер-2022
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Україна
Науковий керівник: Мацюк, Олександр Васильович
Члени комітету: Стухляк, Петро Данилович
УДК: 004.4
Теми: комп’ютерна гра
computer game
штучний інтелект
artificial intelligence
ігровий рушій
game engine
unreal engine
blueprint
behavior tree
blackboard
environment query system
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота присвячена створенню комп’ютерної гри з елементами штучного інтелекту. Мета роботи полягає у проходженні всіх етапів створення комп’ютерної гри з елементами штучного інтелекту з використанням ігрового рушія Unreal Engine 4.27. В першому розділі кваліфікаційної роботи розглянуто процес створення комп'ютерних ігор та ігрового штучного інтелекту, сформовано вимоги щодо реалізації комп'ютерної гри з елементами штучного інтелекту, проведено пошук актантів та варіантів використання комп'ютерної гри, описано обрані середовища та засоби розробки, обґрунтовано використання обраних засобів та середовища розробки. В другому розділі кваліфікаційної роботи розглянуто проєктування структури комп'ютерної гри, проєктування ігрового світу, проєктування інтерфейсу, описано програмну реалізацію поведінки комп'ютерної гри та штучного інтелекту, описано процес відлагодження та тестування роботи елементів штучного інтелекту та представлено процес пакування комп'ютерної гри з елементами штучного інтелекту в Unreal Engine. Qualification work is devoted to the creation of a computer game with elements of artificial intelligence. The purpose of the work is to go through all the stages of creating a computer game with elements of artificial intelligence using the game engine Unreal Engine 4.27. In the first section of the qualification work the process of creating computer games and artificial intelligence for games, forming of requirements for the implementation of a computer game with elements of artificial intelligence, search for actants and use cases of a computer game, description and explanation of chosen environments and development tools are carried out. The second section of the qualification work deals with design of the structure of a computer game, design of the game world, design of the interface, description of the software implementation of computer game’s behavior and artificial intelligence, description of the process of debugging and testing of artificial intelligence elements and the process of packaging a computer game with elements of artificial intelligence in Unreal Engine.
Зміст: ВСТУП 7 РОЗДІЛ 1. ПОСТАНОВКА ЗАВДАННЯ СТВОРЕННЯ КОМП'ЮТЕРНОЇ ГРИ З ЕЛЕМЕНТАМИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ 9 1.1 Аналіз предметної області 9 1.2 Формування вимог щодо реалізації комп’ютерної гри 10 1.3 Пошук актантів та варіантів використання комп’ютерної гри 11 1.4 Вибір середовища розробки комп’ютерної гри з елементами ШІ 14 1.5 Обґрунтування використання засобів та середовища розробки 15 РОЗДІЛ 2. ПРОЄКТУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРИ З ЕЛЕМЕНТАМИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ 20 2.1 Проєктування структури комп’ютерної гри 20 2.2 Проєктування ігрового світу комп’ютерної гри 21 2.3 Проєктування інтерфейсу комп’ютерної гри 22 2.3.1 Проєктування головного меню та паузи комп’ютерної гри 22 2.3.2 Проєктування ігрового інтерфейсу комп’ютерної гри 23 2.4 Програмна реалізація поведінки комп’ютерної гри та ШІ 24 2.4.1 Програмна реалізація функціоналу гравця 25 2.4.2 Генерація навігаційної сітки 27 2.4.3 Програмна реалізація елементів ШІ 27 2.5 Відлагодження та тестування роботи елементів ШІ та комп’ютерної гри 31 2.6 Пакування комп’ютерної гри в UE для розповсюдження 34 РОЗДІЛ 3. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ХОРОНИ ПРАЦІ 37 3.1 Психологічні чинники небезпеки 37 3.2 Вимоги безпеки до робочих місць при виконанні робіт 40 ВИСНОВКИ 44 ПЕРЕЛІК ДЖЕРЕЛ 45 ДОДАТКИ
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38264
Власник авторського права: © Стефанюк Олександр Петрович, 2022
Перелік літератури: 1 The Total Beginner's Guide to Game AI [Електронний ресурс] / Ben Sizer // GameDev.net. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://www.gamedev.net/tutorials/programming/artificial-intelligence/the-total-beginners-guide-to-game-ai-r4942/ (08.02.2022) 2 Game Development using Artificial Intelligence in Unreal Engine [Електронний ресурс] / Ritik Kothari, Smit Nawar, Siddharth Kothari // IRJET. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://www.irjet.net/archives/V8/i4/IRJET-V8I4361.pdf (08.02.2022) 3 Штучний інтелект у відеоіграх [Електронний ресурс] // Вікіпедія Апдейт. – 2020. – Режим доступу до ресурсу: https://uk.upwiki.one/wiki/artificial_intelligence_in_video_games (08.02.2022) 4 Створити Бога. Навіщо ми розробляємо штучний інтелект і чим нам це загрожує [Електронний ресурс] / Костянтин Ценцура // НВ Преміум. – 2020. – Режим доступу до ресурсу: https://techno.nv.ua/ukr/popscience/shtuchniy-intelekt-shcho-ce-take-i-navishcho-vin-nam-potriben-50053922.html (09.02.2022) 5 Artificial Intelligence in Video Games [Електронний ресурс] / Laura E Shummon Maass // Towards Data Science. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://towardsdatascience.com/artificial-intelligence-in-video-games-3e2566d59c22 (09.02.2022) 6 Какой он, искусственный интеллект в играх: лучшие и худшие примеры [Електронний ресурс] / Илья Макаров // TechInsider. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://www.techinsider.ru/technologies/723033-kakoy-on-iskusstvennyy-intellekt-v-igrah-luchshie-i-hudshie-primery (09.02.2022) 7 История развития ИИ в играх: эволюция, алгоритмы, хардкор [Електронний ресурс] / AbuseReviews // StopGame. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://stopgame.ru/blogs/topic/93248 (11.02.2022) 8 Офіційний вебсайт Unreal Engine [Електронний ресурс] / Epic Games // Unreal Engine. – 2022. – Режим доступу до ресурсу: https://www.unrealengine.com/en-US/ (12.02.2022) 9 Learn Unreal Engine [Електронний ресурс] / Epic Games // Unreal Engine. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://learn.unrealengine.com/ (12.02.2022) 10 Документація Unreal Engine 4 [Електронний ресурс] / Epic Games // Unreal Engine. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/ (12.02.2022) 11 Romero M. Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine / M. Romero, B. Sewell – Birmingham : Packt Publishing, 2019. – 349 с. – ISBN 978-1789347067 12 Satheesh Pv. Beginning Unreal Engine 4 Blueprints Visual Scripting / Pv. Satheesh – New York : Apress, 2021. – 165 с. – ISBN 978-1484263952 13 Volin S. Learning C++ by Building Games with Unreal Engine 4: A beginner's guide to learning 3D game development with C++ and UE4 / S. Volin – 2-е вид., Birmingham : Packt Publishing, 2018. – 468 с. – ISBN 1788476247 14 Edmonds M. Mastering Game Development with Unreal Engine 4 / M. Edmonds – 2-е вид., Birmingham : Packt Publishing, 2018. – 356 с. – ISBN 978-1788991445 15 Cordone R. Unreal Engine 4 Game Development Quick Start Guide / R. Cordone – Birmingham : Packt Publishing, 2019. – 202 с. – ISBN 1789950686 16 Как работает ИИ в F.E.A.R. – постоянное планирование в качестве альтернативы дереву поведения [Електронний ресурс] / Владимир Семыкин // DTF. – 2020. – Режим доступу до ресурсу: https://dtf.ru/gamedev/133115-kak-rabotaet-ii-v-f-e-a-r-postoyannoe-planirovanie-v-kachestve-alternativy-derevu-povedeniya (16.02.2022) 17 Почему искусственный интеллект в играх такой глупый и станет ли он когда-нибудь умнее [Електронний ресурс] // Altarena. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://altarena.ru/pochemu-iskusstvennyj-intellekt-v-igrah-takoj-glupyj-i-stanet-li-on-kogda-nibud-umnee/ (16.02.2022) 18 Не совсем человек: искусственный интеллект в играх [Електронний ресурс] // SkillBox. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://skillbox.ru/media/gamedev/iskusstvennyy-intellekt-v-igrakh/ (16.02.2022) 19 Документація Unreal Engine 4: Artificial Intelligence [Електронний ресурс] / Epic Games // Unreal Engine. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://docs.unrealengine.com/4.27/InteractiveExperiences/ArtificialIntelligence/ (20.02.2022) 20 Документація Unreal Engine 4: Behavior Trees [Електронний ресурс] / Epic Games // Unreal Engine. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://docs.unrealengine.com/4.27/InteractiveExperiences/ArtificialIntelligence/BehaviorTrees/ (20.02.2022) 21 Документація Unreal Engine 4: Navigation System [Електронний ресурс] / Epic Games // Unreal Engine. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://docs.unrealengine.com/4.27/InteractiveExperiences/ArtificialIntelligence/NavigationSystem/ (20.02.2022) 22 Документація Unreal Engine 4: EQS [Електронний ресурс] / Epic Games // Unreal Engine. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://docs.unrealengine.com/4.27/InteractiveExperiences/ArtificialIntelligence/EQS (20.02.2022) 23 Куксон А. Разработка игр на Unreal Engine 4 за 24 часа / А. Куксон, Р. Даулингсока, К. Крамплер : [перевод с английского М.А. Райтмана]. – Москва : Эксмо, 2019. – 528 с. : ил. – (Мировой компьютерный бестселлер. Гейдмизайн). ISBN 978-5-04-103162-6 24 Arevalo K. Creating Games with Unreal Engine, Substance Painter, & Maya / K. Arevalo, M. Tovar, J. Li – Boca Raton : CRC Press, 2020. – 826 с. – ISBN 978-0367512675 25 Kumar A. Immersive 3D Design Visualization: With Autodesk Maya and Unreal Engine 4 / A. Kumar – New York : Apress, 2021. – 393 с. – ISBN 978-1484265963 26 Шэннон Т. Unreal Engine 4 для дизайна и визуализации / Т. Шэннон : [перевод с английского А. А. Незнанова, Н. И. Веселко, О. В. Максименковой]. – Москва : Эксмо, 2021. 368 с. : ил. – (Мировой компьютерный бестселлер. Гейдмизайн). ISBN 978-5-04-108632-9 27 Fozi H. Game Development Projects with Unreal Engine / H. Fozi, G. Marques, D. Pereira, D. Sherry – Birmingham : Packt Publishing, 2020. – 822 с. – ISBN 978-1800209220 28 Doran J. P. Unreal Engine 4.x Scripting with C++ Cookbook / J. P. Doran, W. Sherif, S. Whittle – Birmingham : Packt Publishing, 2019. – 1132 с. – ISBN 978-1789809503 29 Yannakakis G. N. Artificial Intelligence and Games / G. N. Yannakakis, J. Togelius – New York : Springer, 2018. – 360 с. – ISBN 978-3319635187 30 Rabin S. Game AI Pro 360: Guide to Character Behavior / S. Rabin – Boca Raton : CRC Press, 2019. – 164 с. – ISBN 9780367151140 31 Туториал по Unreal Engine. Часть 9: Искусственный интеллект [Електронний ресурс] / PatientZero // Хабр. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://habr.com/ru/post/346498/ (09.03.2022) 32 Millington I. AI for Games / I. Millington – 3-є вид., Boca Raton : CRC Press, 2019. – 1030 с. – ISBN 9780367670566 33 Millington I. AI for Games (AI for Everything) / I. Millington – Boca Raton : CRC Press, 2021. – 76 с. – ISBN 978-0367643447 34 Unreal Engine 4, C++: Artificial Intelligence [Електронний ресурс] / Charlie Wheate // Engine and Game Programming Blog. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://gameprogramming426359492.wordpress.com/2019/09/06/unreal-engine-4-c-artificial-intelligence/ (01.04.2022) 35 Sapio F. Hands-On Artificial Intelligence with Unreal Engine / F. Sapio –Birmingham : Packt Publishing, 2019. – 552 с. – ISBN 9781788831642 36 Котик А.М. Психология и безопасность. Таллин.: Валгус, 1981. 407 с. 37 Мохняк С.М. Безпека життєдіяльності. Навчальний посібник. / С. М. Мохняк, О. С. Дацько, О. І. Козій, А. С. Романів, М. П. Петрук, В. В. Скіра, В. О. Васійчук – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2009. – 264 с. – ISBN 978-966-553-825-7 38 Скобло Ю.С. Безпека життєдіяльності. Навчальний посібник для вищих навчальних закладів 3-4 рівнів акредитації. / Ю.С. Скобло, Т.Б. Соколовська, Д.І. Морозенко – К.: Кондор, 2003. – 424 с. 39 ДСТУ 8604:2015 «Дизайн і ергономіка. Робоче місце для виконання робіт у положенні сидячи. Загальні ергономічні вимоги» 40 ДСанПін 3.3.2.007-98 «Державні санітарні правила і норми роботи з візуальними дисплейними терміналами (ВДП) електронно-обчислювальних машин».
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:122 — Компʼютерні науки (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2022_KRB_SNs-42_Stefaniuk_OP_v19.pdf3,06 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора