Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35837

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧеботарьова, Наталія Миколаївна
dc.contributor.authorЧеботарьов, Вячеслав Анатолійович
dc.contributor.authorChebotarova, Nataliia
dc.contributor.authorChebotarov, Viacheslav
dc.date.accessioned2021-08-27T10:39:32Z-
dc.date.available2021-08-27T10:39:32Z-
dc.date.created2021-06-22
dc.date.issued2021-06-22
dc.date.submitted2021-05-05
dc.identifier.citationЧеботарьова Н. М. Медична реформа: вихідні інституціональні, організаційно-економічні засади та регіональні особливості реалізації (на прикладі Луганської області) / Наталія Миколаївна Чеботарьова, Вячеслав Анатолійович Чеботарьов // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 70. — № 3. — С. 33–42. — (Економіка).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35837-
dc.description.abstractМедична реформа – складне системне не тільки суто фахове, а й соціально-економічне, правове та у цілому – інституціональне явище. Багато у чому, в сучасних умовах медична реформа стає своєрідним барометром соціально-економічної та політичної стабільності України й критеріальною ознакою рівня її розвитку. При цьому медична сфера безпосереднім чином впливає на життєдіяльність кожної родини, кожної людини та кожної адміністративно-територіальної одиниці країни. Однак наразі вітчизняна наука та практика державного регулювання, як правило, поза увагою залишають розгляд взаємозв’язків медичної реформи та реформи місцевого самоврядування. Таке системне фахове, соціально-економічне й інституціональне явище потребує й відповідного системного міждисциплінарного аналізу. Кілька років провадження медичної реформи в Україні вже дають гносеологічну та емпіричну базу такого аналізу. Автори на основі міждисциплінарного підходу в узагальненому вигляді розкривають інституціона- льний зміст медичної реформи з виокремленням її логіки – причинно-наслідкової послідовності реалізації. Таку логіку відображає запропонована когнітивна пентаграма: «утворення інституту сімейного лікаря» – «запровадження медичного страхування» – «зв’язок з реформою місцевого самоврядування» – «формування мережі госпітальних округів» – «рівноправ’я державної та приватної медицини», основу якої складає своєрідний трикутник, «вмонтований» в пентаграму (перший, другий та четвертий елементи пентаграми). Закцентовано увагу на необхідності інституціональної, економічної та фахової проєкції виокремлених пентаграми та трикутника на «заклад охорони здоров’я» як визначальну організаційно-галузеву основу надання якісних медичних послуг громадянам, що й має стати узагальнюючим критерієм-виміром медичної реформи. На прикладі Луганської та Донецької областей також розглянуто регіональні особливості проведення медичної реформи у контексті формування госпітальних округів (об’єктивної можливо- сті/неможливості дотримання норм Міністерства охорони здоров’я України щодо визначення параметрів госпітальних округів) та окремі відповідні проблеми, які повстали з урахуванням війни на сході країни.
dc.description.abstractMedical reform is a complex systemic, not only purely professional, but also socio-economic, legal and in general institutional phenomenon. In many respects, under modern conditions, medical reform is becoming a kind of barometer of socio-economic and political stability of Ukraine and a criterion of its development level. At the same time, the medical sphere directly affects the life of every family, every person and every administrative-territorial unit of the country. However, at present, domestic science and state regulation practice leave out of consideration the relationship between health care and local government reform. Such a systemic professional, socio-economic and institutional phenomenon requires the appropriate systemic interdisciplinary analysis. The last years of medical reform in Ukraine have already provided the epistemological and empirical basis for such analysis. The authors, on the basis of the interdisciplinary approach in the generalized form, reveal the institutional content of medical reform with the separation of its – the cause-effect sequence of implementation. This logic is reflected in the proposed cognitive pentagram: «formation of the family doctor institution» – «introduction of health insurance» – «connection with local government reform» – «formation of the network of hospital districts» – «equality of public and private medicine», based on the peculiar triangle «inbuilt» in the pentagram (the first, second and fourth elements of the pentagram). Emphasis is placed on the need for institutional, economic and professional projection of the selected pentagram and triangle on the “health care institution” as a defining organizational and sectoral basis for providing high quality medical services to citizens, which should be the generalizing criterion for medical reform. The example of Luhansk and Donetsk oblasts also are considered as the regional features of medical reform in the context of hospital districts formation (objective possibility / impossibility of compliance with the norms of the Ukraine Ministry of Health on determining the parameters of hospital districts) and some relevant problems which arose taking into account the war in the east.
dc.format.extent33-42
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник, 3 (70), 2021
dc.relation.ispartofGalician economic journal, 3 (70), 2021
dc.relation.urihttps://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7753
dc.relation.urihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.03.192
dc.relation.urihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.03.198
dc.relation.urihttps://doi.org/10.35774/app2019.01.054
dc.relation.urihttps://are-journal.com/index.php/are/article/view/367
dc.relation.urihttps://doi.org/10.51599/are.2020.06.04.07
dc.relation.urihttps://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2801-12#Text
dc.relation.urihttps://www.kmu.gov.ua/npas/249582611
dc.relation.urihttp://lg.ukrstat.gov.ua/sinf/demograf/chisl12_2020.php.htm
dc.relation.urihttps://atu.gki.com.ua/ua/karta#map=7//48.96955338118993//39.03311147700004&&layer=8906587201596708-1,100//7376316114267884-1,100&&action=info-7376316114267884,49
dc.relation.urihttps://are-journal.com/are/article/view/367/264
dc.relation.urihttps://atu.gki.com.ua/ua/karta#map=7//48.96955338118993//39.03311147700004&&layer=890658720
dc.subjectмедична реформа
dc.subjectінституціоналізм
dc.subjectорганізаційно-економічні засади
dc.subjectпацієнт
dc.subjectсімейний лікар
dc.subjectгоспітальний округ
dc.subjectЛуганська область
dc.subjectmedical reform
dc.subjectinstitutionalism
dc.subjectorganizational and economic principles
dc.subjectpatient
dc.subjectfamily doctor
dc.subjecthospital district
dc.subjectLuhansk region
dc.titleМедична реформа: вихідні інституціональні, організаційно-економічні засади та регіональні особливості реалізації (на прикладі Луганської області)
dc.title.alternativeMedical reform: initial institutional, organizational, economic principles and regional peculiarities of implementation (on the example of Luhansk region)
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages10
dc.subject.udc33.021.8
dc.subject.udc61(477.61)
dc.relation.references1. Графський В., Коркунова О. Медична реформа як чинник контролю використання бюджетних коштів України. Сучасні тенденції розвитку індустрії гостинності. 2019. С. 11–14.
dc.relation.references2. Ліштаба Л. В. Сучасний стан та особливості фінансування сфери охорони здоров’я в Україні. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2017. Вип. 1 (06). С. 23–19.
dc.relation.references3. Бас-Юрчишин М. А. SWOT-аналіз ринку медичного страхування в Україні. Young Scientist. 2015. № 2 (17). С. 923–927.
dc.relation.references4. Волохова Л. Ф., Остапенко Д. О. Медичне страхування та його розвиток в Україні. Науково-практичний збірник «Фінансові послуги». 2017. № 1. С. 39.
dc.relation.references5. Лінчевський О. В., Черненко В. М., П’ятницький Ю. С., Булах І. Є. Шляхи реформування системи вищої медичної освіти в Україні в сучасних умовах. Матеріали XIV Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, присвяченої 60-річчю ТДМУ, «Сучасні підходи до вищої медичної освіти в Україні». Медична освіта. 2017. № 3. С. 6–9. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7753
dc.relation.references6. Чала Н. Д. Зміни механізмів фінансування закладів охорони здоров’я в умовах реформування галузі. Науковий вісник ІФНТУНГ. Серія: Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості. 2016. № 1(13). С. 84–87.
dc.relation.references7. Леган І., Крикун О. Ринок приватної медицини України: особливості регулювання та напрями розвитку. Галицький економічний вісник. 2020. Том 64. № 3. С. 192–197. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.03.192
dc.relation.references8. Петрик С. Аналіз передумов розвитку державно-приватного партнерства як інструменту вдосконалення державної політики в сфері охорони здоров’я. Галицький економічний вісник. 2020. Том 64. № 3. С. 198–209. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.03.198
dc.relation.references9. Книш С. Удосконалення публічного управління в сфері охорони здоров'я у Україні: аналіз реформи і європерспективи. Актуальні проблеми правознавства. 2019. Випуск 1 (17). С. 54–59. DOI: https://doi.org/10.35774/app2019.01.054
dc.relation.references10. Ямненко Т.М. Медична реформа: реалії України та міжнародний досвід. Юридичний вісник. 2018. № 2 (47). С. 116–120.
dc.relation.references11. Індекс здоров’я. Україна – 2019: Результати загальнонаціонального дослідження. Київ, 2020. 103 с.
dc.relation.references12. Західна О. Р., Мидлик Ю. І. Медична реформа в умовах децентралізації влади в Україні. Молодий вчений. 2017. № 11 (51). С. 1156–1158.
dc.relation.references13. Зубарєва О. Медична реформа в Україні: оцінки українців та досвід регіонального дослідження. ГРАНІ. 2019. Т. 22. № 4. С. 54–63.
dc.relation.references14. Колосов А., Глінковська-Краузе Б., Чеботарьов Є., Савченко О., Чеботарьов В. Формування спроможності сільських та селищних об’єднаних територіальних громад в Україні: використання досвіду Польщі. Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal. Том 6. № 4. С. 118–143. URL: https://are-journal.com/index.php/are/article/view/367. DOI: https://doi.org/10.51599/are.2020.06.04.07
dc.relation.references15. Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» від 19.11.92 р. № 2802-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2801-12#Text.
dc.relation.references16. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку створення госпітальних округів» від 30 листопада 2016 р. № 932. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/249582611.
dc.relation.references17. Головне управляння статистики в Луганській області. URL: http://lg.ukrstat.gov.ua/sinf/demograf/chisl12_2020.php.htm.
dc.relation.references18. Геопортал адміністративно-територіального устрою України. URL: https://atu.gki.com.ua/ua/karta#map=7//48.96955338118993//39.03311147700004&&layer=8906587201596708-1,100//7376316114267884-1,100&&action=info-7376316114267884,49.
dc.relation.referencesen1. Hrafskyi V., Korkunova O. Medychna reforma yak chynnyk kontroliu vykorystannia biudzhetnykh koshtiv Ukrainy. Suchasni tendentsii rozvytku industrii hostynnosti. 2019. Р. 11–14. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen2. Lishtaba L. V. Suchasnyi stan ta osoblyvosti finansuvannia sfery okhorony zdorovia v Ukraini. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia. 2017. No. 1 (06). Р. 23–19. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen3. Bas-Yurchyshyn M. A. SWOT-analiz rynku medychnoho strakhuvannia v Ukraini. Young Scientist. 2015. No. 2 (17). Р. 923–927. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen4. Volokhova L. F., Ostapenko D. O. Medychne strakhuvannia ta yoho rozvytok v Ukraini. Finansovi posluhy 2017. № 1. P. 39. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen5. Linchevskyi O. V., Chernenko V. M., Piatnytskyi Yu. S., Bulakh I. Ye. Shliakhy reformuvannia systemy vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini v suchasnykh umovakh. Materialy XIV Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, prysviachenoi 60-richchiu TDMU, “Suchasni pidkhody do vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini”. Medychna osvita. 2017. No. 3. P. 6–9. [In Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7753
dc.relation.referencesen6. Chala N. D. Zminy mekhanizmiv finansuvannia zakladiv okhorony zdorovia v umovakh reformuvannia haluzi. Naukovyi visnyk IFNTUNH. Seriia: Ekonomika ta upravlinnia v naftovii i hazovii promyslovosti. 2016. No. 1 (13). P. 84–87. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen7. Lehan I., Krykun O. Rynok pryvatnoi medytsyny Ukrainy: osoblyvosti rehuliuvannia ta napriamy rozvytku. Private medicine market of Ukraine: features of regulation and directions of development. Galician economic journal. 2020. Vol. 64. No. 3. P. 192–197. [In Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.03.192
dc.relation.referencesen8. Petryk S. Analiz peredumov rozvytku derzhavno-pryvatnoho partnerstva yak instrumentu vdoskonalennia derzhavnoi polityky v sferi okhorony zdorovia. Analysis of the prerequisites for public-private partnership development as a tool for public health policy improvement. Galician economic journal. 2020. Vol. 64. No. 3. P. 198–209. [In Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.03.198
dc.relation.referencesen9. Knysh S. Udoskonalennia publichnoho upravlinnia v sferi okhorony zdorovia v Ukraini: analiz reformy i yevroperspektyvy. Aktualni problemy pravoznavstva. 2019. No. 1 (17). P. 54–59. [In Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.35774/app2019.01.054
dc.relation.referencesen10. Iamnenko T. M. Medychna reforma: realii Ukrainy ta mizhnarodnyi dosvid. Yurydychnyi visnyk. 2018. No. 2 (47). P. 116–120. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen11. Indeks zdorovia. Ukraina – 2019: Rezultaty zahalnonatsionalnoho doslidzhennia. Kyiv, 2020. 103 p. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen12. Zakhidna O. R., Mydlyk Yu. I. Medychna reforma v umovakh detsentralizatsii vlady v Ukraini. Young Scientist. 2017. No. 11 (51). P. 1156–1158. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen13. Zubarieva O. Medychna reforma v Ukraini: otsinky ukraintsiv ta dosvid rehionalnoho doslidzhennia. HRANI. 2019. Vol. 22. No. 4. P. 54–63. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen14. Kolosov A., Glinkowska-Krauze B., Chebotarov I., Savchenko O. and Chebotarov V. (2020) “Forming the capability of rural and settlement united territorial communities in Ukraine: using the experience of Poland”, Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal. 6 (4). P. 118–143. doi: 10.51599/are.2020.06.04.07. URL: https://are-journal.com/are/article/view/367/264 (accessed 03.03.2021). [In Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.51599/are.2020.06.04.07
dc.relation.referencesen15. Zakon Ukrainy “Osnovy zakonodavstva Ukrainy pro okhoronu zdorovia” vid 19.11.92 r. № 2802-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2801-12#Text. (accessed 03.03.2021). [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen16. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy “Pro zatverdzhennia Poriadku stvorennia hospitalnykh okruhiv” vid 30 lystopada 2016 r. № 932. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/249582611 (accessed 03.03.2021). [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen17. Holovne upravliannia statystyky v Luhanskii oblasti. URL: http://lg.ukrstat.gov.ua/sinf/demograf/chisl12_2020.php.htm (accessed 24.02.2021).
dc.relation.referencesen18. Heoportal administratyvno-terytorialnoho ustroiu Ukrainy. URL: https://atu.gki.com.ua/ua/karta#map=7//48.96955338118993//39.03311147700004&&layer=890658720 (accessed 24.02.2021).
dc.identifier.citationenChebotarova N., Chebotarov V. (2021) Medychna reforma: vykhidni instytutsionalni, orhanizatsiino-ekonomichni zasady ta rehionalni osoblyvosti realizatsii (na prykladi Luhanskoi oblasti) [Medical reform: initial institutional, organizational, economic principles and regional peculiarities of implementation (on the example of Luhansk region)]. Galician economic journal (Tern.), vol. 70, no 3, pp. 33-42 [in Ukrainian].
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.03.033
dc.contributor.affiliationДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», Старобільськ, Україна
dc.contributor.affiliationLuhansk Taras Shevchenko National University, Starobil'sk, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник
dc.citation.volume70
dc.citation.issue3
dc.citation.spage33
dc.citation.epage42
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 3 (70)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.