Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34832
Назва: Обґрунтування параметрів інерційного планетарного запобіжного механізму гвинтових конвеєрів
Інші назви: Substantiation of parameters of the inertial planetary safety mechanism of the screw conveyors
Автори: Каретін, Василь Миколайович
Бібліографічний опис: Каретін В.М. Обґрунтування параметрів інерційного планетарного запобіжного механізму гвинтових конвеєрів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : спец. 05.05.05 “Піднімально-транспортні машини” / В.М. Каретін. – Тернопіль, 2021. – 24 с.
Дата публікації: 9-кві-2021
Дата подання: 9-кві-2021
Дата внесення: 12-кві-2021
Видавництво: Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ТНТУ
Рівень дисертації: кандидатська дисертація
Рада захисту: К 58.052.03
Науковий керівник: Стухляк, Петро Данилович
Члени комітету: Ромасевич, Юрій Олександрович
Часов, Дмитро Павлович
УДК: 621.867.42; 621.825
Теми: вхідний вал
вихідний вал
дебаланс
координата
швидкість
прискорення
стоповий режим роботи
гальмівний обертовий момент
частота обертання
передаточне відношення
коефіцієнт корисної дії
гвинтовий конвеєр
input shaft
output shaft
imbalance
coordinate
speed
acceleration
stop operation mode
braking torque
rotation speed
gear ratio
efficiency factor
screw conveyor
Короткий огляд (реферат): Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.05.05 «Піднімально-транспортні машини». – Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, 2021. У дисертації на підставі сукупності узагальнених наукових результатів вирішено нове актуальне завдання підвищення технологічної ефективності процесу роботи гвинтових транспортних механізмів шляхом удосконалення конструкції та обґрунтування параметрів інерційної планетарної запобіжної муфти, яку виконано на основі біпланетарного інерційного механізму з рухомою реактивною ланкою. На основі проведених теоретично-експериментальних досліджень розроблено: аналітичні залежності, які дозволяють аналізувати переміщення точки дебалансу та механізму загалом; аналітичні залежності для визначення кінематичних і динамічних параметрів стопового режиму роботи гвинтового конвеєра з інерційною планетарною запобіжною муфтою; емпіричні рівняння, які характеризують зміну гальмівного обертового моменту стопового режиму роботи та коефіцієнта корисної дії передачі обертового моменту. На основі проведених теоретичних і експериментальних досліджень обґрунтовано основні раціональні параметри інерційної планетарної запобіжної муфти гвинтового конвеєра. Максимальний обертовий момент вихідного вала інерційної планетарної запобіжної муфти гвинтового конвеєра у стоповому режимі формується шляхом зростання енергії дебаланса за рахунок збільшення швидкостей обертання дебаланса навколо своєї осі та осі привода імпульсного модуля та змінюється в діапазоні 19,6 … 29,4 Н∙м за відповідного передаточного відношення приводу дебаланса, що дорівнює 2,2. Раціональне функціонування процесу роботи гвинтового конвеєра з метою забезпечення максимального гальмівного обертового моменту вихідного вала при виникненні перевантаження його робочих органів у межах від 20 Н∙м до 42 Н∙м, або початку стопового режиму роботи гвинтового конвеєра досягнуто за наступних параметрів: частота обертання вхідного вала ІПЗМ від 262,5 об/хв до 437,5 об/хв; передаточне відношення приводу верхнього дебалансу від 2,0 до 3,2; передаточне відношення приводу нижнього дебалансу рівне 1,0. Конструктивна новизна технічного рішення захищена патентом України на корисну модель.
The dissertation for obtaining a scientific degree of the Candidate of technical sciences on a specialty 05.05.05 "Lifting and transportation machinery". – Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, 2021. In the dissertation, on the basis of the set of generalized scientific results, the new actual problem of increasing the technological efficiency of screw transport mechanisms operation process is solved due to design improvement and substantiation of parameters of the inertial planetary safety clutch, which is produced on the basis of the biplanetary inertial mechanism with a mobile reactive link. On the basis of the conducted theoretical and experimental research the following has been developed: analytical dependences which allow to analyse the displacement of the imbalance point and the mechanism in general; analytical dependences for determination of kinematic and dynamic parameters of the operation stop mode of the screw conveyor with inertial planetary safety clutch; empirical equations that characterize the change in braking torque of the stop mode and the torque transmission efficiency. Grounded on the conducted theoretical and experimental research, the optimal parameters of the inertial planetary safety clutch of the screw conveyor are substantiated. The braking safety torque of the output shaft of the screw conveyor inertial planetary safety clutch in the stop mode is formed by means of increasing the imbalance energy due to acceleration of the imbalance rotation around its axis and the drive axis of the pulse module as well as range variation of 19.6 … 29.4 N∙m, when respective gear ratio of the imbalance drive equals to 2.2. Rational functioning of the process of the screw conveyor operation in terms of providing maximum braking torque of the output shaft in case of overload of its working parts in the range from 20 N∙m to 42 N∙m, or the beginning of the stop mode of the screw conveyor, is achieved by the following parameters: input shaft speed is from 262.5 rpm to 437.5 rpm; the gear ratio of the upper imbalance drive is from 2.0 to 3.2 and the lower imbalance drive is equal to 1.0. The annual economic effect achieved by increasing the technological capabilities of the screw conveyor is UAH 12,209.7. The research results were implemented at PJSC "TerA" (Ternopil), LLC "Ukraine" (Ternopil region, Pidvolochysk district) and PP "Ukraine-Agro-2C" (Khmelnytsky region, Chemerivtsi district) in technological lines, respectively, for transportation and dough formation and for transportation of bulk products and goods. Theoretical and practical results of the research were implemented in the educational process of Ternopil Ivan Puluj National Technical University during teaching the subject "Drives of Machines and Machine Complexes". The constructive novelty of the technical solution is protected by a patent of Ukraine for a utility model.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34832
Перелік літератури: 1. Стухляк П. Аналітичне дослідження кінематики дебалансу реактивно-інерційного блока інерційного трансформатора крутного моменту / П. Стухляк, А. Курко, В. Каретін, І. Добротвор // Машинознавство. – 2011. – № 9-10. – С. 41-44. (Здобувачем розроблено рівняння, які описують рух точки дебалансу. Індексується в міжнародній наукометричній базі Google Scholar). 2. Чвартацький Р.І. До питання подрібнення і змішування коренебульбоплодів / Р.І. Чвартацький, І.І. Чвартацький, В.М. Каретін // Сільськогосподарські машини: Зб. наук. ст. – Луцьк: ЛНТУ, 2012. – Вип. 23. – С. 161-165. (Здобувачем запропоновано застосування інерційної муфти для гвинтового конвеєра. Індексується в міжнародних наукометричних базах Google Scholar; Ulrich's; ResearchBib; Scientific Indexing Services; CiteFactor; WorldCat). 3. Каретін В.М. Векторний спосіб визначення кінематичних параметрів ідеального інерційного модуля у стоповому режимі / В. М. Каретін, А. М. Курко // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2020. – № 4. – С. 105-112. (Здобувачем розроблено залежності для визначення кінематичних і динамічних параметрів дебаланса стопового режиму роботи. Індексується в міжнародних наукометричних базах Index Copernicus; Google Scholar). 4. Каретін В. Кінематичне дослідження моделі еталонної компонувальної схеми інерційного модуля / В. Каретін // Наукові горизонти. – 2020. – № 07(92). – С. 104-111. (Індексується в міжнародних наукометричних базах Index Copernicus; Google Scholar; DOAJ). 5. Karetin V. Experimental studies of the inertial safety clutch for screw conveyor / V. Karetin, P. Stukhlyak, A. Kurko // Scientific Journal of TNTU. – 2020. – No. 100(4). – P. 86-96. (Здобувачем отримано рівняння регресії зміни гальмівного крутного моменту. Індексується в міжнародних наукометричних базах Index Copernicus; Google Scholar). 6. Каретін В.М. Порівняльні експериментальні дослідження процесу роботи інерційного планетарного механізму гвинтових конвеєрів / В.М. Каретін, П.Д. Стухляк // Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. – 2020. – № 2(49). – С. 71-80. (Здобувачем проведено порівняльний аналіз процесу роботи муфти. Індексується в міжнародних наукометричних базах Scientific Indexing Services; Google Scholar; JOURNAL FACTOR; WorldCat; ResearchBib). 7. Karetin V. The results of experimental studies transfer coefficient inertial torque coupling screw conveyor / V. Karetin, V. Baranovsky, P. Stukhlyak, A. Kurko // Innovative solutions in modern science. – New York: TK Meganom LLC, 2020 – No 5(41) – P. 85 – 96. (Здобувачем розроблено рівняння регресії к.к.д. інерційної муфти. Індексується в міжнародних наукометричних базах Scientific Indexing Services; Google Scholar; CORE; OpenAIRE; Ulrich's; WorldCat; CiteFactor; ResearchBib; BASE). Наукові праці, які засвідчують апробацію матеріалів дисертаційної роботи 8. Каретін В. Графічний аналіз реактивно-інерційного блоку зубчастих коліс планетарного механізму / В. Каретін // Міжнародна науково-технічна конференція молодих учених та студентів “Актуальні задачі сучасних технологій”, 21-22 грудня 2010 року: тези допов. – Тернопіль: ТНТУ, 2010. – С. 47. 9. Курко А. Комп’ютерне моделювання кінетики дебалансу реактивно-інерційного блоку / А. Курко, В. Каретін, Р. Цебрій // І наукова конференція “Теоретичні та прикладні аспекти розвитку нових автоматизованих технологій і дослідження матеріалів”, 18 травня 2011 року: тези допов. – Тернопіль: ТНТУ, 2011. – С. 23. (Здобувачем розроблено алгоритм обробітку даних в середовищі MathCad). 10. Каретін В.М. Аналітичне дослідження кінематики дебалансу реактивно-інерційного блока інерційного трансформатора крутного моменту / В. М. Каретін // 10-й міжнародний симпозіум українських інженерів-механіків у Львові: тези допов. – Львів: НУ «ЛП», 2011. – С. 314-315. 11. Каретін В. Дослідження фазових поверхонь кінематики та динаміки параметрів дебалансів / В. Каретін // XV наукова конференція Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя, 14-15 грудня 2011 року: тези допов. – Тернопіль: ТНТУ, 2011. – С. 31. 12. Стухляк П.Д. Кінематичне дослідження реактивно-інерційного блоку графічним способом / П. Д. Стухляк, А. М. Курко, В. М. Каретін // Автоматизація: проблеми, ідеї, рішення: матеріали міжнародної науково-технічної конференції: тези допов. – Севастополь: СевНТУ, 2012. – С.123-125. (Здобувачем запропоновано метод побудови просторових векторних планів для визначення кутових зміщень сателітів). 13. Стухляк П.Д. Графічне визначення даних для кінетостатичного розрахунку механізму / П. Д. Стухляк, А. М. Курко, В. М. Каретін // Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасні енергетичні установки на транспорті і технології та обладнання для їх обслуговування»: тези допов. – Херсон: ХДМА, 2012. – С. 157-159. (Здобувачем розроблено залежності для визначення кінематичних і динамічних параметрів дебаланса стопового режиму роботи). 14. Курко А. Комп’ютеризований стенд для експериментального дослідження енергетичних характеристик інерційного диференціального трансформатора моменту / А. Курко, М. Каретін // ХХІ наукова конференція Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя, 16-17 травня 2019 року: тези допов. – Тернопіль: ТНТУ, 2019. – С. 87. (Здобувачем встановлено відповідність між енергетичними параметрами інерційної запобіжної муфти та силового електроприводу). 15. Каретін В.М. Кінетичні передумови трансформації в потужності інерційного диференціального трансформатору мометну / В. М. Каретін, А. М. Курко, М. С. Михайлишин // 14-й Міжнародний симпозіум українських інженерів-механіків у Львові, 23-24 травня 2019 року: тези допов. – Львів: ТзОВ "КІНПАТРІ ЛТД", 2019. – С. 108-109. (Здобувачем теоретично обґрунтовано кінематичні умови стопового і динамічного режимів роботи). 16. Каретін В. Автоматизована реєстрація параметрів потужності інерційного диференціального трансформатору моменту / В. Каретін, А. Курко, М. Михайлишин // IV Міжнародна науково-технічна конференція “Теоретичні та прикладні аспекти радіотехніки, приладобудування і компʼютерних технологій” присвячена 80-ти річчю з дня народження професора Я.І. Проця, 20-21 червня 2019 року: тези допов. – Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2019. – С. 186-187. (Здобувачем розроблено структурну схему стенда для автоматизованої реєстрації параметрів потужності інерційної запобіжної муфти). 17. Каретін В. Автоматизований обробіток експериментальних даних в середовищі Excel / В. Каретін, А. Курко, М. Михайлишин // VII науково-технічна конференція “Інформаційні моделі, системи та технологіїˮ: тези допов. – Тернопіль: ФОП Паляниця ВА, 2019. – С. 9. (Здобувачем розроблено програму та методику проведення експериментальних досліджень). 18. Курко А. Моделювання кінематики сферичного руху геометричними засобами / А. Курко, В. Каретін // Міжнародна науково-технічна конференція “Фундаментальні та прикладні проблеми сучасних технологій” до 60-річчя з дня заснування ТНТУ імені Івана Пулюя та 175-річчя з дня народження Івана Пулюя, 14-15 травня 2020 року: тези допов. – Тернопіль: ТНТУ, 2020. – С. 134. (Здобувачем розроблено залежності для визначення кінематичних і динамічних параметрів дебаланса стопового режиму роботи). 19. Каретін В. М. Експериментальні дослідження інерційного диференціального трансформатора моменту / В. М. Каретін // IX Міжнародна науково-технічна конференція молодих учених та студентів „Актуальні задачі сучасних технологій“, 25-26 листопада 2020 року: тези допов. – Тернопіль: ТНТУ, 2020. – Том 1. – С. 74-75. 20. Михайлишин М.С. Дослідження кінематики і динаміки дебалансу інерційного модуля / М. С. Михайлишин, В. М. Михайлишин, П. Д. Стухляк, В. М. Каретін, А. М. Курко // VIIІ науково-технічна конференція “Інформаційні моделі, системи та технології ˮ, 9-10 грудня 2020 року: тези допов. – Тернопіль: ТНТУ, 2020. – С. 20-21. (Здобувачем розроблено залежності для визначення кінематичних і динамічних параметрів дебаланса стопового режиму роботи). Наукові праці, які додатково розкривають результати дисертаційної роботи 21. Пат. 86532 Україна, МПК F16H 33/00 F16H 29/00 Інерційний диференціальний трансформатор моменту / Курко А.М., Каретін В.М.; заявник і власник патенту Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. – № u201302670; заявл. 04.03.2013; опубл. 10.01.2014. Бюл. № 1/2014. 5 с. (Здобувачем запропоновано конструктивне розміщення дебалансів. Частка всіх співавторів однакова).
Тип вмісту: Dissertation
Розташовується у зібраннях:05.05.05 – піднімально-транспортні машини

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
aref.pdfАвтореферат1,96 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити
vidguk_Romasevych.pdf6,74 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити
dis.pdf9,19 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити
vidguk_Chasov.pdf4,89 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.