Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31697

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛободіна, Зоряна Миколаївна
dc.contributor.authorLobodina, Zoryana
dc.date.accessioned2020-05-20T12:43:19Z-
dc.date.available2020-05-20T12:43:19Z-
dc.date.created2020-02-25
dc.date.issued2020-02-25
dc.date.submitted2020-02-10
dc.identifier.citationЛободіна З. М. Шляхи посилення фіскальної та регулюючої функцій податку на доходи фізичних осіб / Зоряна Лободіна // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 62. — № 1. — С. 142–151. — (Гроші, фінанси і кредит).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31697-
dc.description.abstractЗ’ясовано, що податок на доходи фізичних осіб розглядається як важлива компонента доходів бюджету держави та використовується для розрахунку обсягу базової (реверсної) дотації в процесі горизонтального вирівнювання дохідної спроможності бюджетів і регулювання добробуту платників податку та діяльності податкових агентів. Для посилення фіскальної й регулюючої функцій податку на доходи фізичних осіб рекомендовано вдосконалити його справляння шляхом застосування розробленої прогресивної шкали ставок зазначеного податку. Запропонований підхід до оподаткування доходів населення, отриманих у формі заробітної плати або інших виплат, нарахованих у зв’язку з трудовими відносинами й за цивільно-правовими договорами, передбачає диференціацію платників за групами залежно від величини оподатковуваних доходів зі встановленням різних ставок податку на доходи фізичних осіб (перша група – малозабезпечені громадяни з доходами, обсяг яких не перевищує 1 фактичного прожиткового мінімуму, – ставка 0%; друга група – громадяни з доходами обсягом від 1 до 2 фактичних прожиткових мінімумів – ставка 14%; третя група – громадяни з доходами обсягом від 2 до 3 фактичних прожиткових мінімумів – ставка 18%; четверта група – громадяни з доходами обсягом від 3 до 4 фактичних прожиткових мінімумів – ставка 21%; п’ята група – громадяни з доходами обсягом від 4 до 5 фактичних прожиткових мінімумів – ставка 23%; шоста група – громадяни з доходами, обсяг яких перевищує 5 фактичних прожиткових мінімумів – ставка 25%). Виявлено проблеми зарахування зазначеного податку, його розподілу між бюджетами та відшкодування витрат фізичних осіб, включених до податкової знижки з податку на доходи фізичних осіб. З метою зменшення втрат доходів місцевих бюджетів обґрунтовано доцільність відшкодування витрат фізичної особи, включених до податкової знижки з податку на доходи фізичних осіб, за рахунок коштів бюджетів, до доходів яких було зараховано сплачений з доходу платника податок з урахуванням нормативів розподілу податку на доходи фізичних осіб між державним та місцевими бюджетами й пропорційно до обсягу податку на доходи фізичних осіб, сплаченого до різних бюджетів, залежно від видів доходу платника такого податку. Запропоновано зараховувати податок на доходи фізичних осіб від оподаткування пасивних доходів у вигляді процентів на основі використання нормативів розподілу податку на доходи фізичних осіб, отриманих у формі заробітної плати або з інших джерел, між державним і місцевими бюджетами.
dc.description.abstractIt is defined in this paper that the personal income tax is considered as an important component of the state budget revenues and is used to calculate the volume of the base (reverse) subsidy in the process of horizontal income leveling and regulation of taxpayers welfare and tax agents activity. In order to strengthen fiscal and regulatory functions of personal income tax it is recommended to improve it by applying the developed progressive scale of the defined tax rate. The proposed approach to taxation of population income obtained in the form of wages or other payments accrued in connection with labor relations and under civil law agreements specifying the differentiation of payers by groups depending on taxed amounts with the determination of different personal income tax rates (the first group – citizens with low-income not exceeding 1 actual subsistence minimum – rate 0%; the second group – citizens with income amounting from 1 to 2 actual subsistence minimums – rate 14%; the third group – citizens with income from 2 to 3 actual subsistence minimums – rate 18%; the fourth group – citizens with income from 3 to 4 actual subsistence minimums – rate 21%; the fifth group – citizens with income from 4 to 5 actual subsistence minimums – the rate of 23%; the sixth group – citizens with income exceeding 5 actual subsistence minimums – 25% rate. The problems of the given tax crediting, its distribution between the budgets and reimbursement of personal expenses included in the tax discount for personal income tax are revealed. In order to reduce the loss of local budgets income, the expediency of personal expenses reimbursement included in the tax discount on the personal income tax at the budget expenses, which are credited to personal income tax taking into account the norms of the personal income tax distribution between the state and local budgets, and in proportion to the volume of personal income tax paid to different budgets, depending on the type of income of such tax payer is substantiated. It is proposed to credit the personal income tax from passive income taxation in the form of interest on the basis of the use of norms for personal income tax obtained in the form of wages or other sources between the state and local budgets.
dc.format.extent142-151
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник, 1 (62), 2020
dc.relation.ispartofGalician economic journal, 1 (62), 2020
dc.relation.urihttp://www.treasury.gov.ua
dc.relation.urihttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17
dc.relation.urihttp://www.msp.gov.ua/content/socialni-standarti.html
dc.subjectдоходи бюджету
dc.subjectподатки
dc.subjectподаток на доходи фізичних осіб
dc.subjectставка податку на доходи фізичних осіб
dc.subjectінструмент бюджетного механізму
dc.subjectbudget revenues
dc.subjecttaxes
dc.subjectpersonal income tax
dc.subjectpersonal income tax rate
dc.subjectbudget mechanism tool
dc.titleШляхи посилення фіскальної та регулюючої функцій податку на доходи фізичних осіб
dc.title.alternativeWays of strengthening the fiscal and regulating functions of personal income tax
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages10
dc.subject.udc336.1
dc.relation.references1. Крисоватий А. І. Теоретико-організаційні домінанти та практика реалізації податкової політики в України: моногр. Тернопіль: Карт-бланш, 2005. 371 с.
dc.relation.references2. Звіти Державної казначейської служби України про виконання Державного та місцевих бюджетів України з пояснювальними записками за 2004–2019 рр. URL: http://www.treasury.gov.ua.
dc.relation.references3. Бюджетний кодекс України: Закон України № 2456-VІ від 08.07.2010 р. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17.
dc.relation.references4. Луніна І. О. Формування місцевих бюджетів на основі принципу еквівалентності: шлях до ефективної бюджетної системи. Фінанси України. 2010. № 9. С. 3–12.
dc.relation.references5. Кізима Т. О. Фінанси домогосподарств: сучасна парадигма та домінанти розвитку: моногр. К.: Знання, 2010. 431 с.
dc.relation.references6. Фактичний розмір прожиткового мінімуму за 2008–2019 рр. Міністерство соціальної політики України. URL: http://www.msp.gov.ua/content/socialni-standarti.html.
dc.relation.references7. Лист Міністерства фінансів України «Про складання проєктів місцевих бюджетів на 2020 рік» № 05110-14-6/23541 від 19.09.2019 р.
dc.relation.referencesen1. Krysovatyi A. I. Teoretyko-orhanizatsiini dominanty ta praktyka realizatsii podatkovoi polityky v Ukrainy: monohr. Ternopil: Kart-blansh, 2005. 371 p. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen2. Zvity Derzhavnoi kaznacheiskoi sluzhby Ukrainy pro vykonannia Derzhavnoho ta mistsevykh biudzhetiv Ukrainy z poiasniuvalnymy zapyskamy za 2004–2019 rr. URL: http://www.treasury.gov.ua. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen3. Biudzhetnyi kodeks Ukrainy: Zakon Ukrainy No. 2456-VI vid 08.07.2010 r. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen4. Lunina I. O. Formuvannia mistsevykh biudzhetiv na osnovi pryntsypu ekvivalentnosti: shliakh do efektyvnoi biudzhetnoi systemy. Finansy Ukrainy. 2010. No. 9. Р. 3–12. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen5. Kizyma T. O. Finansy domohospodarstv: suchasna paradyhma ta dominanty rozvytku: monohr. K.: Znannia, 2010. 431 p. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen6. Faktychnyi rozmir prozhytkovoho minimumu za 2008–2019 rr. Ministerstvo sotsialnoi polityky Ukrainy. URL: http://www.msp.gov.ua/content/socialni-standarti.html. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen7. Lyst Ministerstva finansiv Ukrainy “Pro skladannia proiektiv mistsevykh biudzhetiv na 2020 rik”. No. 05110-14-6/23541 vid 19.09.2019 r. [In Ukrainian].
dc.identifier.citationenLobodina Z. (2020) Shliakhy posylennia fiskalnoi ta rehuliuiuchoi funktsii podatku na dokhody fizychnykh osib [Ways of strengthening the fiscal and regulating functions of personal income tax]. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 142-151 [in Ukrainian].
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.01.142
dc.contributor.affiliationТернопільський національний економічний університет, Тернопіль, Україна
dc.contributor.affiliationTernopil National Economic University, Ternopil, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник
dc.citation.volume62
dc.citation.issue1
dc.citation.spage142
dc.citation.epage151
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2020, № 1 (62)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.