Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/2200

Назва: Методологічні засади та практичні аспекти оцінки конкурентоспроможності банків (на прикладі банків у харківському регіоні)
Інші назви: Методологические основы и практические аспекты оценки конкурентоспособности банков (на примере банков харьковского региона)
Methodological principles and practical aspects of assessing the competitiveness of banks
Автори: Базадзе, Каміла Мамуківна
Базадзе, Камила Мамуковна
Bazadze, Kamila Mamukivna
Бібліографічний опис: Базадзе К. Методологічні засади та практичні аспекти оцінки конкурентоспроможності банків (на прикладі банків у харківському регіоні) [Електронний ресурс] / К. Базадзе // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2013. — Вип. 1 (8). — С. 44–53. — Режим доступу до журн. : http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2013/13bkmuhr.pdf
Дата публікації: тра-2013
Дата внесення: 27-тра-2013
Видавництво: ТНТУ, АСУ
Місце видання, проведення: Тернопіль, Україна
УДК: 336.712
477.54
Теми: банківська конкуренція
конкурентоспроможність банку
конкурентні переваги банку
конкурентна позиція банку
інтегральна оцінка конкурентоспроможності
banking competition
the competitiveness of a bank
competitive advantages of a bank
competitive position of a bank
integrated assessment of competitiveness
Серія/номер: Випуск 1 (8);
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено дослідженню методологічних та практичних проблем оцінки конкурентоспроможності банків на ринку банківських послуг. В роботі запропоновано оцінну методику до визначення конкурентоспроможності, що базується на комплексній системі показників – індикаторів. Обрані показники всебічно характеризують різні сторони діяльності банку: як операційну діяльність загалом, так і діяльність, пов’язану зі створенням, реалізацією та просуванням на ринок банківських послуг. З метою трансформації у єдину шкалу показників, які мають різну розмірність (грошову, відсоткову, одиничну) та уникнення суб’єктивізму в оцінці, запропоновано використовувати функцію Харінгтона. На основі оцінки одиничних та групових індикаторів конкурентоспроможності банків здійснено інтегральну оцінку конкурентоспроможності банків на ринку Харківського регіону, яка дозволила розподілити їх на стратегічні групи (залежно від сили конкурентної позиції) та виділити лідерів і претендентів на лідерство, переслідувачів, послідовників, слабкі банки та банки – аутсайдери.
The article deals with methodological principles and practical aspects of assessing the competitiveness of banks in a market. The paper presents the assessment methodology of competitiveness which is based on the complex system of indicators - indicators of bank development. The proposed indicators characterize different aspects of bank activities in details: operating activities as a whole and operations related to the creation, implementation and marketing of banking services. It has been proposed to use the Harrington function in order to transform indicators that have different dimensions (monetary, interest, unit) into a single scale, and to avoid subjectivity in the assessment. Based on the estimation of individual and group indicators of bank competitiveness, the integral assessment of their market competitiveness in Kharkiv region has been made. It enabled to divide them into strategic groups depending on the strength of their competitive position. It made possible to define leaders and candidates for leadership, pursuers, followers, weak banks, and banks – outsiders.
Статья посвящена исследованию методологических и практических проблем оценки конкурентоспособности банков на рынке банковских услуг. В работе предложена оценочная методика для определения конкурентоспособности, которая базируется на комплексной системе показателей – индикаторов развития банков. Предложенные показатели всесторонне характеризуют различные стороны деятельности банка: как операционную деятельность в целом, так и деятельность, связанную с созданием, реализацией и продвижением на рынок банковских услуг. С целью трансформации в единую шкалу показателей, которые имеют разную размерность (денежную, процентную, единичную) и избежания субъективизма в оценках, предложено использовать функцию Харингтона. На основе оценки единичных и групповых индикаторов конкурентоспособности группы банков проведена интегральная оценка их конкурентоспособности на рынке Харьковского региона, которая позволила распределить их на стратегические группы (в зависимости от силы конкурентной позиции), выделить лидеров и претендентов на лидерство, преследователей, последователей, слабые банки и банки – аутсайдеры.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/2200
ISSN: 2223-3822
Власник авторського права: © Socio-Economic Problems and the State
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2013, Випуск 1(8)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
13bkmuhr.pdf1,63 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити
13bkmuhr.djvu317,15 kBDjVuПереглянути/відкрити
13bkmuhr__COVER.png432,04 kBimage/pngПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.