Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/17579

Назва: Business Communication
Автори: Котовська, Ірина Василівна
Бібліографічний опис: Kotovs’ka I. V. “Business Communication” : course of lectures for the 3rd year students of the specialty 6.030601 “Management” (full-time study bachelors). 2nd edition, revised and enlarged / I. V. Kotovs’ka. – Ternopil : TNTU, 2016. – 120 p.
Дата публікації: 14-лип-2016
Дата внесення: 14-лип-2016
УДК: 316.77
Теми: business communication
business communication
комунікативний менеджмент
бізнес-комунікації
ділові зустрічі
тенденції у сфері ділового спілкування
теорії комунікації
повідомлення
аудиторія
резюме
звіт
посадові інструкції
співбесіди
business meetings
interviews
job descriptions
trends in business communication
report
theories of communication
message
audience
resume
Кількість сторінок: 121
Короткий огляд (реферат): The second edition has updated a large number of business communication, especially in the field of equal opportunities, how to develop effective messages and think creatively. Many new cases and examples of research have been added. In addition, these introductory classes help prepare students for study at a Master school by developing their skills in briefing cases, course outlining and taking examinations.
Effective communication skills are recognized as the number one skill desired by employers. This course focuses on the basics of business writing, starting with the fundamentals and understanding your audience. This course combines discussion boards and exercises to focus on core skills in a collaborative and dynamic environment. Students focus on real world applications of effective writing strategies to reduce miscommunication and increase efficiency of their messages.
Опис: Business communication, management, and success (ділове спілкування, управління, і успіх ) Trends in business and administrative communication (тенденції ділового й адміністративного спілкування) Theories of communication (теорії комунікації) Adapting your message to your audience (як адаптувати ваше повідомлення для вашої аудиторії) What is a resume? (що таке резюме?) What is a report? (що таке доповідь? ) Job descriptions (посадові інструкції) Types of interviews (типи інтерв'ю) Business meetings (ділові зустрічі)
Зміст: LECTURE 1 BUSINESS COMMUNICATION, MANAGEMENT, AND SUCCESS 3 LECTURE 2 TRENDS IN BUSINESS AND ADMINISTRATIVE COMMUNICATION 12 LECTURE 3 THEORIES OF COMMUNICATION 24 LECTURE 4 ADAPTING YOUR MESSAGE TO YOUR AUDIENCE 28 LECTURE 5 ADAPTING YOUR MESSAGE TO YOUR AUDIENCE (continue) 37 LECTURE 6 WHAT IS A RESUME? 42 LECTURE 7 WHAT IS A REPORT? 57 LECTURE 8 JOB DESCRIPTIONS 66 LECTURE 9 TYPES OF INTERVIEWS 77 LECTURE 10 BUSINESS MEETINGS 83 CASES 96
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/17579
References: Kitty O. Locker, Stephen Kyo Kaczmarek. – 4 ed. - Business Communication. Building critical skills Frederick K. Moss, "Perceptions of Communication in the Corporate Community," Journal of Business and Technical Communication 9, no. 1 (January 1995): 67. Watson Wyatt Worldwide, "Effective Employee Communication Linked to Greater Shareholder Returns, Watson Wyatt Study Finds" David A. Victor, International Business Communication (New York: HarperCollins, 1992), 148-60. Raymond W. Beswick, "Communicating in the Automated Office," American Business Communication Association International Convention J. C. Mathes and Dwight W. Stevenson, Designing Technical Reports: Writing for Audiences in Organizations
Тип вмісту: Learning Object
Розташовується у зібраннях:Методичні матеріали кафедри менеджменту та адміністрування



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора