Link lub cytat. http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/16803

Tytuł: Hydrogen effect on fatigue life of a pipe steel
Authors: Capelle, J.
Gilgert, J.
Pluvinage, G.
Akcesoria: Laboratoire de Fiabilité Mécanique Université Paul Verlaine Metz et École Nationale d'Ingénieurs de Metz (France)
Cytat: Capelle J. Hydrogen effect on fatigue life of a pipe steel / J. Capelle, J. Gilgert, G. Pluvinage // Механічна втома металів. Праці 13-го міжнародного колоквіуму (МВМ-2006), 25-28 вересня 2006 року — Т. : ТДТУ, 2006 — С. 309-315. — (Розвиток втомних тріщин із урахуванням впливу корозійного середовища, температури, виду навантаження та інших факторів).
Bibliographic description: Capelle J., Gilgert J., Pluvinage G. (2006) Hydrogen effect on fatigue life of a pipe steel. Mechanical Fatigue of Metals: Proceeding of the 13-th International Colloquium (MFM) (Tern., 25-28 September 2006), pp. 309-315 [in English].
Część publikacji: ⅩⅢ міжнародний колоквіум „Механічна втома металів“
ⅩⅢ Internation Colloquium "Mechanical fatigue of metals"
Konferencja/wydarzenie: 13-ий міжнародний колоквіум (МВМ-2006) „Механічна втома металів“
Journal/kolekcja: ⅩⅢ міжнародний колоквіум „Механічна втома металів“
Data wydania: 25-wrz-2006
Date of entry: 5-cze-2016
Wydawca: ТДТУ
TDTU
Place edycja: Україна, Тернопіль
Ukraine, Ternopil
Zakresu czasowego: 25-28 вересня 2006 року
25-28 September 2006
Strony: 7
Zakres stron: 309-315
Główna strona: 309
Strona końcowa: 315
Abstract: Transport by pipe is the means more used, at the present time, to convey energies of their point of extraction until their field sites final. To limit any risk of explosion or of escape and thus to limit the geological problems of pollution and the human risks, it is necessary to be able to know the mechanical properties of the steels used in the manufacture of these pipes. With the reduction in oil stocks, it is necessary to find a new energy. Hydrogen is this new energy vector, it thus will also be necessary to be able to transport it. This study makes it possible to emphasize the assignment of the lifespan of hydrogen on a pipeline steel normally used in the transport of gas. The fatigue tests in 3 points bending are carried out on samples not standards because of dimensions of the tube of origin.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/16803
ISBN: 966-305-027-6
Właściciel praw autorskich: © Тернопільський державний технічний університет імені Івана Пулюя
Wykaz piśmiennictwa: 1. Rapport de l’enquête MH-2-95, “Fissuration par corrosion sous tension des oléoducs et des gazoducs canadiens”, Office National d’Energie, (1996)
2. C. Monin, “Etude de l’impact de l’hydrogène sur un défaut de soudage de canalisation par l’approche déterministe”, Ecole Nationale d’Ingénieur de Metz, (2001)
3. A. Benmoussat and M. Hadje, “Corrosion behaviour of low carbon line pipe steel in soil environment”, JCSE, volume 17, (2005)
4. J.L. Crolet and G. Béranger, “Corrosion en milieu aqueux des métaux et alliages”, Techniques de l’Ingénieur, M150-4
References: 1. Rapport de l’enquête MH-2-95, "Fissuration par corrosion sous tension des oléoducs et des gazoducs canadiens", Office National d’Energie, (1996)
2. C. Monin, "Etude de l’impact de l’hydrogène sur un défaut de soudage de canalisation par l’approche déterministe", Ecole Nationale d’Ingénieur de Metz, (2001)
3. A. Benmoussat and M. Hadje, "Corrosion behaviour of low carbon line pipe steel in soil environment", JCSE, volume 17, (2005)
4. J.L. Crolet and G. Béranger, "Corrosion en milieu aqueux des métaux et alliages", Techniques de l’Ingénieur, M150-4
Typ zawartości: Article
Występuje w kolekcjach:13-ий міжнародний колоквіум (МВМ-2006) „Механічна втома металів“ (2006)



Pozycje DSpace są chronione prawami autorskimi