Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/23292

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorLyashuk, Oleg-
dc.contributor.authorSokil, Mariya-
dc.contributor.authorVovk, Yuriy-
dc.contributor.authorTson, Oleg-
dc.contributor.authorDzyura, Volodymyr-
dc.date.accessioned2018-01-28T18:18:36Z-
dc.date.available2018-01-28T18:18:36Z-
dc.date.issued2017-12-
dc.date.submitted2017-09-05-
dc.identifier.citationLyashuk, О., Sokil, M., Vovk, Y., Tson, O., Dzyura, V. The impact of the kinematic parameters of bounce and pitch motions of sprung mass on wheeled vehicles handling. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. 2017, 97, 81-91. ISSN: 0209-3324. DOI: https://doi.org/10.20858/sjsutst.2017.97.8uk_UA
dc.identifier.issn0209-3324-
dc.identifier.issn2450-1549-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/23292-
dc.description.abstractThe impact of the kinematic parameters of bounce and pitch motions of wheeled vehicles’ (WVs’) sprung mass (SM) with non-linear power characteristics of the cushion system on vehicles handling is studied. The dependence of the critical value of the dynamic steering angle of directive wheels on the amplitude of bounce and pitch motions and the kinematic parameters of motion is developed. It is proven that the limit value of the dynamic steering angle of directive wheels is reduced during acceleration, and vice versa (it increases during braking, while the bounce and pitch motions are significantly reduced).uk_UA
dc.format.extent81-91-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherSilesian University of Technologyuk_UA
dc.relation.ispartofseries97;-
dc.relation.urihttp://sjsutst.polsl.pl/archives/2017/vol97/081_SJSUTST97_2017_Lyashuk_Sokil_Vovk_Tson_Dzyura.pdfuk_UA
dc.subjectwheeled vehicles handlinguk_UA
dc.subjectdirective wheelsuk_UA
dc.subjectamplitudeuk_UA
dc.subjectfrequencyuk_UA
dc.subjectsteering angleuk_UA
dc.titleThe impact of the kinematic parameters of bounce and pitch motions of sprung mass on wheeled vehicles handlinguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holderScientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License-
dc.coverage.placenameGliwiceuk_UA
dc.relation.referencesen1. Солтус А.П. 2010. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля: Навчальний посібник для ВНЗ. [In Ukrainian: Soltus А.P. 2010. The theory of operational properties of the vehicle: Textbook for Universities]. Кyiv: Aristey.uk_UA
dc.relation.referencesen2. Грубель М. Г. 2014. „Вплив відновлювальної сили пружної підвіски на коливання та стійкість руху колісних транспортних засобів”. In Перспективи розвитку озброєння і військової техніки СВ: тези доповідей Міжнародної НТК. p. 35. АСВ, Львів. [In Ukrainian: Hrubel’ М. H. 2014. Effect of elastic suspension of renewable power on fluctuations and resistance movement of wheeled vehicles]. ASV. Lviv.uk_UA
dc.relation.referencesen3. Грубель М. Г., Красюк О. П., Сокіл М. Б., Нанівський Р. А. 2014. „Вертикальні коливання підресореної частини колісних транспортних засобів під дією випадкових збурень”. [In Ukrainian: Hrubel’ М.H., Krasiuk О.P., Nanivs’kyi R.А., Sokil М.B. 2014. “The vertical oscillations of the sprung motor vehicles under the influence of random disturbances”]. Scientific notes of NTC 46: 112–116.uk_UA
dc.relation.referencesen4. Кузьо І. В., Сокіл Б. І., Палюх В. М. 2007. „Вплив параметрів підвіски на нелінійні коливання транспортних засобів”. [In Ukrainian: Kuzio І.V. 2007. „Effect of suspension parameters on nonlinear oscillations of vehicles”]. Bulletin of NU “LP” “Dynamics, strength and design of machines and devices”, 588: 49-52.uk_UA
dc.relation.referencesen5. Айзерман М. А. 1980. Классическая механика. [In Russian: Aizerman М.А. 1980. Classical mechanics]. Мoscow: Nauka.uk_UA
dc.relation.referencesen6. Коул Д. Д. 1972. Методы возмущений в прикладной математике. [In Russian: Coul J. 1972. Perturbation methods in applied mathematics]. Moscow: Mir.uk_UA
dc.relation.referencesen7. Боголюбов Н. Н., Митропольский Ю. А. 1974. Асимптотические методы в теории нелинейных колебаний. [In Russian: Boholiubov N.N., Mytripol’skyi А. 1974. Asymptotic methods in the theory of nonlinear oscillations]. Moscow: Nauka.uk_UA
dc.relation.referencesen8. Сеник П. М. 1969. „Обернення неповної Вeta-функцiї”. [In Ukrainian: Senyk P.М. 1969. „Rotation of not full Beta-function”]. Ukr. math. Journal 21(3): 325-333.uk_UA
dc.relation.referencesen9. Сеник П. М., Сокіл Б. І. 1977. „Про застосування u-методики для одного класу коливних систем”. [In Ukrainian: Senyk P. М., Sokil B. I. 1977. „On applying the u-technique for one class of vibration systems”. Rep. of АS of USSR 1: 12-16.uk_UA
dc.relation.referencesen10. Сеник П. М., Сокіл Б. І. 1977. „Об определении параметров нелинейной колебательной системы по амплитудно-частотной характеристике”. [In Russian: Senyk P. М. 1977. „On determining the parameters of nonlinear vibrational system according to amplitude and frequency characteristics”]. Math. methods and phys.-mech. fields 7: 94-99.uk_UA
dc.identifier.citationenLyashuk, О., Sokil, M., Vovk, Y., Tson, O., Dzyura, V. The impact of the kinematic parameters of bounce and pitch motions of sprung mass on wheeled vehicles handling. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. 2017, 97, 81-91. ISSN: 0209-3324. DOI: https://doi.org/10.20858/sjsutst.2017.97.8uk_UA
dc.identifier.doi10.20858/sjsutst.2017.97.8-
dc.contributor.affiliationTernopil Ivan Pul’uj National Technical Universityuk_UA
dc.contributor.affiliationNational University Lviv Polytechnic-
dc.citation.journalTitleScientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport-
dc.citation.issue97-
dc.coverage.countryPLuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри транспортних технологій та механіки



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора