Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/219

Назва: Правові основи розвитку інформаційного суспільства та безпека людини при використанні інформаційних технологій
Автори: Семків, Юрій Мирославович
Радчик, Галина Іванівна
Бібліографічний опис: Семків Ю.М., Радчик Г.І. Правові основи розвитку інформаційного суспільства та безпека людини при використанні інформаційних технологій. Навчальний посібник (конспект лекцій). — Тернопіль: Інфотехцентр, 2007. — 123 с.
Дата публікації: 2007
Дата внесення: 9-чер-2009
Видавництво: Інфотехцентр
УДК: 621.363
ББК: 32.81
Теми: інформаційне суспільство
безпека людини при використанні інформаційних технологій
Короткий огляд (реферат): В посібнику розглядаються правові основи інформаційного суспільства, захисту інформації, безпеки людини при використанні інформаційних технологій. Мета — доповнити існуючі навчальні видання. Такі терміни, як “інформаційні технології”, “інформаційне суспільство” з’являються на сторінках наукових і науково-популярних видань. Це процес поступового усвідомлення суспільством значимості інформації як фундаментальної сутності і перетворення її в реальну силу — революцію і в свідомості людей і у виробництві. Перші освітні технології виникли тоді, коли людина навчилася записувати свої думки, що дало можливість транслювати знання одного покоління іншому — тоді і з’явився Вчитель. Сьогодні інформаційні технології і телекомунікації роблять будь-яке знання загальнодоступним. Однак легкість доступу до інформації ще не означає легкості одержання потрібної інформації. Відношення сигнал/шум заважає пошуку корисної інформації, здатне руйнувати психіку і змінювати соціальне поводження. Освітні технології повинні знешкоджувати негативні інформаційні потоки. В цих технологіях повинні бути включені критерії оцінки якості і безпеки інформації, техніка безпеки при роботі зі шкідливою інформацією, що стримують механізми породження небезпечної інформації наукою. Розвиток і впровадження інформаційних технологій привів до виникнення електро–магнітного поля антропогенного походження. Всесвітня Організація Охорони Здоров’я (ВООЗ) визначила дану проблему в число дуже важливих для людства з можливими поганими результатами для генофонду людини. Для викладачів, студентів вузів, коледжів, технікумів, учнів училищ, шкіл.
The textbook outlines the legal foundations of the information society, the defense of the information and the safety of the human during the use of the information technologies. The object — to complete the existing educational editions. Such terms as “information technologies”, “information society” are constantly appearing on the pages of the popular science editions. It is a process of the gradual understanding by the society the significant role of the information as the fundamental essence and its transformation into the real force — the revolution in the human consciousness and in the production as well. The first educational technologies have appeared when the humans started to write down their thoughts, which enabled the transmission of the knowledge from one generation to another — this is also the period of the formation of the Teacher’s profession. Today, the information technologies and telecommunications make knowledge accessible to everyone. But the accessibility of the information doesn’t mean the accessibility of the required information. The relation signal/noise interferes the search of the useful information, can ruin the normal state of mind and change the social behavior. The educational technologies must destroy the negative informational flows. These technologies should include the following criteria: quality evaluation, safety of information, safety at work with the harmful information, which restrain the mechanisms of the producing of the dangerous information by the science. The development and implementation of the informational technologies have caused the appearance of the electric-magnetic field of the anthropogenic origin. The World Organization of the Health have outlined the significant role of the current problem for mankind, with the possible negative outcomes for the human gene pool. For the teachers and students of the universities, colleges, technical colleges, and for the school students.
В пособии рассматриваются правовые основы информационного общества, защиты информации, безопасности человека при использовании информационных технологий. Цель — дополнить существующие учебные издания. Такие термины, как „информационные технологии“, „информационное общество“ появляются на страницах научных и научно-популярных изданий. Это процесс постепенного осознания обществом значимости информации как фундаментальной сущности и превращение ее в реальную силу — революцию в сознании людей и в производстве. Первые образовательные технологии возникли тогда, когда человек научился записывать свои мысли, что дало возможность транслировать знания одного поколения другому — тогда и появился Учитель. Сегодня информационные технологии и телекоммуникации делают любое знание общедоступным. Однако легкость доступа к информации еще не означает легкости получения нужной информации. Отношение сигнал/шум мешает поиску полезной информации, способно разрушать психику и менять социальное поведение. Образовательные технологии должны обезвреживать отрицательные информационные потоки. В этих технологиях должны быть включены критерии оценки качества и безопасности информации, техника безопасности при работе с вредной информацией, сдерживающие механизмы порождения опасной информации наукой. Развитие и внедрение информационных технологий привело к возникновению электро-магнитного поля антропогенного происхождения. Всемирная Организация Здравоохранения (ВОЗ) определила данную проблему в число очень важных для человечества с возможными плохими результатами для генофонда человека. Для преподавателей, студентов вузов, колледжей, техникумов, учащихся училищ, школ.
Опис: Зміст Вступ … 5 1. Глобалізація інформації … 6 2. Теорія інформаційної цивілізації. Загальні положення … 8 3. Основні поняття міжнародної інформації … 15 4. Інформаційна безпека в сучасному світі … 24 4.1. Аутентифікація користувачів та забезпечення цілісності повідомлень … 25 4.2. Проблема аутентифікації даних та електронний цифровий підпис … 32 4.3. Стандарт шифрування даних. Алгоритм DES … 35 4.4. Криптосистеми з відкритим ключем. Алгоритм RSA … 38 4.5. Закони про захист інформації … 46 4.6. Інформаційні загрози … 46 5. Інформаціна політика ООН … 51 6. Інформаційні технології та інформаційне суспільство в Україні … 53 7. Енерго –інформаційна безпека людини при роботі з інформаційними технологіями … 68 7.1. Що таке ЕМП, його види і класифікація … 68 7.2. Основні джерела ЕМП … 70 7.3. Теле- і радіостанції … 77 7.4. Супутниковий зв’язок … 78 7.5. Стільниковий зв’язок … 78 7.6. Радари … 88 7.7. Персональні комп’ютери … 89 7.8. Як діє ЕМП на здоров’я … 93 7.9. Як захиститися від ЕМП … 96 Джерела посилань … 98 Додаток … 100 Рекомендації парламентських слухань з питань розвитку інформаційного суспільства в Україні … 101 Державна програма "Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці" на 2006-2010 роки … 107 "Окинавская хартия глобального информационного общества … 109 Декларация принципов построение информационного общества — глобальная задача в новом тысячелетии … 114
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tstu.edu.ua/handle/123456789/219
Тип вмісту: Book
Розташовується у зібраннях:Зібрання книг



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.