Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38700

Назва: Маркетингові дослідження поведінки споживачів ресторанних послуг
Інші назви: Marketing research of consumer behavior of restaurant services
Автори: Шквиря, Наталя Олександрівна
Shkvyria, Natalia
Приналежність: Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного, Мелітополь, Україна
Dmytro Motornyi Tavria State Agrotechnological University, Melitopol, Ukraine
Бібліографічний опис: Шквиря Н. О. Маркетингові дослідження поведінки споживачів ресторанних послуг / Наталя Олександрівна Шквиря // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2022. — Том 74. — № 1. — С. 171–176. — (Маркетинг).
Bibliographic description: Shkvyria N. (2022) Marketynhovi doslidzhennia povedinky spozhyvachiv restorannykh posluh [Marketing research of consumer behavior of restaurant services]. Galician economic journal (Tern.), vol. 74, no 1, pp. 171-176 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 1 (74), 2022
Galician economic journal, 1 (74), 2022
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 1
Том: 74
Дата публікації: 22-лют-2022
Дата подання: 24-січ-2022
Дата внесення: 7-вер-2022
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.01.171
УДК: 339.138
Теми: маркетингові дослідження
поведінка споживачів
анкетування
ринок ресторанних послуг
ресторанні послуги
підприємства ресторанного бізнесу
marketing research
consumer behavior
questionnaires
restaurant services market
restaurant services
restaurant business enterprises
Кількість сторінок: 6
Діапазон сторінок: 171-176
Початкова сторінка: 171
Кінцева сторінка: 176
Короткий огляд (реферат): У статті представлено результати проведеного маркетингового дослідження споживчих переваг на ринку ресторанних послуг. Оцінено рівень задоволеності відвідувачів підприємств ресторанного бізнесу асортиментом страв, їх смаковими якостями, інтер’єром ресторану, музичним супроводом, сервіруванням, рівнем гігієни. Визначено рівень лояльності до найбільш відвідуваних підприємств ресторанного бізнесу та частоту їх відвідування. Встановлено рейтинг джерел інформації при виборі підприємств ресторанного бізнесу, так при виборі ресторану споживачі покладаються переважно на відгуки та рекомендації друзів. Виявлено найбільш значущі фактори, що впливають на вибір споживачів ресторанних послуг: якість приготовлених страв, якість обслуговування та ціна. У ході дослідження виявлено слабкі сторони підприємств ресторанного бізнесу – нечіткість у роботі, байдужість персоналу, несвоєчасність виконання своїх зобов’язань та замовлень. За результатами дослідження встановлено, що серед форм взаємодії з персоналом підприємств ресторанного бізнесу респондентів приваблює можливість поділитися зворотним зв’язком у соціальних мережах, запропонувати вирішення проблеми через форум або у соціальній мережі а також запропонувати ідеї для оформлення ресторанів; при цьому зовсім не приваблює пропозиція ідеї для розважальної програми, створення продукту з нуля та пропозиція додаткових послуг а також пропозиція рецептів нових страв та напоїв. Досліджено, що для українських ресторанних закладів характерний високий рівень цін, негнучка цінова політика, на ринку існує певний вплив конкурентів на цінову політику, але він незначний і не визначає цінових стратегії підприємств. Визначено найбільш значущі фактори, які впливають на рівень обслуговування та формати підприємств ресторанного бізнесу, якім респонденти віддають перевагу. На підставі ґрунтовного аналізу отриманих результатів анкетування розроблено модель поведінки споживачів на ринку ресторанних послуг та узагальнено джерела формування конкурентних переваг для ресторанів з урахуванням особливостей економічного та соціально-культурного середовища. Ключові слова: маркетингові дослідження, поведінка споживачів, анкетування, ринок ресторанних послуг, ресторанні послуги, підприємства ресторанного бізнесу.
The article presents the results of a marketing study of consumer preferences in the restaurant market. The level of satisfaction of visitors to the restaurant business with the range of dishes, their taste, restaurant interior, musical accompaniment, serving, level of hygiene was assessed. A level of loyalty has been assigned to the most recent enterprises in the restaurant business, and the frequency of these changes. The rating of sources of information when choosing a restaurant business has been established, so when choosing a restaurant, consumers rely mainly on the feedback and recommendations of friends. The most significant factors influencing the choice of consumers of restaurant services are identified: the quality of cooked meals, quality of service and price. The study revealed the weaknesses of the restaurant business – vagueness in work, indifference of staff, late fulfillment of their obligations and orders. According to the results of the research, among the forms of interaction with the staff of the restaurant business, respondents are attracted by the opportunity to share feedback on social networks, offer solutions through the forum or social network, and offer ideas for restaurants; at the same time it is not at all attractive to offer an idea for an entertainment program, create a product from scratch and offer additional services, as well as offer recipes for new dishes and drinks. It is investigated that Ukrainian restaurants are characterized by high prices, inflexible pricing policy, there is a certain influence of competitors on the market pricing policy, but it is insignificant and does not determine the pricing strategies of enterprises. The most significant factors have been designated, as they infuse into the level of service and the format of the restaurant business enterprises, which are responsive to the pass. Based on a thorough analysis of the results of the survey, a model of consumer behavior in the market of restaurant services and generalized sources of competitive advantage for restaurants, taking into account the peculiarities of the economic and socio-cultural environment.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38700
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2022
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.31388/2519-884X-2018-37-63-65
https://doi.org/10.37332/2309-1533.2020.7-8.15
https://doi.org/10.31388/2519-884X-2021-43-175-180
https://doi.org/10.31388/2519-884X-2020-42-214-219
Перелік літератури: 1. Арестенко Т. В Планування рекламної кампанії сучасного підприємства. Збірник наукових праць ТДАТУ (економічні науки). 2018. № 2 (37). С. 63–69. DOI: https://doi.org/10.31388/2519-884X-2018-37-63-65
2. Коноваленко А. С. Маркетинговий аспект споживчої соціалізації дітей шкільного віку. Інноваційна економіка. 2020. № 7–8. С. 112–118. DOI: https://doi.org/10.37332/2309-1533.2020.7-8.15
3. Коноваленко А. С. Маркетингові аспекти організації харчування дітей у закладах загальної середньої освіти: теорія, методологія, практика: монографія. Мелітополь: Видавничо-поліграфічний центр «Люкс», 2020. 333 с.
4. Шквиря Н. О. Застосування методу портфельного аналізу в стратегічному маркетингу підприємства. Проблеми і тенденції розвитку сучасної економіки в умовах інтеграційних процесів: теоретичні та практичні аспекти: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., 16–18 жовт. 2019 р. Херсон: ФОП Вишемирський В. С., 2019. С. 421–424.
5. Шквиря Н. О., Арестенко Т. В. Маркетингові дослідження поведінки споживачів готельних послуг. Збірник наукових праць ТДАТУ імені Дмитра Моторного (економічні науки). Мелітополь, 2021. № 1 (43). С. 169–175. DOI: https://doi.org/10.31388/2519-884X-2021-43-175-180
6. Шквиря Н. О., Сокіл Я. С. Маркетингові дослідження як інструмент визначення стратегічних напрямків розвитку підприємства. Збірник наукових праць ТДАТУ імені Дмитра Моторного (економічні науки). Мелітополь, 2020. № 2 (42). С. 214–219. DOI: https://doi.org/10.31388/2519-884X-2020-42-214-219
References: 1. Arestenko T. V. (2018) Planuvannya reklamnoyi kampaniyi suchasnogo pidpriyemstva [Planning an advertising campaign of a modern enterprise]. Zbіrnik naukovih prac TDATU (ekonomіchnі nauki). No. 2 (37). P. 63–69. DOI: https://doi.org/10.31388/2519-884X-2018-37-63-65
2. Konovalenko A. S. (2020) Marketingovii aspekt spojivchoї socіalіzacії dіtei shkіlnogo vіku [Marketing aspect of consumer socialization of school-age children]. Іnnovacіina ekonomіka. No. 7–8. P. 112–118. DOI: https://doi.org/10.37332/2309-1533.2020.7-8.15
3. Konovalenko A. S. (2020) Marketingovі aspekti organіzacії harchuvannya dіtei u zakladah zagalnoї serednoї osvіti: teorіya, metodologіya, praktika: monohrafiia [Marketing aspects of childrenʼs nutrition in general secondary education: theory, methodology, practice]. Melіtopol: Vidavnicho_polіgrafіchnii centr “Lyuks”. [In Ukrainian].
4. Shkvirya N. O. (2019) Rozrobka tovarnoї strategії pіdpriemstva [Development of enterprise product strategy] Ekonomіchna analіtika: suchasnі realії ta prognostichnі mozhlivostі (Ukraine, Kiev, April 19, 2019), Kiev: KNEU, P. 67–71.
5. Shkvirya N. O., Arestenko T. V. (2021) Marketingovі doslіdjennya povedіnki spojivachіv gotelnih poslug [Marketing research of behavior of consumers of hotel services]. Zbіrnik naukovih prac TDATU іmenі Dmitra Motornogo: ekonomіchnі nauki. Melіtopol: Lyuks. No. 1 (43). P. 169–175. DOI: https://doi.org/10.31388/2519-884X-2021-43-175-180
6. Shkvirya N. O., Sokil Y. S. (2020) Marketingovi doslidzhennya yak instrument viznachennya strategichnih napryamkiv rozvitku pidpriyemstva [Marketing research as a tool for determining strategic directions of enterprise development]. Zbіrnik naukovih prac TDATU іmenі Dmitra Motornogo: ekonomіchnі nauki, Melіtopol: Lyuks. No. 2 (42). P. 214–219. DOI: https://doi.org/10.31388/2519-884X-2020-42-214-219
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2022, № 1 (74)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.