Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38412
Назва: Використання арт-терапевтичних методів роботи з дітьми підліткового віку
Інші назви: Use of art-therapeutic methods of work with adolescent children
Автори: Кость, Лілія Іванівна
Kost, Liliia
Бібліографічний опис: Кость Л. І. Використання арт-терапевтичних методів роботи з дітьми підліткового віку : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра за спеціальністю „053 — психологія“ / Л. І. Кость. — Тернопіль : ТНТУ, 2022. — 67 с.
Дата публікації: 15-чер-2022
Дата подання: 5-чер-2022
Дата внесення: 1-лип-2022
Видавництво: ТНТУ ім. І. Пулюя
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ТНТУ ім. І. Пулюя
Науковий керівник: Моначин, Інна Леонідівна
УДК: 159.9
Теми: використання арт-терапевтичних методів роботи з дітьми підліткового віку
арт-терапія
арт-терапевтичні методи
терапія колажем
мистецтво
творчість
психологічний стан
art therapy
art therapy methods
collage therapy
art
creativity
psychological state
mental health
Діапазон сторінок: 67
Короткий огляд (реферат): Арт-терапія має безпосереднє відношення до психологічного впливу мистецтва і використовується в соціальній, педагогічній, психологічній роботі, як засіб розвитку психіки, корекції станів, та, як засіб досягнення гармонії за допомогою творчості. Актуальність застосування арт-терапії засноване не на навчанні одного з видів мистецтва (малювання, танців, акторської майстерності), а на тому, що особистість за допомогою спеціально та індивідуально підібраних технік та методів арт-терапії, отримує можливість виплеснути негативні емоції, поділитися своїми переживаннями, зрозуміти свої бажання і, таким чином, покращити свій психоемоційний стан. Методи арт-терапії універсальні і можуть бути адаптовані до різних завдань, починаючи від вирішення проблем соціальної та психологічної дезадаптації і закінчуючи розвитком людського потенціалу, підвищенням рівня психічного і духовного здоров'я. Під час застосування арт-терапії є змога перенести внутрішні емоції, стан людини на папір чи інший матеріал, з яким працюємо, в матеріальну реальність. В результаті маємо змогу отримати певний об’єктивне відображення у формі малюнка, колажу, скульптури, тощо. І це вже матеріальний об’єкт, з яким можна працювати в реальності.
Art therapy is directly related to the psychological impact of art and is used in social, pedagogical, psychological work, as a means of mental development, correction of conditions, and as a means of achieving harmony through creativity. The relevance of the application of art therapy is not based on learning one of the arts (drawing, dancing, acting), but on the fact that the individual with the help of specially and individually selected techniques and methods of art therapy, gets the opportunity to vent negative emotions, share their experiences , understand their desires and thus improve their psycho-emotional state. Methods of art therapy are universal and can be adapted to various tasks, from solving problems of social and psychological maladaptation and ending with the development of human potential, improving mental and spiritual health. When applying art therapy, it is possible to transfer internal emotions, a person's condition on paper or other material we work with, into material reality. As a result, we are able to get a certain objective reflection in the form of a drawing, collage, sculpture, etc. And this is a material object that can be worked with in reality.
Зміст: ВСТУП...3 РОЗДІЛ I. Теоретичний огляд вивчення методів арт терапії в сучасній психології... 7 1.1.Теоретико-методологічний огляд різновидів та технік арт-терапії...7 1.2. Огляд та застосування образу в роботі арт-терапії... 10 1.3.Форми,підходи та особливості арт-терапії в роботі з підлітками...15 Висновки до першого розділу...21 РОЗДІЛ II Експериментальне дослідження застосування арт-терапії у роботі з підлітками...23 2.1. Організація емпіричного дослідження роботи з підлітками...23 2.2 Експериментальне дослідження впливу арт-терапевтичних методів в роботі з підлітками за допомогою створення колажу... 28 Висновки до 2 розділу... 39 Розділ 3 Психолого-корекційні процеси застосуванням методів арт-терапії...42 3.1.Головні етапи корекційного процесу з використання методів арт-терапії...42 3.2. Практичне застосування арт-терапії у професійному середовищі... 48 Розділ 4 Охорона праці та безпека життєдіяльності...54 4.1 Інструкція охорони праці практичного психолога...54 ВИСНОВКИ...59 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 61 ДОДАТКИ...66
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38412
Власник авторського права: © Кость Л.І., 2022
Перелік літератури: 1. Бернацька, О. Виховання самостійної особистості засобами арт-терапії / О. Бернацька // Психолог. Шкільний світ. - 2010. - № 16. - С. 3-7 2. Болотова, Н. П. Мозарт-терапія в практичній психології / Н. П. Болотова // Прикладна психологія та психоаналіз. - 2007. - № 3/4. - С. 19-30. 3. Видайко, Т. А. Емоційно-подібна терапія у роботі з підлітками, спрямована на розвиток взаємовідносин з батьками: психолог соціальної служби: утримання та організація діяльності /Т. А. Видайко, Л. А. Новосьолова, Н. В. Черепанова // Працівник соціальної служби. - 2009. - № 6. - С. 80-83. 4. Власюк, М. Арт-терапія: лікування мистецтвом / М. Власюк // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2008. - № 7/8. - С. 90. 5. Вознесенська, О. Арт-терапії сім`ї / О. Вознесенська // Психолог. Шкільний світ. - 2005. - № 39. - С. 9-14. 6. Вознесенська, О. Особливості арт-терапії як методу / О. Вознесенська // Психолог. Шкільний світ. - 2005. - № 39. - С. 5-8. 7. Вознесенська О.Л., Мова Л.В. Арт-терапія в роботі практичного психолога: Використання арт-технологій в освіті/ О.Л.Вознесенська, Л.В. Мова. – К.:Шк. Світ, 2007, – 120 с. 8. Вознесенська, О. Простір арт-терапії: можливості та перспективи : Друга міждисциплінарна науково-практична конференція / О. Вознесенська // Психолог. Шкільний світ. - 2005. - № 39. - С. 2-4. 9. Вознесенська, О. Шляхом арт-терапії у пошуках натхнення / Ольга Вознесенська // Психолог. - 2011. -№ 17. - С. 3-5. 10. Волошина, М. Арт-терапія у роботі зі студентами у період адаптації до навчання / Марія Волошина // Психолог. Шкільний світ. - 2013. - № 13/14. - С. 107-112. 11. Галамейко, Н. Мелодія душі: арт-терапевтичний клуб для педагогів ДНЗ / Наталія Галамейко // Психолог дошкілля. – 2014. – № 2. – С. 18–21. – Бібліогр. наприкінці ст.Галіцина, Л. Методика «Вітінанка «Дерево»: відчуй силу роду: [арт-терапія] / Людмила Галіцина // Психолог. Шкільний світ. - 2011. - № 32. - С. 25-29. 12. Горбова, С. А. Музикотерапія. Досвід чи інновація? / С. А. Горбова // Логопед. - 2012. - № 12. - С. 10-13. 13. Грецов, А. Г. Застосування арт-терапії в психологічних тренінгах зі старшокласниками та студентами / А. Г. Грецов // Психологія та школа. - 2004. - № 3. - С. 74-80. 14. Деркач, О. Арт-терапія на допомогу школі / О. Деркач // Мистецтво та освіта. - 2010. - № 2. - С. 25-28. 15. Дубровіна; І.В. Психічне здоров'я дітей та підлітків. / І.В. Дубровина. Mi,: Академія, 2000. - 256 с. 16. Дутчак, У. Арт-терапія як засіб естетичного виховання підлітків / У. Дутчак // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка / редкол.: О. Вихрущ, В. Кравець, В. Мадзігон [та ін.] – Тернопіль : ТНПУ, 2006. – № 5. – С. 134–139. 17. Дутчак, У. Арт-терапія як засіб естетичного виховання підлітків / У. Дутчак // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка / редкол.: О. Вихрущ, В. Кравець, В. Мадзігон [та ін.] – Тернопіль : ТНПУ, 2006. – № 5. – С. 134–139. 18. Дмитрієва, Л. Арт-терапія у роботі практичного психолога: [у дошкільному дитячому закладі] / Людмила Дмитрієва // Психолог дошкілля. – 2014. – № 8. – С. 31–41. 19. Дмитрієва, Л. Арт-терапія у роботі практичного психолога: [у дошкільному дитячому закладі] / Людмила Дмитрієва // Психолог дошкілля. – 2014. – № 8. – С. 31–41. 20. Животенко, Л. Арт-терапія: популярні методи у роботі психолога / Леся Животенко // Психолог дошкілля. - 2016. - № 1. - С. 26-27. 21. Животенко, Л. Арт-терапія як інноваційна технологія позашкільного навчального закладу / Леся Животенко // Психолог дошкілля. - 2016. - № 1. - 22. Іванюк, Н. «Кольорові казки» лікують, розвивають, розважають: [кольоротерапія] / Наталя Іванюк // Дошкільне виховання. - 2012. - № 2. - С. 16-17. 23. Животенко, Л. Я – скарб: авторська арт-терапевтична методика / Леся Животенко // Психолог дошкілля. – 2016. – №1. – С. 28–30. 24. Журавльова, М. А. Арт-терапія як подолання тривожності у підлітків / М. А. Журавльова // Практична психологія та соціальна робота. - 2014. - № 8. - С. 28- 25. Зборюк, Т. П. Арт-терапевтичні технології у психокорекційній практиці / Т. П. Зборюк // Шкільний психолог. Усі для роботи. - 2010. - № 4. - С. 23-31. 26. Злочевська, Л. С. Арт-терапія у професійному самовизначенні учнівської молоді / Л. С. Злочевська // Професійно-технічна освіта. - 2013. - № 1. - С. 46- 27. Зорін, С. С. ІЗО-терапія - засіб психічної гармонізації та розвитку людини / С. С. Зорін // Образотворче мистецтво в школі. - 2006. - № 5. - С. 54-57. 28. Кваша, Т. Ми до тебе, казко, у гості завітали : розвивальне заняття з використанням арт-терапії / Тетяна Кваша // Психолог дошкілля. – 2014. – №5. – С. 36–38. 29. Кондрицька, О. І. До проблеми особистісно-орієнтованого виховання дитини засобами арт-терапії / О. І. Кондрицька // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. - 2004. - Віп. 12. - С. 41-46. 30. Копитін А.І., Свистовська О.Є. Арт-терапія дітей та підлітків. - Когіто-Центр, 2014-197с. 31. Копитін, А.І. Арт-терапія дітей та підлітків. / А.І. Копитін, Є.Є. Свистівська. М: Когіто-Центр, 2006с. 32. Кормушина, Н.Г. Особливості соціального становлення у старшому підлітковому віці /Н.Г. Кормушина / / Стратегії та перспективи модернізації: Мат-ли VII міжрегіон. наук. конф.аспірантів та студентів. Санкт-Петербург, 2-3 травня 2008; - СПб.: ІНТАН, 2008. 33. Крижко, Г. Ю. Танцювальна терапія у роботі практичного психолога / Г. Ю. Крижко // Шкільному психологу. Усі для роботи. - 2014. - № 9. 34. Лебедева, Л. Д. Практика арт – терапии: подходы, диагностика, 35. система занятий / Л. Д. Лебедева. – Санкт-Петербург : 2003. –254с. 36. Михайлова, І. В. Особливості використання методів арт-терапії у психокорекції піклування про себе в ранній юності / І. В. Михайлова // Практична психологія та соціальна робота. - 2014. - № 7. - С. 40-43. 37. Моісеєва, Л. М. Проблема розвитку особистості та арт психологія / Л. М. Моісеєва // Прикладна психологія та психоаналіз. - 2007. - № 2. - С. 57-62. 38. Новік, І. П. Арт-терапія у соціальній реабілітації неповнолітніх / І. П. Новік // Соціальна робота. - 2008. - № 4. - С. 55-56. 39. Носова, Є. С. Застосування методів арт-терапії у роботі Центру соціального обслуговування населення / Є. С. Носова // Працівник соціальної служби. - 2009. - № 2. - С. 60-67. 40. Оденцова, В. М. Використання символів та арт-терапії у коригувальній роботі з подолання дитячих страхів у консультативній практиці / В. М. Оденцова // Шкільному психологу. Усі для роботи. - 2011. - № 4. - С. 8-17. – Бібліогр. наприкінці ст. 41. Оденцова, В. М. Використання символ-драми й арт-терапії у подоланні дитячих страхів / В. М. Оденцова // Шкільного психолога. Усі для роботи. - 2010. - № 4. - С. 13-22. 42. Підліпна, Л. В. Психотерапія мистецтвом: програма з основ арт-терапії / Л. В. Підліпна // Психологічна газета. - 2008. - № 5. - С. 10-32. 43. Полозюк, Ю. Застосування технік фототерапії у діяльності психолога / Юлія Полозюк // Психолог. – 2014. – № 23. – С. 21–23. 44. Полякова, Н. Корекція емоційно-поведінкових розладів засобами музичної терапії / Н. Полякова // Психолог. Шкільний світ. - 2005. - № 39. - С. 27-31. 45. Рибак, О. Арт-терапія у роботі з розумово відсталими дітьми / Ольга Рибак, Євгенія Пархомчук, Тетяна Шлапацька // Дефектолог. - 2015. - № 4. - С. 7-9. – Бібліогр. наприкінці ст. 46. Смирнов, А.А. Психологія дитини та підлітка / Смирнов A.A. Вибрані психологічні праці: У 2 т. - М: Педагогіка, 1987. -Т. 1., С. 2540. 47. Скнар, О. Арт-терапевтична техніка «колаж» у роботі психолога / О. Скнар // Психолог. Шкільний світ. - 2009. - № 9. - С. 12-14. 48. Скорченко, Ю. Арт-терапія – профілактика емоційних та психологічних негараздів / Ю. Скорченко // Мистецтво та освіта. - 2006. - № 1. - С. 62-63. 49. Терлецька, Л. Г. Арт-терапія як метод дослідження творчого аспекту психічного здоров'я особистості /Л. Г. Терлецька // Психологічна газета. - 2006. - № 1. - С. 3-14. 50. Шестопалова, О. П. Художня творчість та арт-терапія у роботі експериментального навчального закладу / О. П. Шестопалова // Світ виховання. - 2010. - № 1. - С. 10-16.
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — Психологія (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Авторська довідка Кость.doc48 kBMicrosoft WordПереглянути/відкрити
dyplom_Kost_2022.pdf2,12 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора