Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37514

Назва: Формування іміджу ЗВО як фактор конкурентоспроможності та шляхи його удосконалення (на прикладі Донбаської національної академії будівництва і архітектури)
Інші назви: Formation of the image of HEI as a factor of competitiveness and ways of its improvement (on the example of Donbas National Academy OF Civil Engineering and Architecture)
Автори: Долгальова, Олена Вячеславівна
Бутко, Катерина Олександрівна
Dolgalova, Olena
Butko, Kateryna
Приналежність: Донбаська національна академія будівництва і архітектури, Краматорськ, Україна
Donbas National Academy of Civil Engineering and Architecture, Kramatorsk, Ukraine
Бібліографічний опис: Долгальова О. В. Формування іміджу ЗВО як фактор конкурентоспроможності та шляхи його удосконалення (на прикладі Донбаської національної академії будівництва і архітектури) / Олена Вячеславівна Долгальова, Катерина Олександрівна Бутко // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 73. — № 6. — С. 55–63. — (Менеджмент).
Bibliographic description: Dolgalova O., Butko K. (2021) Formuvannia imidzhu ZVO yak faktor konkurentospromozhnosti ta shliakhy yoho udoskonalennia (na prykladi Donbaskoi natsionalnoi akademii budivnytstva i arkhitektury) [Formation of the image of HEI as a factor of competitiveness and ways of its improvement (on the example of Donbas National Academy OF Civil Engineering and Architecture)]. Galician economic journal (Tern.), vol. 73, no 6, pp. 55-63 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 6 (73), 2021
Galician economic journal, 6 (73), 2021
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 6
Том: 73
Дата публікації: 21-гру-2021
Дата подання: 8-лис-2021
Дата внесення: 23-бер-2022
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.06.055
УДК: 17.022.1
005.73
378.09(045)
Теми: імідж
заклад вищої освіти
вища освіта
сучасний ЗВО
конкурентоспроможність ЗВО
формування іміджу
фактори конкурентоспроможності
навчальний заклад
позитивний імідж
ринок освітніх послуг
image
institution of higher education
higher education
modern institution of higher education
competitiveness of higher education institution
image formation
factors of competitiveness
educational institution
positive image
market of educational services
Кількість сторінок: 9
Діапазон сторінок: 55-63
Початкова сторінка: 55
Кінцева сторінка: 63
Короткий огляд (реферат): Актуальність теми цього дослідження зумовлена забезпеченням конкурентоспроможності закладів вищої освіти (ЗВО) на ринку освітніх послуг, неспроможністю закладів вищої освіти забезпечити покращення позитивного іміджу в сучасних умовах конкурентної боротьби . Розкрито сутність поняття «імідж закладу вищої освіти» та визначено його особливості й фактори впливу на конкурентні переваги закладу вищої освіти на ринку освітніх послуг. Розглянуто інструменти впливу іміджу на споживачів освітніх послуг. Проаналізовано, як імідж ЗВО впливає на рейтинг серед інших закладів вищої освіти. Сформовано основні фактори впливу на розвиток іміджу ЗВО та запропоновано заходи щодо формування конкурентної переваги на ринку освітніх послуг окремими структурними підрозділами навчального закладу. Запропоновані рекомендації щодо покращення іміджу в умовах конкурентної боротьби між навчальними закладами на ринку освіти. Визначено основні аспекти іміджу ЗВО як суб’єкта освітніх послуг, роботодавця та основної одиниці регіонального розвитку освіти, які посилюють його конкурентоспроможність серед схожих суб’єктів освітнього ринку. Важливим фактором конкурентоспроможного ЗВО є ознака формування позитивного іміджу і бездоганної ділової репутації. Головною метою статті є визначення теоретичних засад і пошуки та шляхи практичного вдосконалення позитивного іміджу, виявлення чинників, які сприяють формуванню та покращенню іміджу навчального закладу. Наукова новизна статті полягає в обґрунтуванні важливості та потрібності формування позитивного іміджу та у визначенні етапів маркетингової стратегії щодо формування іміджу. Розглянуто цільову аудиторію – школярі, їх батьки, інші абітурієнти – безпосередньо зацікавлена в отриманні вищої освіти спільнота та як саме імідж закладу впливає на вибір абітурієнтом свого місця здобуття вищої освіти. Проаналізовано імідж закладу-переселенця Донбаської національної академії будівництва і архітектури (м. Краматорськ), визначено основні проблеми, що стають перепоною на шляху розвитку позитивного іміджу.
The importance of investigated topic is provided by the competitiveness of higher education institutions in the market of educational services, the inability of higher education institutions to ensure the improvement of positive image in todayʼs competitive environment. The essence of the concept of «higher education institution image» is revealed and its features and factors influencing the competitive advantages of the higher education institution in the market of educational services are identified. The tools of image influence on consumers of educational services are considered. It is analyzed how the image of HEI affects the ranking among other institutions of higher education. The main factors influencing the development of the image of the HEI are formed and measures to form a competitive advantage in the market of educational services by certain structural units of the educational institution are proposed. Recommendations for improving the image in the conditions of competition between educational institutions in the education market are proposed. The main aspects of the HEI image as a subject of educational services, employer and the main unit of regional development of education, which strengthen its competitiveness among similar subjects of the educational market, are identified. An important factor of competitive HEI is a sign of the formation of positive image and perfect business reputation. The main objective of the paper is to determine the theoretical foundations and search and ways of practical improvement of positive image, to identify the factors which contribute to the formation and improvement of the educational institution image. The scientific novelty of the paper is to substantiate the importance and need for the formation of positive image and to determine the stages of marketing strategy for image formation. The target audience – students, their parents, other entrants – directly interested in obtaining higher education community and how the image of the institution affects the entrantʼs choice of their place of higher education are considered in this paper. The image of the transferred institution Donbas National Academy of Civil Engineering and Architecture (Kramatorsk) is analyzed, the main problems that become an obstacle to the development of positive image are determined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37514
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://www.jnsm.com.ua
https://slovnyk.ua
https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-19-1-5
http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuumevcg_2018_19%283%2915
http://www.innovpedagogy.od.ua/11-1-ukr
http://nbuv.gov.ua/
Перелік літератури: 1. Шуканий термін: Імідж. Словник іншомовних слів. URL: https://www.jnsm.com.ua.
2. Імідж. Тлумачний словник. URL: https://slovnyk.ua.
3. Біда Т. М. Формування іміджу закладу вищої освіти як перспектива на майбутнє. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ: матеріали I Міжнар. наук.-практ. конф. (Панама, 11.06.2021.). Панама, 2021. С. 190–192.
4. Tomasz Zacłona. Zarządzenie wizerunkiem uczelni niepublicznych. Zarządzenie wizerunkiem uczelni niepublicznych. 2010. Р. 259–269.
5. Холіна Ю., Вірієнко В., Бикова М. М. Формування іміджу закладу вищої освіти як домінантна стратегія сучасного освітнього простору. «Європейський університет: імідж, мобільність та соціальні перспективи»: матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 25–26 квітня 2019 р.). Суми, 2019. С. 170–173.
6. Тарасенко І., Нефедова Т., Тарасенко О. Конкурентоспроможність ЗВО в системі управління економічною безпекою вищої освіти: матеріали II Міжнар. наук.-практ. конф. Проблеми інтеграції освіти, науки та бізнесу в умовах глобалізації»: тези доп. (м. Київ, 10 листопада 2020 р.). Київ: КНУТД, 2020. С. 121–122.
7. Нефедова Т., Батрак О. Принципи формування конкурентоспроможності ЗВО: матеріали Міжн. наук.-практ. конф. «Проблеми інтеграції освіти, науки та бізнесу в умовах глобалізації»: тези доп. (м. Київ, 4 жовтня 2019 р.). Київ: КНУТД, 2019. С. 57–58.
8. Апостол О. В. Критеріальний аналіз формування позитивного іміджу майбутніх викладачів закладів вищої освіти: науковий журнал «Інноваційна педагогіка». С. 25–30. Вип. 19. Т. 1. 2019 «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій». DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-19-1-5
9. Сорока О. В., Кривцова М. С. Бренд закладу вищої освіти – основа конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2018. Вип. 19 (3). С. 65–70. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuumevcg_2018_19%283%2915.
10. Косар Н. С., Кузьо Н. Є., Сулим Т. А. Дослідження конкурентоспроможності закладів вищої освіти: сутність та диференційований підхід до визначення. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2020. Вип. 2. №. 2. С. 53–62.
11. Єргідзей К. В., Єргідзей О. О., Зборчий А. С. Феномен іміджу: історія виникнення та сьогодення. Інноваційна педагогика. Вип. 11 Том 1. 2019. С. 185–189. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/11-1-ukr.
References: 1. Shukanyi termin: Imidzh. Slovnyk inshomovnykh sliv: vebsait. URL: https://www.jnsm.com.ua.
2. Imidzh. Tlumachnyi slovnyk. URL: https://slovnyk.ua.
3. Bida T. M. Formuvannia imidzhu zakladu vyshchoi osvity yak perspektyva na maibutnie. Zbirnyk naukovykh prats ΛΌHOΣ: materialy I Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Panama, 11.06.2021. Р. 19–192.
4. Tomasz Zacłona. Zarządzenie wizerunkiem uczelni niepublicznych. Zarządzenie wizerunkiem uczelni niepublicznych. 2010. Р. 259–269.
5. Kholina Yu., Viriienko V., Bykova M. M. Formuvannia imidzhu zakladu vyshchoi osvity yak dominantna stratehiia suchasnoho osvitnoho prostoru. “Ievropeiskyi universytet: imidzh, mobilnist ta sotsialni perspektyvy”: materialy III Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii dlia studentiv ta molodykh uchenykh, m. Sumy, 25–26 kvitnia 2019 r. Sumy, 2019. Р. 170–173.
6. Tarasenko I., Nefedova T., Tarasenko O. Konkurentospromozhnist ZVO v systemi upravlinnia ekonomichnoiu bezpekoiu vyshchoi osvity. Materialy II Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Problemy intehratsii osvity, nauky ta biznesu v umovakh hlobalizatsii”: tezy dopovidei, m. Kyiv, 10 lystopada 2020 r., Kyiv: KNUTD, 2020. Р. 121–122.
7. Nefedova T., Batrak O. Pryntsypy formuvannia konkurentospromozhnosti ZVO. Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Problemy intehratsii osvity, nauky ta biznesu v umovakh hlobalizatsii”: tezy dopovidei, m. Kyiv, 4 zhovtnia 2019 r., Kyiv: KNUTD, 2019. P. 57–58.
8. Apostol O. V. Kryterialnyi analiz formuvannia pozytyvnoho imidzhu maibutnikh vykladachiv zakladiv vyshchoi osvity: naukovyi zhurnal “Innovatsiina pedahohika”. P. 25–30. Vyp. 19. T. 1 2019 “Prychornomorskyi naukovo-doslidnyi instytut ekonomiky ta innovatsii.” DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-19-1-5
9. Soroka O. V., Kryvtsova M. S. Brend zakladu vyshchoi osvity – osnova konkurentospromozhnosti na rynku osvitnikh posluh. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo. 2018. Vyp. 19 (3). P. 65–70. URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Nvuumevcg_2018_19%283%2915.
10. Kosar N. S., Kuzo N. Ye., Sulym T. A. Doslidzhennia konkurentospromozhnosti zakladiv vyshchoi osvity: sutnist ta dyferentsiiovanyi pidkhid do vyznachennia. Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia ta problemy rozvytku. 2020. Vyp. 2. No. 2. P. 53–62.
11. Ierhidzei K. V., Yerhidzei O. O., Zborchyi A. S. Fenomen imidzhu: istoriia vynyknennia ta sohodennia. Innovatsiina pedahohyka. Vyp. 11. Tom 1. 2019. P. 185–189. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/11-1-ukr.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 6 (73)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.