Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35287

Назва: Використання евристичних методів у маркетинговому моделюванні
Інші назви: Use of heurestic methods in marketing modeling
Автори: Голда, Надія Михайлівна
Піняк, Ірина Любомирівна
Поліщук, Наталія
Golda, Nadiya
Pinak, Iruna
Polishchuk, Nataliia
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Голда Н. М. Використання евристичних методів у маркетинговому моделюванні / Надія Голда, Ірина Піняк, Наталія Поліщук // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 69. — № 2. — С. 137–145. — (Маркетинг).
Bibliographic description: Golda N., Pinak I., Polishchuk N. (2021) Vykorystannia evrystychnykh metodiv u marketynhovomu modeliuvanni [Use of heurestic methods in marketing modeling]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 69, no 2, pp. 137-145 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 2 (69), 2021
Galician economic bulletin, 2 (69), 2021
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 2
Том: 69
Дата публікації: 20-кві-2021
Дата подання: 25-бер-2021
Дата внесення: 8-чер-2021
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.02.137
Теми: маркетингове моделювання
евристичні методи
інтегральні моделі
медіапланування
матриця
матриця експертних переваг
реклама
маркетингова модель
маркетинговий аналіз
marketing modeling
heuristic methods
integrated models
media planning
matrix
matrix of expert advantages
advertising
marketing model
marketing analysis
Кількість сторінок: 9
Діапазон сторінок: 137-145
Початкова сторінка: 137
Кінцева сторінка: 145
Короткий огляд (реферат): Досліджено особливості механізму використання евристичних методів у маркетинговому моделюванні. Розкрито суть методів економічного аналізу в рекламній діяльності. Детально проаналізовано підходи до медіапланування з використанням евристичних методів. Запропоновано матрицю крокового оцінювання та матрицю експертних переваг на предмет ранжування критеріїв оцінювання реклами. Обґрунтовано використання інтегральних моделей для моделювання рекламних кампаній. Наведено математичні вирази для застосування їх при складанні інтегральних моделей та використанні евристичних методів у медіаплануванні. Запропоновано матрицю експертних переваг на предмет ранжування критеріїв оцінювання реклами. Запропоновано використання методу «Дельфі» для опрацювання результатів аналізу ітеративного зближення думок. Представлено результати моделювання варіантів оцінювання вибору рекламоносіїв. Доведено, що в умовах ринкової економіки зростає значення моделювання маркетингових процесів і полягає в тому, що спочатку необхідно на лабораторних моделях провести випробування, а потім у діючих ринкових умовах моделювати процеси, необхідні для якісної діяльності підприємств на ринку. В період кризового стану в більшості підприємств назріває необхідність стратегічного прогнозування своєї діяльності і з цією метою доцільно використовувати методи економічного аналізу. Досліджено, що до евристичних методів (методів активізації творчості, нестандартного мислення) відносять і групу методів генерації варіантів рішень проблеми. Встановлено, що методи евристичного пошуку різноманітні й налічують як методи активізації творчості, так і їх модифікації та комбінації. Запропоновано провести моделювання з використанням евристичних методів у кілька етапів. Для цього використано покроковаву модель, яка становить тридцять кроків. У статті для маркетингового аналізу використовуються експертні методи, так як вони є комплексом логічних та математичних прийомів, у результаті яких від фахівцівекспертів отримують інформацію, необхідну для прийняття зважених раціональних управлінських рішень. У дослідженні використано як методи ненаправленого пошуку, до яких входять методи мозкового штурму, експертних оцінювань, асоціацій та аналогій, контрольних запитань, колективного блокноту, так і направленого пошуку алгоритму розв’язання винахідницьких задач. Евристичні методи застосовуються у маркетинговому аналізі, бо передбачають вивчення та формалізацію мислення людини при вирішенні нею різноманітних проблем. Запропоновано для розв’язання проблеми вибору виду реклами удосконалити алгоритм вибору оптимального виду реклами, який здійснюється у чотири етапи й має чітку евристичну основу. У даному алгоритмі запропоновано включити у третій етап визначення комплексного пріоритету, який дасть можливість якісно оцінити відібрані варіанти реклами. Комплексний показник для кожного виду реклами визначається як сума добутків відносних пріоритетів реклами на відносні пріоритети критеріїв їх оцінювання. Вид реклами, який отримав найбільше значення пріоритету, може вважатися найкращим для даного підприємства.
The features of the mechanism of heuristic methods application in marketing modeling are investigated in this paper. The essence of methods of economic analysis in advertising is revealed. Approaches to media planning using heuristic methods are analyzed in detail. Step-by-step evaluation matrix and expert preferences matrix for ranking the advertising evaluation criteria are proposed. The use of integrated models for advertising campaigns modeling is substantiated. Mathematical expressions for their application in the integrated models construction and the use of heuristic methods in media planning are presented. The matrix of expert advantages in terms of ranking the advertising evaluating criteria is proposed. The application of «Delphi» method for processing the results of the analysis of iterative opinions convergence is proposed. The results of modeling the options for evaluating the advertising media choice are presented. It is proved that in the market economy the importance of modeling marketing processes is growing and is that firstly it is necessary to test it on laboratory models, and then in the current market conditions to model the processes required for quality activities in the market. During the crisis most of the companies need strategic forecasting of their activities and for this purpose it is advisable to use methods of economic analysis. It is investigated that heuristic methods (methods of activating creativity, non-standard thinking) include the group of methods for generating solutions of problems. It is determined that the methods of heuristic search are diverse and include both methods of activating creativity and their modification and combination. It is proposed to conduct modeling using heuristic methods in several stages. For this purpose, step-by-step model including thirty steps is used. In this paper expert methods for marketing analysis are used, as they are a set of logical and mathematical techniques, as a result of which experts receive the information necessary for making informed rational management decisions. Both methods of non-directional search including methods of brainstorming, expert assessments, associations and analogies, control questions, collective notebook and directional search, including the algorithm for solving inventive problems are used in this investigation. Heuristic methods are used in marketing analysis because they involve the study and formalization of human thinking in solving various problems. It is proposed in this paper to improve the algorithm for choosing the optimal type of advertising, which is carried out in four stages and has clear heuristic basis. It is offered in this algorithm to include the definition of complex priority in the third stage making it possible to estimate qualitatively the selected options of advertising. The complex indicator for each type of advertising is defined as the sum of products of the relative priorities of advertising on the relative priorities of the criteria for their evaluation. The type of advertising receiving the highest priority can be considered as the best one for the company
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35287
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
Перелік літератури: 1. Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент. 2-ге вид., доп. К.: КНЕУ, 2003. 440 с.
2. Ромат Е. Реклама. 6-е изд. СПб.: Питер, 2003. 560 с.
3. Скибінський С. Маркетинг. Львів, 2000. 640 с.
4. Каракоз И. И., Самборский В. И. Теория экономического анализа. К.: Вища школа, 1989. 255 с.
5. Серединська В. М., Загородна О. М., Білоус О. С., Федорович Р. В. Економічний аналіз. Тернопіль: Видавництво Астон, 2007. 416 с.
References: 1. Lukianets T. I. (2003) Reklamnyi menedzhment [Advertising management]. Kyiv: KNEU. [In Ukraine].
2. Romat E.( 2003) Reklama [Advertising] SPb.: Piter. [In Russian].
3. Skybinskyi S. (2000) Marketynh [Marketing]. Lviv. [In Ukraine].
4. Karakoz I. I., Samborskyi V. Y. (1989) Teoryia эkonomycheskoho analyza [Theory of economic analysis]. Kyiv: Vyshcha shkola. [In Ukraine].
5. Seredynska V. M., Zahorodna O. M., Bilous O. S., Fedorovych R. V. (2007) Ekonomichnyi analiz [Economic analysis]. Ternopil: Aston. [In Ukraine].
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 2 (69)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.