Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32756

Title: Аналіз ефективності різних каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств
Other Titles: Analysis of the efficiency of different channels of agricultural enterprises products sales
Authors: Сєвідова, Ірина
Лещенко, Лариса
Sievidova, Iryna
Leshchenko, Larysa
Affiliation: Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка, Харків, Україна
Харківський національний аграрний університет імені В. В. Докучаєва, Харків, Україна
Kharkiv Petro Vasylenko National Technical University of Agriculture, Kharkiv, Ukraine
National Agrarian University named after V.V. Dokuchajev, Kharkiv, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Сєвідова І. Аналіз ефективності різних каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств / Ірина Сєвідова, Лариса Лещенко // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 65. — № 4. — С. 60–67. — (Економіка).
Bibliographic description (International): Sievidova I., Leshchenko L. (2020) Analiz efektyvnosti riznykh kanaliv realizatsii produktsii silskohospodarskykh pidpryiemstv [Analysis of the efficiency of different channels of agricultural enterprises products sales]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 65, no 4, pp. 60-67 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 4 (65), 2020
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 4 (65), 2020
Journal/Collection: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Issue: 4
Volume: 65
Issue Date: 23-jún-2020
Submitted date: 10-jún-2020
Date of entry: 29-sze-2020
Publisher: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.04.060
Keywords: канали реалізації
продукція рослинного походження
сільськогосподарські підприємства
ознака ефективності
посередники
логістично-збутова сфера
оптові експортери
товаровиробники
sales channels
products of plant origin
agricultural enterprises
efficiency feature
intermediaries
logistics and sales sphere
wholesale exporters
producers
Number of pages: 8
Page range: 60-67
Start page: 60
End page: 67
Abstract: Визначено основні наукові підходи щодо класифікації каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств за ознакою ефективності, серед яких: 1) підхід, пов’язаний з систематизацією каналів реалізації з огляду на їх ефективність з точки зору здатності сільськогосподарських підприємств до успішного управління логістично-збутовою сферою; 2) підхід, пов’язаний з класифікацією каналів збуту продукції сільськогосподарських підприємств з точки зору забезпечення швидкого товароруху; 3) традиційний підхід до вибору каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств, який пов’язаний із орієнтиром на досягнення основних фінансовоекономічних показників від збуту, зокрема, певних обсягів продажу в натуральному вимірі, певних обсягів доходу від реалізації у вартісному вигляді, певних обсягів чистого прибутку від реалізації; 4) підхід до поділу каналів реалізації продукції за ознакою ефективності залежно від функціонального навантаження суб’єктів господарювання останніх (прямі канали, які забезпечуються безпосередньо сільськогосподарськими підприємствами, що здійснюють випуск продукції (зокрема продукції рослинного походження); непрямі канали, які можуть бути сформовані за рахунок посередників трьох категорій, а саме: посередників, які здійснюють певні функції логістичного, збутового характеру на умовах, які не є вигідними для сільськогосподарських виробників; посередників, які співпрацюють на вигідних цінових умовах з крупними сільськогосподарськими виробниками, реалізують придбану продукцію рослинності як великим товаровиробникам на національному ринку, так і експортують закордонним покупцям; посередників, які співпрацюють на вигідних цінових умовах з крупними сільськогосподарськими виробниками (гуртові експортери, державні підприємства для забезпечення державного резерву відповідними продуктами рослинного походження, крупні товаровиробники, які експортують власну продукцію). Встановлено, що впродовж 2018–2019 рр. найбільша ефективність збуту продукції рослинного походження в Україні була забезпечено при продажу через непрямі канали реалізації, прямий продаж був менш ефективним з огляду на відсутність належної логістики, організацію збуту тощо
The main scientific approaches to the classification of the channels of agricultural enterprises products sales channels by efficiency, including: 1) approach related to the systematization of sales channels in terms of their effectiveness from the point of view of agricultural enterprises ability for successful management of logistics and sales; 2) approach related to the classification of channels of agricultural enterprises products sales in terms of ensuring rapid movement of goods; 3) the traditional approach to the choice of channels of agricultural enterprises products sales associated with the focus on achieving key financial and economic indicators of sales, particularly, certain sales in natural measurement, certain sales revenue in value form, certain net profit from sales; 4) approach to the sales channels division on the basis of efficiency depending on the functional load of business entities of the latter (direct channels provided directly by agricultural enterprises that produce products (particularly, products of plant origin); indirect channels that can be formed at the expense of intermediaries of three categories, such as: intermediaries performing certain functions of logistical, sales nature on terms that are not profitable for agricultural producers; intermediaries who cooperate on favorable price terms with large agricultural producers, sell purchased vegetation products to large producers on the national market and export to foreign buyers; intermediaries who cooperate on favorable price terms with large agricultural producers (wholesale exporters, state-owned enterprises providing the state reserve with relevant plant products, large producers who export their own products)) are indentified in this paper. It is defined that during 2018-2019, the highest efficiency of plant products sales in Ukraine was provided by sales through indirect sales channels, direct sales were less efficient due to lack of proper logistics, sales organization etc
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32756
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
URL for reference material: http://www.ukrstat.gov.ua/
References (Ukraine): 1. Бабанская А. С. Анализ систем сбыта сельскохозяйственной продукции. Вестник Тверскогогосударственного университета. 2015. № 1–2. С. 49–55.
2. Лещенко Л. О. Удосконалення ринку овочів захищеного ґрунту на основі підвищення ефективностіїх виробництва. Агросвіт. 2018. № 17. С. 48–53.
3. Михальчук А. В. Направления совершенствования сбытовой деятельности субъектовагропромышленного комплекса. Вестник Полоцкого государственного университета. 2013. № 14.С. 79–82.
4. Муштай В. А., Горян Я. С. Організація раціональної системи розподілу сільськогосподарськоїпродукції. Інфраструктура ринку. 2018. № 23. С. 117–123.
5. Реалізація продукції сільського господарства підприємствами та господарствами населення. URL:http://www.ukrstat.gov.ua/.
6. Россоха В. В., Шарапа О. М. Формування збутової політики маркетингу аграрних підприємств. К. :ННЦ «ІАЕ», 2016. 232 с.
7. Севідова І. О. Розвиток зовнішньоторгівельних перспектив оптового ринку сільськогосподарськоїпродукції в контексті євроінтеграції. Вісник Харківського національного аграрного університетуім. В. В. Докучаєва. Сер. : Економічні науки. 2013. № 8. С. 143–148.
References (International): 1. Babanskaya A.S. (2015). Analiz sistem sbyita selskohozyaystvennoy produktsii [Analysis of agriculturalmarketing systems]. Vestnik Tverskogo gosudarstvennogo universiteta. no. 1-2, pp. 49-55.
2. Leshchenko L. O. (2018). Udoskonalennia rynku ovochiv zakhyshchenoho gruntu na osnovipidvyshchennia efektyvnosti yikh vyrobnytstva [Improving the market of protected soil vegetables basedon increasing the efficiency of their production]. Ahrosvit. no. 17, pp. 48–53.
3. Mihalchuk A.V. (2013). Napravleniya sovershenstvovaniya sbyitovoy deyatelnosti sub'ektovagropromyishlennogo kompleksa [Directions for improving the marketing activities of agribusinessentities]. Vestnik Polotskogo gosudarstvennogo universiteta. no. 14, pp. 79-82.
4. Mushtai V.A., Horian Ya.S. (2018). Orhanizatsiia ratsionalnoi systemy rozpodilu silskohospodarskoiproduktsii [Organization of a rational system of distribution of agricultural products]. Infrastruktura rynku.no. 23, pp. 117-123.
5. Derzhavna sluzhba statystyka Ukrainy. Realizatsiia produktsii silskoho hospodarstva pidpryiemstvamy tahospodarstvamy naselennia [Sales of agricultural products by enterprises and households] Available at:http://www.ukrstat.gov.ua/
6. Rossokha V.V., Sharapa O.M. (2016). Formuvannia zbutovoi polityky marketynhu ahrarnykh pidpryiemstv[Formation of sales policy of marketing of agricultural enterprises] Kyiv.: NNTs «IAE». (in Ukrainian)
7. Sevidova I.O. (2013). Rozvytok zovnishnotorhivelnykh perspektyv optovoho rynku silskohospodarskoiproduktsii v konteksti yevrointehratsii [Development of foreign trade prospects of the wholesale market ofagricultural products in the context of European integration]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnohoahrarnoho universytetu im. V. V. Dokuchaieva. no. 8, pp. 143-148
Content type: Article
Ebben a gyűjteményben:Галицький економічний вісник, 2020, № 4 (65)



Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!