Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32741

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПирог, Ольга
dc.contributor.authorПасінович, Ірина
dc.contributor.authorPyroh, Olha
dc.contributor.authorPasinovych, Iryna
dc.date.accessioned2020-09-29T19:05:34Z-
dc.date.available2020-09-29T19:05:34Z-
dc.date.created2020-06-23
dc.date.issued2020-06-23
dc.date.submitted2020-05-10
dc.identifier.citationПирог О. Соціальна відповідальність як фундамент нової парадигми бізнесу / Ольга Пирог, Ірина Пасінович // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 65. — № 4. — С. 181–190. — (Менеджмент).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32741-
dc.description.abstractПредставлено концептуальне обґрунтування важливості й своєчасності переходу до капіталізму стейкголдерів та виявлення чинників, які сприяють переорієнтації компаній на задоволення інтересів різних груп зацікавлених осіб. Трансформація умов соціально-економічного життя разом із теоретичним осмисленням й обґрунтуванням існуючих альтернатив сприяють формуванню й утвердженню нової парадигми бізнесу. Посилаючись на авторитетних науковців, практиків, результати досліджень PwC та інших організацій, обґрунтовано важливість переходу до капіталізму стейкголдерів. Визначено, що капіталізм стейкголдерів базується на концепції корпоративної соціальної відповідальності, яка має стати фундаментом нової парадигми бізнесу. Окреслено ряд об’єктивних глобальних чинників, які актуалізують соціально відповідальну поведінку бізнесу, серед яких – перехід до бездефіцитних насичених ринків, скорочення персоналу внаслідок зростання технологічності процесів, зростання негативного впливу корпорацій на довкілля, зміна психології поколінь. Виокремлено переваги, які забезпечує компанії корпоративна соціальна відповідальність, серед них акцентовано на стійкості до ризиків, покращення репутації, зростання довіри й лояльності. Доведено важливість нефінансових показників компанії, до яких посилюється увага інвесторів при прийнятті інвестиційних рішень. Визначено тренд поступової трансформації корпоративної соціальної відповідальності у ESG-показники, які охоплюють соціальну й екологічну сфери та управлінські практики. Акцентовано на необхідності зміни цільових орієнтирів менеджменту − від забезпечення високої ефективності й максимізації прибутку до результативності, яка визначається співставленням отриманого результату до поставленої мети. У свою чергу, мета повинна органічно поєднувати фінансово-економічну й соціальну складові. Систематизовано дії та заходи соціально відповідальних компаній щодо основних груп стейкголдерів (працівників, споживачів, влади, партнерів, інвесторів, суспільства) з визначенням позитивного впливу на результати їх діяльності.
dc.description.abstractThe conceptual substantiation of the importance and timeliness of the transition to stakeholder capitalism and identification of the factors contributing to the companies reorientation in order to meet the interests of different stakeholder groups are presented in this paper. The transformation of the socio-economic life conditions along with the theoretical understanding and substantiation of existing alternatives contribute to the formation and establishment of the new business paradigm. Referring to well known scholars, practitioners, research results PwC and other organizations, the importance of the transition to stakeholder capitalism is substantiated. It is determined that the capitalism of stakeholders is based on the concept of corporate social responsibility, which should be the foundation of new business paradigm. A number of objective global factors that actualize socially responsible business behavior, including the transition to deficit-free saturated markets, staff reductions due to the increase of technological process, growth of the negative impact of corporations on the environment, and changes in the generations psychology are outlined. The benefits provided to the company by corporate social responsibility, the emphasis on risk resistance, improving reputation, increasing trust and loyalty are among them are highlighted in this paper The importance of the company's non-financial indicators, increasing investors' attention while making investment decisions, is proved. The trend of gradual transformation of corporate social responsibility into ESG-indicators, which cover social and environmental spheres and management practices, is determined. The need to change the management targets - from ensuring high efficiency and maximizing profits to effectiveness, which is determined by comparing the result to the goal is emphasized. In turn, the goal should organically combine financial, economic and social components. The actions and measures of socially responsible companies in the main groups of stakeholders (employees, consumers, authorities, partners, investors, society) are systematized with the determination of positive influence on their activity results
dc.format.extent181-190
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 4 (65), 2020
dc.relation.ispartofGalician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 4 (65), 2020
dc.relation.urihttps://dt.ua/interview/anatoliy-galchinskiy-kapitalizm-vtrachaye-spromozhnist-adekvatno-reaguvati-navikliki-suchasnosti-304828_.html
dc.relation.urihttps://dse.org.ua/arhcive/15/3.pdf
dc.relation.urihttps://nv.ua/ukr/opinion/forum-u-davosi-yak-zminyuyetsya-kapitalizm-ekonomika-novini50057107.html
dc.relation.urihttps://nv.ua/ukr/biz/publications/krashchi-top-menedzheri-ukrajini-zhinka-z-grishmi-2515677.html
dc.relation.urihttps://nv.ua/ukr/world/countries/velikiy-biznes-i-blagodiyni-proekti-chomu-kompaniji-roblyatbagatomilyonni-vitrati-50070048.html
dc.relation.urihttps://www.pwc.com/ua/uk/press-room/2016/19th-global-ceo-survey-results.html
dc.relation.urihttps://nv.ua/ukr/opinion/maybutnye-zarazprognoz-dlya-svitovoji-ekonomiki-na-2020-rik-ostanni-novini-50072520.html
dc.relation.urihttps://www.accountability.org/wpcontent/uploads/2016/10/AA1000SES_2015.pdf
dc.relation.urihttp://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2017_2/epm2017_2_6.pdf
dc.relation.urihttps://dt.ua/interview/anatoliy-galchinskiy-kapitalizm-vtrachaye-spromozhnist-adekvatno-reaguvatina-vikliki-suchasnosti-304828_.html
dc.relation.urihttps://www.pwc.com/ua/uk/press-room/2016/19th-global-ceo-surveyresults.html
dc.relation.urihttps://nv.ua/ukr/opinion/maybutnye-zaraz-prognoz-dlya-svitovoji-ekonomiki-na-2020-rik-ostanninovini-50072520.html
dc.subjectстейкголдери
dc.subjectкапіталізм акціонерів
dc.subjectкапіталізм стейкголдерів
dc.subjectкорпоративна соціальна відповідальність
dc.subjectESG-показники
dc.subjectstakeholders
dc.subjectshareholder capitalism
dc.subjectstakeholder capitalism
dc.subjectcorporate social responsibility
dc.subjectESG-indicators
dc.titleСоціальна відповідальність як фундамент нової парадигми бізнесу
dc.title.alternativeSocial responsibility as foundation of new business paradigm
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages10
dc.subject.udc330.1
dc.relation.references1. Гальчинський А. C. Капіталізм втрачає спроможність. Дзеркало тижня. 08.03.2019. URL:https://dt.ua/interview/anatoliy-galchinskiy-kapitalizm-vtrachaye-spromozhnist-adekvatno-reaguvati-navikliki-suchasnosti-304828_.html.
dc.relation.references2. Грішнова О. А. Соціальна відповідальність у контексті подолання системної кризи в Україні.Соціально-економічні та демографічні наслідки системної кризи в Україні та шляхи їх подолання.URL: https://dse.org.ua/arhcive/15/3.pdf.
dc.relation.references3. Шваб K. Чого ми хочемо? Три моделі майбутнього на вибір. Новое время. 13.12.2019. URL:https://nv.ua/ukr/opinion/forum-u-davosi-yak-zminyuyetsya-kapitalizm-ekonomika-novini50057107.html.
dc.relation.references4. Котлер Ф. Корпоративная социальная ответственность: Как сделать как можно больше добра длявашей компании и общества. Київ: Стандарт. 2005. 302 с.
dc.relation.references5. Волошина О. Кращі топ-менеджери України. Новое время. 20.12.2018. URL:https://nv.ua/ukr/biz/publications/krashchi-top-menedzheri-ukrajini-zhinka-z-grishmi-2515677.html.
dc.relation.references6. Малий І. Й. Держава і ринок: філософія взаємодії: монографія. Київ: КНЕУ. 2005. 358 с.
dc.relation.references7. Павленко А. Прощання з диким Заходом. Новое время. 16.02.2020. URL:https://nv.ua/ukr/world/countries/velikiy-biznes-i-blagodiyni-proekti-chomu-kompaniji-roblyatbagatomilyonni-vitrati-50070048.html.
dc.relation.references8. Результати 19-го Щорічного опитування PwC керівників найбільших компаній. URL:https://www.pwc.com/ua/uk/press-room/2016/19th-global-ceo-survey-results.html.
dc.relation.references9. Соціальна відповідальність: теорія і практика розвитку: монографія / за наук. ред. А. М. Колота.Київ: КНЕУ. 2012. С. 18–21. ttps://doi.org/10.14746/prt.2012.6.3
dc.relation.references10. Штанько В. І., Бордюгова Т. Г. Інформаційне суспільство: соціально-філософські проблемистановлення: навч. посібник. Харків: ХНУРЕ, 2012. 172 с.
dc.relation.references11. Фрідман А. Боротьба за душу глобальної економіки. URL: https://nv.ua/ukr/opinion/maybutnye-zarazprognoz-dlya-svitovoji-ekonomiki-na-2020-rik-ostanni-novini-50072520.html.
dc.relation.references12. AA1000 Stakeholder Engagement Standard. URL: https://www.accountability.org/wpcontent/uploads/2016/10/AA1000SES_2015.pdf.
dc.relation.references13. Oleksiv I. Theoretical and practical approaches to identification of stakeholder interests of the company.Economics, Entrepreneurship, Management. 2014. Vol. 1, № 1. Р. 31–35.
dc.relation.references14.Chernobay L. I., Malibroda S. B., Yasinska T. V. Evaluation of the level of social responsibility of the statein the field of employment. Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. 2017.№ 2. URL: http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2017_2/epm2017_2_6.pdf.
dc.relation.referencesen1. Halʹchynsʹkyy, A.C. (2018). Kapitalizm vtrachaye spromozhnistʹ. Dzerkalo tyzhnya. Availableat : https://dt.ua/interview/anatoliy-galchinskiy-kapitalizm-vtrachaye-spromozhnist-adekvatno-reaguvatina-vikliki-suchasnosti-304828_.html.
dc.relation.referencesen2. Hrishnova, O.A. (2011). Sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ u konteksti podolannya systemnoyi kryzy v Ukrayini.Sotsialʹno-ekonomichni ta demohrafichni naslidky systemnoyi kryzy v Ukrayini ta shlyakhy yikhpodolannya. Available at : https://dse.org.ua/arhcive/15/3.pdf.
dc.relation.referencesen3. Shvab, K. (2019). Choho my khochemo? Try modeli maybutnʹoho na vybir. Novoe vremya. Available at :https://nv.ua/ukr/opinion/forum-u-davosi-yak-zminyuyetsya-kapitalizm-ekonomika-novini50057107.html
dc.relation.referencesen4. Kotler, F. (2005) Korporativnaya sotsial'naya otvetstvennost': Kak sdelat' kak mozhno bol'she dobra dlyavashey kompanii i obshchestva. Kiív: Standart. 302 p.
dc.relation.referencesen5. Voloshyna, O. (2018). Krashchi top-menedzhery Ukrayiny. Novoe vremya. Available at :https://nv.ua/ukr/biz/publications/krashchi-top-menedzheri-ukrajini-zhinka-z-grishmi-2515677.html.
dc.relation.referencesen6. Malyy, I.Y. (2005). Derzhava i rynok: filosofiya vzayemodiyi: monohrafiya. Kyyiv: KNEU. 358 p.
dc.relation.referencesen7. Pavlenko, A. (2020). Proshchannya z dykym Zakhodom. Novoe vremya. 16.02.2020. Available at :https://nv.ua/ukr/world/countries/velikiy-biznes-i-blagodiyni-proekti-chomu-kompaniji-roblyatbagatomilyonni-vitrati-50070048.html.
dc.relation.referencesen8. PwC - official page (2016). Rezulʹtaty 19-ho Shchorichnoho opytuvannya PwC kerivnykiv naybilʹshykhkompaniy. Available at : https://www.pwc.com/ua/uk/press-room/2016/19th-global-ceo-surveyresults.html.
dc.relation.referencesen9. Kolota A.M. (ed). (2012). Sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ: teoriya i praktyka rozvytku: monohrafiya . Kyyiv:KNEU. P.18-21. ttps://doi.org/10.14746/prt.2012.6.3
dc.relation.referencesen10. Shtanʹko, V.I., Bordyuhova, T.H.(2012) Informatsiyne suspilʹstvo: sotsialʹno-filosofsʹki problemystanovlennya: navch. posibnyk. Kharkiv: KHNURE. 172 p.
dc.relation.referencesen11. Fridman, A. (2020). Borotʹba za dushu hlobalʹnoyi ekonomiky. Available at :https://nv.ua/ukr/opinion/maybutnye-zaraz-prognoz-dlya-svitovoji-ekonomiki-na-2020-rik-ostanninovini-50072520.html
dc.relation.referencesen12. AA1000 Stakeholder Engagement Standard. Available at : https://www.accountability.org/wpcontent/uploads/2016/10/AA1000SES_2015.pdf.
dc.relation.referencesen13. Oleksiv, I. (2014) Theoretical and practical approaches to identification of stakeholder interests of thecompany. Economics, Entrepreneurship, Management. Volume 1, No 1. Р.31-35.
dc.relation.referencesen14.Chernobay, L.I., Malibroda, S.B., Yasinska, T.V. (2017) Evaluation of the level of social responsibility ofthe state in the field of employment. Economic Processes Management: International Scientific EJournal. № 2. Available at : http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2017_2/epm2017_2_6.pdf
dc.identifier.citationenPyroh O., Pasinovych I. (2020) Sotsialna vidpovidalnist yak fundament novoi paradyhmy biznesu [Social responsibility as foundation of new business paradigm]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 65, no 4, pp. 181-190 [in Ukrainian].
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.04.181
dc.contributor.affiliationНаціональний університет «Львівська політехніка», Львів, Україна
dc.contributor.affiliationLviv Polytechnic National University, Lviv, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume65
dc.citation.issue4
dc.citation.spage181
dc.citation.epage190
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2020, № 4 (65)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.